مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته گوارش در تاجیکستان

رشته گوارش در تاجیکستان

رشته گوارش در تاجیکستان رشته ای است که در مورد دستگاه گوارش به دانشجویان علاقمند تمام علوم و حرفه ها برای درمان بیماری ها را ارائه می دهد. شرایط تحصیل رشته پزشکی در کشور تاجیکستان به طور کلی می تواند نتایج خوبی برای یک متخصص گوارش داشته باشد. تاجیکستان که به کشور ایران نزدیک است می تواند دردسرهای هزینه ای و مهاجرت و دوری از خانواده و همچنین دشواری های زبانی را به خداقل برساند. در رشته گوارش در تاجیکستان می توانید پس از اتمام تحصیل خود در مراکز تخصصی گوارش نیز تحقیق و کار کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به تاجیکستان و تحصیل رشته تخصص در تاجیکستان مشاور و راهنمای شما می باشد.

تحصیل در تاجیکستان

تاجیکستان کشور کوچکی در آسیای مرکزی است که از غرب با ازبکستان، از شمال با قرقیزستان و از شرق با چین احاطه شده است. آب و هوای این بسیار معتدل با تابستان‌های آفتابی و زمستان‌های کمی سرد است، 23 تا 30 درجه سانتی‌گراد در جولای و1- تا3 درجه سانتی‌گراد در ژانویه. تاجیکستان در سال های اخیر در بین دانشجویان برای تحصیل در رشته پزشکی محبوب شده است زیرا یکی از معدود کشورهایی است که امکانات آن خوب و هزینه ها پایین است. دانشگاه های تاجیکستان در میان برترین دانشگاه های پزشکی تایید شده MCI برای تحصیل در رشته علوم پزشکی رتبه خوبی دارند. ناگفته نماند که هزینه زندگی و تحصیل در تاجیکستان نسبتاً کمتر از سایر گزینه ها در غرب است.

تاجیکستان کشوری زیبا و کوهستانی است که کم کم در حال مدرن شدن است. موقعیت دورافتاده کشور و جنگ‌های مالی می‌تواند برخی از جنبه‌های زندگی را برای مردم چالش‌برانگیز کند، با این حال چندین نکته مثبت برای زندگی در تاجیکستان مانند زیبایی طبیعی این منطقه وجود دارد. دانشگاه ملی تاجیکستان TNU با 70 سال سابقه، یکی از پیشرو و بزرگ ترین موسسات آموزش عالی در جمهوری تاجیکستان محسوب می شود. در حال حاضر، این دانشگاه دارای 19 دانشکده است که در آنها تحصیلات بر اساس 3 دوره تحصیلی لیسانس، کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد در حال انجام است. در این کشور می توانید در دیگر رشته های پزشکی نیز تحصیلات تکمیلی داشته باشند. تحقیقات به زبان انگلیسی در کشور تاجیکستان رواج دارد.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در کشور تاجیکستان توسط دانشجویان بین المللی در سال های اخیر هستید:

میزان افزایش نرخ تحصیل در رشته های پزشکی در تاجیکستان

دانشگاه رشته گوارش در تاجیکستان

دانشگاه ملی تاجیکستان TNU با بیش از 190 دانشگاه و مؤسسه خارجی قراردادهای همکاری دوجانبه امضا کرده است. این دانشگاه عضو بیش از 10 انجمن بین المللی است، مانند انجمن دانشگاه های اوراسیا، سازمان همکاری دانشگاه چینگهای، دانشگاه کشورهای CIS. در حال حاضر در دانشگاه 107 بخش تخصصی و 7 بخش عمومی دانشگاه، پژوهشکده علمی-پژوهشی، دبیرستان با گرایش علوم طبیعی و ریاضی، کتابخانه الکترونیکی، 112 آزمایشگاه علمی- پژوهشی و دانشگاهی، مراکز اینترنتی، 52 کلاس درس کامپیوتری، 39 رشته زبان‌شناسی، بیوتک فعال هستند. علاوه بر این، دانشگاه ملی تاجیکستان به عنوان مرکز علم در جمهوری محسوب می شود. این انجمن دارای 11 شورای پایان نامه است که به دانشجویان داخلی و بین المللی فرصت می دهد تا از پایان نامه دکتری خود دفاع کنند و بخشی از دنیای علمی شوند و در تهیه متخصصان بسیار ماهر و بهبود کیفیت آموزشی در تاجیکستان و خارج از کشور کمک کنند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه تحصیل رشته گوارش در تاجیکستان می باشید:

مدت تحصیلبورسیهنرخ پذیرشنرخ فارغ التحصیلی
4 سالبله48%88%

مزایا تحصیل رشته گوارش در تاجیکستان

در سال های گذشته ظرفیت دانشگاه با افتتاح منابع مختلف، مراکز علمی و بالینی از جمله آزمایشگاه سلول های بنیادی، مرکز پزشکی مبتنی بر شواهد، مرکز اطلاعات دارویی، مرکز آموزشی- بالینی «دندان‌شناسی»، مرکز تشخیصی و درمانی، مهارت‌های بالینی تقویت شد. مرکز و غیره. برخی از مراکز و آزمایشگاه‌هایی که در چارچوب ATSMU کار می‌کنند در جمهوری منحصر به فرد هستند و از مؤسسات علمی و پزشکی در سطح ملی حمایت روش‌شناختی می‌کنند. رشته گوارش در تاجیکستان مقرون به صرفه است، پذیرش آسان و به عنوان یک کشور مسلمان، متعادل است. دوشنبه پایتخت تاجیکستان است. بسیاری از دانشگاه‌های معروف، با رتبه و اعتبار در تاجیکستان وجود دارند که MBBS و MD را به دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان ارائه می‌دهند. بهترین مزیت تحصیل در مقطع دکترا (دکتر پزشکی) در تاجیکستان، هزینه تحصیلی مقرون به صرفه با کمترین هزینه شهریه و خوابگاه و زندگی کم هزینه برای دانشجویان بین المللی است.

مدارک لازم پذیرش رشته گوارش در تاجیکستان

برنامه درسی در دانشگاه های پزشکی تاجیکستان مطابق با کالج های پزشکی پاکستان و هند است. دانشگاه ها مورد تایید سازمان جهانی بهداشت هستند و دانشجویانی که از تاجیکستان با مدرک گوارش فارغ التحصیل شده اند واجد شرایط ECFMG و سایر گواهینامه های بین المللی هستند. به عنوان بخش اساسی آموزش پزشکی، دانشگاه ها امکانات عملی خوبی را فراهم می کنند تا بتوانند دانش خود را در مورد مسائل پیچیده پزشکی و بدن آزمایش کنند. پس از ترم ششم تحصیل پزشکی در تاجیکستان، دانشجویان به بیمارستان های وابسته می روند و زیر نظر پزشکان ارشد تمرین می کنند. اکثر دانشگاه های قرقیزستان معلمان خارجی را از پاکستان، هند و نپال ترتیب دادند تا سخنرانی های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه کنند.

الزامات تحصیل رشته گوارش در تاجیکستان

الزامات تحصیل رشته گوارش در تاجیکستان

دانش آموزان باید حداقل 60% نمره در سطوح HSSC/O با موضوعات پزشکی داشته باشند. روند پذیرش برای تمامی دانشگاه های تاجیکستان برای دانشجویان بین المللی تقریبا یکسان است. دانشگاه ها معمولا نامه پذیرش را در 3 تا 5 روز کاری صادر می کنند و پس از تایید نامه پذیرش، دانشجویان باید 300$ (دلار) برای دعوت نامه ویزای وزارت امور خارجه تاجیکستان بپردازند. نامه دعوت ویزا توسط وزارت امور خارجه به طور معمول 20-30 روز طول می کشد. معمولاً دانشگاه‌های تاجیکستان 2 بار در یک سال برای برنامه مدرک MBBS/MD دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرند، پاییز و بهار یا می‌توانید بگویید سپتامبر و ژانویه/فوریه/مارس، اما اگر صندلی‌ها به موقع پر شوند، دانشگاه‌ها فقط درخواست‌های سپتامبر را می‌پذیرند. زمان ورود دانشجویان MBBS/MD به تاجیکستان اکتبر یا نوامبر است. مشکلات زندگی در تاجیکستان در ابتدا ممکن است کمی شما را دچار چالش کند.

برای درخواست ویزای دعوت، دانشجویان رشته گوارش در تاجیکستان باید مدارک زیر را ارائه کنند:

  • اسکن صفحه اول پاسپورت
  • سند SSC / O Levels
  • سند HSSC / Intermediate یا A Levels
  • گزارش ترخیص پلیس
  • گزارش معاینه پزشکی
  • عکس تازه با زمینه سفید

هزینه رشته گوارش در تاجیکستان

رشته گوارش یکی از 10 شغل پر درآمد در تاجیکستان می باشد. هزینه زندگی در دوشنبه یا هر شهر دیگر تاجیکستان در مقایسه با سایر شهرستان ها نسبتاً کم و مقرون به صرفه است. حتی در دوشنبه (پایتخت) هزینه زندگی در هر ماه برای دانشجویان بین المللی حدود 150 تا $200 (دلار آمریکا) در ماه است. اما اگر دانشجو بخواهد در پردیس بماند برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. خوابگاه ها در پردیس خوابگاه های مبله، امن و مجزا برای دانشجویان دختری که مایل به تحصیل در تاجیکستان هستند وجود دارد. غذای هندی و حلال به راحتی در پردیس در دسترس است، همچنین در برخی از دانشگاه ها غذای حلال برای دانشجویان وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت و تحصیل رشته گوارش در تاجیکستان و همچنین خرید ملک در تاجیکستان مشاور و راهنمای شما می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *