مهاجرت به کشور مالزی

تولد در مالزی

تولد در مالزی یکی از آسان ترین راه های اخذ اقامت و تابعیت می باشد که والدین زیادی تمایل به آگاهی از این رویه دارند. امروزه زوج های جوان با اطلاع از قوانین اخذ اقامت و تابعیت در کشورهای مختلف در سال 2023 اقدام به دنیا آوردن فرزند خود در کشوری جدید می کنند. مهاجرت به مالزی از طریق تولد از اصالت خون پیروی می نماید. توضیح اینکه در این مورد کلیه کشورهای دنیا از 2 قانون و سیستم خون و خاک تبعیت می کنند. مطابق اصل خون فرزند تازه متولد شده تابعیت پدر و مادر خود را اخذ می نماید فارغ از این که تولد وی کجا باشد و برعکس بر طبق اصالت خاک فرزند تازه متولد شده تابعیت کشور محل تولدش را اخذ می کند فارغ از این که پدر و مادرش تابعیت کدام کشور را داشته باشند.

بنابر این طبق توضیحات داده شده فرزند متولد شده در خاک کشور مالزی تابعیت پدر و مادرش را اخذ می نماید و تولد او در خاک کشور مالزی تاثیری در تابعیت وی نخواهد داشت. کشور مالزی به خاطر شرایط زندگی مناسب در آسیا، هزینه های پایین زندگی، اقتصاد رو به رشدش و امکان تحصیل فرزندان در مدارس بین المللی مورد توجه مهاجرین قرار گرفته است. به عنوان مثال، با تولد در مالزی، والدین نوزاد نیز علاوه بر فرزند خود می توانند از مزایای اقامت و تابعیت در مالزی استفاده کنند. این روش یکی از راه های سریع برای اخذ تابعیت است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد داریم تا در مورد این نوع اخذ تابعیت اطلاعات کاملی را در خدمت شما عزیزان قرار دهیم.

طرق مهاجرت به مالزی

برای مهاجرت قانونی به هر کشوری یکسری راه ها توسط دولت و قوانین بین المللی تعیین شده است. کشور مالزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای مهاجرت به مالزی روش های گوناگونی وجود دارد که عبارتند از:

  • اخذ ویزای تحصیلی در مالزی
  • اخذ ویزای کار در مالزی
  • ثبت شرکت در مالزی
  • تولد فرزند در مالزی
  • ازدواج در مالزی

اخذ تابعیت از طریق تولد در مالزی

مالزی کشوری است با اقتصاد پیشرو که بسیاری از زوج ها برای بهره مندی از مزایای موجود در این کشور خواهان اخذ اقامت مالزی از طریق تولد هستند. در واقع متقاضیان در چارچوب قوانین موجود در کشور مالزی خواهان تولد فرزندان در بیمارستان های این کشور می شوند. این اقدام اغلب به دلیل بهره مندی از کیفیت زندگی مطلوب انجام می شود به طوری که زوجین با بررسی شرایط خود و در نظر گرفتن فاکتورهای مهم در زمینه مهاجرت، اقدام به مهاجرت به کشور مالزی کرده و فرزند خود را در آن جا به دنیا می آورند.

در صورتی که شخص بار دار در این کشور در شرکتی مالزیایی مشغول به کار نباشد بایستی که توسط شرکت های بیمه خود را بیمه کند تا بتواند از خدمات آن بهره مند شده و هزینه ها را مدیریت نماید. و در صورتی که متقاضی در شرکت های مستقر در مالزی مشغول به کار باشد ملزم به پرداخت تمامی هزینه ها به به صورت شخصی است. شایان ذکر است که کشور مالزی بهترین خدمات را به بانوان باردار ارائه می کند.

برخی از این خدمات عبارت اند از:

  • پروتکل ها و تجهیزات بهداشتی و مراقبتی در سطح بالا
  • توجه ویژه به بانوان باردار
  • بیمه درمانی

قوانین تولد در مالزی

روش های مختلفی برای اخذ اقامت در کشورهای دنیا وجود دارد. اخذ اقامت از طریق تولد فرزند ابهامات خود را دارد. افراد با دانش از چگونگی اخذ اقامت می توانند شرایط لازم را مهیا کنند تا به خواسته خود برسند. در حال حاضر زوج های زیادی قصد مهاجرت به کشورهای پیشرفته و توسعه یافته را دارند تا با فرزند دار شدن، آینده درخشانی را برای فرزندان و در نهایت خودشان رقم بزنند. بطور مثال می توان به والدین چینی اشاره کرد برای فرزند دار شدن هنگ گنگ را انتخاب می کنند تا از شرایط ویژه این کشور بهره مند شوند. به صورت معمول افراد برای کار و زندگی در هنگ کنگ امتیازات ویژه ای را باید فراهم کنند که در صورت متولد شدن در هنگ کنگ مستقیما می توانند از این شرایط بهره مند شوند.

قوانین تولد در مالزی به شرح زیر است:

  • اگر پدر و مادر فرزند هر 2 تبعه مالزی باشند، فرزندان نیز تابعیت مالزی را می گیرند.
  • اگر پدر فرزند مالزیایی و مادر خارجی باشد و به طور رسمی ازدواج نکرده باشند، چه در خاک مالزی به دنیا آید چه خارج از آن نمی تواند برای اخذ تابعیت مالزی درخواست دهد.
  • اگر مادر فرزند مالزیایی و پدرش خارجی باشد و در مالزی متولد شود تا 18 سالگی می تواند دو تابعیتی باشد.
  • بعد از 18 سال باید تابعیت خود را مشخص نماید.
  • اگر پدر و مادر فرزند خارجی باشند و فرزندان در خاک مالزی به دنیا آید با ارائه مدارک مشخص و دانستن زبان مالزیایی می توانند برای اخذ اقامت مالزی اقدام نمایند.

 

اصول تولد در مالزی

اصول تولد در مالزی

کسب اقامت از 2 طریق امکان پذیر می باشد. به تفضیل مورد بررسی قرار می گیرد:

اصل خون: به شیوه ای از تابعیت اطلاق می شود که افراد براساس ملیت والدین خود می توانند، شهروندی یک کشور را دریافت کنند. اکثر کشورهای اروپایی و استرالیا از این قانون تبعیت می کنند. در صورتی اقامت را به فرزندی که در کشور متولد شده اعطاء می کنند که پدر یا مادر ملیت کشور مورد نظر را داشته باشند. کشورهایی که در حال حاضر از اصل خون تبعیت می کنند در گذشته با فرزند دار شدن در خاک کشور خود به فرزندان اقامت می دادند ولی به علت جلوگیری از مهاجرت های غیرقانونی و کم کردن آمار مهاجرت، قوانین خود را تغییر داده وبا این امر فشار بروی مهاجران برای بازگشت به کشور استفاده می کردند.

اصل خاک: اصل خاک یکی از شیوه های اخذ اقامت کشورها است که بر اساس این اصل هر فردی که در کشورهایی که از قانون خاک تبعیت می کند، فرزند دار شود، بدین ترتیب می تواند برای فرزند خود اقامت یا شهروندی این کشور را دریافت کند. در ارتباط با اصل خاک، تفاوتی برای دولت های کشورهای مورد نظر نمی کند که والدین از چه روش هایی وارد کشور می شوند. کشورهایی مثل استرالیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی و بریتانیا در گذشته از قانون خاک تبعیت می کردند. ولی در حال حاضر به صورت معمول نیاز به اقامت دائم حداقل یکی از والدین در کشور مورد نظر می باشند. در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل در مالزی پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده خواهد بود.

شهروندی مالزی از طریق تولد

طبق قوانین مالزی شهروندی مالزی از طریق تولد به شرح زیر حاصل می شود. فرزند متولد شده در مالزی به طور خودکار تابعیت مالزی را دریافت نمی کند. کودکانی که در ازدواج با دو شهروند مالزیایی متولد می شوند، صرف نظر از کشور محل تولد، شهروندان مالزیایی هستند. کودکانی که از مادری مالزیایی در مالزی به دنیا می‌آیند و از پدری خارجی متولد می‌شوند نیز شهروند مالزیایی هستند. همچنین کودکانی که خارج از ازدواج در مالزی از مادری مالزیایی به دنیا می‌آیند، با این حال، کودکانی که در خارج از کشور با یک مادر مالزیایی و یک پدر خارجی متولد می شوند، تابعیت پدر را دریافت کرده اند که خارج از ازدواج در خارج از کشور از مادری مالزیایی به دنیا می آیند، شهروند محسوب نمی شوند. اما ممکن است با وضعیت اقامت دائم، همراه با مادر وارد مالزی شوند و می توانند برای شهروندی درخواست دهند.

بیمه درمانی بانوان باردار در کشور مالزی

زنان باردار در کشور مالزی بیمه مخصوص به خود را دارند که هزینه های آنان را پوشش داده و مانع از فشار هزینه ها بر زنان بار دار می شود. شایان ذکر است که انی نوع بیمه MEDI-card نام داشته و مختص به بانوان بار داری است که تابعیت کشور مالزی را دارند. به عبارتی بیمه اشخاص مهاجر متفاوت بوده و زنان باردار مالزیایی می توانند از خدمات بیمه ذکر شده استفاده نمایند. این به آن معنی است که زنان باردار خارجی توانایی استفاده از نوع دیگری از انواع بیمه را دارند. در واقع اتباع خارجی می توانند بیمه پزشکی را از شرکت های بیمه دریافت کرده و از فشار ناشی از هزینه های موجود بکاهند تا بتوانند فرزند خود را با آرامش خاطر بیشتری به دنیا آورند.

شایان ذکر است که دامنه پوشش بیمه به شرکت بیمه گذار بستگی خواهد داشت. به عبارتی موارد تحت پوشش بیمه مادران و سقف تسهیلات آن ها بسته به شرکتی که بانوان باردار را بیمه کرده متغیر می باشد، لذا توصیه می شود تا متقاضیان قبل از اقدام به اخذ بیمه درمانی حتما شرایط بیمه گذار را مطالعه کرده و سپس اقدام به عقد قرارداد با شرکت بیمه نمایند تا از بروز مشکلاتی چون کم بودن دامنه پوشش بیمه جلوگیری شده و متقاضیان آمادگی لازم را در برابر هزینه ها و شرایط موجود داشته باشند. زنانی که خواهان کار و یا اقامت در این کشور هستند باید در اسرع وقت اقدام به دریافت بیمه درمانی نمایند. چرا که برای بانوان امری ضروری بوده و سر باز زدن از آن می تواند منجر به بروز مشکلات مالی شود.

قانون مهاجرت و تولد در مالزی

کشور مالزی به هیچ عنوان با تولد فرزند، تابعیت اعطاء نمی کند. اگر شما خواهان اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد فرزند هستید بهتر این است که برای کشورهایی همچون آمریکا، کانادا اقدام نمایید. مسلما اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در کشورهایی که از قانون خاک تبعیت می کنند روش بسیار ساده ای برای ساختن آینده روشن فرزندان می شود ولی نکته حائز اهمیت چگونگی ورود به کشورها و قوانین پس از فرزند دار شدن است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

مهاجرت به مالزی شرایط و قوانین تبعیض آمیز جنسیتی در رابطه با ازدواج شهروندان خارجی با شهروندان مالزیایی و قانون تولد فرزند در این کشور به همراه روش های منطقی مهاجرت به مالزی از روش کار، تحصیل و سرمایه گذاری و خطرات پناهندگی در این کشور در مقاله پیش رو به صورت فوق تخصصی بررسی شد و کامل مورد تحلیل علمی قرار گرفت. برای دریافت مشاوره در رابطه با مهاجرت به مالزی و یا کشورهای دیگر می توانید همین حالا با شماره های موجود در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با بازگو کردن شرایط خود از مشاورین مجرب ما اطلاعات کافی را دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *