مهاجرت تحصیلی آرژانتین

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آرژانتین

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آرژانتین

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آرژانتین با کشورهای مختلف مشابه است. قبل از مهاجرت تحصیلی بایستی از این موارد مطلع بود. دانشگاه های کشور آرژانتین مانند سایر دانشگاه ها دنیا برنامه های تحصیلی را در سه مقطع اصلی به دانشجویان ارائه می دهند و شایان ذکر است که شرایط تحصیل در هر مقطع و برنامه تحصیلی متفاوت است. علاوه بر این، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آرژانتین با توجه به مقاطع تحصیلی متغیر است و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند این شرایط و مدرک مورد نیاز را در ادامه این مقاله مورد بررسی دقیق قرار دهند.

بررسی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آرژانتین

اگر شما این مقاله را برای مطلع شدن از می خوانید، ممکن است تصمیم گرفته باشید که برای تحصیل رشته مورد علاقه خود به آرژانتین بروید. دانشگاه های آرژانتین به دلیل برنامه های متنوعی که ارائه می دهند مشهور هستند. حتی اگر بیشتر دوره ها به زبان اسپانیایی تدریس می شوند، چندین برنامه آموزش انگلیسی در دانشگاه های این کشور (بخصوص در مقطع کارشناسی) برای برآورده کردن نیازهای دانشجویان بین المللی در دسترس است.

در جدول زیر به شرایط مورد نیاز برای کسب پذیرش تحصیلی در هر دوره آموزشی در دانشگاه های آرژانتین اشاره شده است:

دوره یا مقطع تحصیلیشرایط آکادمیک (مدرک مورد نیاز)
کارشناسیمدرک معتبر دوره دبیرستان
کارشناسی ارشدمدرک معتبر کارشناسی
دکترامدرک معتبر کارشناسی ارشد
دوره های تخصصیمدرک اتمام دوره GRADO

همچنین مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیل در آرژانتین عبارتند از:

  • فرم درخواست پذیرش به درستی تکمیل شده (ارائه شده توسط دانشگاه مورد نظر)
  • گذرنامه معتبر
  • عکس های جدید با فرمت گذرنامه
  • کپی گواهینامه علمی مورد نیاز برای برنامه تحصیل در مقطع تحصیل مورد نظر (به جدول بالا مراجعه کنید.)
  • به رسمیت شناختن یا اعتبارسنجی مجدد مدارک تحصیلی قبلی (زمانی که دانشگاه مورد نظر شما درخواست کند.)
  • بیانیه هدف (مقاله ای کاملاً صحیح که اهداف آموزشی دانشجو و همچنین دلایل انتخاب رشته تحصیل در دانشگاه در آرژانتین را مشخص کرده و توجیه می کند.)
  • رزومه جامع یا برنامه درسی (مشخصات شخصی، سوابق تحصیلی و تجارب حرفه ای و اجتماعی مرتبط)
  • اثبات تسلط به زبان (انگلیسی یا اسپانیایی، بسته به برنامه آموزشی برنامه تحصیل و زبان مادری دانشجو)
  • توصیه نامه ها (حداقل از 2 مربی مختلف حرفه ای یا دانشگاهی)
  • بیمه درمانی

توجه داشته باشید که کلیه اسناد ارائه شده باید دارای ترجمه انگلیسی یا اسپانیایی باشند.

مراحل، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آرژانتین

وقتی مطمئن شدید که همه شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آرژانتین را آماده کرده اید، اکنون باید نحوه عملکرد بین المللی پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی آرژانتین را بدانید. ما به شما کمک کنیم تا اطلاعات دقیقی از مراحلی را که باید قبل از ارسال برنامه خود انجام دهید، دریافت کنید. در نخستین گام، شهری را در آرژانتین انتخاب کنید که می خواهید زندگی دانشجویی خود را در آن سپری کنید. سپس در مورد برنامه تحصیلی که می خواهید دنبال کنید تصمیم بگیرید. در مرحله 3، حداقل 3 دانشگاه را انتخاب کنید تا هنگامی که یک دانشگاه خاص به درخواست شما پاسخ مثبت نمی دهد، بتوانید شانس خود را در گزینه های دیگر امتحان کنید. معمولاً دانشگاه ها در آرژانتین از طریق سیستم ثبت نام دانشگاه خود، مستقیماً درخواست های پذیرش را می پذیرند.

سپس باید فرم های مربوطه را پر کنید و با بررسی لیست نیازهای هر دانشگاه، اسناد خود را آماده کنید (هر موسسه در تعیین شرایط و معیارهای ارزیابی خود برای پذیرش های بین المللی آزاد است.) وقتی در دانشگاهی در آرژانتین پذیرفته شدید، منتظر نامه پذیرش باشید که برای شما ارسال می شود. این یک شرط اصلی برای مهاجرت تحصلی به آرژانتین است. بعد از مشخص شدن مرکز تحصیلی، وقت آن است که نحوه درخواست ویزای دانشجویی در آرژانتین را بررسی کنید. هنگامی که ویزای دانشجویی تأیید شده دریافت می کنید، شما باید اقدام به خرید بلیت سفر و مشخص کردن محل اقامت کنید.

مراحل، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آرژانتین

زندگی دانشجویی در آرژانتین

اکثر دانشجویان بین المللی در آرژانتین به دلیل سبک زندگی اجتماعی فعالی که به وسیله جوانان انجام می شود، در پایتخت این کشور بوئنوس آیرس ساکن می شوند.

اقامتگاه های دانشجویان بین المللی در آرژانتین عبارتند از:

  • محل اقامت در دانشگاه یا مسکن دانشجویی در دانشگاه (گزینه برتر برای اکثر دانشجویان بین المللی در این کشور)
  • آپارتمان خصوصی (بهترین گزینه اگر با دوستان یا دانشجویان دیگر به اشتراک گذاشته شود.)
  • اقامت در خانه (زندگی با یک خانواده آرژانتینی)
  • دانشجویان بین المللی در آرژانتین از هر کجا که در کشور مستقر باشند به حمل و نقل مناسب دسترسی دارند. بیشترین استفاده از حمل و نقل در آرژانتین اتوبوس و قطار است.

دانشجویان بین المللی در آرژانتین باید منتظر جامعه ای باشند که به ورزش به ویژه فوتبال علاقه مند است. آنها همچنین می توانند در فعالیت های دیگر در فضای باز مانند سوارکاری شرکت کنند، به ویژه هنگامی که در مناطق روستایی آرژانتین مانند مناطق نزدیک به آند زندگی می کنند. در آرژانتین انتظار می رود که همه هزینه ها به صورت نقدی پرداخت کنند. افرادی هستند که با استفاده از کارت های اعتباری پرداخت می کنند، اما موسسات پول نقد را ترجیح می دهند. پس اگر به فکر تحصیل در این کشور هستید بهتر است پول نقد داشته باشید.

شهریه در دانشگاه های خصوصی آرژانتین از 74.000ARS تا 222.000ARS (پزوی آرژانتین) است و دانشجویان بین المللی در آرژانتین شهریه کمتری را برای هر سال تحصیلی در دانشگاه پرداخت خواهند کرد. کم بودن هزینه های تحصیل و اقامت آرژانتین، آسان بودن شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آرژانتین و سایر مزایا موجب جذب دانشجویان بی شماری از کشورهای خارجی شده اند.

در نمودار زیر به بیشترین میزان حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آرژانتین بر اساس برنامه های تحصیلی اشاره شده است:

الزامات زبان برای ادامه تحصیل در آرژانتین

داشتن تسلط بر زبان اسپانیایی برای افرادی که برای تحصیل در آرژانتین به این کشور سفر می کنند، یک مزیت بزرگ محسوب می شود. بیشتر مردم در مکالمات روزمره از زبان اسپانیایی استفاده می کنند. همچنین، بیشتر دانشگاه ها از زبان اسپانیایی برای آموزش دانشجویان خود استفاده می کنند. دانش انگلیسی به همان اندازه مهم است زیرا زبان رسمی کشور است که برای مشاغل و امور تجاری استفاده می شود. دانشجویان بین المللی می توانند برای یادگیری زبان اسپانیایی مقدماتی در یک دوره کوتاه مدت (که قبل از شروع برنامه های تحصیلی در دانشگاه برگزار می شود) ثبت نام کنند. هر ساله معمولاً 2 امتحان در برخی از دانشگاه های آرژانتین برای اعطای گواهی مهارت در زبان اسپانیایی برگزار می شود.

مدرک پذیرفته شده رایج در زبان اسپانیایی CELU یا گواهی زبان و کاربرد اسپانیایی است. شایان ذکر است که دانشجویان بین المللی مجاز به کار نیمه وقت هنگام تحصیل در دانشگاه های آرژانتین هستند. برخی از دانشگاه های آرژانتین دارای یک موضوع خاص هستند که به دانشجویان بین المللی تاریخ کشور و همچنین مسائل معاصر آمریکای لاتین را می آموزد. هموطنان گرامی تنها با یک تماس می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای ایجاد هماهنگی و مراجعه به دفتر موسسه برای اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین در ارتباط باشند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به دفتر موسسه از تمامی روش ها، هزینه ها و شرایط مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا مطلع شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *