مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته ژنتیک در تاجیکستان

رشته ژنتیک در تاجیکستان

تحصیل رشته ژنتیک در تاجیکستان برای اشخاصی که نمی توانند مدارک زبان های خارجی را کسب کنند، خصوصا برای ایرانیان مهاجرتی آسان است. البته منظور این است که مهاجرت به تاجیکستان مقرون به صرفه و آسان تر از مهاجرت به انگلستان و آمریکا است. این رشته به دلیل اهمیت و تخصصی که در آن وجود دارد. از رشته های مهم در این کشور تلقی می شود که هرساله ظرفیت مورد توجهی در دانشگاه ها افزوده می شود. رشته ژنتیک از رشته هایی است که برای تحصیل در آن باید نمرات و سوابق تحصیلی مررتبط و خوبی داشته باشید. در کشور تاجیکستان فرصت های خوبی برای تحصیل رشته ژنتیک در مقاطع مختلف اعم از کارشناسی و ارشد و دکترا وجود دارد. البته فرصت های محدودی هم برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع ارشد وجود دارد که باید صلاحیت خود را اثبات کنید.

کشور تاجیکستان در نزدیگی کشور ایران واقع شده است. به عبارت دیگر فصول و آب و هوا کمی شباهت دارد به ایران. از این لحاظ دچار سختی آب و هوایی نخواهید بود. آب و هوا نیز تحت تأثیر توده های کوهستانی قرار دارد که 94.1% از خاک کشور را اشغال می کند. بنابراین، هر 4 فصل به طور کامل ارائه می شود. این کشور به دلیل نزدیکی و مسافت کم با ایران و رفت و آمد آسان و نزدیک بودن فرهنگ ها و زبان ها به یکدیگر یک گزینه مناسب و در دسترس برای دانشجویان است. در این کشور شرایط تحصیلی خوب و معتبری خصوصا در دانشگاه ها حکم فرما است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به تاجیکستان و شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور شما را راهنمایی می کند.

تحصیل در تاجیکستان

دانشجویان از گوشه و کنار جهان صدها سال است که به دنبال تحصیلات عالیه در خارج از مرزهای کشور خود در جهان سفر می کنند. این روند در ساله ای اخیر با سرعت بیشتر و گسترده تر شدن ارتباطات و ارزان تر و راحت تر شدن سفر، به طور قابل ملاحظه ای در حال رشد است. برنامه های دانشگاهی بلند مدت و کوتاه مدت در بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزشی در تاجیکستان در دسترس است. دانشجویان و محققان بین المللی ممکن است برای برنامه های BA ، MA ،PhD و برنامه های دکترا در تاجیکستان اقدام کنند. علاوه بر این، مدارس و کنفرانس های تابستانی یکی دیگر از فعالیت های عالی علمی است که تاجیکستان را به مقصدی جذاب برای دانشمندان و دانشمندان تبدیل می کند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور تاجیکستان در سال اخیر هستید:

نام دانشگاهرتبه در کشوررتبه جهانی
Tajik Technical University19717
Tajik National University212258
Tajik State University of Finance and Economics313862
Russian-Tajik Slavonic University415721

دانشگاه های رشته ژنتیک در تاجیکستان

بسیاری از برنامه ها با کمک هزینه های تحصیلی و بورس تحصیلی کاملا بودجه ای و همچنین کمک هزینه سفر و کمک مالی ارائه می شوند، بنابراین هر دانشجو، محقق و استاد همیشه می تواند یک برنامه مناسب را در تاجیکستان پیدا کند و درخواست دهد. همچنن فرصت تحصیل به صورت آنلاین نیز وجود دارد. مطالعه کاملا خودآزمون بصورت آنلاین به دانشجویان شاغل انعطاف پذیری زمانی لازم برای تعادل کار و مطالعات را ارائه می دهد. با استفاده از آخرین پیشرفت های فن آوری ارتباطات، استادان آنلاین با ایجاد شبکه هایی از دانشجویان با اهداف مشترک، راه را برای فرصت های شغلی جدید باز می کنند. مطالعات از راه دور هزینه های تحصیل کمتری را ارائه می دهد، در حالی که کیفیت محتوا و درگیری معلمان را در برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه حفظ می کند.

در لیست زیر شاهد برترین دانشگاه های تاجیکستان برای تحصیل در مقاطع مختلف می باشید:

  • دانشگاه پزشکی دولتی تاجیکستان ابن سینا
  • انستیتوی اقتصاد و تجارت ، دانشگاه دولتی بازرگانی تاجیکستان در شهر خوجند
  • دانشگاه دولتی خوجند (KhSU)
  • دانشگاه ایالتی کولیاب به نام ابوباکولو رودکی
  • انستیتوی پلی تکنیک دانشگاه فنی تاجیکستان
  • دانشگاه ارضی تاجیکستان به نام شیرینشو شوتمور
  • دانشگاه دولتی تعلیم و تربیت تاجیکستان به نام صدرالدین آینی
  • دانشگاه دولتی بازرگانی تاجیکستان
  • دانشگاه دولتی حقوق، تجارت و سیاست تاجیکستان
  • دانشگاه فنی تاجیکستان

دانشگاه های رشته ژنتیک در تاجیکستان

تحصیل رشته ژنتیک در تاجیکستان

درجات ژنتیک بخشی از رشته اصلی زیست شناسی و مطالعه نحوه انتقال ژن در سلول به فرزندان است. فرآیندی که به آن وراثت نیز گفته می شود. درباره اطلاعات موجود در کروموزوم ها، چگونگی انتقال صفات از یک ارگانیسم به موجود دیگر، چگونگی روند تکامل، تشکیل DNA و چگونگی تغییر آن بیاموزید. تخصص ژنتیک به متخصصان کمک می کند رفتار انسان، علل بیماری ژنتیکی و راه های تولید محصولات بهتر و موجودات دیگر را بهتر درک کنند. این رشته در مقطع ارشد در تاجیکستان گرایش هایی دارد که همگام و هم مانند دیگر کشورهای سراسر جهان است. در این رشته می آموزید ژن جنین را در رحم مادر آزمایش کنید و می توانید از این علم در زمینه رشد و تولید انواع برتر ژن ها نیز تحقیقات عمل بیاورید.

در نمودار زیر شاهد افزایش مهاجرت ها در کشور تاجیکستان در سال های اخیر هستید:

افزایش مهاجرت در تاجیکستان

دانشجویان در حال تحصیل در تاجیکستان به زبان انگلیسی در کلاس هایی با تمرکز بر موضوعاتی مانند زیست شناسی سلولی و ژنومیک و بیوانفورماتیک و ژنتیک و وراثت گیاهی و تکامل مولکولی یا مدل سازی ژنتیک شرکت می کنند. نحوه تدریس به شکل سخنرانی و تحقیق و کنفرانس و مباحثه است. تحصیل در یک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در زمینه ژنتیک برای ایجاد مهارت های کلیدی برای تحقیقات بیولوژیکی و آزمایشگاه مانند تفکر انتقادی و مهارت های تحلیلی و مهارت های ارتباطی مورد نیاز برای انتقال داده های کشف شده و همچنین آگاهی از جنبه های اخلاقی نیز کاربرد و تاثیر بسیار زیادی دارد. به عبارت دیگر دانشجویان این رشته با تحصیل در این زمینه و قرار گرفتن در این فضاها در دانشگاه های تاجیکستان مهارا های شغلی خود را نیز پرورش می دهند.

فرصت های شغلی رشته ژنتیک در تاجیکستان

کار پس از تحصیل در تاجیکستان در رشته ژنتیک برای شما مهم می باشد. در سراسر جهان نمونه های بسیاری وجود دارد که نشان می دهد دو گروه قومی مجزا در کنار یکدیگر زندگی می کنند. این موضوع را با علم ژنتیک و دانش و تخصص دانشمندان این رشته بررسی و تجزیه و تحلیل می کنند. فارغ التحصیلان رشته های ژنتیک به عنوان محققان و دانشمندان بالینی و اپیدمیولوژیست ها، نمایندگان فروش پزشکی و تکنسین های آزمایشگاهی، نویسندگان علوم و غیره شغل پیدا می کنند. بسته به تخصص شما قادر خواهید بود در شرکت های دارویی و دانشگاه ها و آزمایشگاه های پزشکی قانونی یا بیمارستان ها کار کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اقامت تاجیکستان از طریق تحصیل به شما مشاوره می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *