مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته ژنتیک در نروژ

رشته ژنتیک در نروژ

علاقه مندان به رشته ژنتیک در اسکاندیناوی می توانند رشته ژنتیک در نروژ را بررسی کنند. نروژ یکی از کشورهای پیشرفته و فعال در بخش ژنتیک است. دانشگاه های این کشور دوره های مختلف را در زیست شناسی، بیولوژی و ژنتیک ارائه می کنند. نروژ به عنوان یکی از کشورهای اسکاندیناوی دارای رتبه مناسبی برای تحصیل و زندگی است. اکثر دانشجویان خارجی در کشور نروژ در رشته ژنتیک در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا ثبت نام می کنند. برای بررسی بیشتر رشته ژنتیک در نروژ گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را ارائه کرده اند.

ژنتیک مردم نروژ

نروژ یکی از کشورهای کم جمعیت در اروپا است، اما در مورد ساختار اصلی ژنتیکی آن اطلاعات کمی در دست است. خشکی نسبتاً بزرگ آن دارای طولانی ترین خط ساحلی در اروپا است اما جمعیت آن تنها 5 میلیون است که شامل یکی از معدود مردم بومی اروپا، سامی است. با شرایط آب و هوایی نامساعد، همراه با سومین زمین کم زراعت در اروپا، نروژ فرصت های محدود کشاورزی را در اختیار مردم خود قرار داده است. از نظر تاریخی، مزارع از طریق ارث به واحدهای کوچکتر تقسیم می شدند و در نهایت منجر به رشد ناپایدار جمعیت، به ویژه در طول قرن 19 می شد. این امر همراه با فقر، انگیزه مهاجرت دسته جمعی قابل توجهی از مردم (30%) از جمعیت در طول قرن 19 به قاره آمریکا بود، که تنها بخشی از آن ایرلند بود.

با وجود شهرنشینی اخیر، منجر به ساکن شدن یک سوم جمعیت در شهرهایی با بیش از 100000 نفر جمعیت، نروژ همچنان با جوامع روستایی و شهرهای کوچک ساحلی مشخص می شود. تنوع در گویش ها در سراسر کشور حاکی از محدود شدن جریان ژن در گذشته است. همانطور که انتظار می رود، مطالعات ژنتیکی نشان می دهد که نروژی های معاصر بیشترین ارتباط را با جمعیت همسایه سوئد و دانمارک دارند. مطالعات ژنتیکی در مورد جمعیت انسانی دانمارک، سوئد، فنلاند و ایسلند نتایج جالب توجهی را نشان داده است، که تأثیر جغرافیا بر تنوع ژنتیکی و مواد مخلوط انسانی را برجسته می کند، از جمله حداقل ساختار در جمعیت دانمارک، یک شیب شمال به جنوب در سوئد و اثرات بنیانگذار و رانش ژنتیکی در فنلاند و ایسلند وجود دارد.

کار در رشته ژنتیک در نروژ

فارغ التحصیلان رشته ژنتیک در نروژ طیف گسترده ای از موقعیت ها در موسسات دولتی و خصوصی واجد شرایط کار هستند. شما می توانید برای اداره ها در شهرستان ها و شهرداری ها یا وزارتخانه های مختلف کار کنید. با مدرک ژنتیک شما همچنین می توانید موقعیتی را در بخش خصوصی به عنوان محقق یا مشاور در آژانس های مشاوره ای یا موسسات تحقیقاتی محیطی و صنایع بدست آورید. اگر یک سال آموزش عملی را بگذرانید، همچنین مجاز به تدریس در مدارس متوسطه خواهید بود. همچنین ممکن است به سطح دکترا پیشرفت کنید.

با گرفتن ویزای کار نروژ می توانید در رشته ژنتیک و یا هر رشته پیشنهاد شده کار کنید. طبق بررسی های صورت گرفته حقوق ماهیانه کار در نروژ در رشته ژنتیک به صورت متوسط 950000NOK (کرون نروژ) در ماه است. در عین حال یک متخصص رشته ژنتیک در کشور نروژ ماهیانه حداقل 437000NOK (کرون نروژ) و حداکثر 1.5 میلیون NOK (کرون نروژ) درآمد کسب می کند.

در نمودار زیر میزان حقوق برخی از مشاغل رشته ژنتیک در کشور نروژ آورده شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل ژنتیک در نروژ

تحصیل رشته ژنتیک در نروژ

تحصیل رشته ژنتیک در دانشگاه های برتر نروژ از جمله دانشگاه اسلو امکان پذیر است. دوره های مختلفی هم اکنون در رشته ژنتیک در نروژ ارائه می شود. این دوره ها در سطوح مختلف در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. زبان تحصیل رشته ژنتیک در نروژ به زبان نروژی و انگلیسی است. دانشجویانی که دارای کارشناسی ارشد رشته مرتبط با ژنتیک هستند می توانند با تحصیل دکتری در نروژ جهت تحقیقات و پژوهش و همچنین کار در دانشگاه اقدام کنند.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته ژنتیک در نروژ را مشاهده کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه اسلو
2دانشگاه برگن
3دانشگاه علم و صنعت نروژ
4دانشگاه علوم زندگی نروژ

تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در دانشگاه اسلو نروژ

گروه ژنتیک پزشکی دانشگاه اسلو بزرگترین بخش ژنتیکی پزشکی در نروژ است که بیماری های ارثی را مطالعه می کند و تحقیقات در مورد علل ژنتیکی بیماری را انجام می دهد. این گروه دارای گروه های تحقیقاتی است که در زمینه های مختلف ژنتیک پزشکی کار می کنند، از جمله:

  • ژنتیک اختلالات خود ایمنی
  • عصبی
  • قلبی عروقی و روانپزشکی
  • اپی ژنتیک علل بیماری
  • و گروه های تحقیقاتی متمرکز بر بیوانفورماتیک.

این بخش یک مرکز ملی در توالی یابی DNA با توان بالا مرکز تعیین توالی نروژ (NSC) را اداره می کند. NSC یک مرکز اصلی برای توالی عظیم موازی DNA با ماشین آلات پخش شده در مرکز سنتز زیست محیطی و تکاملی (CEES) در گروه علوم دانشگاه اسلو و AMG است. این بخش با استفاده از فناوری ایجاد بستری را فراهم می کند که با تهیه داروی شخصی برای جمعیت نروژ، تشخیص و درمان را به سطح بالاتری می رساند. تقریباً 200 کارمند در بخش در دانشگاه اسلو (UiO) یا بیمارستان دانشگاه اسلو (OUH) مشغول به کار هستند.

فعالیت های اصلی این بخش آزمایش ژنتیکی بالینی، مشاوره ژنتیک شامل کمک در ارتباط با تشخیص قبل از تولد، تشخیص آزمایشگاه ژنتیک و تحقیقات و آموزش ژنتیکی است. گروه ژنتیک پزشکی در مجموع 9 گروه تحقیقاتی در UiO و OUH دارد. 7 گروه تحقیقاتی در بخش تحقیق و توسعه (به زبان نروژی) سازمان یافته اند.

تحصیل بیولوژی مولکولی در دانشگاه برگن نروژ

زیست شناسی مولکولی سهم بسیار زیادی در درک بیماری ها دارد، از جمله HIV، سرطان ها، دیابت و بیماری های پریونیک. در یک سطح بنیادی، زیست شناسی مولکولی از منظر مولکولی به نحوه شروع و چگونگی ادامه زندگی می نگرد. مولکول هایی که ما مطالعه می کنیم تنها با در نظر گرفتن محتوای اطلاعات و خصوصیات آنها در رابطه با یک موجود زنده کاملاً قابل درک هستند. در زیست شناسی مولکولی ما می پرسیم:

  • چگونه ژن ها باعث عملکرد و خصوصیات موجودات می شوند؟
  • چگونه بیماری ها ظهور می کنند و چگونه می توانیم درمان های جدید ایجاد کنیم؟
  • چگونه دسترسی خود به غذا، ارزش غذایی و ایمنی آن را بهبود ببخشیم؟

دانش زیست شناسی نظری و عملی مولکولی برای درک و ایجاد دانش جدید در بیوتکنولوژی و علوم زیستی و پزشکی ضروری است. تکنیک های زیادی مخصوص حوزه ژنتیک وجود دارد که به شدت در حال توسعه هستند. زیست شناسی مولکولی نیز برای توسعه ابزارهای خوب داده برای تجزیه و تحلیل داده های بیولوژیکی مهم است. پروژه های کارشناسی ارشد در زیست شناسی مولکولی طیف گسترده ای از حرفه را پوشش می دهد و در گروه ها و گروه های مختلف تحقیقاتی در دانشگاه بلکه در بیمارستان دانشگاه و موسسه تحقیقات دریایی انجام می شود.

شما می توانید یک پروژه تحقیقاتی را از بین موضوعات زیر انتخاب کنید:

  • ساختار پروتئین و رابطه عملکرد
  • انتقال و تنظیم سیگنال در سیستم های بیولوژیکی
  • محاسبات بیولوژیکی و بیوانفورماتیک

با مدرک کارشناسی ارشد در زیست شناسی مولکولی می توانید با تحقیق و تدریس در دانشگاه ها، کالج های دانشگاه، بیمارستان های دانشگاه و سایر بیمارستان های بزرگ کار کنید.

تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در دانشگاه اسلو نروژ

برنامه بیولوژی مولکولی در دانشگاه برگن نروژ

شما به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در زیست شناسی مولکولی، سال اول خود را با انجام دوره های آموزشی (60 ECTS) و سال دوم خود را در آزمایشگاه و نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد (60 ECTS) خود می گذرانید. بعضی از دوره ها اجباری است، بقیه را می توان متناسب با علایق تحصیلی خود انتخاب کرد:

ترمشرح برنامه
ترم اول (پاییز) بیوشیمی عملی و زیست شناسی مولکولی (20 ECTS) اجباری است. دوره انتخابی در سطح (10 ECTS) توصیه می شود.
ترم دوم (بهار) زیست شناسی مولکولی ساختاری (10 ECTS) اجباری است. دوره انتخابی در سطح (20 ECTS) توصیه می شود.
ترم سوم و چهارمپایان نامه کارشناسی ارشد در زیست شناسی مولکولی

زیست شناسی مولکولی متعلق به گروه علوم زیستی (BIO) است که در پردیس Marineholmen نزدیک مرکز شهر واقع شده است. این یک محیط بین المللی است که هم دانشجویان و هم دانشمندان از سراسر جهان در آن حضور دارند. زبان تحصیل انگلیسی است. در یک هفته معمولی به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد، زمان زیادی را در آزمایشگاه خواهید گذرانید. همچنین سخنرانی، سمینار، گروه مطالعاتی، پروژه، سخنرانی و مقاله خواهید داشت.

این یک برنامه شلوغ و تمام وقت است که هر روز فعالیت های زیادی دارد. پروژه کارشناسی ارشد شما اغلب بخشی از یک پروژه تحقیقاتی بزرگتر است که در آن شما به صورت گروهی با محققان همکاری می کنید. شما به طور مستقل و مشارکتی در همه فعالیت های آموزشی کار خواهید کرد. سرپرستان طیف گسترده ای از پروژه های کارشناسی ارشد را ارائه می دهند که می توانید انتخاب کنید. همچنین می توانید پروژه و سرپرست خود را پیدا کرده و برای پذیرش آن به عنوان پروژه کارشناسی ارشد اقدام کنید.

کارشناسی ارشد زیست شناسی در دانشگاه علوم طبیعی نروژ

کارشناسی ارشد بین المللی 2 ساله زیست شناسی یک مطالعه عملی و نظری از موجودات زنده و نحوه تعامل آنها در تغییر محیط را ارائه می دهد. مطالعات زیست شناسی برای حل چالش های مربوط به تأثیرات تغییرات آب و هوا و فعالیت های انسانی بر تنوع بیولوژیکی و خدمات اکوسیستم ضروری است. هنگامی که تحصیل در زیست شناسی را در نروژ انتخاب می کنید، می توانید نقشی اساسی در حل چالش های مربوط به تغییر اقلیم، از دست دادن تنوع زیستی، تخریب محیط زیست، به سمت بهره برداری پایدار و استفاده از منابع طبیعی داشته باشید.

در این برنامه به ناظران و آزمایشگاه های تحقیقاتی اختصاصی با ابزار دقیق دسترسی دارید. شما می توانید کارهای میدانی خود را در ایستگاه های صحرایی در سواحل نروژ و کوه های دوور یا دورتر از تانزانیا و سوالبارد انجام دهید. یا می توانید آزمایش های آزمایشگاهی انجام دهید تا نحوه انطباق گیاهان و حیوانات با محیط خود و نحوه واکنش آنها به تغییرات محیطی را بررسی کنید. انگلیسی زبان اصلی آموزش در تمام دوره های کارشناسی ارشد است. با شرکت در کارشناسی ارشد زیست شناسی، موارد زیر پوشش داده می شود:

  • روش های مولکولی برای شبیه سازی ژن ها
  • تعیین توالی DNA برای آنالیز والدین
  • تنوع ژنتیکی در جمعیت وحشی
  • تجزیه و تحلیل شبکه های پیچیده ژنومی و متابولیکی
  • اندازه گیری های فیزیولوژیکی در موجودات وحشی و اسیر
  • پرورش اسیر و انتخاب مصنوعی
  • آزمایشات میدانی و آزمایشگاهی روی گیاهان و حیوانات خشکی و آبزی در محیط های مختلف از قطب شمال تا مناطق گرمسیری
  • تجزیه و تحلیل اثرات زیست محیطی بر موجودات، تغییر در پویایی جمعیت، توزیع گونه ها و انعطاف پذیری فنوتیپی
  • مدل سازی نظری

شرایط اعزام دانشجو به نروژ در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *