مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته ژنتیک در صربستان

رشته ژنتیک در صربستان

رشته ژنتیک در صربستان از رشته های مهم در زیست شناسی و پزشکی است. علاقه مندان تحصیل ژنتیک می توانند در 2 دانشگاه برجسته این کشور تحصیل کنند. صربستان یکی از کشورهای ارزان برای تحصیل در اروپاست از این رو می توانید انتخابی برای دانشجویان خارجی باشد. علاقه مندان به تحصیل این رشته پس از مکاتبه با دانشگاه و دریافت نامه پذیرش می توانند جهت اخذ اقامت تحصیلی صربستان با ویزای تحصیلی اقدام کنند. جهت انجام امور مهاجرت و تصمیم گیری برای این کار می توانید از تجربه و تخصص گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

زندگی در صربستان

صربستان کشوری است که در چهارراه اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده است. قسمت شمالی آن در دشت Pannonian جنوبی قرار دارد، در حالی که بخش های مرکزی و جنوبی به بالکان مرکزی تعلق دارند. قرن ها است که سرزمینی است که شرق و غرب را به هم پیوند می دهد، تلاقی فرهنگ ها، ادیان، مناظر و آب و هواست. صربستان گرچه محصور در خشکی است، از طریق رود دانوب به دریاهای دور متصل می شود. از نظر جغرافیایی و آب و هوا، این کشور تا حدی یک کشور مدیترانه ای است. میراث تاریخی و فرهنگی غنی صربستان با مکان های باستانی ماقبل تاریخ و میراث آن از دوران باستان کلاسیک آغاز می شود. برخی از بسیاری از کلیساها و صومعه های قرون وسطایی صربستان بخشی از فهرست میراث جهانی یونسکو هستند.

پایتخت آن، بلگراد، در میان قدیمی ترین و بزرگترین شهرهای جنوب شرقی اروپا قرار دارد. علاوه بر بلگراد، بیشترین بازدید از مناطق گردشگری عبارتند از:

  • شهر نووی ساد
  • کوه های کوپائونیک و زلاتور
  • و شهرهای آبگرم Vrnjačka Banja و Sokobanja.

صربستان یک جمهوری پارلمانی است و از سال 2012 یک کشور کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا است.

کار در رشته ژنتیک در صربستان

جهت کار در رشته ژنتیک در صربستان نیاز به تسلط به زبان صربی خواهید داشت. علاوه بر این نیز داشتن ویزای کاری برای اخذ مجوز اقامت و کار در این کشور مورد نیاز است. رشته ژنتیک یک رشته تخصصی است و برای کار در این رشته نیز نیاز به داشتن مدرک تحصیلی در این زمینه خواهید بود. طبق بررسی های انجام گرفته حقوق ماهیانه کار در صربستان برای یک متخصص رشته ژنتیک در کشور صربستان به صورت متوسط 225000RSD (دینار صربستان) می باشد. این در حالی است که یک متخصص رشته ژنتیک در کم ترین حالت ماهیانه 63500RSD (دینار صربستان) و در بیشترین حالت 685000RSD (دینار صربستان) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در صربستان در رشته ژنتیک در صربستان را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل ژنتیک در صربستان

تحصیل رشته ژنتیک در صربستان

ژنتیک یک رشته در حال توسعه است. با ظهور فناوری های جدید که توالی یابی ژن ها را تقریباً معمول می کند، شاهد پیشرفت سریع در درک ما از بخش های متنوع بیماری های انسانی و تنوع موجودات زنده در اعماق دریا هستیم. دوره BSc علوم زیستی (ژنتیک) بر پایه دوره BSc علوم زیستی بنا شده است و به شما امکان می دهد بیشتر به ماژول هایی بپردازید که عناصر ژنتیک را پوشش می دهند. این شامل ژنتیک کلاسیک، تنظیم ژن، اپی ژنتیک و پردازش RNA تا رسیدن به علم ژنوم است. با تحصیل در صربستان در رشته ژنتیک به طور فزاینده ای از زمینه های جدید علمی مربوط به زیست شناسی مانند بیوانفورماتیک استفاده می شود. دانشکده های صربستان دارای امکانات پیشرو در جهان در زمینه تحقیقات در زمینه ژنومیک، زیست شناسی ساختاری و تصویربرداری نوری است.

علاوه بر محتوای متمرکز بر ژنتیک، در دوره ها با طیف گسترده ای از موضوعات روبرو خواهید شد، از مطالعات در مورد ساختار 3 بعدی مولکول های منفرد گرفته تا مطالعه کل اکوسیستم ها. دوره های تخصصی میدانی برای کسانی که در مطالعه حیوانات، گیاهان و جنبه های زیست محیطی شرکت دارند نیز موجود است. ژنتیک و ژنومیک بخشی جدایی ناپذیر از تحقیقات علوم زیستی هستند. این تخصص پایه و اساس آموزش هدایت شده در علوم زیست شناسی (ژنتیک) را تشکیل می دهد.

با اخذ ویزای تحصیلی صربستان جهت تحصیل رشته ژنتیک در یکی از دانشگاه های زیر می توانید اقدام کنید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه بلگراد
2دانشگاه نووی ساد

تحصیل رشته ژنتیک در دانشگاه بلگراد صربستان

بیشتر فعالیت های ژنتیک دانشگاه بلگراد به سمت تحقیقات بنیادی در:

  • زیست شناسی مولکولی
  • ژنتیک مولکولی
  • فناوری DNA
  • ترکیب و بیوتکنولوژی هدایت می شود.

در زمینه تحقیقات بنیادی، پروژه های موسسه بیشتر به سمت تحقیقات مربوط به تجزیه و تحلیل ژنوم و تنظیم بیان ژن موجودات مختلف هدایت می شوند. IPST تا حدی فعالیت های خود را از طریق جنبه های بیوتکنولوژی و تجاری پزشکی انسانی و دامپزشکی، کشاورزی، تولید مواد غذایی و صنایع دارویی تحقق می بخشد. به منظور کسب دانش نظری و عملی در زمینه ژنتیک مولکولی و مهندسی ژنتیک، موسسه دوره ها و آموزش هایی را برای افراد علاقه مند یا گروه های کوچکتر برگزار می کند.

دکترای ژنتیک در دانشگاه بلگراد صربستان

یکی از اهداف استراتژیک موسسه ژنتیک مولکولی و مهندسی ژنتیک فراهم آوردن مبانی فکری برای توسعه دانشمندان جوان با تحصیلات و خلاقیت در زمینه های زیست شناسی مولکولی، ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی است که انتظار می رود موقعیت های پیشرو در تحقیق و آموزش و مرزهای دانش را تحت تاثیر قرار دهید. این موسسه در سال 2005 به عضو دانشگاه بلگراد درآمد و بدین ترتیب فعالیت های آموزشی خود را که بیش از 2 دهه از طریق کارهای تجربی و تئوریک برای پایان نامه های دیپلم و کارشناسی ارشد و رساله های دکتری طی 2 دهه تحقق یافته بود، رسمیت بخشید.

برنامه زیست شناسی مولکولی مطالعات دکترا 2 ماژول زیر است:

  • ماژول زیست شناسی مولکولی یوکاریوت ها
  • و ماژول زیست شناسی مولکولی پروکاریوت ها

برنامه ماژول شامل 4 دوره اجباری و تعدادی دوره انتخابی است که از بین آنها هر دانشجو 5 دوره را انتخاب می کند و بنابراین آموزش را با توجه به نیاز خود شکل می دهد. انعطاف پذیری برنامه دکترا این برنامه دانشجو را قادر می سازد، در توافق با استاد راهنما، رشته هایی را از سایر دوره های دکتری سازمان یافته توسط دانشکده زیست شناسی و یا سایر دانشکده های دانشگاه بلگراد به عنوان موضوع انتخابی انتخاب کند. در این لحظه، محققان دانشگاه مشغول سازماندهی و اجرای 7 دوره در این مقطع دکترا هستند. برنامه:

  • پزشکی شخصی و داروسازی
  • هماتولوژی مولکولی
  • ژنتیک مولکولی بیماری های انسانی
  • زیست شناسی مولکولی اختلالات هموستاتیک
  • اساس مولکولی پروتئین پاتی ها
  • اساس مولکولی بیماری های قلبی عروقی
  • مقدمه ای در بیوانفورماتیک

تحصیل ژنتیک در دانشگاه نووی ساد صربستان

تحصیل ژنتیک در دانشگاه نووی ساد صربستان

گروه زیست شناسی و بوم شناسی به دانشگاه نووی ساد تعلق دارد و فعالیت اصلی آن آموزش کارشناسان زیست شناسی (متخصصان تحقیق و همچنین معلمان دبیرستان و دبستان) و بوم شناسی است. با توجه به این واقعیت که زیست شناسی در بسیاری از زمینه های تحقیق علمی یک زمینه اساسی یا مکمل علمی را ایجاد می کند، آموزش متخصصان زیست شناسی و زیرشاخه های خاص آن که بتوانند به عنوان واحدهای منحصر به فرد فناوری در آزمایشگاه های تحقیق و توسعه فعالیت کنند، بسیار مهم است. این گروه مجموعه ای غنی از مواد گیاهی و حیوانی را در اختیار دانشجویان برای اهداف آموزشی و تحقیقاتی قرار می دهد.

یک بخش اجباری از مطالعه زیست شناسی و زیست محیطی شامل کارهای میدانی است که دانشجویان مواد گیاهی و حیوانی را جمع می کنند و یاد می گیرند چگونه آنها را در روند ایجاد مجموعه های خود تشخیص دهند و طبقه بندی کنند. کادر آموزشی و علمی دپارتمان در پروژه های تحقیقاتی در سطح بین المللی، ملی و محلی با تحقیقات اساسی و کاربردی در تمام رشته های بیولوژیکی شرکت می کنند. به عنوان بخشی از همکاری بین دانشگاه نووی ساد و دانشگاه سونگگلا، هت یای از تایلند، گروه زیست شناسی و زیست محیطی همکاری مشترکی را با گروه زیست شناسی آنها از طریق تبادل دانشجو و کادر آموزشی ایجاد کرده است.

برنامه های ژنتیک دانشگاه نووی ساد صربستان

رشته های گسترده و متنوع تحصیل در گروه زیست شناسی و اکولوژی دانشجویان را برای انواع مشاغل آینده آماده می کند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان در مدارس ابتدایی، مدارس متوسطه، متوسطه حرفه ای، در موسسات علمی و تخصصی، آزمایشگاه های توسعه و کاربردی، در کشاورزی، موسسات دامپزشکی، جنگلداری، موسسات پزشکی، موسسات مربوط به بوم شناسی و حفاظت از محیط زیست و بسیاری دیگر در کشور و در سطح بین المللی کار می کنند. برنامه های ارائه شده در این دانشگاه در رشته ژنتیک به شرح زیر هستند:

  • لیسانس علوم زیست شناسی (4 سال، 240 ECTS)
  • لیسانس علوم زیست محیطی (4 سال، 240 ECTS)
  • کارشناسی ارشد پیوسته علوم در آموزش زیست شناسی (5 سال، 300 ECTS)
  • کارشناسی ارشد علوم زیست شناسی (1 سال، 60 ECTS)
  • کارشناسی ارشد در اکولوژی (1 سال، 60 ECTS)
  • زیست شناسی باروری (1.5 سال و 90 ECTS)
  • دکترای علوم زیستی (3 سال، 180 ECTS)
  • دکترای علوم اکولوژی (3 سال، 180 ECTS)
  • دکترای زیست شناسی مولکولی (3 سال، 180 ECTS)

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید در قالب مقاله ای شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *