مهاجرت به کشور آرژانتین

پاسپورت آرژانتین

پاسپورت آرژانتین

برای دریافت پاسپورت آرژانتین اخذ تابعیت این کشور الزامی است. آرژانتین در طول تاریخ یکی از کشورهای مهاجر پذیر شناخته شده است. در طی 2 دهه اخیر تعداد مهاجرانی که با هدف کسب تابعیت و پاسپورت آرژانتین وارد خاک این کشور شده اند افزایش یافته است. در این راهنما، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند پاسپورت آرژانتین را به طور کامل از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهند.

بررسی پاسپورت آرژانتین

گذرنامه های آرژانتین توسط سازمان ثبت ملی (ReNaPer) برای شهروندان آرژانتین صادر می شود. پاسپورت آرژانتین تا سال 2011 به طور انحصاری توسط پلیس فدرال آرژانتین صادر شده اند. استفاده اصلی آنها تسهیل سفرهای بین المللی است. گذرنامه های آرژانتین برای سفر در سراسر جهان معتبر هستند، اما شهروندان این کشور برای ورود به خاک برخی از کشورها علاوه بر پاسپورت نیاز به کسب ویزا دارند. برای سفر در آمریکای جنوبی (به جز گویان ها)، آرژانتینی ها نیازی به استفاده از گذرنامه ندارند، زیرا می توانند از سند هویت ملی (DNI) خود استفاده کنند. در 15 ژوئن June) 2012)، وزارت کشور آرژانتین معرفی فوری گذرنامه های بیومتریک را اعلام کرد.

اطلاعات کلی پاسپورت کشور آرژانتین عبارتند از:

آیتمتوضیحات
نوع سندپاسپورت
کشور صادر کنندهآرژانتین
اولین تاریخ صدور آخرین نسخه1 June 2012
هدفشناسایی شهروندان آرژانتینی
الزاماتتابعیت آرژانتین
تاریخ انقضاء5 سال پس از صدور (افراد زیر 18 سال) و 10 سال پس از صدور (افراد بالای 18 سال)

گذرنامه های جدید دارای شماره های منحصر به فرد (ترکیب های حرفی عددی با 3 حرف و 6 عدد) هستند که تغییر قابل توجهی در سیاست فعلی دارد، جایی که شماره گذرنامه شماره شناسه ملی دارندگان (با حرف N پس از آن) بود.

دریافت پاسپورت آرژانتین

مطابق با فرمان ریاست جمهوری در سال 2015، برای دریافت گذرنامه آرژانتین، شخص باید به نزدیکترین ثبت احوال مراجعه کند و اسناد شناسایی ملی، گواهی تولد و مدرکی از وضعیت تأهل را ارائه دهد (مگر اینکه مجرد باشد). اگر فرد به دلیل اخذ تابعیت و نه از طریق تولد، شهروند آرژانتین باشد، باید گواهی تابعیت و اقامت در آرژانتین (carta de ciudadanía) نیز ارائه دهد. شهروندان زیر 18 سال فقط می توانند گذرنامه را با اجازه والدین دریافت کنند. آرژانتینی هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند باید در سفارت یا کنسولگری آرژانتین همان روش را دنبال کنند. قیمت گذرنامه معمولی آرژانتین 550ARS (پزوی آرژانتین) است.

متقاضیان معمولاً ظرف 15 روز گذرنامه خود را از طریق نامه پستی دریافت می کنند. همچنین یک سرویس سریع (45 ساعته) با هزینه 1.250ARS (پزوی آرژانتین) و یک سرویس فوق سریع با هزینه 3.675ARS (پزوی آرژانتین) برای دریافت پاسپورت آرژانتین وجود دارد که متقاضیان می توانند از آن فقط در فرودگاه بین المللی Ministro Pistarini در بوئنوس آیرس بهره مند شوند، با امکان گرفتن پاسپورت فقط در 15 دقیقه، اگر اثبات (به عنوان بلیط چاپ شده) پرواز بین المللی برای همان روز وجود داشته باشد. از ژانویه 2011، در همه موارد، گذرنامه های آرژانتین 10 سال اعتبار دارند. پیش از این، آنها فقط در دوره های 15 ساله صادر می شدند. گذرنامه برای افرادی که به دلیل جرایم جنایی در بازداشت هستند یا برای کسانی که مطابق با توافق نامه پلیس آمریکای جنوبی در سال 1920 خطرناک هستند صادر نمی شود.

دریافت پاسپورت آرژانتین

مشخصات پاسپورت عادی آرژانتین

مطابق با مقررات Mercosur، جلد پاسپورت عادی آرژانتین آبی است، در بالای آن MERCOSUR نوشته شده است و سپس نام کشور آرژانتین را به اسپانیایی (REPÚBLICA ARGENTINA)، نشان ملی و کلمه PASAPORTE گذرنامه) ذکر شده است. گذرنامه بیومتریک دارای نماد گذرنامه الکترونیکی در بخش پایین است.

این پاسپورت یک صفحه داده با یک بخش قابل خواندن توسط ماشین و یک عکس دیجیتالی از دارنده گذرنامه دارد. تمام اطلاعات به اسپانیایی و انگلیسی نوشته شده است.

این اطلاعات عبارتند از:

  • عکس
  • نوع سند
  • کد کشور (ARG)
  • شماره پاسپورت
  • نام و نام خانوادگی
  • ملیت
  • تاریخ تولد
  • شماره DNI
  • جنسیت
  • محل تولد (استان و کد کشور)
  • تاریخ صدور
  • تاریخ انقضا
  • امضاء
  • اثر انگشت

نسخه قبلی پاسپورت کشور آرژانتین شامل موارد زیر نیز بود:

  • کپی گذرنامه (یعنی تعداد گذرنامه هایی که حامل قبل از گذرنامه فعلی داشته است.)
  • وضعیت تاهل
  • شماره ثبت پلیس

در پشت گذرنامه های آرژانتین نقشه ای از آمریکای جنوبی نشان داده شده است که موقعیت کشور را در داخل قاره همراه با ادعای قطب جنوب آرژانتین (Antártida Argentina) نشان می دهد. گذرنامه های بسیاری از کشورها حاوی پیامی است که خطاب به مقامات سایر کشورها، حامل را به عنوان شهروند کشور صادرکننده معرفی می کند و درخواست می کند اجازه ورود و عبور از کشور دیگر را داشته باشد و در صورت لزوم درخواست می کند که به وی کمک منطبق با هنجارهای بین المللی داده شود. در گذرنامه های آرژانتین، این پیام به اسپانیایی، انگلیسی، پرتغالی و فرانسوی است.

به نمایندگی از دولت جمهوری آرژانتین، مرجعی که این گذرنامه را صادر می کند، درخواست و تقاضا می کند که همه کسانی که مرتبط هستند، به دارنده آن اجازه دهند آزادانه عبور کند و کمک و حفاظت لازم را ارائه دهد.

سایر پاسپورت آرژانتین

وزارت امور خارجه آرژانتین همچنین گذرنامه های دیپلماتیک (با جلد آبی) را به دیپلمات آرژانتینی معتبر خارج از کشور و متعلقین واجد شرایط آنها و به شهروندانی که در آرژانتین و خارج از کشور مشغول به امور مربوطه هستند ارائه می دهد. وزارت امور خارجه آرژانتین همچنین گذرنامه های رسمی (با جلد سبز) را برای کارمندان دولت تعیین شده در خارج از کشور، به طور دائم یا موقت و افراد تحت تکفل واجد شرایط آنها و اعضای کنگره که با مشاغل رسمی به خارج از کشور سفر می کنند، ارائه می کند.

بر اساس قوانین آرژانتین، در شرایط خاص، اگر زنی بدون تابعیت باشد اما با یک شهروند آرژانتینی ازدواج کند، پلیس فدرال برای خروج از کشور برای وی گذرنامه همسر آرژانتینی (Pasaporte de Esposa de Argentino) صادر می کند. این مورد در مورد افراد زیر 18 سال نیز که توسط والدین آرژانتینی به فرزندی پذیرفته شدند، صدق می کند.

جمعیت کشور آرژانتین در سال 2023

همانطور که می دانید، کشور آرژانتین یک کشور مهاجر پذیر است و هر ساله افرادی زیادی به فکر مهاجرت به آرژانتین برای کسب پاسپورت این کشور هستند. امروزه جمعیت آرژانتین تقریبا 45.4 میلیون نفر است و تقریبا تمام شهروندان این کشور دارای پاسپورت معتبر آرژانتین می باشند. پیش بینی می شود تا سال 2030 جمعیت کشور آرژانتین به بیش از 50 میلیون نفر می رسد. اکثر مردم این کشور برای داشتن زندگی بهتر و بهره مند شدن از امکانات و خدمات گسترده تر در شهرهایی مانند بوئنوس آیرس، کوردوبا، مندوسا، لا پلاتا، روزاریو و سالتا ساکن می شوند که هزینه زندگی در آرژانتین هم مقرون به صرفه است.

در نمودار زیر به جمعیت کشور آرژانتین در شهرهای مختلف این کشور اشاره کرده ایم:

جمعیت کشور آرژانتین

شما عزیزان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از شرایط کسب تابعیت و اقامت در کشورهای برتر خارجی مطلع شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *