مهاجرت تحصیلی نروژ

مقطع دکتری در نروژ

از مهمترین درجات تحصیلی در اکثر کشورهای دنیا مقطع دکتری می باشد، در مقاله مقطع دکتری در نروژ، ارزش این مقطع شرح داده خواهد شد. زیرا این مقطع از تحقیقات علمی، هزینه بالاتر، قدرت علمی بیشتر برخوردار می باشد. همچنین تحصیل به زبان انگلیسی در بیشتر رشته و تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی باعث شده متقاضیان زیادی برای مقطع دکتری در نروژ به این کشور مهاجرت کنند. اگر قصد مطالعه و آگاهی در زمینه تحصیل در این کشور را دارید می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده نمایید.

آشنایی با کشور نروژ

کشور مستقل نروژ در غرب جزیره اسکاندیناوی واقع شده است. این کشور در شمال قاره اروپا قرار دارد. مساحت این کشور 385252 کیلومتر مربع می باشد. شرایط کشور نروژ به شرح زیر است:

  • جمعیت این کشور حدودا 5000000 نفر می باشد.
  • شهرهای مهم این کشور شهر برگن، شهر تروندهایم، شهر استاوانگر و شهر اسلوَمی باشند.
  • شهر بزرگ اسلو به عنوان پاینخت این کشور انتخاب شده است.
  • این کشور از نظر در آمد سالانه توانسته رتبه چهارم را بین کشور های دنیا کسب کند.
  • این کشور از جمله کشورهایی می باشد که دارای صنعت نفت و گازمی باشد.
  • کشور نروژ جزء 10 کشوری می باشد که امید به زندگی در این کشور در سطح بالایی قرار دارد.

هزینه زندگی برای تحصیل تخصصی در نروژ

برای مقطع دکتری در نروژ بهتر است دانشجو قبل از اقدام به مهاجرت از هزینه های زندگی در این کشور آگاه باشد. همان طور که می دانید هزینه های زندگی هر فرد با توجه به نوع زندگی و منطقه انتخاب شده برای زندگی تفاوت دارد. قیمت اجاره مسکن با توجه به تعداد اتاق خواب ها یک خانه و یا این که خانه ای در مرکز شهر می باشد یا حومه شهر متفاوت است. اگر فردی خوابگاه دانشگاهی را که هر دانشگاه برای دانشجویانش در نظر می گیرد. از این رو باید ماهانه مبلغ 3000NOK (کرون) بپردازد. اگر متقاضی بخواهد در خانه ای معمولی اقامت کند باید برای اجاره خانه حدود 5000NOK (کرون) بپردازد.

جهت اطلاع از هزینه های شاخص زندگی در این کشور نمودار شاخص هزینه زندگی شهرهای مختلف این کشور را بررسی بفرمائید:

شاخص هزینه زندگی در بهترین شهرهای نروژ

مدارج آکادمیک تا تحصیل PHD در نروژ

در این کشور طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی حدود 3 ساله است. دانشجو با گذران واحدهای درسی در نظر گرفته شده برای این دوره و ارائه 2 پروژه می تواند مدرک این دوره را دریافت نماید. برای مقطع دکتری در نروژ متقاضی باید حتما دوره تحصیلی کارشناسی ارشد را گذرانده شود. پس از آن وارد دوره تحصیلی دکتری شود. در این دوره تحصیلی دانشجو باید علاوه بر گذراندن دورس درسی، پروژه های تحقیقاتی را نیز انجام دهد. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در نروژ را مطالعه بفرمائید.

جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ 2 دوره در نظر گرفته شده است:

  • دوره اول به این گونه است که اگر فرد بخواهد مدرک کارشناسی ارشد را به صورت آکادمیک را داشته باشد. باید در دوره های جامع شرکت نماید.
  • اگر تمایل به گرفتن مدرک کارشناسی ارشد تخصصی دارد، باید دوره مقطعی را برای گرفتن مدرک تخصصی بگذراند

شرایط مقطع دکتری در نروژ

امکان تحصیل به صورت مستقیم در دوره دکتری در این کشور وجود ندارد. فرد باید ابتدا در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد شرکت کند. بعد از آن برای تحصیل در مقطع دکتری اقدامات لازم را انجام دهد.

  • ارائه مدرک زبان معتبر برای پذیرش در این مقطع بسیار مهم می باشد.
  • فرد باید مدرک IELTS 7 را برای اجازه تحصیل در مقطع دکتری ارائه دهد.
  • در اکثر رشته های تحصیلی در این مقطع امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم شده است.

متقاضی می تواند برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهد. دانشجویان این مقطع اجازه کار به صورت پاره وقت را در این کشور دارند. دانشجو می تواند در هفته به مدت 20 ساعت کار پاره وقت انجام دهد. حداقل حقوق دریافتی در نظر گرفته شده است. برای هر ساعت مبلغی بین 7€ الی 9€ (یورو) می باشد. جهت کار در این کشور مقاله کار در نروژ را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم برای تحصیلات عالی در نروژ

برای مقطع دکتری در نروژ هر دانشگاه روش درخواست متفاوتی برای متقاضیان تحصیل در دوره دکتری دارد. بهتر است متقاضی طی تماس مستقیم با دانشگاه از چگونگی شرایط اخذ پذیرش مطلع شود. به منظور پذیرش در این مقطع ممکن است گواهی تمکن مالی به منظور تامین هزینه های طول دوره تحصیل لازم باشد. در اکثر مواقع دانشجو باید توصیفی قابل قبول از موضوع پروژه خود ارائه دهد. همچنین تکمیل فرم ها مربوطه که معمولا در سایت های دانشگاه نیز درج شده است ضروری می باشد.

همچنین دانشجو باید مدارک زیر برای مقطع دکتری در نروژ به دانشگاه مدنظر ارائه دهد:

  • ارائه کپی از تمامی مدارک تحصیلی
  • دانشجو باید از پروژه خود شرحی را به دانشگاه ارائه دهد
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای طول دوره تحصیل در این کشور
  • ارائه نام حداقل 1 سرپرست دانشگاهی که به فرد پیشنهاد شده لازم می باشد

همچنین توجه داشته باشید ممکن است دانشگاه مدارک بیشتری را برای ارائه از شما بخواهد. اعطاء پذیرش برای مقطع دکتری در نروژ معمولا در یک قرارداد کتبی به متقاضی ارائه می شود. این قرارداد توسط کاندیدای دکتری، سرپرست انتخاب شده، واحد علمی و هیأت علمی دانشگاه امضاء می شود. در این قرارداد حقوق و تعهدات بین طرفین در طول دوره تحصیل ذکر می شود. جهت تحصیل در این مقطع می باید از ویزای تحصیلی نروژ نیز برخوردار باشید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی نروژ

مهاجرت به نروژ از طریق ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در کشور نروژ، متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

پارامترشرح
دریافت و تکمیل کردن فرم که توسط هر دانشگاه و یا کالج مد نظر ارائه می شود
شناسنامه و کارت ملی و پاسپورتارائه کپی و ترجمه از تمامی صفحات
مدارک بیمه درمانی ارائه به دانشگاه
گواهی پذیرش دانشگاه و یا کالج مدنظرارائه به سفارت
ارائه گواهی اطلاعات شخصی دانشجوشامل آدرس و مشخصات دقیق دانشگاه، مقطع تحصیلی فرد و طول دوره تحصیلی
ارائه گواهی تمکن مالیاگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خصوصی نروژ را دارید، باید برای پرداخت هزینه ها تحصیلی و زندگی در طول دوره تحصیل ارائه شود
ارائه انگیزه نامهدانشجو باید انگیزه خود را از تحصیل در دانشگاه های این کشور بیان کند. بهتر است برای نوشتن انگیزه نامه از متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی دریافت نمایید
ارائه مدارکی از محل سکونت در کشور نروژاگر قصد اقامت در خوابگاه های دانشگاه را دارید باید اسناد مربوط به اجاره خوابگاه را ارائه دهید. اگر قصد سکونت در خانه های این کشور را دارید باید اجاره نامه معتبر را ارائه دهید

متقاضیان محترم می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به کشور نروژ، تحصیل در کشور نروژ، اخذ ویزای تحصیلی و ویزای کاری نروژ در این کشور با وکلاء و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. از مشاوره های درنظر گرفته شده که به صورت رایگان می باشند بهره مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *