مهاجرت تحصیلی شیلی

رشته ژنتیک در شیلی

رشته ژنتیک در شیلی

رشته ژنتیک در شیلی به مسائل مختلفی اعم از جمعیت و گیاهان و حیوانات می پردازد. شیلی، کشوری باریک و طولانی در آمریکای جنوبی است. این کشور، بین کوه های آند در شرق و اقیانوس آرام از غرب واقع شده است. این کشور از شمال با پرو، از شمال شرقی با بولیوی، از شرق با آرژانتین و از جنوب با گذرگاه دریک همسایه است. قلمرو شیلی شامل جزایر اقیانوس آرام خوان فرناندز، سالاس و گومز، دسونتوراداس و جزیره ایستر در اقیانوسیه است. تحصیل رشته ژنتیک که رشته ای منحصر به فرد و لازم در علم است مورد توجه دانشجویان این کشور واقع می شود و البته دانشجویان بین المللی نیز در شیلی در حال تحصیل هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص نحوه مهاجرت و شرایط تحصیل و کار در شیلی به شما مشاوره می دهد.

جایگاه رشته ژنتیک در شیلی

تغییرات دموگرافیک در شیلی ناهنجاری های مادرزادی را به عنوان یکی از دلایل اصلی مرگ و میر نوزاد قرار داده است. در عین حال، ژنتیک پزشکی در رابطه با تشخیص و مدیریت افراد دارای نقص مادرزادی و شرایط ارثی و همچنین در مطالعه بارداری های پاتولوژیک و مشکلات باروری، اهمیت زیاید پیدا کرده است. علاوه بر این، پیشرفت های اخیر در تحقیقات ژنومی باعث گسترش ارتباط ژنتیک پزشکی با پزشکی به عنوان یک کل شده است. این مقاله منابع ژنتیکی بالینی موجود در شیلی را مرور می کند. آموزش ژنتیک در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و و بالاتر در این کشور امکان پذیر است. این علم یکی از علوم پیشرفته و جدید محسوب می شود و مستلزم امکانات خوب و تخصصی مانند آزمایشگاه و ابزار می شود که تمام این موارد در این کشور مهیا است.

در نمودار زیر شاهد افزایش مهاجران تحصیلی به کشور شیلی در سال های اخیر هستید:

متقاضیان مهاجرت به شیلی

تحصیل رشته ژنتیک در شیلی

اینکه در این کشور خوب و زیبا در کدام دانشگاه بتوانید ژنتیک بخوانید سوال شما است. دانشگاه شیلی در بهترین دانشگاه های جهانی در رتبه 390 قرار دارد. مدارس با توجه به عملکرد خود در بین مجموعه ای از شاخص های برتری که به طور گسترده ای پذیرفته شده اند، رتبه بندی می شوند. تاریخچه گروه ژنتیک را می توان در سال 1898 جستجو کرد، زمانی که دانشکده کشاورزی Stellenbosch در حومه روستای Stellenbosch تاسیس شد، اما به طور رسمی در سال 1925 از گروه گیاه شناسی کشاورزی در دانشکده علوم کشاورزی ایجاد شد. امروز گروه نمایندگی یک گروه میان رشته ای از محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که بر فرصت های تحقیق در ژنتیک گیاهی، حیوانی و انسانی تمرکز دارند.

در جدول زیر شاهد انواع رتبه هایی که دانشگاه شیلی کسب کرده است می باشید:

پارامتررتبه
رتبه در جهان390
شهرت جهانی در خصوص تحقیقات442
شهرت تحقیقات منطقه ای9
رتبه انتشارات322
رتبه همایش512
همکاری بین المللی961
همکاری در عرصه ژنتیک285
رتبه در دانشگاه های آمریکای لاتین2
رتبه بندی موضوعی دانشگاه شیلی205
رتبه در زیست شناسی و بیوشیمی238
رتبه در زیست شناسی سلولی546
رتبه در شیمی414
رتبه در پزشکی بالینی250
رتبه در علوم کامپیوتر219
رتبه در غدد درون ریز و متابولیسم428
رتبه در مهندسی415
رتبه در ریاضیات310
رتبه در ژنتیک300
رتبه در فیزیک334
رتبه در علوم گیاهی و حیوانی321
رتبه در علوم بهداشتی11

امکانات تحصیل رشته ژنتیک در شیلی

امکانات تحصیل رشته ژنتیک در شیلی

ژنتیک بالینی در سال 1997 به عنوان یک تخصص پزشکی شناخته شد. یک برنامه فلوشیپ ژنتیک بالینی برای پزشکان در Facultad de Medicina ، Universidad de شیلی وجود دارد. این دوره 3 ساله و یک برنامه آموزشی با 4 ماژول، روش علمی، مبانی بیولوژیکی و مولکولی ژنتیک، ژنتیک آزمایشگاهی و ژنتیک بالینی دارد. دانشجویان از طریق تمام خدمات ژنتیکی در شیلی می چرخند و مجاز به بازدید از سایت های خارج از کشور هستند. میزان فارغ التحصیلان جدید از برنامه بورسیه ژنتیک شیلی 0.7% در سال است. ساکنان متعددی از سایر تخصص ها مانند زنان و زایمان، طب جنینی مادر، غدد درون ریز ، هماتو-آنکولوژی، عصب شناسی چرخش های ژنتیکی بالینی را با مدت زمان متغیر در مراکز دانشگاه انجام می دهند. رایج ترین نشانه برای مشاوره ژنتیک، تشخیص یا سابقه مثبت خانوادگی تغییرات کروموزومی، دیسپلازی های اسکلتی و سقط های مکرر است.

در جدول زیر موفقیت و فارغ التحصیلی از رشته های مذکور را مشاهده می کنید:

رشتهمیانگین فارغ التحصیلی در شیلی در 1 سال
کارشناسی ژنتیک7000
ارشد ژنتیک1000
زنان و زایمان3750
پزشکی4530
روان شناسی بالینی2145

فرصت های شغلی در شیلی

کشور شیلی، با 17،819،054 ساکن خود، باید تعداد ایده آل متخصصان ژنتیک بالغ بر 170 نفر داشته باشد، اما تعداد واقعی 30 نفر است، در واقع یک متخصص ژنتیک برای 500000 نفرمی شود. از 28 ارائه دهنده ژنتیک (79.1%) در پایتخت سانتیاگو ساکن هستند و 6 متخصص ژنتیک در بقیه کشور زندگی و کار می کنند. ژنتیک بالینی یک تخصص اصلی در شیلی محسوب می شود، حتی 12 از 28 پزشک (9%/42) نیز متخصص اطفال هستند. اکثریت قریب به اتفاق متخصصان ژنتیک بالینی در سیستم های بهداشت عمومی و خصوصی کار می کنند و بیشتر آنها ماهانه 70 بیمار را می بینند. بسیاری از آنها همچنین در آزمایشگاه های تحقیقاتی و بالینی مشغول تدریس و کار هستند. پس می توان نتیجه گرفت این کشور نیاز به متخصص در این رشته دارد و شما با تحصیل در این کشور فرصت های خوبی برای اشتغال و زندگی دارید.

کار علوم آزمایشگاهی در شیلی نیز از مشاغل مرتبط در این حوزه می باشد. در نمودار زیر افزایش حقوق متخصص زنتیک را در کشور شیلی در سال های اخیر مشاهده می کنید:

افزایش حقوق متخصصان ژنتیک در شیلی

شرایط کار در حوزه ژنتیک در شیلی

کار پس از تحصیل در شیلی ممکن است از دغدغه های شما باشد. حدود 15 آزمایشگاه بالینی سیتوژنتیک وجود دارد (مقررات کلی برای کیفیت و صلاحیت همه آزمایشگاههای بالینی وجود دارد) که عمدتا آنالیز کاریوتایپ و FISH و برخی خدمات ژنتیک مولکولی را برای تعداد محدودی از بیماریهای ژنتیکی ارائه می دهند. اخیراً، تجزیه و تحلیل ریزآرایه های کروموزومی (آرایه CGH) برای تشخیص بالینی در دسترس قرار گرفت (Instituto Nacional de Normalización، اکثر تشخیص ها برای شرایط یکنواخت براساس ارزیابی بالینی است. تأیید توسط آزمایش ژنتیکی مولکولی برای برخی شرایط ژنتیکی می تواند توسط آزمایشگاه های بالینی محلی به صورت موردی انجام شود و بعضا نمونه هایی برای آزمایش ژنتیک به خارج از کشور ارسال می شود. بیشتر آزمایش های ژنتیکی تحت پوشش بیمه های بهداشتی نیستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تحصیل در شیلی به شما مشاوره تخصصی می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *