شرایط تاجیکستان

مشکلات زندگی در تاجیکستان

مشکلات زندگی در تاجیکستان

علاقه مندان مهاجرت به تاجیکستان باید قبل از سفر به این کشور، از معایب و مشکلات زندگی در تاجیکستان آگاه شده و در تصمیم خود دقت کنند. این کشور، کشوری زیبا و کوهستانی است که پس از وضعیت شوروی سابق به آرامی در حال مدرن شدن است. موقعیت دورافتاده و مبارزات اقتصادی این کشور می تواند برخی از جنبه های زندگی را برای مهاجران چالش برانگیز کند. اما در این کشور نیز مزایای بسیاری از جمله زیبایی طبیعی منطقه وجود دارد.

این کشور کشوری محصور در خشکی در آسیای میانه است که از جنوب با افغانستان، از شرق با سین کیانگ در چین، از شمال با قرقیزستان و از غرب و شمال غرب با ازبکستان هم مرز است. جاده ابریشم باستانی از آن می گذشت. ملت فارس از این نظر که فرهنگ اکثریت بر خلاف همسایگانش در شمال، غرب و شرق غیر ترک است، منحصر به فرد است. فقط کریدور واخان به ترتیب خود را با پاکستان از جنوب جدا می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش اطلاعات خود را درباره مشکلات زندگی در تاجیکستان بیان کرده است.

زندگی در تاجیکستان

این کشور، کشوری کوهستانی و محصور در خشکی است که از شمال با قزاقستان و از شرق با چین هم مرز است. اگرچه، شاید محبوب ترین انتخاب برای مهاجران و گردشگران نباشد، اما این کشور دارای مناظر طبیعی فوق العاده و قله های ناهموار و پوشیده از برف است که در بین افراد هاردکور محبوب است. این کشور یکی از فقیرترین کشورهای آسیای میانه است که به دلیل جنگ داخلی که پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی این کشور را در بر گرفت، ویران شد. این کشور منابع طبیعی بسیار کمی دارد و بیش از 50% از اتباع این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند و بیشتر در کشاورزی، به ویژه پنبه کار می کنند. تولید غیرقانونی هروئین و تریاک نیز عملا سهم بزرگی در اقتصاد دارد.

پالایش و صادرات آلومینیوم یکی دیگر از عوامل تولید ناخالص داخلی است و دولت سرمایه گذاری خارجی در کشاورزی، نفت، گاز و نیروگاه های برق را تشویق می کند. چین بزرگترین سرمایه گذار در این کشور است و بریتانیا، آمریکا، روسیه و کره جنوبی نیز از جمله بزرگترین سرمایه گذاران هستند. اخیرا، قوانین تسهیل کننده ویزا در تلاش برای الگوبرداری از کشورهای همسایه و تشویق گردشگری صورت گرفته است.

با این حال، این کشور هنوز بسیار محافظه کار است و تازه واردان، به ویژه زنان، باید لباس های معمولی بپوشند. تنها بخش بیشتری از مهاجران در این کشور، بیشتر در دوشنبه پایتخت، و بیشتر در زمینه های دیپلماتیک یا سازمان های غیردولتی یا در هتل هایی که به این بخش خدمات رسانی می کنند، کار می کنند. تعداد کمی از مردم در خارج از این بخش ها انگلیسی صحبت می کنند و اکثر مردم محلی تاجیکی یا روسی صحبت می کنند.

هزینه زندگی در تاجیکستان

هزینه زندگی در تاجیکستان، برای پایتخت این کشور، بسیار پایین است و آپارتمان ها و خانه های خانوادگی مناسب برای اجاره در دسترس هستند. تحصیلات دولتی به احتمال زیاد زیر استانداردهای مهاجران خواهد بود. اما دوشنبه دارای مجموعه کوچکی از مدارس بین المللی از جمله مدرسه بین المللی QSI و مدرسه بین المللی دوشنبه است.

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی برای این کشور را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در تاجیکستان

اگر مهاجران از قوانین اولیه این کشور پیروی کنند، این کشور نسبتا امن است. با این حال، اجرای قانون محلی به شدت تحت منابع مالی نیست. توصیه نمی شود که به تنهایی به مناطق روستایی سفر کنید یا شب ها به تنهایی در هر مکانی قدم بزنید. بازدیدکنندگان طولانی مدت ممکن است رانندگان و نگهبانان خصوصی را استخدام کنند. علاوه بر این، منابع مراقبت های بهداشتی و اورژانس بسیار محدود است. با بیان این، تعداد انگشت شماری از کلینیک های خصوصی در شهرها وجود دارد. مراقبت های پزشکی مقرون به صرفه است اما برنامه بیمه ای در دسترس نیست. اکثر مردم پول نقد می دهند به مهاجران توصیه می شود بیمه کامل بین المللی بهداشت و درمان برای خود و خانواده خود داشته باشند.

مهم ترین مواردی که باید هنگام هزینه اقامت در تاجیکستان در نظر بگیرید، در نمودار زیر نشان داده شده است:

هزینه اقامت در تاجیکستان

معرفی مشکلات زندگی در تاجیکستان

این کشور، به دلیل کمبود بودجه دولتی و جابجایی بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی از این کشور پس از سال 1991 برای حفظ کیفیت سیستم مراقبت های بهداشتی خود تلاش کرده است. در نتیجه، استانداردهای مراقبت های بهداشتی کاهش یافته و تجهیزات پزشکی همچنان با کمبود مواجه است. در خارج از شهر پایتخت کشور، شهر دوشنبه، امکانات پزشکی یا بسیار اولیه هستند یا وجود ندارند. به این ترتیب، به مهاجران اکیدا توصیه می شود اطمینان حاصل کنند که بیمه درمانی آن ها هزینه درمان خصوصی در این کشور را نیز تامین می کند و همچنین در صورت لزوم گزینه جستجوی درمان پزشکی در سایر کشورها را باز نگه دارند.

مهم ترین مشکلات زندگی در تاجیکستان عبارتند از:

  • ساخت خانه ها
  • محصولات

این کشور، هنوز جزء اتحاد جماهیر شوروی است. از نظر اقتصادی اتفاق چندانی نمی افتد. بنابراین، بیشتر زیرساخت ها از دوران شوروی باقی مانده است. جاده ها خراب می شوند. دیوارها در حال فرو ریختن هستند. پیاده روها خراب می شوند. قطب های برق در حال فروپاشی هستند. هر چیزی که از بتن ساخته شده باشد (که تقریباً همه چیز است) در حال فروپاشی است. حتی سفارت، که تنها 8 سال از عمر آن می گذرد، پیاده روها و جاده ها خراب شده است.

استخر به دلیل نشتی برای فصل شنا برطرف شد. و تازه اوت گذشته افتتاح شد. و این سومین استخری است که از سال 2008 در محوطه سفارت ساخته شده است. محصولات تابستانی فوق العاده است. آن ها تازه ، ارزان و همه بسیار محلی می باشند. اما در زمستان از هویج، سیب زمینی، کلم، چغندر، پیاز، سیر، خیار و گوجه فرنگی گلخانه ای استفاده می کنید. بنابراین، می توانید دستور العمل های کلم پیچ، آووکادو و آروگولا را در طول کل تور خود کنار بگذارید.

معرفی مشکلات زندگی در تاجیکستان

ساخت خانه ها از مشکلات زندگی در تاجیکستان

خانه ها بزرگ هستند اما به دلیل اینکه بسیار بد ساخته شده اند، مشکلات نگهداری مداوم دارند. لوله کشی، چندین ترانسفورماتور می سوزند (به دلیل افزایش ولتاژ)، سیستم های تهویه مطبوع کار نمی کنند، نشت دوش، نشت آب ناودان ها، لوله جدا شده از دیوار از دیوار خارج می شود. سپس هنگام تلاش برای تعمیر لوله، آب از دیوار خارج می شود، توالت ها در حال اجرا هستند. نشتی شیر آب، ضربه محکم و ناگهانی دسته شیر آب، برق روشن و خاموش می شود.

جدول زیر اجاره خانه در این کشور را نشان می دهد:

پارامترهزینه به سامانی
آپارتمان 1 خوابه (مرکز شهر)3674TJS
آپارتمان 1 خوابه (خارج مرکز شهر)1805TJS
آپارتمان 3 خوابه (مرکز شهر)6326TJS
آپارتمان 3 خوابه (خارج از مرکز شهر)3420TJS

برای مهاجرت به تاجیکستان از طرق مختلف می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و با وکلای مجرب این مجموعه مشورت کنید.

2.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *