مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته مهندسی کشاورزی در روسیه

رشته مهندسی کشاورزی در روسیه یکی از رشته های پرمخاطب بوده و دانشجویان خارجی سالانه برای تحصیل این برنامه به این کشور مهاجرت می کنند. تحصیل در این کشور تجربه ای است که دانشجویان را بسیار فراتر از مقاصد گردشگری شناخته شده آن می برد. این کشور که خانه برخی از مشهورترین چهره های فرهنگی جهان از داستایوفسکی گرفته تا چایکوفسکی، تولستوی، پلیتسکایا و تعداد بیشماری دیگر است، نقش بزرگی در توسعه نگرش جهانی به اشکال هنری مانند باله، موسیقی کلاسیک، ادبیات و هنرهای زیبا ایفا کرده است.

دو شهر بزرگ روسیه مسکو و سن پترزبورگ هستند. مسکو که هر 2 در بخش غربی کشور واقع شده است، پایتخت شلوغ کشور پر از تضادها است، که به دلیل سیستم متروی خود که اغلب به موزه تشبیه می شود مشهور است. و محل دانشگاه دولتی مسکو، قدیمی ترین دانشگاه روسیه است که قدمت آن به قبل باز می گردد. در حالی که 2 شهر بزرگ آن برای دانشجویان بین المللی که امیدوارند در این کشور تحصیل کنند، جذابیت های هیجان انگیزی دارند، نادیده گرفتن سایر مراکز شهری و شهرهای روسیه که تجربه تحصیل با حسن نیت روسی در خارج از کشور را به دانشجویان ارائه می دهند، اشتباه است. برای اطلاع از رشته مهندسی کشاورزی در روسیه این نگارش را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده است را مطالعه کنید.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در روسیه

این کشور به دلیل تحصیلات عالی در علوم مشهور است. اما در زمینه علوم انسانی و اجتماعی نباید از این امر پیشی گرفت. انتخاب برای ادامه تحصیل در این کشور به معنای تحصیل در زادگاه برخی از پرکارترین هنرمندان و نویسندگان جهان است. جدای از فرهنگ متنوع آن، ادامه تحصیل در این کشور با این واقعیت که این کشور دارای 26 مکان میراث جهانی یونسکو است که میلیون ها گردشگر و روس را به خود جذب می کند، هیجان انگیزتر می شود. در این کشور معمول است که دانشگاه‌ها سفرهای دانشجویی را به مکان‌هایی مانند میدان سرخ، کرملین و کوه‌های طلایی آلتای در میان بسیاری دیگر ترتیب دهند، و این کشور را به مقصدی عالی برای دانشجویانی که مشتاق کاوش هستند تبدیل می‌کند.

برای کسانی که علاقه مند به تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در روسیه هستند، دانشگاه های زیر توصیه می شود:

  • دانشگاه دولتی کشاورزی روسیه (آکادمی کشاورزی تیمیریازف مسکو)
  • دانشگاه دولتی کشاورزی تیمیریازف روسیه
  • دانشگاه دولتی کشاورزی ساراتوف
  • دانشگاه دولتی کشاورزی بلگورود
  • دانشگاه کشاورزی دولتی خاور دور
  • دانشگاه کشاورزی دولتی اورل
  • آکادمی کشاورزی دولتی یاروسلاول

مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در روسیه

رشته مهندسی کشاورزی در روسیه را می توان به عنوان شاخه ای از مهندسی تعریف کرد که به طراحی ماشین آلات کشاورزی، مکان یابی و برنامه ریزی سازه های مزرعه، زهکشی مزرعه، مدیریت خاک و کنترل فرسایش، تامین آب و آبیاری، برق رسانی روستایی و فرآوری محصولات کشاورزی می پردازد. همچنین یک رشته مهندسی است که به مطالعه تولید و فرآوری کشاورزی می پردازد. آن ها از از دانش فناوری مهندسی و علوم زیستی در مسائل کشاورزی مربوط به نیرو و ماشین آلات، برق رسانی، ساختار، حفاظت از خاک و آب، و فرآوری محصولات کشاورزی استفاده می کنند. مهندسان کشاورزی در صنایع مختلفی کار می کنند.

آن ها در کشاورزی، از جمله آبزی پروری (کشاورزی غذاهای دریایی)، جنگلداری و فرآوری مواد غذایی کار می کنند. آن ها روی پروژه های متنوعی کار می کنند. به عنوان مثال، برخی از مهندسان کشاورزی برای توسعه سیستم های کنترل آب و هوا که راحتی و بهره وری دام را افزایش می دهد، کار می کنند. در حالی که کارهای دیگر برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی و کارایی تبرید کار می کنند. بسیاری از مهندسان کشاورزی تلاش می کنند راه حل های بهتری برای دفع زباله های ورودی ایجاد کنند. کسانی که مهارت های برنامه نویسی کامپیوتری دارند برای ادغام هوش مصنوعی و سیستم های مکانی در کشاورزی کار می کنند، به عنوان مثال، آن ها برای بهبود کارایی در کاربرد کود یا خودکار کردن سیستم های برداشت کار می کنند.

حقوق ماهیانه کار در روسیه برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیر را نشان می دهد:

حقوق ماهیانه کار در روسیه برای مهندسان کشاورزی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در روسیه

در مقایسه با موسسات آموزش عالی از ایالات متحده یا بریتانیا، دانشگاه های این کشور بسیار مقرون به صرفه هستند. هزینه تحصیل در روسیه در جدول زیر نشان داده شده است:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسیبین 1475€ تا 10600€
کارشناسی ارشدبین 1770€ تا 5540€
مدارک تخصصیبین 1475€ تا 7600€
دکترابین 590€ تا 5000€

دانشگاه های خصوصی شهریه بیشتری دریافت می کنند. بستگی به این دارد که چه چیزی می خواهید مطالعه کنید و چه مدت طول می کشد تا فارغ التحصیل شوید. شما برنامه های تحصیلی را خواهید یافت که تا و گاهی اوقات بیش از 14000€ (یورو) در هر سال هزینه دارند. دانشجویان بین المللی حدود 300€ تا 600€ (یورو) در ماه برای پوشش هزینه های زندگی خود نیاز دارند. این مقدار موارد زیر را شامل می شود:

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در روسیه

رشته مهندسی کشاورزی در روسیهکار حین تحصیل در روسیه

اگر دانشجوی خارجی در دانشگاه یا هر سازمان دانشگاهی یا در روزهای تعطیل بدون محدودیت در دانشگاه کار می کند، نیازی به مجوز ندارد. در موارد دیگر مجوز خاصی لازم است. دانشجویان جامعه اقتصادی اوراسیا (ارمنستان، بلاروس، قزاقستان) برای کار نیازی به مجوز ندارند. مجوز کار در روسیه فقط برای دانشجویان تحصیلی تمام وقت دانشگاه هایی که دارای اعتبار دولتی هستند آزاد می شود. همه دانشگاه های دولتی و اکثر دانشگاه های خصوصی دارای اعتبار هستند. مهم این است که شما فقط با حرفه ای که در مجوز ذکر شده و فقط در منطقه (شهر) دانشگاه خود بتوانید کار کنید.

مجوز کار به مدت 1 سال معتبر است. پس از 1 سال مجوز کار باید برای یک دوره جدید تمدید شود. در صورت انصراف دانشجو از تحصیل، اجازه کار وی لغو می شود. در مورد تغییر محل کار در طول اعتبار مجوز، دانشجو به راحتی می تواند بدون صدور مجوز جدید این کار را انجام دهد. تنها کاری که او باید انجام دهد این است که در 7 روز تغییرات را به سرویس مهاجرت اطلاع دهد. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است. چنانچه سوالی در مورد تحصیل در این کشور دارید می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *