مهاجرت تحصیلی شیلی

کار پس از تحصیل در شیلی

کار پس از تحصیل در شیلی

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد به بررسی شرایط کار پس از تحصیل در شیلی برای دانشجویان خارجی بپردازد. متقاضیان با اخذ ویزای تحصیلی شیلی اجازه کار در این کشور را نخواهد داشت. در صورت کار با این نوع ویزا، متقاضی می باید اجازه کار معتبر این کشور را از سازمان مربوطه، بخش اداره مهاجرت این کشور، برای مدت معینی دریافت نماید. در این مقاله متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط عمومی کار پس از تحصیل در این کشور را مورد بازبینی قرار خواهند داد.

مجوز کار پس از تحصیل در شیلی

دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل خود، 2 راه پیش روی خواهند داشت. راه اول ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می باشد، که مختص دانشجویانی است که تمایل به ادامه تحصیل در این کشور دارند. بدین ترتیب ویزای خود را بار دیگر برای تحصیل در این کشور تمدید می کنند. راه دوم متخص متقاضیانی است که جویای کار پس از تحصیل در این کشور می باشند. این افراد پس از یافتن شغل مناسب، پیشنهاد کاری معتبر و ارائه قرارداد معتبر با مدت زمان معلوم می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری این کشور تغییر نمایند، و مشغول کار قانونی در این کشور شوند.

متقاضیانی که جویای کار ضمن تحصیل می باشند، می باید از اداره مهاجرت این کشور، اجازه مربوطه به کار معین با مدت معلوم دریافت نمایند. این اجازه کار فقط برای شرایطی که در جدول زیر ذکر شده است صادر می شود:

مراحلشرایط
1در صورتی که دانشجو تخصص حرفه ای مرتبط با رشته تحصیلی خود داشته باشد.
2لزوم شرایط کاری برای دانشجو مشخص باشد، به عنوان مثال دانشجو برای پرداخت هزینه های تحصیلی خود نیاز به کار داشته باشد.

مجوز کار پس از تحصیل در شیلی

مدارک و اجازه کار پس از تحصیل در شیلی

پس از اتمام تحصیل و انقضای ویزای تحصیلی شیلی شما نیاز دارید تا مجوز کار خود را اخذ کنید. در بررسی مدارک و شرایط موجه برای کار در این کشور پس از تحصیل و یا ضمن تحصیل، متقاضی می باید در ابتدا پیشنهاد کاری معتبر خود را به همراه مدارک مستند و معتبری به سازمان اداره مهاجرت این کشور ارجاع نماید. مدارک مربوطه برای اجازه کار در این کشور در لیست زیر در اختیار شما قرار گرفته است:

  • ارائه گذرنامه معتبر متقاضی
  • ارائه پیشنهاد کاری یا قرارداد معتبر
  • ارائه ویزای تحصیلی معتبر این کشور
  • ارائه 1 فتوکپی از کارت شناسایی خود در این کشور
  • اارئه گواهی مبنی بر علت درخواست کار در این کشور

شرایط کار پس از تحصیل در شیلی

متقاضیان پس از اتمام تحصیل در شیلی بایستی شرایط خود را ارائه دهند تا بتوانند مجوز لازم برای کار در این کشور را اخذ نمایند. به غیر از شرایط و مدارک مستند در سفارت، متقاضی می باید پس از اتمام دوره تحصیلی خود شرایط عمومی و علم کافی در رشته تحصیلی خود را به حدی برساند، تا بتواند در این کشور مشغول به کار و فعالیت شود.

شرایط عمومی مورد پذیرش کارفرمایان و متقاضیان مورد نیاز کار پس از تحصیل در شیلی در نمودار زیر طبقه بندی شده است:

شرایط عمومی مورد پذیرش کارفرمایان در شیلی

جهت کار قانونی پس از تحصیل در این کشور متقاضی می باید برای ویزای کار شیلی که حدود 15 الی 20 روز کاری زمان احتیاج می باشد، اقدام نماید. بهترین زمان برای اقدام قطعی برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری حدود 20 الی 30 روز قبل از قرارداد کاری خواهد بود.

مشاغل پر درآمد پس از تحصیل در شیلی

فرصت های شغلی در این کشور در سال های اخیر با تقاضای بسیاری از متقاضیان بین المللی رو به رو بوده است. اکثر فرصت های شغلی که در سال 2020 میلادی افزایش درآمد بسیاری داشته اند شامل گروه مشاغل مالی و حسابداری، ساخت و ساز، ارتباطات، فروش، داروسازی و بیوتکنولوژی، مارکتینگ، حقوق، فناوری اطلاعات، بیمه، صادرات و واردات، منابع انسانی، بهداشت و سلامت، کشاورزی، مهندسی، آموزش، بانکداری، هوا و فضا، صنعت خودرو، تبلیغات و مدیریت می باشند.

بررسی چند نمونه از فرصت های شغلی در این کشور، که متقاضیان پس از تحصیل می توانند انگیزه اشتغال را در خود افزایش دهند، در نمودار زیر شرح داده شده است:

فرصت های شغلی در شیلی

دانشجویان با تحصیل و کار در شیلی، آینده کاری روشن تری را برای خود رقم خواهند زد. بررسی درآمد زایی شهرهای مختلف این کشور در جدول زیر بیان شده است:

نام شهرمیانگین درآمد به CLP (پزوشیلی)
Antofagasta1990000
Concepsion1750000
La florida2050000
Las condes1900000
Maipu2090000
Penalolen1780000

روش های یافتن کار پس از تحصیل در شیلی

این کشور در بهترین منطقه جنوبی آمریکای جنوبی قرار دارد، از سمت غرب با اقیانوس آرام و از شرق با رشته کوه آند هم مرز می باشد. زبان محلی این کشور اسپانیایی است. متقاضیان بین المللی پس از اتمام تحصیل در سایت های معتبر کاریابی در این کشور می توانند شغل مورد نظر خود را یافت کنند. از طریق جستجو در سایت های زیر اشتغال زایی در این کشور از 0.5% به 1.0%رسیده است.

تعدادی از سایت های کاریابی معتبر برای متقاضیان بین المللی در این کشور در جدول زیر دسته بندی شده است:

سایت کاریابیشرح
Bumeranسایت بزرگ جستجوی کار با وجود فرصت های شغلی متفاوت
Indeedسایت بزرگ جستجوی کار در ایالات متحده
Learn4goodبزرگترین سایت برای جستجوی مشاغل مختلف
Riley Guideسایتی مختص جستجوی کار در کشوری خاص و در مناطق مختلف جهان

کشور شیلی امروزه جایگاه مناسبی در میان متقاضیان خارجی پیدا کرده است. کار پس از تحصیل در شیلی یکی از روش های مهاجرتی است که امروزه مورد توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. متقاضیان با تحصیل در این کشور می توانند به هدف تحصیلی و هدف کاری در این کشور دست یابند. در میان مقالات منتشر شده در سایت رسمی ما، توجه شما را به مطالعه مقاله 10 شغل پر درآمد در شیلی از طریق لینک مربوطه جلب می کنیم‌. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیلی و کاری در این کشور مرفه با کارشناسان ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. هم چنین جهت کسب آگاهی بیشتر در باب کار پس از تحصیل در این کشور امکان ارتباط تلفنی (رایگان) و حضوری برای شما همراهان همیشگی فراهم گردیده است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *