مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته گوارش در پرتغال

رشته گوارش در پرتغال

تحصیل در رشته گوارش در پرتغال برای دانشجویان بین المللی موقعیت بسیار مناسبی برای تحصیل و تحقیق و کار در بخش گوارش است. یکی از کشورهای امن و با دانشگاه های عالی در حوزه پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی و پرستاری است. رشته گوارش در پرتغال نیز یکی از رشته های محبوب در میان دانشجویان پرتغالی می باشد. در نظر بگیرید که پرتغال در سال های اخیر یکی از مقاصد مهم تحصیلات بین المللی در جهان محسوب می شود. این کشور به دلیل جاذبه های گردشگری و امکانات تفریحی و همچنین دانشگاه های بین المللی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم می کنند مورد توجه قرار گرفته است. برای تحصیل رشته گوارش در پرتغال مشاوران متخصص و متبحر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما مشاوره ارائه می دهند.

مرکز رشته گوارش در پرتغال

این مرکز در ساختمان Centro Hospitalar S. João، بزرگترین بیمارستان دانشگاهی در شمال پرتغال واقع شده است. بخش گوارش و کبد میزبان این مرکز آموزشی و ساختمان کلینیک سرپایی و بخش‌های فراتر از آن است. این شامل 9 مجموعه مختلف اختصاص داده شده به چندین روش آندوسکوپی، اورژانس، EUS، مبتنی بر اشعه ایکس و یک کتابخانه است. این بخش همچنین بخش پیچیده ای از دانشکده پزشکی دانشگاه پورتو است که بالاترین رتبه در پرتغال است، که در آن آموزش و آموزش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بخشی از فعالیت های روزانه آنهاست. این دپارتمان برنامه فلوشیپ کامل به رسمیت شناخته شده هیئت دولت را در زمینه گوارش و کبد ارائه می دهد. کادر پزشکی شامل 15 متخصص دستگاه گوارش شناخته شده ملی، فراتر از مدیر، می باشد

همگی به طور فعال در چندین تیم چند رشته ای، که شامل اعضایی از بخش پاتولوژی، رادیولوژی، انکولوژی و بخش جراحی هستند، شرکت می کنند و نزدیک کار می کنند. فراتر از کلینیک گوارش و کبد بستری، بلوک های مشاوره تخصصی سرپایی کبدی، بیماری التهابی روده، نظارت و خطر، پانکراس، پروکتولوژی و تغذیه وجود دارد. همچنین به گروه‌های مشاوره چند رشته‌ای مانند بیماری‌های کبدی و صفراوی پانکراس، بیماری‌های مری و معده، جلسه پزشکی-جراحی IBD و گروه کولورکتال تعلق دارند. آندوسکوپی و استفاده‌های نوآورانه در فناوری‌های نوظهور آندوسکوپی نیز از اهمیت اولیه برای بخش است. این مرکز دوره های ویژه برنامه ریزی شده GI را به صورت سالانه ارائه می دهیم، مانند کلاس کارشناسی ارشد IBD، ملاقات با انجمن تخصصی بیماری های مری، و نشست های آندوسکوپی (روده کوچک،کبد شناسی که امروزه در بخش انجام می شود، چالش های مختلفی را برای کارآموزان در بورسیه خود ایجاد می کند.

بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته گوارش در پرتغال

آن دسته از دانشجویان بین المللی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل رشته گوارش در پرتغال را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی مختلف در این رشته تحصیلی بهره مند شوند. به عبارت دیگر، یکی از مهمترین دلایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته گوارش در پرتغال امکان دریافت بورسیه های دانشجویی در این کشور می باشد. به این نکته مهم نیز توچه فرمایید که، شرایط دریافت بورسیه دانشجویی در رشته گوارش در پرتغال بسیار رقابتی می باشد، زیرا این بورسیه ها اغلب بر اساس شایستگی به دانشجویان اعطا می شود.

در نمودار زیر می توانید روند اعطای بورسیه تحصیلی در پرتغال را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطای بورسیه تحصیلی در پرتغال

مزایا تحصیل رشته گوارش در پرتغال

پس از اتمام تحصیل خود در رشته گوارش در بخش های بسیاری تخصص خوبی کسب کرده اید که می توانید در بخش های مختلف رشته گوارش مشغول به کار شوید. شما علاوه بر آموزش متوالی مشاوره هپاتیت ویروسی، اختلالات کبدی خودایمنی و بیماری‌های مزمن کبد (متابولیک، الکلی)، در زمینه الاستوگرافی کبد، بیوپسی‌های کبدی از راه پوست و ترانس جوگولار، مدیریت فشار خون پورتال، و جلسه هفتگی گروه چند رشته‌ای، که در آن انکولوژیست، تخصص پیدا می‌کنید. تصمیمات و استراتژی های پیوند کبد ایجاد شده است. طبق دوره‌های ویژه برنامه‌ریزی‌ شده در کبدشناسی، ما سالانه یک کلاس کارشناسی ارشد کبدی، یک دوره آموزشی دو روزه بالینی کبدی و یک روز کنفرانس تک موضوعی (به عنوان یک جلسه مستقل) برگزار می‌کنیم که مرتبط‌ترین زمینه‌ های کبدی را پوشش می‌ دهد.

تحصیل رشته گوارش در پرتغال

تحصیل رشته گوارش در پرتغال

گاستروآنترولوژی یا به عبارت دیگر رشته گوارش در کشور پرتغال یک تخصص پزشکی است که به مطالعه و درمان بیماری های سیستم گوارشی اختصاص داده شده است: مری، معده، روده کوچک و بزرگ، کبد، کیسه صفرا و پانکراس. متخصصان گوارش در قرار ملاقات حضور خواهند داشت، اما همچنین معاینات آندوسکوپی را برای تشخیص و درمان انجام می دهند، مانند آندوسکوپی، کولونوسکوپی. در حال حاضر، به دلیل شیوع بالای تومورها در دستگاه گوارش، این معاینات از اهمیت بالایی برخوردار است، یعنی در مورد ردیابی سرطان کولورکتال که امروزه شایع ترین تومور در پرتغال محسوب می شود. کلینیک‌های پزشکیJoaquim Chaves Saúde تیمی از متخصصان گوارش دارند که تجربه زیادی در مطالعه، تشخیص و درمان بیماری‌های مرتبط و انجام معاینات آندوسکوپی دارند.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش مراجعه مردم پرتغال به کلینیک ها و پزشکان متخصص گوارش در چند سال اخیر می باشید:

میزان افزایش مراجعه مردم به متخص گوارش در پرتغال

مباحث رشته گوارش در پرتغال

آندوسکوپی گوارشی فوقانی با استفاده از یک لوله نازک انعطاف پذیر (آندوسکوپی) که از طریق دهان وارد می شود، امکان مشاهده مستقیم مری، معده و دوازدهه (اول قسمت اول روده کوچک) را فراهم می کند. دارای دوربین در قسمت انتهایی است و از این طریق می توان باطن اندام های گوارشی را مشاهده کرد. کولونوسکوپی معاینه ای است که امکان مشاهده روده بزرگ و قسمت نهایی روده کوچک را فراهم می کند. یک لوله انعطاف پذیر (لوله کولونوسکوپی) در مقعد وارد می شود و از طریق دوربین میکرو در انتهای آن می توان کل روده بزرگ را دقیقاً تا روده کور و در نهایت ایلئوم انتهایی با جزئیات بسیار مشاهده کرد. در صورت مشاهده ضایعات (مثلاً پولیپ)، چه در آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی یا در کولونوسکوپی، بیوپسی (جمع آوری یک نمونه کوچک با کمک موچین) انجام می شود.

در بخش زیر شاهد رشته های محبوب مرتبط با پزشکی در کشور پرتغال می باشید که رشته قلب و عروق در پرتغال نیز از این رشته های می باشد:

رشته های محبوب پزشکی در پرتغال

دانشگاه های رشته گوارش در پرتغال

هدف مطالعه رشته گوارش در دانشگاه های پرتغال مطالعه آناتوموپاتولوژیک نمونه، تشخیص واضح است. با این علم می توان ضایعات را شناسایی کرد و برنامه های درمانی و مراقبتی مناسب را ایجاد کرد. در حال حاضر بهترین راه برای جلوگیری از شروع سرطان کولورکتال انجام غربالگری از طریق معاینات آندوسکوپی در نظر گرفته می شود. انجمن گوارش پرتغال توصیه می کند که برای جمعیت عمومی غربالگری سرطان کولون و رکتوم باید از 50 سالگی شروع شود. سایر بیماری ‌های این تخصص عبارتند از: بیماری کرون، کولیت اولسراتیو، زخم معده، بیماری ریفلاکس معده به مری، و همچنین آسیب‌شناسی مقعدی (بواسیر، شقاق)، بخشی از ناحیه پروکتولوژی. بیماری های کبدی (هپاتیت، سیروز) بخشی از فوق تخصص کبد هستند. آنچه که دانشگاه های پرتغال در این زمینه ارائه می دهند هماهنگ با نسخه های اروپایی است.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص دانشگاه های رشته گوارش در کشور پرتغال می باشید:

نام دانشگاهرتبه در پرتغالرتبه در اروپارتبه در جهان
University of Porto1144274
University of Coimbra2168438
University of Lisbon3209335
University of Minho4287591
New University of Lisbon5305369

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت تحصیلی به پرتغال و تحصیل رشته گوارش در این کشور و تحصیل پزشکی در پرتغال مشاور و راهنمای شما می باشد.

سوالات متداول در خصوص رشته گوارش در پرتغال

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته گوارش در پرتغال پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل رشته گوارش در پرتغال چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته گوارش در پرتغال به نسبت برخی از کشورهای اروپایی بسیار پایین تر بوده است، که حدودا 1500€ تا 2100€ (یورو) در ماه هزینه دارد.
  • شرایط پذیرش در رشته گوارش در پرتغال چگونه است؟ شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته گوارش در پرتغال بسیار ساده و در کوتاه ترین زمان ممکن در دانشگاه های این کشور صورت می گیرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *