مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن

رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن

رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن یکی از برترین رشته ها در شاخه مهندسی بوده و با تحصیل در این برنامه می توان اقامت این کشور را دریافت کرد. کاوش در یک فرهنگ جدید، متفاوت از فرهنگ شما، مسیرهای جدیدی را در زندگی باز می کند که هرگز تصور نمی کردید. تحصیل در خارج از کشور در این کشور گزینه ای است که باید جدی بگیرید. این کشور یا به طور گسترده ‌تر «سرزمین طلوع خورشید» کشوری جزیره ‌ای است که در شرق آسیا در شمال غربی اقیانوس آرام واقع شده است. این جزیره از 5 جزیره اصلی تشکیل شده و در یک مجمع الجزایر حدود 7000 جزیره قرار دارد. شما خواهید دید که در یکی از شهری ترین و پرجمعیت ترین کشورهای جهان زندگی می کنید. در واقع منطقه توکیو بزرگ با بیش از 37 میلیون نفر جمعیت پرجمعیت ترین منطقه جهان است.

در این کشور، شما می توانید در یکی از 5 جزیره اصلی زندگی کنید:

  • هوکایدو
  • هونشو
  • شیکوکو
  • کیوشو
  • اوکیناوا

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش تمامی اطلاعات مربوطه به رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن را بازگو کرده و در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن

این کشور نسبتا کوهستانی است. اما زندگی ساحلی به شما این فرصت را می دهد که در حین تحصیل در خارج از کشور این کشور، جزایر متعددی را کشف کنید. تصور کنید که از کوه فوجی، بلندترین کوه این کشور که در جزیره هونشو قرار دارد، بازدید می کنید. کوه معروف فوجی در واقع دومین آتشفشان مرتفع است که در جزیره ای در آسیا واقع شده است و هفتمین قله کوه جزیره بلند روی زمین را دارد.

بیش از 300000 دانشجوی بین‌المللی طی سال‌ها، به دلایل متعدد، این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده‌اند. مهم نیست که در چه رشته ای به تحصیل علاقه دارید، اگر در خارج از کشور این کشور تحصیل کنید، تجربه زندگی در سومین اقتصاد بزرگ جهان را خواهید داشت. زیرا، این کشور یک قدرت مالی بزرگ است. دانشگاه های این کشور شهرت و امکانات بسیار خوبی دارند. شهرت جهانی آن ها از نظر نوآوری و تحقیق در این واقعیت منعکس شده است. به طوری که، تقریبا 40 مؤسسه آن ها در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن عبارتند از:

  • دانشگاه توکیو
  • دانشگاه کیوتو
  • دانشگاه تسوکوبا
  • دانشگاه اوکایاما
  • دانشگاه کشاورزی و فناوری توکیو
  • دانشگاه استان اوزاکا
  • دانشگاه کیوشو
  • دانشگاه اهیمه
  • دانشگاه واسدا
  • دانشگاه هوکایدو

نمودار زیر رتبه جهانی دانشگاه های بالا را نشان می دهد:

رتبه جهانی دانشگاه های مهندسی کشاورزی ژاپن

فرصت های شغلی رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن راه حل هایی را برای مشکلات کشاورزی مربوط به نیرو و ماشین آلات، برق رسانی، سازه ها، حفاظت از خاک و آب، و بهبود فرآوری محصولات کشاورزی، به کارگیری فناوری مهندسی و دانش علوم زیستی توسعه می دهند. آن ها معیارهایی را برای طراحی، ساخت یا ساخت تجهیزات، سازه‌ها و تأسیسات ابداع می‌کند. طراحی و استفاده از دستگاه های سنجش، اندازه گیری و ثبت و ابزار دقیق برای بررسی مشکلاتی مانند اثرات دما، رطوبت و نور بر گیاهان یا حیوانات یا اثربخشی نسبی روش های مختلف استفاده از حشره کش ها از جمله وظایف آن ها می باشد.

حقوق ماهیانه کار در ژاپن برای مهندسان کشاورزی در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترحقوق ماهیانه به ین
کمترین259000JPY
متوسط480000JPY
بیشترین725000JPY

نمودار زیر سطح سواد مهندسان کشاورز را در این کشور نشان می دهد:

 

سطح سواد مهندسان کشاورزی در ژاپن

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن

اساسی ترین مواردی که باید در نظر گرفته شوند عناصری مانند هزینه تحصیل، شرایط ویزا، هزینه های زندگی، سفر و غیره در هنگام صحبت در مورد هزینه تحصیل در ژاپن هستند. حیاتی ترین عنصر برآورد هزینه تحصیل در این کشور، شهریه است که می تواند بسته به برنامه و دانشگاه انتخابی شما متفاوت باشد.

برای کمک به شما در بررسی هزینه های تحصیل برای دانشگاه های مختلف در این کشور، موارد زیر تقسیم شده است:

  • دانشگاه های ملی (دانشگاه آکیتا، دانشگاه فوکوشیما، موسسه فناوری کیوتو، دانشگاه ناکازاکی و غیره)
  • دانشگاه های دولتی (دانشگاه توکیو، دانشگاه کیوشو، دانشگاه هنر توکیو و غیره)
  • دانشگاه های خصوصی هنرهای لیبرال (دانشگاه واسدا ، دانشگاه سوفیا و غیره)
  • دانشگاه های علوم خصوصی

جدول زیر هزینه تحصیل را نشان می دهد:

نوع دانشگاههزینه برای اولین سال تحصیلی به ین
دانشگاه های ملی537800JPY
دانشگاه های دولتی537800JPY
دانشگاه های خصوصی هنرهای لیبرال746200JPY
دانشگاه های علوم خصوصی1049000JPY

در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی، این کشور نسبتا مقرون به صرفه است، اما هزینه برنامه می تواند تفاوت قابل توجهی بین این دانشگاه ها در این کشور ایجاد کند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ژاپن

کار حین تحصیل در ژاپن

به عنوان یک دانشجو می توانید تا 28 ساعت در هفته کار کنید. این ترکیبی از همه مکان‌هایی است که شما کار می‌کنید. بنابراین، اگر برای مثال 2 شغل کار می‌کنید، می‌توانید در هر یک فقط 14 ساعت کار کنید. اگر مدرسه خود را ترک کنید، چون دیگر فعالیت های مرتبط با دانشجویی را انجام نخواهید داد، مجوز کار شما باطل می شود. در ابتدا، ویزای دانشجویی اجازه کار در این کشور را نمی دهد. لازم است برای «اجازه شرکت در فعالیتی غیر از مجوزی که در وضعیت اقامتی که قبلا اعطاء شده است» یا به طور خلاصه مجوز کار درخواست دهید. برنامه نسبتا آسان است و 2 راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • پر کردن فرم قبل از آمدن به این کشور و وقتی به فرودگاه رسیدید به افسر مهاجرت بدهید.
  • اگر قبلا کارت اقامت دارید اما مجوز کار در ژاپن خود را دریافت نکرده اید، می توانید با پر کردن فرم دقیق تر و مراجعه به اداره مهاجرت، در داخل کشور درخواست دهید.
  • اگر قصد کار دارید، به شدت توصیه می کنیم قبل از ورود به این کشور فرم را پر کنید، زیرا، می توانید بلافاصله کار کنید. اگر زمانی که در کشور هستید این کار را تا 1 ماه قبل از صدور مجوز کار انجام دهید.

مشاغل دانشجویی در این کشور در نمودار زیر نشان داده است:

مشاغل دانشجویی در ژاپنبرای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در این کشور می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *