مهاجرت تحصیلی سریلانکا

تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی

تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی

امکان تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی باعث شده علاقه مندان به تحصیل در جنوب آسیا بتوانند در سریلانکا به زبان انگلیسی تحصیل کنند. سریلانکا همانند همسایه خود هندوستان سال ها تحت استعمار کشور انگلستان و قبل از آن تحت استعمار کشورهای هلند و پرتغال بوده و زبان گویش ر این کشور دچار تغییرات زیادی در طول تاریخ شده است. در حال حاضر زبان تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی، سینهالی و تامیلی است. البته زبان انگلیسی صحبت شده در این کشور غلیظ و دارای لهجه محلی است و در ابتدا ممکن است فهم آن کمی سخت باشد. در هر صورت دانشجویان می توانند در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است در زمینه مهاجرت تحصیلی و سایر روش ها همراه و مشاور شما باشد.

درباره تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی

سریلانکا جزیره ای است که در حدود 21 میلیون نفر در نوک جنوبی هند، در اقیانوس هند واقع شده است. طبق سرشماری جمعیت این کشور حدود 82% سینهال ها، 9.4% تامیل ها، 7.9% مورها و الباقی سایر قوم ها را تشکیل می دهند. جمعیت چند مذهبی سریلانکا را عمدتا بودایی ها (76.7%)، هندوها (8.7%)، اسلام (8.5%) ، کاتولیک های روم (6.1%) و سایر را تشکیل می دهند. میزان سواد سریلانکا براساس آمار ملی بیش از 92% و اکثریت سریلانکایی ها به زبانهای ملی سینهالی و تامیل صحبت می کنند (81.8% سینهالی و 14.9% تامیل). علاوه بر این، 15% از سریلانکایی ها به زبان مشترک انگلیسی صحبت می کنند. توانایی انگلیسی زبان در بین مردم شهر در مقایسه با روستاییان بالاتر است. این 3 زبان امروز زبان های آموزشی در سریلانکا نیز می باشند که در دانشگاه ها و مناطق مختلف ارائه می شوند.

پذیرش از دانشگاه های سریلانکا

سیستم دانشگاهی در سریلانکا در چارچوبی که در قانون دانشگاه ‌ها شماره 16 در سال 1978 تعیین شده است عمل می‌کند. انتخاب دانشجویان برای پذیرش از دانشگاه های سریلانکا در دوره‌ های کارشناسی  طبق قانون به کمیسیون کمک هزینه دانشگاه (UGC) واگذار شده است. بر این اساس، در حال حاضر UGC دانشجویان را برای پذیرش در دوره های کارشناسی در 14  دانشگاه ملی زیر، 3 پردیس و 5 موسسه که بر اساس قانون دانشگاه ها راه اندازی شده اند، انتخاب می کند.

  • دانشگاه کلمبو
  • دانشگاه پرادنیا
  • دانشگاه سری جایواردنپورا
  • دانشگاه کلانیا
  • دانشگاه موراتووا
  • دانشگاه جافنا
  • دانشگاه روحونا
  • دانشگاه شرقی، سریلانکا
  • دانشگاه جنوب شرقی سریلانکا
  • دانشگاه راجاراتا سریلانکا
  • دانشکده محاسبات دانشگاه کلمبو
  • آکادمی هنرهای زیبای راماناتان، دانشگاه جافنا

انواع دوره های تحصیلی در سریلانکا بدین شرح می باشد:

انواع دوره های تحصیلی در سریلانکا

شرایط تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی همانند سایر کشورها می باشد و لذا دانشجویان باید تسلط خود به زبان انگلیسی را با ارائه مدارک زبان مانند آیلتس یا تافل اثبات نمایند. علاوه بر این نیز برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجویان باید در آزمون GCE A/L شرکت نمایند و نمره لازم را بدست آورند. لذا دانشجویان در ابتدا باید شرایط هر دانشگاه برای ورود را بررسی کنند و سپس برای دریافت و ارائه مدرک زبان اقدام نمایند. مدرک زبان با توجه به مقطع تحصیلی تعیین می شود. این کشو در 3 سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مدارک معتبری را ارائه می دهد که هر کدام از این دوره های شرایط خاص خود را دارد.

اما برای برآورده سازی مدرک زبان تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی نمودار زیر را مشاهده کنید:

حداقل نمره ایلتس برای تحصیل در سریلانکا

تاریخچه تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی

زمینه های چند زبانی و چند مذهبی سریلانکا با مجموعه ای از حملات خارجی ایجاد شده است. این تهاجمات بیشتر به دلیل موقعیت جغرافیایی سریلانکا بوده است. قبل از حمله های استعماری، سریلانکا بیشتر توسط تجار، پادشاهان و امپراتوری های جنوب آسیا مورد حمله قرار گرفت. این تهاجمات زبان و فرهنگ کشور را تحت تأثیر قرار داد. به بیان ساده، استعمار از سال 1505 تغییرات بزرگی در سیاست های زبان و آموزش کشور ایجاد کرد. در سال 1505، اولین نفوذ غربی، یعنی پرتغالی ها به سریلانکا آمدند. آنها موفق شدند مناطق ساحلی کشور را تصرف کنند و با افزودن کلمات زیادی به زبانهای ملی، سنت ادبی را تغییر دهند. در سال 1656، هلندی ها به سریلانکا حمله کردند و موفق شدند با جامعه محلی مخلوط شوند و به ظهور یک جامعه قومی جدید به نام Burgher کمک کنند.

هر دو حمله پرتغالی ها و هلندی ها باعث گسترش مسیحیت و همچنین جوامع اروپایی در سراسر کشور شد. هنگامی که انگلیس در سال 1796 سریلانکا را فتح کرد بیش از 900 متصدی هلندی در سریلانکا وجود داشتند که در اطراف مناطق عمده ساحلی کلمبو، گاله، ماتارا و جافنا واقع شده بودند. سریلانکا نزدیک به 300 سال تحت تأثیر پرتغالی ها و هلندی ها بود، اما این کشورها نتوانستند قدرت سیاسی کل کشور را به دست آورند. با این وجود، آنها موفق شدند مزارع دارچین و کاغذ را در مناطق ساحلی با موفقیت گسترش دهند و تجارت را افزایش دهند. با این حال، حمله انگلیس در سال 1796 بود که مهمترین تغییرات را در سیاستهای آموزشی و زبان دوم تحصیل در سریلانکا ایجاد کرد و زبان انگلیسی از آن زمان به عنوان زبان آموزش معرفی شد.

مزایای تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی

برخلاف تصورات بسیاری می توان در کشور سریلانکا به زبان انگلیسی تحصیل کرد و دیگر نیازی به یادگیری زبان های سخت محلی این کشور نیست. لذا دانشجویان می توانند با تحصیل در این کشو در محیط چند فرهنگی و چند مذهبی سریلانکا مشغول به تحصیل و زندگی در سریلانکا شوند. ضمن اینکه با توجه به توسعه صنعت گردشگری در این کشور میزان حضور گردشگران و افراد خارجی در سریلانکا افزایش یافته است و میزان استفاده از این زبان بیشتر می شود. همچنین دانشجویان با تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی فرصت بهتری برای ورود به شرکت های خارجی و یا تحصیل در سایر کشورها را پیدا می کنند.

از جمله مزایای دیگر تحصیل به زبان انگلیسی:

  • عدم نیاز به یادگیری زبان سینهالی و تامیلی
  • اخذ مدرک معتبر در سریلانکا به زبان انگلیسی
  • اخذ اقامت سریلانکا
  • ورود به بازار کار انگلیسی زبان
  • ادامه تحصیل در سایر کشورهای انگلیسی زبان
  • امکان تحصیل در دانشگاه های بین المللی

تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی و نوع لهجه

تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی و نوع لهجه

انگلیسی سریلانکا (SLE) گونه ای متمایز از زبان انگلیسی است که متعلق به خانواده انگلیسی جنوب آسیا است که انگلیسی معروف هند (IE) به آن تعلق دارد. اگرچه سریلانکا و هند به طور مشترک کشورهای همسایه ای هستند و از گذشته استعماری مشابهی برخوردارند، SLE به دلیل لقاح متقاطع اندک بین این دو و هویت مستقل خود، نمی تواند در انواع مختلف IE دسته بندی شود. این زبان به دلیل ویژگی های آوایی و واج شناسی خاص، مورفولوژی، فرهنگ لغت و نحو خاص ، هویت منحصر به فرد خود را به دست آورده است. جدا از آن، سریلانکا به دلیل جمعیت سه زبانه ای که بیشتر سخنرانان به یک یا دو یا سه زبان صحبت می کنند، با هند متفاوت است.

در این چارچوب، سریلانکا بهترین شباهت ها را با کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند مالزی، سنگاپور و هنگ کنگ، جایی که از سه یا چهار زبان اصلی استفاده می شود، دارد. مانند سنگاپور و مالزی، سریلانکا سه زبانه است و زمینه SLE با سنگاپور، مالزی و هنگ کنگ با اشاره به عدم شناخت انواع محلی انگلیسی شبیه است. با این وجود، لهجه محلی از اعتبار پنهانی برخوردار هستند و از طریق رسانه ها، تبلیغات و بازاریابی از طریق روش های نوآورانه سرمایه گذاری در سریلانکا می شوند و این امر نوعی شناخت برای انواع مختلف آن را نیز به ارمغان آورده است.

تحصیل در سریلانکا در دانشگاه های سریلانکا

سریلانکا دارای 15 دانشگاه دولتی و بیش از 10 دانشگاه خصوصی دارد. همچنین دارای چندین دانشگاه بین المللی با اعطاء مدرک خارج است. در این دانشگاه ها دوره های مختلفی ارائه می شود که بسیاری از آنها به زبان انگلیسی هستند. البته قبل از انتخاب دوره خود حتما انواع زبان و یا ترکیب زبان آموزش را بررسی کنید.

در جدول زیر می توانید نام برخی از دانشگاه های معتبر این کشور را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه کلمبو
2دانشگاه پرادنیا
3دانشگاه کلانیا
4دانشگاه سری جایواردنپورا
5دانشگاه روحونا
6دانشگاه موراتاوا
7دانشگاه جافنا

ویزای تحصیلی سریلانکا

جهت تحصیل در سریلانکا به هر زبانی اعم از زبان های محلی و یا انگلیسی نیاز به دریافت نامه پذیرش و ویزای تحصیلی سریلانکا دارید. این ویزا در صورت پذیرش ز سوی دانشگاه قابل دریافت است. دانشگاه های سریلانکا فقط ظرفیت 5% برای پذیرش دانشجویان خارجی دارند و رقابت برای ورود زیاد است. در هر صورت در صورت دریافت نامه پذیرش می توانید جهت تحصیل در سریلانکا به زبان انگلیسی ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. ویزای تحصیلی این کشور به مدت یک سال اعتبار دارد و هر سال قابل تمدید است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت تحصیلی و در کل مهاجرت می توانید از وکلای زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *