مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته مهندسی کشاورزی در سریلانکا

رشته مهندسی کشاورزی در سریلانکا

رشته مهندسی کشاورزی در سریلانکا از فرصت های بسیار مناسب برای تحصیل یک رشته مهندسی و کاربردی در این کشور محسوب می شود. به عبارت دیگر شما می توانید در رشته مهندسی کشاورزی که یکی از معروف ترین و مورد نیازترین مهندسی ها و علوم پایه در جهان است در سریلانکا در مقاطع مختلف تحصیلی تحصیل کنید. مطالعه این رشته عالی در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه های کشور سریلانکا در دسترس دانشجویان سراسر جهان می باشد. شما نیز می توانید براساس شرایط و ضوابط به دانشگاه هایی که پذیرش دارند فرم درخواست خود را همراه با مدارک مورد نیاز ارسال کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشور سریلانکا مشاور و راهنمای شماست. در ادامه در این زمینه بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

جایگاه رشته مهندسی کشاورزی در سریلانکا

کشاورزی حیاتی ترین بخش است که امنیت غذایی، سرپناه، اشتغال و معیشت اکثر مردم را تضمین می کند. رشته مهندسی کشاورزی در نظر دارد تا این نیازها را رفع کند و در راستای تولید فارغ التحصیلانی است که با شناخت به موقع محدودیت ها و افزایش بهره وری استفاده از منابع از طریق اختراعات فناورانه با دانش علوم، اصول مهندسی و علوم اجتماعی در توسعه اقتصادی-اجتماعی کشور کمک کنند. این برنامه به دانش آموزان دانش علم و فناوری مناطق حیاتی را ارائه می دهد که در حل مسائل بخش کشاورزی در تولید، فرآوری و ارزش افزوده برای مواد غذایی و مواد خام برای امنیت غذایی و توسعه صنعتی ضروری است. علاوه بر این، دانش آموزان در طول سال سوم برنامه به مدت 6 ماه تحت آموزش صنعتی قرار خواهند گرفت که قدرت قابل توجهی به کیفیت فارغ التحصیلان می بخشد.

با پیشرفت سریع اقتصادی، کشور سریلانکا به فارغ التحصیلانی با دانش نظری و عملی صحیح و همچنین با مهارت های فنی دقیق در سیستم های زیست محیطی و بیولوژیکی نیاز دارد. در دپارتمان مهندسی سیستم های زیستی، ما تعاملات بین خاک، گیاهان، حیوانات، محیط زیست، آب و هوا و انسان را در سیستم های تولید پایدار غذا و مواد اولیه تجدیدپذیر بررسی می کنیم. آموزش و پژوهش ما با سؤالاتی در مورد استفاده پایدار و کارآمد از منابع محدود برای تولید در کشاورزی سروکار دارد و مطالعات دقیق در زیست‌شناسی و فناوری سیستم‌های تولید را با تجزیه و تحلیل‌های سیستمی و ترکیب‌های بین رشته‌ای ترکیب می‌کند. این دپارتمان دارای صلاحیت گسترده ای در زمینه علوم کشاورزی و باغداری، انرژی زیستی، فناوری، رفاه حیوانات، بهره وری از منابع، تأثیرات زیست محیطی و ایمنی غذا است.

جایگاه رشته مهندسی کشاورزی در سریلانکا

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در سریلانکا

دپارتمان مهندسی کشاورزی با هدف ارائه دانش چند رشته ای در مورد مفاهیم اساسی، اصول، شیوه ها و فناوری های مربوط به استفاده پایدار از سیستم های تولید بیولوژیکی و توسعه محصول در سریلانکا تاسیس شد. این دپارتمان دارای صلاحیت گسترده ای در علوم زراعی و باغی، انرژی زیستی، فناوری، رفاه حیوانات، کارایی استفاده از منابع، اثرات زیست محیطی و ایمنی مواد غذایی است. با مفاهیم مدرن آموزش و یادگیری، دانش مبتنی بر تحقیق را در آموزش در سطوح پایه و پیشرفته و از طریق همکاری با جامعه ارائه می دهد و از این طریق به نوآوری ها، خدمات مشاوره ای و تصمیم گیری برای حل مشکلات پیچیده کمک می کند. این دپارتمان برنامه مدرک لیسانس مهندسی کشاورزی را ارائه می دهد که یک برنامه مدرک 4 ساله است که به فارغ التحصیلانی با دانش نظری عملی و با مهارت های فنی دقیق در سیستم ها اختصاص داده شده است.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در سریلانکا می باشید:

رشتهمقطع تحصیلیمدت تحصیلنوع تحصیلهزینه تحصیل به یورو
مهندسی کشاورزیکارشناسی4 سالتمام وقت1370-2230€
ارشد2 سال2160-3870€
دکترا2 سال3230-4000€

تحقیقات و کاربرد رشته مهندسی کشاورزی در سریلانکا

این برنامه دانش آموزانی را جذب می کند که آزمون سطح پیشرفته GCE را در جریان فناوری تکمیل می کنند. این برنامه از استانداردهای کیفی معرفی شده توسط وزارت آموزش عالی در تدریس و ارزیابی دانشجویان پیروی می کند. تحقیقات در برنامه فناوری کشاورزی ادغام فناوری ها را در جهت حل مسائل مهم تولید و دسترسی به مواد غذایی پوشش می دهد. این برنامه دروسی مانند زراعت، حاصلخیزی و مدیریت خاک، مدیریت آفات گیاهی، تکثیر گیاهان شامل کشت بافت، فرآوری و بسته بندی مواد غذایی، مدیریت آبیاری و آب، مدیریت پیشرفته خاک و زمین، میکروبیولوژی، مهندسی کشاورزی، کاربرد GIS و سنجش از دور، فناوری نانو و مدل سازی و شبیه سازی کامپیوتر و غیره. ادغام فن آوری های مناسب برای افزایش بازده تولید و پردازش همیشه مورد توجه قرار می گیرد.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش تحقیقات و کاربردهای رشته مهندسی در سریلانکا می باشید:

افزایش تحقیقات و کاربردهای رشته مهندسی در سریلانکا

دروس رشته مهندسی کشاورزی در سریلانکا

دوره های کارشناسی ارائه شده در دوره 4 ساله شامل زمینه های اصلی زیر در زمینه مهندسی کشاورزی یعنی مهندسی ماشین آلات کشاورزی، فناوری پس از برداشت و مهندسی پردازش محصولات کشاورزی، مهندسی خاک و آب، آبیاری و مدیریت آب، آب و هوا، زمین هیدرولوژی آب، فناوری های دقیق کشاورزی، مهندسی محیط زیست و مدیریت پسماند، فناوری روستایی و مدیریت انرژی. 3 سال اول برنامه مدرک، 6 دوره اجباری، که همه زمینه های اساسی مهندسی کشاورزی را پوشش می دهد، توسط گروه ارائه می شود. برنامه آموزشی تمام وقت 90 ساعته غیر اعتباری در ماشین آلات مزرعه شامل ارزیابی، آزمایش و رانندگی تراکتورهای 2 و 4 چرخ در نیمسال دوم سال سوم ارائه می شود. تمرینات میدانی در مهندسی کشاورزی که کاملاً اختصاص داده شده است، ارائه می شود و به دانشجویان فرصت می دهد تا در مورد کاربردی که در ترم های گذشته مطالعه کرده اند، مشارکت داشته باشند.

در لیست زیر شاهد دروس رشته مهندسی کشاورزی و تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی هستید:

  • مدیریت خاک ورزی زمین و خاک
  • زیست شناسی کشاورزی
  • تولید و فناوری گیاهی
  • حفاظت از گیاه
  • مهارت های ارتباطی
  • اصول اقتصاد
  • ریاضیات برای کشاورزی

حقوق مهندسان کشاورزی در سریلانکا

شرایط کار پس از تحصیل در سریلانکا شرایط خوبی است. فردی که به عنوان مهندس کشاورزی در سریلانکا کار می کند معمولاً حدود 79800 LKR در ماه درآمد دارد. دستمزدها LKR 41500 (کمترین) تا LKR 12000 (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق مهندسان کشاورزی بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. حقوق مهندسان کشاورزی در سریلانکا از 41500 LKR در ماه (حداقل حقوق) تا 122000 LKR در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. متوسط ​​حقوق ماهیانه 76600 LKR است، به این معنی که نیمی (50٪) از افرادی که به عنوان مهندس کشاورزی کار می کنند کمتر از 76600 LKR درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 76600 LKR درآمد دارند. یک مهندس کشاورزی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 47100 LKR در ماه درآمد دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تحصیل در سریلانکا مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *