مهاجرت تحصیلی صربستان

هزینه تحصیل پزشکی در صربستان

هزینه تحصیل پزشکی در صربستان

دانشجویان پزشکی برای تحصیل پزشکی در صربستان حتما باید با شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در صربستان آشنا باشند. همانطور که در سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ذکر شده است، دانشگاه های کشور صربستان ارائه دهنده طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی از جمله برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می باشند و هر ساله دانشجویان زیادی به دلایل مختلف وارد دانشگاه های این کشور می شوند.

اما قبل از تصمیم گیری برای ثبت نام در دانشگاه های خارجی، دانشجویان حتما باید هزینه های مهاجرت تحصیلی، اقامت و شهریه را در نظر بگیرند و سپس اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی کنند. برای ادامه تحصیل در دانشگاه های پزشکی صربستان نیز دانشجویان حتما باید با هزینه تحصیل پزشکی در صربستان آشنا باشند و بودجه کافی برای ثبت نام و کسب اقامت تحصیلی این کشور داشته باشند. با ماه همراه باشید تا از شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در صربستان به طور کامل مطلع شوید.

بررسی تحصیل پزشکی در صربستان

تحصیل پزشکی در کشور صربستان یکی از گزینه های مورد علاقه دانشجویان می باشد. متقاضیان تحصیل پزشکی در این کشور ملزم به بررسی شرایط آن هستند. بررسی شرایط می تواند به صرفه بودن تحصیل پزشکی در صربستان را مشخص نماید. تحصیل پزشکی در صربستان دارای هزینه مطلوبی است. هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به سطح کیفی دانشگاه ها مقرون به صرفه می باشد. اما متقاضیان نمی توانند اعتبار مدرک خود را در حد مدارک صادره از دانشگاه های کشور های قدرتمند اروپایی بدانند. لذا تحصیل پزشکی در صربستان، برای کار پس از تحصیل در این کشور مناسب تلقی می شود.

برخی از ویژگی های تحصیل پزشکی در این کشور عبارتست از:

  • شرایط آسان تر برای اخذ پذیرش نسبت به دانشگاه های برتر
  • امکان کار پس از تحصیل در صربستان
  • امکان بهره مندی از تسهیلات

شرایط تحصیل پزشکی در صربستان در سال 2023

تحصیل پزشکی در بهترین موسسات آموزش عالی و دانشگاه های کشور صربستان برای فارغ التحصیلان این امکان را فراهم می کند تا موفق به کسب مدرک پزشکی بین المللی شوند و بتوانند در اکثر کشورهای دنیا مشغول به کار شوند. برنامه های تحصیل پزشکی در دانشگاه ها و دانشکده های صربستان شامل آموزش ها، فعالیت های عملی و بالینی و همچنین کارآزمایی می باشد که دانشجویان را برای کار در رشته پزشکی آماده می سازد. سال اول مطالعات پزشکی در صربستان شامل مطالعات پیش بالینی است که می تواند به صورت آنلاین یا حضوری انجام شود و این موضوع به دانشگاه مربوطه بستگی دارد. پس از آن، دانشجویان می توانند در دوره های عملی مهارت های پزشکی خود را به صورت عملی ارتقا دهند.

دلایل تحصیل پزشکی در صربستان

دانشگاه های علوم پزشکی صربستان به دلیل کیفیت بالای تحصیلی که ارائه می دهند در سراسر جهان شناخته شده اند. هر ساله بیش از 10.000 دانشجو بین المللی متقاضی پذیرش در مدارس پزشکی در شرق اروپا می شوند و صربستان یکی از گزینه های برتر برای دانشجویان پزشکی در خارج از کشور است. دانشگاه های صربستان برنامه های پزشکی متنوعی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. بیشتر دانشجویان خارجی تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی را به زبان انگلیسی انتخاب می کنند. پس از اتمام برنامه ها، دانشجویان می توانند وارد دوره کارشناسی ارشد شوند و از این طریق دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی در خارج از کشور صربستان کار کنند. در زیر تعدادی از دلایل انتخاب دانشجو برای تحصیل در خارج از کشور در صربستان و همچنین اطلاعات مربوط به پذیرش در رشته پزشکی در صربستان را خلاصه کرده ایم.

برخی از مهمترین دلایل تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان عبارتند از:

  • موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب صربستان
  • وجود فرودگاه های بین المللی مختلف در صربستان
  • شهریه و هزینه های تحصیل مقرون به صرفه در صربستان
  • هزینه های زندگی ارزان در صربستان

شرایط پذیرش و هزینه تحصیل پزشکی در صربستان

شرایط پذیرش و هزینه تحصیل پزشکی در صربستان

شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی صربستان توسط دانشگاه ها تعیین می شود و ورود به هر دانشگاه می تواند شرایط خاصی خود را داشته باشد. برای مثال، دانشجویان و متقاضیان می توانند برای تحصیل پزشکی در دانشگاه اروپایی صربستان، بدون آزمون ورودی وارد دانشگاه شوند. در این دانشگاه تحصیل آنلاین امکان پذیر نیست و اکثر دانشجویان بدون کمک هزینه های تحصیلی مشغول به تحصیل می شوند. اما در مقابل، شرایط کسب پذیرش تحصیلی در سایر دانشگاه های صربستان می تواند متفاوت باشد.

این شرایط عبارتند از:

  • شرکت در آزمون های زیست شناسی و شیمی برای ارزیابی دانش متقاضیان
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان صربی معتبر
  • شرکت در دوره های یادگیری زبان و دوره های آموزش پایه (قبل از شروع برنامه تحصیلی)

به دلیل سطح آموزش در دانشگاه های صربستان، جای تعجب نیست که پذیرش در دانشگاه های پزشکی صربستان بسیار سخت است. دانشجویان باید قبل از مهلت مقرر دانشگاه، چندین سند درخواست را ارسال کنند. علاوه بر این، برخی از اسناد باید توسط مراجع مختلف قانونی و ترجمه شوند. در پایان هر سند با دقت توسط نمایندگان دانشگاه بررسی می شود. افراد علاقمند به درخواست پذیرش در صربستان باید در نظر داشته باشند که شرکت در امتحان ورودی ممکن است برای قبولی موفق لازم باشد. معمولاً دانشجویان موظفند در امتحان ورودی در زیست شناسی و شیمی شرکت کنند. پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی صربستان بسیار رقابتی است. به همین دلیل، همه متقاضیان باید برای آزمون ورودی به خوبی آماده شوند و دانش خود را در هر دو آزمون امتحان کنند. شایان ذکر است که برخی از دانشجویان برای تحصیل پزشکی در صربستان باید ویزای دانشجویی صربستان را کسب کنند.

مزایای تحصیل پزشکی در صربستان

تحصیل پزشکی در صربستان می تواند مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد. این مزایای دانشجویان را در دوران تحصیل در این کشور یاری می رسانند. متقاضیان می توانند به پشتوانه تحصیل در صربستان اقدام به کار پس از تحصیل و یا اقامت دائم نمایند. تحصیل پزشکی در صربستان فرصت مطلوبی برای بهره مندی از مزایای اجتماعی موجود در صربستان می باشد. لذا متقاضیان می توانند به واسطه تحصیل در این کشور، از تسهیلات آن بهره مند شوند. برخی از مزایای تحصیل پزشکی در این کشور عبارتند از:

  • بازار کار مطلوب برای رشته پزشکی
  • امنیت شغلی (کار پس از تحصیل)
  • بهره مندی از مزایای اجتماعی
  • اخذ مدرک تحصیلی نسبتا معتبر
  • اجازه کار حین تحصیل

روش های تامین هزینه تحصیل پزشکی در صربستان

تامین هزینه های تحصیلی در کنار مشکلات زندگی در صربستان از روش های متعددی صورت می پذیرد. تامین هزینه های تحصیلی برای دانشجویان در صربستان یکی از دغدغه های عمده محسوب می شود. متقاضیان می توانند این هزینه ها را از روش های قانونی تامین نمایند. تامین هزینه های تحصیل می تواند بهره وری دانشجویان را افزایش دهد. این مسئله منجر به فارغ التحصیلان با کفایتی می شود. متقاضیان می توانند هزینه های خود را از روش مدیریت هزینه نیز مهار کنند.

برخی از روش های تامین هزینه های تحصیل پزشکی در صربستان عبارت اند از:

  • کار ضمن تحصیل در صربستان
  • بورسیه های تحصیلی گوناگون
  • به همراه داشتن منابع مالی از کشور مقصد
  • پیدا کردن حامی برای دانشجویان

بررسی دقیق هزینه تحصیل پزشکی در صربستان

هزینه تحصیل پزشکی در صربستان و تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ها و دانشکده های این کشور به شرح زیر است:

رشته تحصیلیزبان تحصیلهزینه تحصیل به یورومهلت ثبت نام
پزشکیانگلیسی و صربی6000€اکتبر (October)
دندانپزشکیانگلیسی و صربی5000€اکتبر (October)

هر برنامه تحصیلی به طور کامل یا به زبان انگلیسی یا صربی تحصیل می شود و معمولا 6 سال به طول می انجامد. برنامه های تحصیل در صربستان در رشته پزشکی شامل آموزش های تئوری و بالینی و یک دوره کارآموزی پزشکی 1 ساله می باشند. دانشجویان برای کسب مدرک تحصیلی خود باید تمام امتحانات دولتی را پشت سر بگذارند. شایان ذکر است که هیچ محدودیت برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در صربستان وجود ندارد و کاندیداها از داخل و خارج از اتحادیه اروپا می توانند در دانشگاه ها و برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های پزشکی صربستان ثبت نام کنند. هر سال تحصیلی در صربستان به 2 ترم تقسیم می شود.

جزئیات ترم های تحصیلی در صربستان به شرح زیر است:

ترم تحصیلیتاریخ شروعتاریخ پایانتاریخ تعطیلات
ترم زمستاناوایل اکتبر (October)اواسط ژانویه (January)1 تا 15 فوریه (February)
ترم بهاراواخر فوریه (February)اوایل ژوئن (June)2 ژوئن تا سپتامبر (September)

اگر قصد دارید علاوه بر هزینه تحصیل پزشکی در صربستان از هزینه تحصیل سایر رشته های تحصیلی در این کشور اروپایی و سایر کشورهای منطقه مطلع شوید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *