مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته هوافضا در صربستان

رشته هوافضا در صربستان

رشته هوافضا در صربستان تنها در یک موسسه آموزش عالی ارائه شده و این موسسه جزء ارزان ترین دانشگاه های این کشور بوده و کیفیت آموزش بالایی دارد. این کشور زمانی بخشی از یکی از قدرتمندترین ملت های جهان بود. امروز، این یک کشور مستقل است که هنوز در حال بهبودی از مسائل اقتصادی و اجتماعی است که پس از فروپاشی یوگسلاوی به وجود آمد، اما با یک اقتصاد در حال رشد و یک شاخص پیشرفت اجتماعی به طور فزآینده، در حال پیشرفت است تا به توسعه یافته تبدیل شود کشوری که لیاقت آن را دارد.

در شبه جزیره بالکان واقع شده است و 7.3 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور با داشتن تاریخ و فرهنگ باورنکردنی، زندگی شبانه وحشی و هزینه های نسبتا کم، به گزینه ای معتبر برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. 8 دانشگاه دولتی و 10 دانشگاه خصوصی وجود دارد که استانداردهای باورنکردنی آموزش عالی را ارائه با دوره های زیادی به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

5 دلیل اصلی وجود دارد که تحصیل در این کشور گزینه خوبی است:

  • در این کشور دانشجویان یک دیپلم بسیار توصیه شده را دریافت می کنند که در سراسر جهان شناخته شده است.
  • این کشور تعداد زیادی دانشگاه دارد که دانشجویان می توانند انتخاب کنند.
  • برای تحصیل در این کشور هزینه های تحصیل همیشه کم است.
  • زندگی دانشجویی بالا ارزیابی می شود.
  • هزینه زندگی مقرون به صرفه است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای متقاضیانی که قصد تحصیل رشته هوافضا در صربستان را دارند، اطلاعات لازم و کافی را در این نگارش آورده است.

معرفی رشته هوافضا در صربستان

ماموریت رشته هوافضا در صربستان ارائه آموزش مهندسی هوافضا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و پیشبرد پایگاه دانش مهندسی و علوم از طریق تحقیق است. برنامه آموزشی دائما به روز می شود تا نیازها و نیازهای مهندسی هوافضا معاصر را برآورده سازد. این گروه دوره هایی را ارائه می دهد که دانشجویان را کاملا برای عضویت در تیم های طراحی پیشرفته آماده برای چالش های مهندسی هوافضا مدرن در سراسر جهان آماده می کند.

اهداف آموزشی برنامه مهندسی هوافضا تولید فارغ التحصیلان (پس از 3 یا 4 سال تحصیل) است که موفقیت های پیش بینی شده یا موفقیت در حرفه، صنعت ، موسسات تحقیقاتی دولتی یا ادامه تحصیلات تکمیلی پیشرفته خواهد بود. دانشجویان پس از دانشکده، مهندسان ماهری خواهند بود که می توانند دانش و تخصص خود را هنگام حل مشکلات مربوط به مهندسی در هوانوردی یا حرفه مرتبط به کار گیرند.

معرفی دانشگاه های رشته هوافضا در صربستان

3 نوع موسسه آموزش عالی در این کشور وجود دارد:

3 موسسه آموزش عالی در صربستان

برخی از دانشگاه های بین المللی نیز وجود دارند مانند دانشگاه نیویورک در بلگراد. دانشگاه ها تنها موسساتی هستند که هر 3 سطح آموزش عالی را ارائه می دهند. دانشکده های علوم کاربردی و دانشکده های علوم دانشگاهی ممکن است هم مدرک کارشناسی و هم کارشناسی ارشد اعطاء کنند.

جدول زیر تعداد دانشگاه های این کشور را نشان می دهد:

نوع دانشگاهتعداد
دانشگاه دولتی8
دانشگاه خصوصی9
دانشکده های علمی کاربردی دولتی47
دانشکده های علمی کاربردی خصوصی17
دانشکده مطالعات دولتی3
دانشکده مطالعات خصوصی5

دانشگاه های رشته هوافضا در صربستان را در مقاطع زیر ارائه می دهد:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه بلگراد در این کشور برنامه های مهندسی هوافضا را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

مشاغل مهندسی هوافضا در صربستان

مشاغل بسیاری برای فارغ التحصیلان رشته هوافضا در صربستان وجود دارد. اما مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • تکنسین هواپیما
  • آیرودینامیک

نمودار زیر بازه حقوق ماهیانه کار در صربستان را برای مهندسان هوافضا نشان می دهد:

بازه حقوقی مهندسان هوافضا در صربستان

هزینه تحصیل رشته هوافضا در صربستان

هزینه تحصیل در صربستان بین 500€ تا 2500€ (یورو) در سال است. بسیاری از دانشجویان کشف خواهند کرد که بسته به اینکه اهل کجا هستند و دانشگاه دولتی است یا خصوصی، ممکن است شهریه های متفاوتی بپردازند. تحصیل ساکنان این کشور در موسسات دولتی (دانشگاه و دانشکده ها) می تواند توسط دولت تأمین شود یا دانشجویان برای تحصیل خود شهریه پرداخت می کنند. دانشجویانی که در موسسات آموزش عالی خصوصی تحصیل می کنند، هزینه هایی را که موسسه آموزش عالی تعیین می کند، پرداخت خواهند کرد.

دانشجویان خارجی شهریه تحصیل خود را پرداخت می کنند و در برخی موارد تفاوت بین مبالغ پرداختی توسط دانشجویان داخلی و خارجی وجود دارد. هزینه تحصیل توسط موسسه تعیین می شود و معمولا از 1000€ تا 7000€ (یورو) در سال است. دانشجویان بین المللی در این کشور معمولا باید مسکن خود را پیدا کنند. با این حال، هزینه زندگی بسیار کم است. آپارتمان های 1 خوابه را می توان با هزینه ای بین 150€ تا 200€ (یورو) در ماه اجاره داد و خدمات آب و برق و اینترنت ماهانه 125€ (یورو) دیگر به آن ها اضافه می کنند. در صورتي كه دانشجويان به درآمد اضافي نياز دارن ، مجاز به كار نيمه وقت با ويزاي دانشجويي خود هستند.

هزینه تحصیل رشته هوافضا در صربستان

هزینه تحصیل در دانشگاه بلگراد

شهریه تخمینی دانشجویان برای هر ترم در این دانشگاه، از 1000$ تا 5500$ (دلار) متغیر است. این دانشگاه ارزان قیمت در این کشور با تقریبا 31 دانشکده در دانشگاه، 4 برنامه را ارائه می دهد که عبارتند از:

  • علوم انسانی
  • دانشکده های علوم و ریاضیات
  • دانشکده های علوم فنی و مهندسی
  • دانشکده های علوم پزشکی

همانطور که گروه ها برنامه ها را به طور مستقل اجرا می کنند، هزینه های تحصیل از یک بخش به بخش دیگر متفاوت است. این یکی از موسسات با بالاترین رتبه در این کشور است که هم به دانشجویان شهری و هم بین المللی آموزش با کیفیت ارائه می دهد. زبان هایی که در این دانشگاه تدریس می شود، صربی و انگلیسی می باشد.

ویزای دانشجویی صربستان

دانشجویان بین المللی که بیش از 90 روز در این کشور تحصیل می کنند، نیاز به ویزای اقامت موقت دارند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی صربستان عبارتند از:

  • علاوه بر گذرنامه
  • فرم درخواست
  • عکس

دانشجویان احتمالی باید مدارک تحصیلی برنامه ریزی شده خود را در این کشور و همچنین اثبات اینکه بودجه کافی برای اقامت دارند، ارائه دهند. درخواست باید به سفارت این کشور در کشور مبدا دانشجو ارسال شود. با این حال، دانشجویان مجاز به ورود به این کشور با ویزای توریستی و درخواست ویزای اقامت موقت پس از ورود می باشند. اخذ ویزای اقامت موقت به طور معمول حدود 3 هفته طول می کشد. دانشجویانی که قصد تحصیل رشته هوافضا در صربستان دارند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کشور سایر مقالات مربوطه را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *