مهاجرت تحصیلی آرژانتین

تحصیل در آرژانتین

تحصیل در آرژانتین

جهت تحصیل در آرژانتین و شرکت در برنامه های تحصیلی دانشگاهی، متقاضیان باید از هزینه تحصیل و شرایط تحصیل به صورت کامل آگاه باشند. تحصیل در دانشگاه های کشور آرژانتین با کسب قبولی در دانشگاه های این کشور امکان پذیر می باشد. در ادامه کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را با شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به آرژانتین، شرایط ورود به دانشگاه های این کشور، بهترین دانشگاه های آرژانتین و همچنین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور آشنا خواهند ساخت.

  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آرژانتین چیست؟ برای درخواست این کار، متقاضیان باید یک گذرنامه (که باید حداقل برای 6 ماه از پایان تحصیلات خود معتبر باشد)، نامه کسب قبولی از دانشگاه (ارائه شده توسط دانشگاه متقاضی) و مدارک پردازش ویزا و پرداخت هزینه حداکثر 100 $ (دلار) ارائه دهند.
  • آیا برای تحصیل در آرژانتین باید زبان اسپانیایی بلد باشیم؟ داشتن مدرک زبان اسپانیایی برای تحصیل در کشور آرژانتین امری ضروری محسوب می شود. اگرچه انگلیسی به عنوان یک زبان تجاری شناخته می شود، زبان اسپانیایی زبان زندگی روزانه است و زبانی که تمام دوره های دانشگاهی در آن برگزار می شود.

دلایل تحصیل در آرژانتین

هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه در آرژانتین بوئنوس آیرس یک بهشت ​​غذاخوری است آرژانتین به خاطر غذاهای فوق العاده اش در سطح جهانی شهرت دارد. در آرژانتین بوئنوس آیرس فرهنگ جشنواره پر جنب و جوشی دارد هر سال، بوئنوس آیرس میزبان مجموعه عظیمی از جشنواره ‌های هیجان‌انگیز، است. هیچ کمبودی در مکان ‌ها و آداب و رسوم تاریخی وجود ندارد، بوئنوس آیرس دارای زیرساخت ‌های بسیار پیشرفته‌ای است که سفر را آسان و راحت می‌ کند. حمل و نقل عمومی ممکن است از بسیاری از شهرهای بزرگ ایالات متحده برتر باشد. محیط بین المللی در آرژانتین بوینس آیرس از نظر اجتماعی و فرهنگی متنوع است

این ملت ترکیبی از فرهنگ ‌های بومی، آفریقایی، اروپایی و خاورمیانه‌ای است که جمعیتی منحصربه ‌فرد و پر جنب و جوش را ایجاد می‌کند. پایتخت همچنین یکی از فراگیرترین شهرهای آمریکای لاتین است. در حالی که پنگوئن ‌ها معمولاً فقط در باغ‌ وحش‌ ها قابل مشاهده هستند، چند پنگوئن ممکن است در زمستان‌ های بسیار سرد به مار دل پلاتا سفر کنند. با این حال، سیستم های حمل و نقل اجتماعی در بوئنوس آیرس به قدری خوب است که می توانید به راحتی سفری کوتاه به Puerto Deseado در پاتاگونیا، سانتا کروز داشته باشید.

مزایای تحصیل در آرژانتین

دانشجویانی که تحصیل در آرژانتین را انتخاب نموده اند، علاوه بر اینکه می­توانند از مهارت زبان دیگری نیز بهره­ مند گردند، از مزایای زیر نیز برخوردار خواهند شد:

  • تحصیل در دانشگاه هایی با استانداردهای آموزشی سطح بالا
  • تحصیل در کشوری که از زیر ساخت های گردشگری جهانی برخوردار است.
  • پرداخت شهریه های پایین تحصیل
  • شرایط آب و هوایی بسیار منحصر بفرد و عالی
  • هزینه های مناسب مسکن در آرژانتین

درباره فرهنگ آرژانتین

بیشتر آرژانتینی ها در اصل اروپایی تبار هستند، که آنها را از دیگر کشورهای آمریکای لاتین که در آن فرهنگ های اروپایی و هندی بیشتر در هم آمیخته است، جدا می کند. از نظر فرهنگی و احساسی، آرژانتینی ها اغلب اروپایی به نظر می رسند تا آمریکای لاتین. خانواده مرکز زندگی آرژانتینی است و خانواده ‌های بزرگ هنوز برجستگی دارند. سرپرستان خانواده‌ های قدرتمند احترام گسترده ‌ای دارند، اما با این امر مسئولیت مراقبت از دیگران از نظر امنیت، شغل و غیره و حفظ حرمت شخصی و خانوادگی به همراه دارد. افتخار از همه لحاظ همه چیز است و به طور معمول بر زندگی روزمره در خانه، در جامعه و در تجارت تأثیر می گذارد.

قانون اساسی آرژانتین آزادی مذهبی را تضمین می کند. کاتولیک رومی به عنوان دین رسمی دولتی عمل می کند. سایر ادیان جهان، به ویژه اسلام، در 10 تا 15 سال گذشته در داخل کشور جای پای خود را به دست آورده اند. آرژانتینی ها در کل باز، صریح و مستقیم هستند، اما می توانند درایت و دیپلماتیک باقی بمانند. آرژانتینی ‌ها مردمی خونگرم هستند و بی‌ احتیاطی آنها شور و احساساتشان را به منصه ظهور می‌ رساند. علاوه بر این، آنها از نظر فیزیکی ارتباط نزدیکی دارند، بنابراین اغلب هنگام صحبت کردن، یکدیگر را لمس می کنند و فاصله فیزیکی کمی بین گویندگان حفظ می کنند.

بررسی دانشگاه های برتر آرژانتین

دانشگاه بوئنوس آیرس معتبرترین دانشگاه آرژانتین است. در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS رتبه 75 و رتبه نهم در رتبه بندی QS برای آمریکای لاتین را دارد. این دانشگاه بزرگترین در آرژانتین و یکی از بزرگترین در آمریکای لاتین است. این دانشگاه دولتی است و شامل 13 دانشکده، 17 موزه و 6 بیمارستان است. علاوه بر این، دانشگاه شامل پردیس اصلی نیست، اما دارای چندین ساختمان است که در شهر بوئنوس آیرس گسترده شده اند. دانشگاه استرالیا در سال 1979 تاسیس شد. این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی کاتولیک است. در حال حاضر رتبه 331 جهانی و 24 در آمریکای لاتین را دارد. پردیس اصلی در بوئنوس آیرس واقع شده است، اما دارای دانشکده ها و دپارتمان هایی در روزاریو، مانند دانشکده مطالعات بازرگانی، و در پیلار، مانند دانشکده علوم زیست پزشکی و بیمارستان دانشگاه استرالیا، دانشکده بازرگانی IAE، و شورای ملی است.

دانشگاه پاپی کاتولیک آرژانتین UCA این دانشگاه به عنوان دانشگاه کاتولیک در آرژانتین یا فقط UCA شناخته می شود. این کشور در رتبه 364 در سطح جهانی و 24 در آمریکای لاتین قرار دارد. این یکی دیگر از دانشگاه های خصوصی کاتولیک است. پردیس اصلی در Puerto Madero واقع شده است که یکی از مدرن ترین مناطق بوئنوس آیرس است. موسسه فناوری بوئنوس آیرس ITBA دانشگاه خصوصی است. رتبه 551 و 600 در سراسر جهان و 60 در آمریکای لاتین را دارد. این موسسه در حال حاضر حدود 2000 دانشجو دارد. عمدتاً بر تجارت، مهندسی و فناوری اطلاعات تمرکز دارد. ITBA در سال 1959 در بوئنوس آیرس تأسیس شد. این یکی از مؤسسات آموزشی پیشرو در آرژانتین برای نسل بعدی مهندسان است. دانشگاه پاپی کاتولیک آرژانتین شامل مدارس، مراکز، ادارات و گروه های تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی در علوم انسانی و اجتماعی است.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر آرژانتین و رتبه های آن ها می باشید:

دانشگاه هارتبه در آرژانتینرتبه جهانامتیاز جهانی
دانشگاه بوئنوس آیرس142653
دانشگاه ملی لاپلاتا278743
دانشگاه ملی کوردوبا3107237
دانشگاه ملی روزاریو4141329
دانشگاه ملی کویو مندوزا5143828
دانشگاه ملی مار دل پلاتا6154232

شرایط تحصیل در آرژانتین

تقریبا 90000 دانشجوی بین المللی در هر سال برای تحصیل در دانشگاه های کشور آرژانتین به این کشور مهاجرت می کنند. بیش از 30000 نفر از این دانشجویان اهل اروپا، آمریکا و آسیا هستند. با داشتن جاذبه هایی از جمله کیفیت بالای دوره ها، هزینه های مقرون به صرفه برای زندگی و فرصتی برای کسب مهارت در صحبت کردن به زبان اسپانیایی و همچنین فرهنگ متنوع و رنگارنگی در کشور آرژانتین، هر ساله به تعداد مهاجران و دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور سفر می کنند افزوده می شود.

نه تنها این کشور یکی از مکان های مشهور برای تحصیل در آمریکای لاتین است، بلکه این کشور یکی از کشور هایی می باشد که رشد و توسعه سریع در زمینه آموزش های دانشگاهی تجربه کرده است. با در نظر گرفتن 39 موسسه آموزشی آرژانتینی که در رتبه بندی های دانشگاه QS آمریکای لاتین 2018 قرار دارد، این رشد که تا حد زیادی به لطف رونق اقتصادی این کشور در اوایل قرن بیست و یکم صورت گرفته است، قبال مشاهده می باشد.

از بهترین دانشگاه های کشور آرژانتین برای ادامه تحصیل در دوره های تحصیلی مختلف می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه ملی دِ کُردوبا
  • دانشگاه بوئنوس آیرس
  • دانشگاه آسترال بوئنوس آیرس
  • دانشگاه خصوصی کاتولیک آرژانتین سانتا ماریا دِ لوس در بوئنوس آیرس
  • دانشگاه بِلگرانو
  • دانشگاه تکنولوژی بوئنوس آیرس

تحصیل در طیف گسترده ای از رشته ها در آرژانتین

تحصیل در طیف گسترده ای از رشته ها در آرژانتین به زبان های متنوع از جمله انگلیسی رویایی می باشد که سالانه افراد زیادی به دنبال آن هستند. امکان تحصیل در رشته هایی اعم از شنوایی سنجی، بینایی سنجی، جراحی زنان و زایمان، مدیریت بهداشت عمومی، رشته چشم پزشکی در آرژانیتن و سایر موارد در این شاخه برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. در ادامه می توان به رشه های از قبیل سم شناسی، شهرسازی، باستان شنانسی و مدیریت نیز اشاره کرد.

تحصیل در دانشگاه های آرژانتین

40 دانشگاه ملی در آرژانتین وجود دارند که توسط دولت حمایت می شوند و لازم به ذکر است که اکثر دانشجویان کارشناسی ارشد در این کشور تأمین می شوند. همچنین در آرژانتین حدود 45 دانشگاه خصوصی وجود دارند که غالباً کوچکتر هستند و دانشجویان و متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه می بایست هزینه های بیشتری پرداخت کنند. هم بخش های دولتی و هم خصوصی دارای مؤسسات متعددی هستند که با تمرکز خود در زمینه های موضوعی خاص، از دانشگاه ها متمایز می شوند.

سال تحصیلی در آرژانتین از مارس تا نوامبر برگزار می شود. دانشجویان و متقاضیان خارجی مستقیماً به مؤسسه آموزشی منتخب خود مراجعه می کنند و باید نسخه هایی از گواهینامه ها و مدارک تحصیلی را ارائه دهند. پس از ارائه مدارک و کسب قبولی از دانشگاه مورد نظر، دانشجویان پس از آن درخواست ویزای دانشجویی می دهند که معمولاً به طور همزمان به مدت دو سال معتبر است.

داشتن مدرک زبان اسپانیایی برای تحصیل در کشور آرژانتین امری ضروری محسوب می شود. اگرچه انگلیسی به عنوان یک زبان تجاری شناخته می شود، زبان اسپانیایی زبان زندگی روزانه است و زبانی که تمام دوره های دانشگاهی در آن برگزار می شود. همچنین روند رو به رشدی وجود دارد که متقاضیان خارجی به طور خاص برای دریافت گواهینامه زبان تایید شده توسط وزارت آموزش و امور خارجه به آرژانتین مراجعه کنند.

تحصیل در دانشگاه های آرژانتین

اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین

کسب ویزای با در نظر گرفتن ملیت متقاضیان شرایط خاصی دارد. بنابراین برای کسب اطلاعات درباره جزئیات و هزینه های کامل توصیه می شود متقاضیان با سفارت آرژانتین در کشور خود تماس بگیرند. به طور کلی قوانین و مراحل کلی کسب ویزا برای تحصیل در این کشور به صورت زیر می باشد:

افرادی که بیش از 90 روز در آرژانتین مشغول به تحصیل می شوند به ویزای دانشجویی نیاز دارند. برای به دست آوردن ویزای دانشجویی، دانشجویان به عنوان گردشگر وارد این کشور می شوند و ویزای خود را تبدیل به ویزای تحصیل در این کشور تبدیل می کنند. برای درخواست این کار، متقاضیان باید یک گذرنامه (که باید حداقل برای 6 ماه از پایان تحصیلات خود معتبر باشد)، نامه کسب قبولی از دانشگاه (ارائه شده توسط دانشگاه متقاضی) و مدارک پردازش ویزا و پرداخت هزینه حداکثر 100 $ (دلار) ارائه دهند. کسب ویزای دانشجویی به طور متوسط ​​6 ماه به طول می انجامد، اما اگر مدت طولانی تحصیل کنید باید گواهی پلیس را نیز بدست آورید که نشان می دهد هیچ سابقه کیفری در آرژانتین ندارید. علاوه بر این، متقاضیان می بایست مدارک شناسایی خود را نیز ارائه دهند.

اگر متقاضیان مدت طولانی تر از یک سال برای تحصیل در این کشور ساکن باشند، قبل از انقضای ویزای موجود باید آرژانتین را ترک کنند و پس از اتمام اولین ویزا دوباره برای کسب ویزای جدید اقدام کنند. به متقاضیان توصیه می شود که در هر زمان که در آرژانتین هستند، یک نسخه از صفحه شناسایی گذرنامه و صفحه ویزا خود را به همراه خود داشته باشند.

بررسی هزینه های تحصیل در آرژانتین

همانطور که در بخش های قبلی بیان نمودیم هزینه های تحصیل در آرژانتین بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی بطور میانگین 5000$ الی 15000$ (دلار) در سال در مقطع کارشناسی ارشد 20000$ (دلار) در سال در رشته های فنی مهندسی، معماری، حسابداری و هنر در سال تخمین زده شده است. اما هزینه تحصیل در مقطع دکتری به صورت رایگان است. دانشجویان این مقطع علاوه بر اینکه هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی نمایند، بلکه هزینه ای به عنوان حقوق دریافت می­ نمایند.

می­توان گفت تحصیل در مقطع دکترا در این کشور دارای شرایطی برابر با تحصیل در دانشگاه های اتریش و آلمان است. هزینه های زندگی در آرژانتین در مقایسه با کشورهای انگلستان و آمریکا بسیار مناسب تر و ارزان تر است. از دیگر هزینه های تحصیل در آرژانتین می­ توان به هزینه های حمل و نقل و خوابگاه های دانشجویی اشاره نمود. هزینه حمل و نقل دانشجویی در این کشور 10$ (دلار) در هفته و هزینه اقامت دانشجویان 350$ (دلار) در ماه برآورد شده است. به طور متوسط، یک دانشجوی معمولی می تواند انتظار داشته باشد که هر سال به طور متوسط $2000 الی $6000 (دلار) برای هزینه های زندگی و اجاره بهای خود بپردازد.

سیستم آموزشی آرژانتین

آرژانتین سابقه طولانی در ارائه دسترسی بدون شهریه به مدارس و دانشگاه های محلی دارد که به نوبه خود به ایجاد نیروی کار واجد شرایط کمک می کند. سیستم آموزشی آرژانتین از دبستان، دبیرستان – سطح یک، دبیرستان – سطح دو و دانشگاه تشکیل شده است. دانش آموزان می توانند در موسسات دولتی بدون شهریه یا می توانند در مدارس خصوصی شرکت کنند. 4 مؤسسه آموزش عالی آرژانتین در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی Times Higher Education (THE) در سال گذشته فهرست شده ‌اند. دانشگاه های محلی طیف وسیعی از برنامه ها و مدرک ها را ارائه می دهند. برخی از رشته های تحصیلی محبوب در آرژانتین عبارتند از:

  • حقوق و تجارت (23%)
  • علوم اجتماعی (11%)
  • مهندسی و طراحی و علوم (14%)

هزینه زندگی دانشجویی در آرژانتین

آرژانتین هم تحصیلات عالی مقرون به صرفه و هم هزینه نسبتاً کم زندگی خصوصاً در مقایسه با اکثر مقاصد تحصیلی آمریکای شمالی و اروپا را ارائه می دهد. هزینه زندگی در آرژانتین در دانشگاه ها و شهر های مختلف این کشور با در نظر گرفتن موارد مختلف متفاوت می باشند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی آرژانتین بیشتر می باشند و لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در دوره ها بسیار متفاوت است، اما با این حال هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به اکثر کشور های دنیا بسیار مقرون به صرفه می باشند.

این هزینه ها بدین صورت می باشند:

پارامترهزینه به دلار
هزینه تحصیل$1000 الی 3000$
هزینه زندگی$1000 الی 1500$

دانشجویان خارجی مجاز به کار در کنار تحصیلات خود هستند، مشروط بر اینکه تمام شرایط قانونی را که برای اخذ مجوز کار لازم دارند و اقامت قانونی در کشور دریافت می کنند، برآورده سازند. اگر قصد دارید اقدام به مهاجرت به آرژانتین کنید و از شرایط تحصیل در آرژانتین اطلاعات بیشتری کسب کنید و یا اقدام به کسب ویزای تحصیلی این کشور کنید، می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

متداول ترین سوالات تحصیل در آرژانتین

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار شما در خصوص تحصیل در آرژانتین می باشیم:

  • بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل در آرژانتین کدام اند؟ دانشگاه ملی دِ کُردوبا، دانشگاه بوئنوس آیرس، دانشگاه آسترال بوئنوس آیرس و دانشگاه خصوصی کاتولیک آرژانتین
  • هزینه تحصیل در آرژانتین چه قدر می باشد؟ هزینه تحصیل در آرژانتین با توجه به ملیت متقاضی متفاوت می باشد. به طور کلی هزینه تحصیل در این کشور حدود 1000$ الی 3000$ (دلار) در نظر گرفته شده است.
5/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در آرژانتین

  1. شیدا گفت:

    سلام خسته نباشید ممنونم از شما. دخترم 16 سالشه و میخواد برای تحصیل به آرژانتین مهاجرت کنه. به جز نمرات خوب و زبان چه مواردی رو از الان میتونیم روش کار کنیم تا وقتی 18 ساله شد راحت پذیرش بگیره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *