مهاجرت تحصیلی در صربستان

ویزای دانشجویی صربستان

ویزای دانشجویی صربستان

کسب ویزای دانشجویی صربستان به دانشجویان کشورهای خارجی اجازه می دهد تا برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور وارد صربستان شوند. شرایط و الزامات اخذ ویزای دانشجویی صربستان با توجه به ملیت دانشجویان می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل، توصیه می شود متقاضیان قبل از ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود در کشور صربستان، با سفارت این کشور تماس بگیرند و از شرایط، قوانین و هزینه های اخذ ویزای دانشجویی صربستان به طور کامل مطلع شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را به جمع آوری جدیدترین و مفیدترین اطلاعات تهیه کرده اند تا شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن از شرایط و الزامات کسب ویزای دانشجویی کشور صربستان مطلع سازند. در این کشور دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی وجود دارند که آماده پذیرش دانشجویان بین المللی هستند و برنامه های آموزشی و تحقیقاتی این دانشگاه ها در سطح بین المللی شناخته شده اند.

بررسی ویزای دانشجویی صربستان

شهروندان بسیاری از کشورها از جمله اکثر کشورهای اروپایی تا 90 روز می توانند بدون ویزا وارد صربستان شوند. اگرچه شهروندان اتحادیه اروپا می توانند با کارت شناسایی خود وارد صربستان شوند، اما توصیه می شود از گذرنامه استفاده کنند. دانشجویان برای بررسی اینکه آیا به ویزا احتیاج دارند، باید به وب سایت وزارت امور خارجه صربستان مراجعه کنند. اگر مایل به تحصیل در صربستان هستید، قبل از ورود خود به خاک این کشور باید اقدام به کسب ویزای دانشجویی صربستان کنید. دانشجویانی که در مورد شرایط ویزا شک و تردید دارند، حتما باید با سفارت کشور صربستان در کشور خود تماس بگیرند و اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنند.

در صورت نیاز به ویزای دانشجویی صربستان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور، دانشجویان باید از سفارت صربستان در کشور محل اقامت خود ویزای دانشجویی را درخواست کنند. در صورت پذیرش، دانشجویان باید فوراً اقدام به جمع آوری مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای دانشجویی صربستان کنند. گرفتن ویزا ممکن است بیش از 1 طول بکشد. به همین دلیل، توصیه می شود دانشجویان در اسرع وقت اقدام به دریافت آن کنند و فرم درخواست خود را به موقع تکمیل کنند.

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای دانشجویی صربستان

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای دانشجویی کشور صربستان عبارتند از:

مدارک مورد نیازتوضیحات
گذرنامهگذرنامه معتبر متقاضی باید دارای 2 صفحه خالی باشد.
عکس جدید4 قطعه
نامه پذیرشنامه پذیرش تحصیلی معتبر کسب شده از دانشگاه مربوطه
پرونده سوابق تحصیلیپرونده سوابق تحصیلی شامل کلیه اسناد آموزشی می شود.
مدارک زبانارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل به زبان انگلیسی الزامی است.
اثبات پرداخت شهریه سال اولپرداخت باید پس از دریافت نامه پذیرش انجام شود.
انتقال هزینه به حساب بانکی دانشگاهانتقال هزینه به حساب بانکی دانشگاه با ارائه رسید اثبات می شود.
اثبات توان مالی کافیاثبات توان مالی کافی با ارائه صورت حساب های بانکی انجام می شود.
گواهی سابقه کیفریبرای اثبات نداشتن سوابق جرم یا سوابق کیفری
بیمه پزشکیمعتبر برای کل دوره تحصیل

لطفا توجه داشته باشید که بیمه درمانی در طول تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان اجباری است. به دانشجویان توصیه می شود که بیمه درمانی بین المللی را در کشور خود خریداری کنند. اگر بیمه پزشکی معتبری را داشته باشید که اقامت شما در صربستان را تحت پوشش خود قرار دهد، می توانید از خدمات استاندارد پزشکی به صورت رایگان بهره مند شوید. همچنین اطمینان حاصل کنید گذرنامه شما در کل مدت زمان برنامه ریزی شده تحصیل در کشور صربستان معتبر باشد (به علاوه 6 ماه دیگر پس از بازگشت برنامه ریزی شده شما).

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای دانشجویی صربستان

دلایل تحصیل در صربستان

دلایل اصلی تحصیل در صربستان عبارتند از:

  • صربستان یک کشور متنوع در اروپای مرکزی است.
  • صربستان دارای سطح بالایی از آموزش، مجهز به امکانات مدرن است.
  • صربستان دارای سابقه ای عالی از تعالی در علوم ریاضی و کامپیوتر است که استعدادی قوی در مهندسی ایجاد کرده است.
  • صربستان هنوز در حال توسعه بخش فناوری اطلاعات است که شامل توسعه نرم افزار و همچنین برون سپاری است.
  • مدرک تحصیلی کسب شده از دانشگاه های صربستان در سطح بین المللی معتبر هستند.
  • دانشجویان در صربستان می توانند به صورت مستقیم از دبیرستان وارد دانشکده پزشکی شوند.
  • دانشجو برای تحصیل رشته پزشکی در مدت زمان کمتری می تواند مدرک کسب کند (6 سال در اکثر کشورهای جهان از جمله اروپا یک قانون است).

علاوه بر موارد ذکر شده، تحصیل در دانشگاه های بین المللی صربستان یک تجربه فرهنگی عالی است که افق های دانشجویان را گسترش می دهد، ذهن دانشجویان را به سمت یک فرهنگ جدید، یک زبان خارجی و سایر مزایا باز می کند. در کشور صربستان، دانشجویان استقلال، دوستان جدید و پیشرفت تحصیلی کسب می کنند.

کسب اقامت تحصیلی در صربستان

دانشجویان و متقاضیان بین المللی که قصد دارند در کشور صربستان مشغول به تحصیل شوند، حتما باید از شرایط، قوانین و هزینه اقامت در صربستان اطلاعات کافی داشته باشند. مجوز اقامت دانشجویان خارجی در کشور صربستان معمولا براساس ویزا و مدت زمان برنامه تحصیلی آنها صادر می شود. برای مثال، اگر یک دانشجو قصد دارد در یک برنامه تحصیلی کوتاه مدت (کمتر از 90 روز) در صربستان شرکت کند، باید اقدام به کسب مجوز اقامت کوتاه مدت کند. اما دانشجویان و متقاضیانی که قصد دارند در یک برنامه تحصیلی کامل مانند کارشناسی شرکت کنند، حتما باید مجوز بلند مدت صربستان را کسب کنند. به یاد داشته باشید که افراد باید حداکثر 2 روز پس از ورود خود به خاک صربستان هویت خود را ثبت کنند و اقدام به کسب مجوز اقامت این کشور کنند.

مدارک مورد نیاز برای کسب مجوز اقامت در صربستان عبارتند از:

  • اسناد معتبر سفر (پاسپورت، ویزا و غیره)
  • اثبات ثبت نام در دانشگاه
  • 2 قطعه عکس
  • فرم های درخواست تکمیل و امضا شده (به همراه سه نسخه کپی)
  • اثبات داشتن توان مالی کافی برای اقامت در صربستان
  • اثبات داشتن محل مناسب برای اقامت در صربستان
  • مدارک پزشکی و بیمه درمانی معتبر

شما عزیزان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه مراجعه کنید تا از تمام امور، هزینه ها، شرایط، روش ها، قوانین و الزامات کسب ویزای کشورهای برتر خارجی مطلع شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *