مهاجرت تحصیلی عمان

رشته ژنتیک در عمان

رشته ژنتیک در عمان

تحصیل رشته ژنتیک در عمان در بهترین دانشگاه ها مقدور است. دانشگاه سلطان قابوس عمان به عنوان بهترین دانشگاه عمان ارائه کننده رشته های مختلف است. افرادی که علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در عمان هستند می توانند از این دانشگاه پذیرش بگیرند و در مقاطع مختلف تحصیلی رشته ژنتیک و رشته های مربوط را تحصیل کنند. در ادامه این مقاله همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا بررسی بیشتری بر روی این موضوع داشته باشید.

اطلاعاتی درباره کشور عمان

عمان در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان در امتداد ساحل شرقی خلیج فارس واقع شده است. عمان دومین سرزمین بزرگ در شبه جزیره عربستان با مساحت 120000 مایل مربع و طول خط ساحلی تقریباً 1000 مایل است. عمان دارای یک منطقه غنی و متنوع است:

  • کوه های راکی ​​
  • صحراها
  • دشت های هموار
  • و واحه های سبز.

دشت های ساحلی ساخته شده در طول قرن ها توسط هجوم بسیاری از وادی ها (دره ها) از کوه ها پایین می آیند. این منطقه اصلی منطقه کشاورزی و خرما را تشکیل می دهد و همچنین پرجمعیت ترین منطقه است. عمان به مناطق بهداشتی درمانی و استان ها تقسیم شده است. پس از الحاق سلطان قابوس بن سعید در سال 1970، عمان پس از یک دوره طولانی افول، بدهی و محدودیت ها، درها را به روی دنیای مدرن باز کرد. از سال 1970، پیشرفت بسیار سریع بوده است. مدارس، جاده ها، بیمارستان ها، برق و مخابرات از دورترین مناطق آورده شده اند. 10 منطقه اصلی جغرافیایی در عمان وجود دارد که به عنوان Manataq نامیده می شوند و بیشتر به مناطقی تقسیم می شوند که به عنوان “ولایت” شناخته می شوند.

تحصیل رشته ژنتیک در عمان

مطالعه وراثت و عملکرد ژن یکی از سریع ترین زمینه های زیست شناسی است. ژنتیک برای درک همه جنبه های زیست شناسی ضروری است و این رشته بسیاری از پیشرفت های مدرن را در زمینه پزشکی، کشاورزی و صنایع دارویی به وجود آورده است. تجزیه و تحلیل توالی های ژنتیکی بینش عمیقی در روندهای سلولی و رشد ایجاد کرده است و به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابزار اصلی در ردیابی دودمان های تکاملی و ارزیابی مجدد طبقه بندی بیولوژیکی است. هدف از تمرکز در ژنتیک فراهم کردن رشته های زیست شناسی با قرار گرفتن در معرض عمیق جنبه های مدرن ژنتیک، از جمله تجربه تحقیق در آزمایشگاه ژنتیک است. ژنتیک پایه اساس محکمی برای برنامه ریزی های شغلی در پزشکی فراهم می کند و تقاضای فزاینده ای برای متخصصان ژنتیک در تحقیقات خالص و کاربردی وجود دارد.

تحولات در بیوتکنولوژی پتانسیل استفاده از تکنیک های ژنتیکی برای سنتز پروتئین های پیچیده برای مصارف پزشکی و تجاری، تولید داروهای جدید و عوامل شیمی درمانی برای سرطان و سایر بیماری ها، بهبود گیاهان و حیوانات محصولات زراعی و درک و کنترل ارگانیسم های بیماری زا از جمله قارچ ها و باکتری ها را مهیا کرده است. علاوه بر این، ژن درمانی که جایگزین ژن های معیوب با نسخه های دست نخورده می شود، در حال تبدیل شدن به یک عمل پزشکی است. اکنون بسیاری از دانشجویان با در نظر گرفتن سمت های مدیریتی در زمینه های بیوتکنولوژی یا مشاغل در دولت یا قانون، ترجیح داده اند که مطالعات خود را در زمینه ژنتیک دنبال کنند.

جهت تحصیل در عمان در رشته ژنتیک می توانید دانشگاه های زیر را در نظر داشته باشید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه سلطان قابوس عمان
2دانشگاه نزوی عمان

کار در رشته ژنتیک در عمان

با داشتن یک مدرک ژنتیک در عمان طیف وسیعی از مشاغل هیجان انگیز و فرصت های بیشتر را برای مطالعه بیشتر در زمینه های مختلف فراهم می کند از جمله:

  • علم پزشکی قانونی
  • داروسازی
  • سیر تکاملی
  • تنوع زیستی
  • بیوانفورماتیک

پرداخت حقوق ماهیانه کار در عمان به ریال عمان است و هر 1000OMR (ریال عمان) در تاریخ ویرایش این مطلب معادل 2597$ (دلار) است. طبق بررسی های انجام گرفته یک متخصص ژنتیک در کشور عمان حدود 2700OMR (ريال عمان) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک متخصص ژنتیک در کشور عمان ماهیانه حداقل 1300OMR (ريال عمان) و حداکثر 4250OMR (ريال عمان) حقوق دریافت می کند. با استفاده از موسسات معتبر کاریابی در عمان می توانید مشاغل آگهی شده در رشته ژنتیک در عمان را بیابید.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته ژنتیک در عمان را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته ژنتیک در عمان

تحصیل رشته ژنتیک در دانشگاه سلطان قابوس عمان

متخصصین ژنتیک به دنبال درک نحوه وراثت، تغییر، تنظیم و بیان ژن ها در رابطه با درک کلی ما از بیماری انسان هستند. امکانات بی پایان در مرزهای کشف، ژنتیک را به یکی از جذاب ترین زمینه های زیست شناسی تبدیل کرده است. ماموریت دانشگاه سلطان قابوس عمان ارتقا تعالی در آموزش و پژوهش در زمینه ژنتیک و ارائه مراقبت های پیشرفته از بیمار است. بخش جوان و پویای این دانشگاه با انعکاس گسترده این حوزه، از منابع و پتانسیل کافی برخوردار است و فرصت های بی سابقه ای را برای ایجاد تغییر در اختیار دانشمندان و پزشکان قرار می دهد. این تیم چندین تیم را در بر می گیرد که رشته های مختلف ژنتیک انسانی و پزشکی را پوشش می دهد، که هر یک از آنها فعالیت و خدمات تخصصی را ارائه می دهند.

ماموریت گروه ژنتیک این دانشگاه این است:

  • برای خانواده های دارای اختلالات ژنتیکی مراقبت های بالینی و تشخیصی با کیفیت بالا ارائه دهید.
  • آموزش و افزایش آگاهی از ژنتیک پزشکی در بین متخصصان و جامعه.
  • تحقیقاتی انجام دهید که به درک اختلالات ژنتیکی کمک کرده و به بهبود روشهای درمانی کمک می کند.

فعالیت های کلیدی:

  • در زمینه های ژنتیک بیوشیمیایی، ژنتیک سرطان، ژنتیک بالینی و بدشکلی و مشاوره ژنتیک مراقبت های بالینی عالی ارائه دهید.
  • به تدریس دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد کمک کنید
  • ارائه خدمات تخصصی تشخیص ژنتیکی به بیمارستان دانشگاه سلطان قابوس.
  • تحقیقات پزشکی را در زمینه ژنتیک و ژنومیک آغاز و ادامه دهید.
  • در فعالیت ها و ابتکاراتی شرکت کنید که هدف آنها انتشار دانش ژنتیکی به متخصصان و عموم مردم است.

برنامه های ژنتیک در دانشگاه سلطان قابوس عمان

برنامه های ژنتیک در دانشگاه سلطان قابوس عمان

گروه ژنتیک دانشگاه سلطان قابوس همان هم در دوره کارشناسی و هم در دوره کارشناسی ارشد و حتی تحصیل دکترا در عمان را ارائه می کند:

برنامه کارشناسی: این گروه در آموزش در دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی نقش دارد. این دوره ها چندین دوره از جمله زیست شناسی مولکولی و اصول ژنتیک، تشخیص مولکولی و انسداد و زیست شناسی سرطان را هماهنگ می کند و به طور قابل توجهی به آنها کمک می کند. دوره های پیش بالینی دوره کارشناسی شامل تدریس در هر 2 سخنرانی و آموزش در زمینه ژنتیک مولکولی، سیتوژنتیک و همچنین شرکت در دوره های آموزشی سالانه و آموزش پزشکان و دانشجویان است. این امر از طریق کارگاه های آزمایشگاهی به شرح زیر حاصل می شود:

  • 1 کارگاه آموزشی 2 ساله برای آموزش روش های استاندارد آزمایشگاهی در ژنتیک مولکولی
  • و چرخش دانشجویان و پزشکان در امکانات تشخیصی (سیتوژنتیک، ایمونوژنتیک و ژنتیک مولکولی) و آزمایشگاه ها.

 این دوره همچنین با دوره های آموزشی و مشاهده ای در مورد تکنیک های ژنتیک برگزار شده در ژانویه و ژوئن هر سال تحصیلی پشتیبانی می شود.

برنامه بالینی دوره کارشناسی: این بخش در فعالیت های زیر آموزش بالینی داشته است:

  • آموزش بالینی برای ساکنان، افسران ارشد و ثبت نام کنندگان.
  • ژنتیک و مشاوره بالینی کارشناسی ارشد، یک دوره چرخشی ساختار یافته که هر 6 هفته انجام می شود.
  • 2 سمینار در رویکرد بیماری های متابولیک برای دانشجویان نهایی پزشکی ؛
  • 2 ساعت سخنرانی بالینی برای دانشجویان پرستاری وزارت بهداشت
  • سخنرانی ژنتیک برای دانشجویان دوره 7 ساله زنان و زایمان پزشکی که هر 6 هفته با 25 تا 28 دانشجو در هر گروه تکرار می شود.

شرایط مهاجرت به عمان از طریق تحصیل توسط مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *