مهاجرت تحصیلی آرژانتین

اقامت پس از تحصیل در آرژانتین

اقامت پس از تحصیل در آرژانتین

اقامت پس از تحصیل در آرژانتین از جمله فرآیندهایی می باشد که می توان به واسطه آن شرایط اقامت این کشور رو به توسعه را فراهم نمود. در صورتی که شما هم علاقه مند به تحصیل نمودن در این کشور و همچنین فراهم نمودن شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور می باشید در ادامه این نوشتار همراه ما باشید همچنین این فرصت را دارید که برای کسب نمودن اطلاعات بیشتری به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرماید. تحصیلات در مقاطع تحصیلی عالیه در این کشور نسبت به سایر کشورهای دیگر بسیار متفاوت می باشد. از آنجا که صنعت این کشور به شدت در حال رشد و توسعه است، می تواند شرایط خوبی را برای متقاضیان اقامت پس از تحصیل در آرژانتین را فراهم نماید.

تحصیل در آرژانتین

آرژانتین یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کشورهای آمریکای جنوبی است که شهرت زیادی در تحصیلات دانشگاهی دارد. بوئنوس آیرس یعنی پایتخت این کشور می تواند یک انتخاب جذاب برای بسیاری از دانشجویان بین المللی باشد. اما دراین کشور شهرهای دیگری نیز وجود دارد که مناسب تحصیل می باشند مانند La Plata و Cordoba این کشور دارای برنامه ویژه ای برای اقامت پس از تحصیل فارغ التحصیلان خومد فراهم نموده که نسبت به سایر کشورهای آمریکای لاتین است بی نظیر می باشد.

آرژانتین یک کشور پر رونق با جمعیت دانشجویی فراوان است به غیر از بوئنوس آیرس بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر در آرژانتین، از جمله کوردوبا، روساریو و مندوزا وجود دارد. همگی این شهرها ازجمله مکان های عالی در راستای مطالعه نمودن یک برنامه فارغ التحصیلی می باشند. اشخاص متقاضی اقامت پس از تحصیل در آرژانتین بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر می توانند به صورت قانونی با یک ویزای دانشجویی در این کشور به کار کردن مشغول شوند.

مزایای تحصیل در آرژانتین

از جمله مزیت های تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • میزان هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای امریکای لاتین مناسب تر می باشد.
  • این کشور در برگیرنده بیش از 40 دانشگاه عمومی و 46 دانشگاه بخش خصوصی می باشد
  • این کشور دارای بالاترین میزان دانشجو در میان دانشگاه های منطقه آمریكای لاتین است.
  • اکثر برنامه های مختص فارغ التحصیلان در این کشور نیازی به پرداخت هزینه های تحصیلی سنگینی ندارند.
  • در این این کشور اغلب دوره ها به زبان اسپانیایی تدریس می شود. از جمله زبان های رایج و بین المللی محسوب می شود.

متقاضیان اقامت پس از تحصیل در آرژانتین

دولت آرژانتین به دانشجویان بین المللی که برای تحصیل و شرکت در برنامه های تحصیلات تکمیلی که بیش از 90 روز طول می کشد، اقدام به صدور نوعی ویزای دانشجویی کرده است. ناگفته نماند که این روند و فرایند هرگز آسان نیست. برای بسیاری از دانشجویان بین المللی فرایند دریافت ویزای دانشجویی بسیار وقت گیر و دارای مراتب اداری زیادی است. مدت زمان لازم برای دریافت نمودن یک ویزای دانشجویی استاندارد 6 ماه می باشد. اما اگر مدت زمان تحصیل اشخاص متقاضی اقامت پس از تحصیل در این کشور طولانی تر باشد، می توانند یک ویزا در یافت نمایند که برای یک سال معتبر می باشد. جهت اطلاع از شرایط اقامت آرژانتین مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

متقاضیان اقامت پس از تحصیل در آرژانتین

زندگی در آرژانتین

محل اقامت متقاضیان اقامت پس از تحصیل در آرژانتین کلیه دانشجویان بین المللی که دارای برنامه آموزش در مقطع تحصیلات تکمیلی در آرژانتین را دارند. 3 گزینه برای پیدا کردن مکان زندگی دارند که عبارتند از:

  • خوابگاه های دانشجویی
  • خانه های خصوصی
  • خوابگاه های عمومی

اقامت پس از تحصیل در آرژانتین در خوابگاه های دانشجویی

اکثر دانشجویان بین المللی در آرژانتین متمایل به زندگی در خوابگاه های دانشجویی می باشند. دانشجویان با زندگی کردن در این گونه خوابگاه ها می توانند که راحت تر با دانشجویان دیگر رابطه داشته برقرار نمایند.همچنین می توانند در یک مکان نزدیک به دانشگاه خود به زندگی بپردازند. از سایر امکانات دانشگاه نظیر حوزه های مطالعاتی کتابخانه ها و رستوران های موجود در دانشگاه استفاده نمایند.

خانه های خصوصی و خوابگاه های عمومی در آرژانتین

مسکن خصوصی می تواند برای دانشجویانی مناسب تر باشد که هدف زندگی کردن با خانواده های خود را دارند در خوابگاه های عمومی همه نوع از مردم می توانند زندگی نمایند. ویزای متقاضیان اقامت پس از تحصیل در آرژانتین ویزای دانشجویی این کشور تنها برای کسانی است که در مدارس مورد تایید دولت آرژانتین مشغول به تحصیل بوده اند. کلیه متقاضیان اقامت پس از تحصیل در آرژانتین که به این کشورر سفر می کنند نیاز به ویزای کار دارند. ناگفته نماند که این قانون شامل کارآموزان این کشور می شود. این ویزا توسط اداره ملی مهاجرت (Dirección Nacional de Migraciones) در آرژانتین صادر می شود.

همچنین این اشخاص ملزم می باشند که برای برای در یافت این نوع ویزا این نکته را در نظر بگیرند. برای دریافت این نوع از ویزا به اداره ملی مهاجرت در آرژانتین داده خواهد شد. البته در برخی موارد کنسولگری این کشور برای صدور این مجوز اقدام می نماید. لازم به ذکر می باشد هزینه های درخواست ویزا حدود 200€ (یورو) می باشد. هزینه صدور ویزا حدود 100€ (یورو) است که باید به کنسولگری پرداخت شود.

شرایط اقامت پس از تحصیل در آرژانتین

در این قسمت به بررسی شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور خواهیم پرداخت:

  • ارائه قرارداد کار با شرکت یا موسسه در این کشور
  • ارائه گواهی تولد، ترجمه شده به زبان اسپانیایی
  • ارائه گذرنامه با حداقل یک سال و نیم اعتیار از زمان بعد از اخذ ویزا (برای هر عضو خانواده)
  • ارائه 3 قطعه عکس گذرنامه برای هر عضو خانواده

اگر شرکت یا موسسه ای که اشخاص متقاضی اقامت پس از تحصیل در این کشور را به این می فرستد در این کشور ثبت نشده باشد، در این صورت مراکز تجاری و همچنین اعلامیه های صادر شده توسط مقامات در کشور مبدا این اشخاص ملزم به صدور مدارک دانشجویان به کنسولگری این کشور می باشند. با توجه به پایان رسیدن مقاله اقامت پس از تحصیل در این کشور اگر شما همعلاقه مند به تحصل نمودن در این کشور شدید می توانید با مشاوره نمودن با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات بیشتری در رابطه با تحصیل در آرژانتین به دست آورید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *