مهاجرت تحصیلی آذربایجان

شرایط کار پس از تحصیل در آذربایجان

شرایط کار پس از تحصیل در آذربایجان

شرایط کار پس از تحصیل در آذربایجان مانند بهترین کشورهای اروپایی آسان نمی باشد. قبل از مهاجرت تحصیلی بایستی از این شرایط مطلع بود. علاوه بر این، مهاجرت تحصیلی به یک کشور خارجی نیاز آگاهی کامل درباره موضوعات مرتبط دارد. برخی از مهمترین موضوعاتی که دانشجویان باید قبل از مهاجرت تحصیلی به آذربایجان در مورد آنها اطلاعات کافی کسب کنند عبارتند از:

  • شرایط ادامه تحصیل در آذربایجان
  • شرایط کار در آذربایجان
  • شرایط زندگی در آذربایجان

در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مفیدی درباره شرایط کار پس از تحصیل در آذربایجان عزیزان ارائه خواهند داد.

ادامه تحصیل در آذربایجان

مانند همه زمینه های زندگی، تحصیلات دانشگاهی جهانی شده است. هر ساله صدها هزار دانشجو تحصیل در کشورهای خارجی را انتخاب می کنند. حدود 170 موسسه آموزش عالی در آذربایجان وجود دارد که حدود 75 موسسه از این تعداد خصوصی هستند و بقیه دانشگاه های دولتی هستند. طبق داده های سال 2009 یونسکو، نزدیک به 3 میلیون دانشجو در کل جهان در خارج از کشور خود مشغول به تحصیل بوده اند. همچنین بر اساس داده های یونسکو تخمین تعداد دانشجویان خارجی تا سال 2023 به 7 میلیون نفر می رسد. 5 کشور برتر جذب کننده دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • ایالات متحده آمریکا
  • انگلستان
  • آلمان
  • فرانسه
  • استرالیا

در حالی که ایالات متحده سالانه 700.000 دانشجو، انگلستان 400.000 و استرالیا حدود 300.000 دانشجوی خارجی جذب می کنند. در سال های اخیر، کشورهای خاورمیانه و آسیا پیشرفت بزرگی در این زمینه کرده اند و جذب دانشجویان خارجی بیشتری را آغاز کرده اند. مالزی، آذربایجان و چین به 12% از سهم بازار دانشجویان بین المللی رسیده اند. آذربایجان مقصد جدیدی در زمینه آموزش بین المللی می باشد. این یکی از کشورهای پیشرو در زمینه جذب دانشجویان بین المللی بوده است. در حالی که هر ساله حدود 100.000 دانشجوی ترک در خارج از کشور تحصیل می کنند، حدود 26.000 دانشجوی بین المللی و 5.000 دانشجوی اراسموس در آذربایجان مشغول به تحصیل می شوند. با این حال، آذربایجان در حال تبدیل شدن به یکی از جذاب ترین کشورهای منطقه از نظر تحصیلات دانشگاهی برای دانشجویان خارجی است.

بررسی شرایط کار پس از تحصیل در آذربایجان

بررسی شرایط کار پس از تحصیل در آذربایجان

اکثر دانشجویان بین المللی که وارد خاک آذربایجان می شوند و تحصیلات دانشگاه خود را به اتمام می رسانند، به فکر کسب اقامت و کار در این کشور هستند. اما قبل از همه چیز، دانشجویان باید با شرایط کار پس از تحصیل در آذربایجان به طور کامل آشنا باشند. یافتن شغل مناسب برای کسب اقامت از طریق کار در آذربایجان بعد پس از تحصیل کار آسانی نمی باشد و برای انجام این کار فارغ التحصیلان باید علاوه بر تحصیلات و دانش علمی خود، ثابت کنند که دارای مهارت ها و توانایی های کافی برای ورود به بازار کار آذربایجان هستند. بر اساس شرایط کار پس از تحصیل در آذربایجان، مهمترین موضوع تغییر ویزای دانشجویی به ویزای کاری در این کشور می باشد که با داشتن دعوت نامه یا قرارداد کاری معتبر امکان پذیر است.

الزامات دقیق و شرایط کار پس از تحصیل در آذربایجان عبارتند از:

شرایط و الزاماتتوضیحات
الزامات زبانتسلط بر زبان آذری
تسلط بر زبان انگلیسی
الزامات تحصیلیمدرک کارشناسی در زمینه مورد تقاضا در آذربایجان
مدارک فنی و حرفه ای مورد نیاز
الزامات کاریداشتن قرارداد کاری معتبر
تغییر نوع ویزا
اخذ مجوز اقامت و مجوز کار

مراحل کار پس از تحصیل در آذربایجان

اگر می خواهید پس از تحصیل در آذربایجان کار کنید، گزینه های مورد انتظار شما ممکن است در دسترس نباشند، به خصوص اگر به آذری صحبت نکنید. بسیاری از شرکت ها در آذربایجان در مقایسه با کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا یا ایالات متحده حقوق بسیار کمی پرداخت می کنند. اولین کاری که باید انجام دهید کاریابی در آذربایجان از طریق سایت ها و موسسات معتبر است. شما باید یک رزومه کاملاً آماده داشته باشید که بتواند در مورد شما اطلاعات کاملی ارائه دهد. زبان بسیاری از شرکت ها در آذربایجان انگلیسی و آذری می باشد، برخی از آنها به زبانهای آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، عربی، روسی و غیره صحبت می کنند.

بر اساس قوانین و شرایط کار پس از تحصیل در آذربایجان، از داوطلبان و افراد جویای کار قطعا دعوت می شود تا برای مصاحبه شغلی به شرکت های مربوطه مراجعه کنند. پس بهتر است قبل از این، از تسلط خود بر زبان آذری و انگلیسی مطمئن باشید. تحصیلات نیز تاثیر بسیار زیادی در حقوق افراد در کشور آذربایجان دارد. همانطور که می دانید، افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند می توانند درآمد بیشتری از فارغ التحصیلان کارشناسی داشته باشند. همچنین با کسب مدرک دکترا، درآمد فارغ التحصیلان دانشگاه های آذربایجان افزایش می یابد.

در نمودار زیر به طور دقیقتر تاثیر تحصیلات بر رشد درآمد در آذربایجان اشاره شده است:

تحصیلات بر رشد درآمد در آذربایجان

فرصت های کاری در آذربایجان

برخی از بهترین و پردرآمدترین بخش های در آذربایجان در سفارتخانه ها، کنسولگری ها و سازمان های غیر دولتی مختلف می باشند. اما رقابت همیشه برای کار در این قسمت ها شدید است. همچنین برخی از افراد می توانند زبان مادری خود را در مدارس زبان دولتی یا خصوصی آموزش دهند. در آذربایجان فرصت های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد و این بدان معنا است که افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی است می توانند به راحتی در این کشور شغل مناسب پیدا کنند. با این حال، بهترین شغل های پردرآمد با بهترین شرایط به افراد دارای مدرک و صلاحیت های مناسبTESOL ،TEFL ، CELTA یا PGCE تعلق می گیرد. افرادی که قصد دارند مشغول به تدریس زبان شوند، بهتر است در یک دوره آموزشی شرکت کنند.

توصیه می شود فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور آذربایجان پس از اتمام دوره تحصیل در آذربایجان خود هر چه زودتر به موسسات کاریابی، وب سایت ها و روزنامه های معتبر مراجعه کنند تا از بهترین فرصت های کاری مطلع شوند و شغل مورد نظر خود را انتخاب کنند. بعد از انتخاب شغل، حضور در جلسه مصاحبه و عقد قرارداد کاری، متقاضیان می توانند با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری آذربایجان، اقامت این کشور را برای مدت مشخص بدست آورند و مشغول به کار در آذربایجان شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کار در بهترین کشورهای اروپایی، آمریکایی، استرالیا و یا سایر نقاط دنیا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *