مهاجرت تحصیلی موناکو

رشته ژنتیک در موناکو

رشته ژنتیک در موناکو

متاسفانه رشته ژنتیک در موناکو در سطح دانشگاهی در این کشور ارائه نمی شود. موناکو کشوری کوچک در جنوب فرانسه است. موناکو دارای دانشگاه های بسیار کمی است. از این رو این کشور در ارائه رشته های مختلف از جمله رشته ژنتیک ناتوان است. لذا دانشجویان علاقه مند به این رشته به کشورهای همسایه و نزدیک مانند فرانسه و ایتالیا مهاجرت می کنند. البته برای کار در رشته ژنتیک در فرانسه می توانید در موسسات تحقیقاتی و یا کلینیک های پزشکی کار کنید. طبق توصیه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت چنانچه قصد تحصیل رشته ژنتیک در موناکو را دارید می توانید در کشورهای ارائه کننده این رشته با تنوع زیاد مهاجرت کنید. در این خصوص می توانید با کارشناسان ما صحبت کنید.

پیدایش رشته ژنتیک در اروپا و موناکو

در دهه 1860، راهبی اتریشی به نام گرگور مندل با پرورش انواع مختلف نخود فرنگی باغ در باغ صومعه خود اصول ژنتیک را کشف کرد. آزمایشات او، که نشان داد عبور از نخود فرنگی کوتاه و بلند فقط گیاهان بلندی به جای گیاهانی با قد متوسط ​​تولید می کند، ثابت کرد که هیچ اختلاطی از صفات رخ نداده است. بلكه قد بلندي صفت غالب (يا قدرتمندتر) و كوتاهي مغلوب بود. 50 سال پس از کشفیات مندل، توماس هانت مورگان، زیست شناس آمریکایی کشف کرد که ژن ها روی کروموزوم های موجود در هر سلول قرار دارند. ژن ها مانند یک طرح اولیه هستند. آنها دستورالعمل هایی برای چگونگی ساخت ارگانیسم انسان، حیوان یا گیاه دارند. با این حال، همانطور که هوگو دو وریس در تحقیقات خود در اوایل دهه 1900 کشف کرد، ژن ها همیشه دقیقاً از خود کپی نمی کنند.

  • بعضی اوقات جهش می کنند، یعنی طرح خود را از نسلی به نسل دیگر تغییر می دهند. جهش ها اغلب مسئول بیماری هستند.
  • تاریخ مدرن ژنتیک در اوایل دهه 1950 با کشف ساختار مارپیچ دوتایی مارپیچ یا نردبان مارپیچی DNA توسط جیمز واتسون و فرانسیس کریک آغاز شد.
  • کشف آنها فعالیت های علمی زیادی را به دنبال داشت که منجر به درک بهتر شیمی DNA و کد ژنتیکی شد.
  • با این حال، قبل از سال 1975 فناوری تغییر واقعی ژن های موجودات برای مطالعه یا استفاده عملی بسیار محدود بود.
  • در حالی که دهه های 1950 و 1960 موفقیت های بزرگی در انتقال ژن و زیست شناسی مولکولی برای سلول های باکتری کوچکتر و ساده تر به وجود آورد، ارگانیسم های پیچیده تر داستان دیگری بودند.
  • حتی اگر سلول های گیاهی و حیوانی بتوانند در فرهنگ رشد کنند، عملکرد دقیق ژن های آنها تا زمان کشف تکنیک های DNA نو همچنان یک راز باقی مانده بود.

کار رشته ژنتیک در موناکو

کار در رشت ژنتیک در کشور موناکو محدود است. فقط برخی از موسسات و آزمایشگاه های پزشکی در این کشور در رشته ژنتیک فعالیت می کنند. در هر صورت چنانچه بخواهید در این کشور کار کنید نیاز به اخذ ویزای موناکو خواهید داشت. طبق بررسی های انجام شده یک متخصص رشته ژنتیک در کشور موناکو به صورت متوسط 6400€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. البته این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در رشته ژنتیک در کشور موناکو حدود 3260€ (یورو) می باشد و بیشترین حالت حدود 9850€ (یورو) می باشد.

جهت کار در موناکو در رشته ژنتیک و مشاغل مربوط به این رشته می توانید نمودار زیر را بررسی کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته ژنتیک در موناکو

کسب تخصص رشته ژنتیک در موناکو

پیشرفت های عمیق آکادمیک و فناوری طی دهه گذشته پیشرفت سریعی را در این زمینه ایجاد کرده و دنیای جدیدی را برای دانشمندان ژنتیک گشوده است که اکنون می توانند به هر کجا که تصوراتشان منجر شود، بروند. متخصصان ژنتیک تحقیقاتی به طور معمول در یک برنامه دکترا انجام می دهند. اکثر فارغ التحصیلان پس از کسب دکترا، به مدت 2 تا 4 سال به عنوان همکار دکترا تحقیق می کنند. پس از این آموزش، آنها سپس واجد شرایط می شوند که در هیئت علمی در موسسات دانشگاهی مشغول به کار شوند یا به عضویت کارکنان موسسات تحقیقاتی یا شرکت های بیوتکنولوژی درآیند.

متخصصان ژنتیک آزمایشگاهی از فناوری مدرن ژنتیکی برای کشاورزی، کارهای پلیسی، توسعه دارویی و پزشکی بالینی استفاده می کنند. آنها به طور معمول 4 تا 6 سال تحصیل می کنند و بخشی از کارکنان دانشمندانی هستند که در زمینه زیست شناسی مولکولی، سیتوژنتیک، ژنتیک بیوشیمیایی، ایمونوژنتیک و رشته های مرتبط آموزش دیده اند. برخی از آزمایشگاه های ژنتیک به اعضای کارکنان خود نیاز دارند که آموزش و گواهی خاصی در مورد فناوری سیتوژنتیک یا پزشکی داشته باشند.

الزامات کسب تخصص رشته ژنتیک در موناکو:

  • داشتن مدرک تحصیلی در زیست شناسی مولکولی، یا ژنتیک و ژنومیک مولکولی.
  • 2 سال تجربه آزمایشگاه بالینی یا کار علوم آزمایشگاهی در موناکو
  • مجوز دولتی.
  • دانش تسلط به فناوری های تعیین توالی نسل بعدی.
  • مهارت عالی کامپیوتر.
  • مهارت های برجسته ارتباطی، چه کلامی و چه کتبی.
  • مهارت های سازمانی.
  • مهارت های زبانی انگلیسی و فرانسوی.

مشاغل مختلف رشته ژنتیک در موناکو

رشته ژنتیک دارای شاخه های مختلفی است و مشاغل مختلفی را در بر دارد. در اینجا برخی از آنها معرفی شده اند:

تخصصشرح
مشاور ژنتیکبرخی از دانشمندان ژنتیک به عنوان مشاور ژنتیک تخصص دارند. آنها متخصصان بهداشت با مدرک تحصیلات تکمیلی تخصصی در زمینه ژنتیک پزشکی و مشاوره هستند. آنها به عنوان بخشی ارزشمند از یک تیم مراقبت های بهداشتی کار می کنند و به خانواده های دارای نقص مادرزادی یا اختلالات ژنتیکی اطلاعات و پشتیبانی می دهند. مشاوران ژنتیک همچنین به افرادی که خود دارای شرایط ژنتیکی هستند کمک می کنند و به زوج هایی که نگران انتقال ژن مضر به کودک هستند، مشاوره می دهند. آنها آزمایش خون را برای شناسایی ژن های مضر احتمالی و پیش بینی احتمال بیماری های ژنتیکی در کودکان انجام می دهند.
متخصصان ژنتیک بالینیمتخصصان آموزش دیده تری در زمینه ژنتیک هستند. آنها به طور کلی پزشک هستند، که مدرک پزشکی دریافت کرده اند. بسیاری از متخصصان ژنتیک بالینی در مراکز درمانی دانشگاه ها یا بیمارستان های بزرگ کار می کنند، در حالی که برخی از آنها اقدامات خصوصی دارند. به طور کلی، این شغل شامل شناخت اختلالات ژنتیکی و نقایص مادرزادی، درک معنای آنها برای بیمار، ترتیب درمان مناسب و کمک به بیمار و خانواده برای درک و کنار آمدن با این اختلال است.
متخصصین سیتوژنساختار و عملکرد کروموزوم را مطالعه می کنند. آنها کروموزوم ها را با قابل مشاهده ساختن آنها در زیر میکروسکوپ نوری، تجزیه و تحلیل می کنند. سلول های زنده ابتدا با یک لکه مخصوص درمان می شوند که نوارهای مناطق تاریک و روشن را در طول هر کروموزوم نشان می دهد.

رشته های مختلف ژنتیک در موناکو

کار دانشمندان ژنتیک در موناکو

هدف دانشمندان ژنتیک افزایش دانش بیولوژیکی به منظور درک و درمان بیماری های ژنتیکی است. به خانواده هایی که در معرض خطر بچه دار شدن با نقص ژنتیکی هستند و تولید محصولات جدید و دام، از جمله موارد دیگر مشاوره دهید.. بیشتر متخصصان ژنتیک وقت خود را در آزمایشگاه می گذرانند و ژن های خاصی را در نمونه های بافتی جدا می کنند و آزمایشاتی را انجام می دهند تا دریابند که این ژن ها مسئول کدام ویژگی هستند. آنها با مواد شیمیایی، گرما، نور و ابزارهایی مانند میکروسکوپ، رایانه، میکروسکوپ الکترونی و سایر تجهیزات فنی کار می کنند.

دانشمندان ژنتیک علاوه بر داشتن مهارت های عالی ریاضی و تحلیلی، که به آنها در طراحی و انجام آزمایش ها و تجزیه و تحلیل نتایج کمک می کند، باید تکنیک های نوشتاری و آموزشی خوبی را نیز توسعه دهند. آنها باید بتوانند نتایج تحقیقات خود را از طریق مقالات منتشر شده به دانشجویان در محیط کلاس و با همکاران اعلام کنند. جهت بررسی سایر رشته ها در این کشور مانند رشته اقتصاد در موناکو می توانید به مقاله های ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *