مهاجرت تحصیلی آرژانتین

شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین

شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین

شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین با اکثر کشورهای دنیا مشابه است. دانشجویان می توانند با کار پس از تحصیل، اقامت آرژانتین را کسب کنند. آرژانتین یکی از شناخته شده ترین کشورهای منطقه از لحاظ جذب مهاجر و پذیرش آنها می باشد. هر ساله به تعداد دانشجویان و همچنین مهاجرانی که با اهداف مختلف وارد خاک آرژانتین می شوند افزوده می شود. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند به بررسی شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین که یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان بین المللی در این کشور می باشد، بپردازند.

شرایط ادامه تحصیل در آرژانتین

برای ادامه تحصیل در آرژانتین، می توانید جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید. شرایط پذیرش با توجه به سطح و نوع تحصیلات (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، دوره های کوتاه مدت، دوره های زبان و غیره) متفاوت است. تمام دانشگاه های کشور آرژانتین (دولتی و خصوصی) دارای 1 دفتر روابط بین الملل هستند که آمادگی کامل برای پاسخگویی به متقاضیان و دانشجویان بین المللی را دارند. تحصیل در دانشگاه های آرژانتین بخصوص در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیاز به ارائه مدرک زبان اسپانیایی دارد و به همین دلیل، توصیه می شود قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور، از توانایی ها و مهارت های زبان اسپانیایی خود مطمئن شوید.

محبوب ترین رشته های ادامه تحصیل در آرژانتین عبارتند از:

  • فیزیک
  • مهندسی علوم
  • مهندسی طراحی سیستم
  • پزشکی
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی نرم افزار

دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین

پس از پذیرش توسط دانشگاه، باید اقدام به ویزای تحصیل در آرژانتین کنید که به شما اجازه خواهد داد تا برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور در آرژانتین اقامت داشته باشید. شهروندان MERCOSUR یا کشور وابسته (برزیل، اروگوئه، پاراگوئه، ونزوئلا، بولیوی، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پرو، گویان، سورینام) برای مهاجرت تحصیلی به آرژانتین نیازی به درخواست ویزای دانشجویی ندارند. این افراد می توانند پس از ورود به آرژانتین، مستقیماً در دفتر مرکزی Dirección Nacional de Migraciones اقدام به درخواست اقامت 2 ساله کنند. شایان ذکر است که داشتن ویزای تحصیلی آرژانتین به دانشجویان اجازه اشتغال تمام وقت را نمی دهد.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین عبارتند از:

مراحلامور
1انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی
2تماس با دانشگاه و مطلع شدن از شرایط پذیرش
3اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
4تماس با سفارت برای مشخص کردن وقت ملاقات
5ارائه نامه پذیرش و مدارک لازم برای درخواست ویزا
6پرداخت هزینه درخواست ویزا
7انتظار برای پردازش درخواست
8اخذ ویزا

شما می توانید برای ویزای تحصیلی خود در کنسولگری آرژانتین در کشور مبدا اقدام کنند. کارشناسان ما توصیه می کنند ابتدا با دانشگاه خود در آرژانتین مشورت کنید و دستورالعمل های آنها را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که فقط پس از پذیرش توسط دانشگاهی در آرژانتین، دانشجوی علاقه مند می تواند شخصاً و پس از طی مراحل مشخص شده توسط دانشگاه، برای ویزا اقدام کند. اگر قصد دارید بیش از 6 ماه در آرژانتین بمانید، مهم است که مدارکی برای اثبات نداشتن سوابق کیفری از کشور خود به آرژانتین ببرید. سایر اسناد مورد نیاز باید به سفارت آرژانتین تحویل داده شوند و با توجه به برنامه و دوره تحصیلی، این مدارک و اسناد متغیر هستند. برای تمدید اقامت آرژانتین، دانشجویان باید ویزای خود را تمدید کنند و مدارک لازم را ارائه دهند.

شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین در 2020

شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین در 2023

دانشجویان و داوطلبانی که مشغول به تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی آرژانتین می شوند و با موفقیت دوره تحصیلی مورد نظر را به اتمام می رسانند می توانند با رعایت شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین، اقامت این کشور را بدست آورند. البته شایان ذکر است که علاوه بر کار، فارغ التحصیلان دانشگاه های آرژانتین می توانند از سایر روش ها نیز اقامت آرژانتین را کسب کنند.

این روش ها عبارتند از:

  • سرمایه گذاری در آرژانتین
  • کارآفرینی در آرژانتین
  • ازدواج در آرژانتین

به یاد داشته باشید که بر اساس شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین، فارغ التحصیلان می توانند در صورتی مشغول به کار در آرژانتین شوند که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری این کشور تبدیل کنند و اقامت کاری آرژانتین را بدست آورند. برای انجام این کار، کاریابی در این کشور الزامی می باشد. پس از یافتن شغل مناسب، متقاضی باید با شرکت، کمپانی یا کارفرمای خود قرارداد کار رسمی امضاء کند و بر اساس آن اقدام به اخذ مجوز اقامت کاری آرژانتین کند. به یاد داشته باشید که نرخ بیکاری در آرژانتین نسبتا بالا می باشد و انتخاب رشته تحصیلی مناسب برای کاریابی و کار در آرژانتین بعد از اتمام دوره تحصیلی موضوع بسیار مهمی به شمار می رود.

نرخ بیکاری در آرژانتین به شرح زیر است:

نرخ بیکاری در آرژانتین

بررسی شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین

آرژانتین با داشتن شهرهای شلوغ و هزینه های پایین زندگی، مکانی مطلوب برای زندگی و کار است. با این حال، شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین به دلیل سخت بودن یافتن شغل در این کشور می تواند دشوار باشد زیرا این کشور دارای قوانین سختگیرانه استخدام، بیکاری زیاد است و به طور معمول کارگران بومی متخصص برخوردار است. فارغ التحصیلانی که دوره تحصیلی خود را به اتمام می رسانند، پس از دریافت پیشنهاد کار از کارفرمای معتبر در آرژانتین، می توانند با استفاده از مدارک مورد نیاز درخواست تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار را شروع کنند. در کشور آرژانتین موسسات کاریابی مختلفی برای یافتن شغل مناسب وجود دارد. شایان ذکر است که اکثر دانشگاه های کشور آرژانتین به فارغ التحصیلانی که به فکر کسب اقامت بلند مدت آرژانتین هستند در راستای کاریابی کمک می کنند.

متوسط حقوق کار در آرژانتین تقریبا 45.000ARS (پزوی آرژانتین) در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، حمل و نقل، غذا و غیره می شود. به یاد داشته باشید که فارغ التحصیلان دانشگاه های آرژانتین می توانند درآمد بیشتری داشته باشند زیرا تحصیلات تاثیر مستقیم بر میزان درآمد افراد دارد. برای مثال، فردی که دارای دیپلم است می توانند به طور متوسط 386.292ARS (پزوی آرژانتین) در سال درآمد داشته باشد. درحالیکه درآمد فردی که دارای مدرک کارشناسی می باشد می تواند به بیش از 781.200ARS (پزوی آرژانتین) در سال برسد. اگر قصد دارید از شرایط کار در آرژانتین یا کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، سوئد، هلند، سوئیس، فرانسه، انگلستان، اتریش و غیره اطلاعات کامل کسب کنید، می توانید با متخصصان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *