مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا

رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا

رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا از محبوب ترین رشته های مهندسی در این کشور بوده و دانشگاه های بسیاری در این کشور این برنامه را ارائه می دهند. این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قاره اروپا محسوب می شود. این کشور که در شبه جزیره ایبری واقع شده و با فرانسه و پرتغال هم مرز است. کشوری زیبا با تاریخ طولانی و فرهنگ غنی است که به دلیل معماری، غذا و آب و هوای فوق العاده معروف است.

این کشور شامل تعدادی از مناطق نیمه خودمختار است که هرکدام دارای فرهنگ متمایز و گاهی حتی زبان محلی هستند. در این کشور، هر منظره ای را می توانید از سواحل گرفته تا کوه های مرتفع با آب و هوا برای مطابقت پیدا کنید. دانشگاه های تاریخی و مدرن برای انتخاب در شهرهای بزرگ و کوچک در هر نقطه از کشور وجود دارد. موسسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی اطلاعات مربوط به رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا را در این مقاله به رشته تحریر درآورده اند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا

در هر مقطع زمانی هر ساله، این کشور دارای 85000 دانشجوی بین المللی است که تحصیلات عالی خود را در سرزمین خود دنبال می کنند. این تعداد در کشور نسبتا کوچک اروپایی بسیار زیاد است. زیرا، در چند دهه گذشته، سیستم و استاندارد آموزش در این کشور به استانداردهای بسیار بالایی رسیده است.

این کشور دوره های گسترده ای را در رشته های دانشگاهی، از مقطع کارشناسی تا مقطع دکترا، به دانشجویان خود ارائه می دهد و بیشتر آن هزینه بسیار کمتری دارد یا رایگان است. بنابراین، جای تعجب نیست که دانشجویان بین المللی برای تحصیلات عالی به دانشگاه های این کشور سرازیر می شوند که منجر به مشاغل موفق می شود. در بین تمام دوره هایی که توسط دانشجویان بین المللی انتخاب شده است، رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا شاید محبوب ترین باشد.

در لیست زیر 10 دانشگاه برتر برای تحصیل این برنامه معرفی شده است:

  • دانشگاه والنسیا
  • دانشگاه پلی تکنیک والنسیا
  • دانشگاه بارسلونا
  • دانشگاه گرانادا
  • دانشگاه للیدا
  • دانشگاه پلی تکنیک مادرید
  • دانشگاه سویل
  • دانشگاه Rovira i Virgili
  • دانشگاه ناوارا
  • دانشگاه کوردوبا

در جدول زیر رتبه جهانی دانشگاه های لیست بالا جهت تحصیل در اسپانیا را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه والنسیا226
دانشگاه پلی تکنیک والنسیا525
دانشگاه بارسلونا90
دانشگاه گرانادا295
دانشگاه للیدا1012
دانشگاه پلی تکنیک مادرید587
دانشگاه سویل516
دانشگاه Rovira i Virgili557
دانشگاه ناوارا451
دانشگاه کوردوبا888

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا

مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا

آینده رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا بستگی به نسل بعدی حل کننده مشکلات دارد. افراد خلاق و ماهر، می توانند از دانش خود در زمینه کشاورزی و علوم زیستی، همراه با مهارت حل مسئله مهندسی، برای ایجاد سیستم ها و راه حل های جدید برای قرن بیست و یکم استفاده کنند. کشاورزی سریع تر از هر زمان دیگری در حال تغییر است. به همین دلیل، اگر شما علاقه مند به کمک به آینده کشاورزی هستید، مدرک مهندسی کشاورزی همان چیزی است که شما نیاز دارید.

مهندسی کشاورزی یک رشته مهندسی بسیار متنوع است. دانشجویانی که این رشته را در نظر می گیرند معمولا تصور نمی کنند که فقط پشت میز مشغول حل مشکلات هستند. آن ها افرادی هستند که حل مشکلات و اجرای عملی را دوست دارند. آن ها دوست دارند به صورت گروهی برای حل مشکلات اجتماعی مربوط به کشاورزی کار کنند. مهندسان کشاورزی مشکلات مربوط به تجهیزات کشاورزی، کیفیت آب و مدیریت آب، محصولات بیولوژیکی، تاسیسات دام، فرآوری مواد غذایی و بسیاری دیگر از مناطق کشاورزی را حل می کنند.

فارغ التحصیلان این برنامه می توانند مشاغل زیر را اختیار کنند:

  • طراحی و مدیریت سیستم های تولید مواد غذایی
  • حفاظت از کیفیت آبهای سطحی و زیرزمینی
  • طراحی سیستم های مدیریت منابع طبیعی
  • توسعه و مدیریت سیستم های پردازش زیستی
  • طراحی وسایل نقلیه آفرود و تجهیزات کشاورزی
  • طراحی تاسیسات تولید حیوانات و سیستم های کنترل محیطی

دستمزد کار در اسپانیا برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیر نشان داده شده است:

دستمزد کار در اسپانیا برای مهندسان کشاورزی

هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا از کمترین هزینه ها در اروپا است. هزینه های تحصیل برای برنامه های کارشناسی از 750€ تا 2500€ (یورو) در سال متغیر است. و هزینه تحصیل برای برنامه های کارشناسی ارشد حدود 1000€ تا 3500€ (یورو) در سال است. همین امر این کشور را به مقصدی ارزان برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. دانشگاه های خصوصی هزینه های خود را تعیین می کنند که می تواند تا 20000€ (یورو) در سال باشد.

هزینه زندگی در این کشور بسته به موقعیت مکانی متفاوت است. اما به طور کلی زندگی خوب در این کشور با بودجه دانشجویی آسان است. غذا ارزان و با کیفیت است و بسیاری از مغازه های لباس ارزان قیمت مد روز وجود دارد. با این حال، یافتن محل اقامت در شهرهای بزرگ مانند مادرید و بارسلونا می تواند گران باشد. شهرهای ارزان تری مانند والنسیا یا سویا نیز برای کسانی که بودچه کمتری دارند موجود می باشد. به یاد داشته باشید، حمل و نقل عمومی در این کشور کارآمد و ارزان است. بنابراین، شما می توانید هر آنچه را که این کشور ارائه می دهد بدون توجه به جایی که برای تحصیل انتخاب می کنید، تجربه کنید.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه های مهندسی در این کشور شرایط پذیرش خود را تعیین می کنند. بنابراین، این دانشگاه ها از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت است. گاهی اوقات، اگر دانشجویی برای یک دوره مهندسی خاص در کالج های مختلف مهندسی در این کشور درخواست دهد، ممکن است متوجه شود که سابقه کار قبلی او نه تنها مورد توجه قرار گرفته بلکه اهمیت زیادی نیز دارد.

در اینجا لیستی از اسناد متداول مورد نیاز برای پذیرش در کالج های مهندسی در این کشور وجود دارد:

  • نتایج و ریز نمرات تحصیلی شما
  • نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی
  • گواهی سابقه کار (در صورت وجود)
  • نمونه کارها (در صورت لزوم)
  • توصیه نامه ، هدف تحصیل در برنامه و دانشگاه خاص را بیان می کند.
  • بیانیه هدف (در صورت درخواست)

آزمون های مهارت زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه های این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

آزمون های مهارت زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه های اسپانیاکارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن تجربه در زمینه مهاجرت به اسپانیا می توانند به شما عزیزان در این زمینه کمک کنند.

سوالات متداول در خصوص رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا

در این قسمت از مقاله به سوالات متداول شما در خصوص رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • فرصت های شغلی رشته مهندسی کشاورزی در اسپانیا چیست؟ طراحی و مدیریت سیستم های تولید مواد غذایی-حفاظت از کیفیت آبهای سطحی و زیرزمینی-طراحی سیستم های مدیریت منابع طبیعی-توسعه و مدیریت سیستم های پردازش زیستی-طراحی وسایل نقلیه آفرود و تجهیزات کشاورزی-طراحی تاسیسات تولید حیوانات و سیستم های کنترل محیطی.
  • مدارک لازم برای تحصیل مهندسی کشاوزی در اسپانیا چیست؟ نتایج و ریز نمرات تحصیلی شما و نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی-گواهی سابقه کار (در صورت وجود-نمونه کارها)- در صورت لزوم-توصیه نامه که هدف تحصیل در برنامه و دانشگاه خاص را بیان می کند و بیانیه هدف (در صورت درخواست) را ارسال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *