مهاجرت کاری اسپانیا

دستمزد کار در اسپانیا

دستمزد کار در اسپانیا

دستمزد کار در اسپانیا یکی از موارد قابل توجه برای متقاضیان کار در اسپانیا می باشد. نرخ بیکاری نسبتا رو به بالا حدود 14.2% می باشد. این نرخ در سال های گذشته رو به کاهش بوده است. یکی از راه های مهاجرت به این کشور از طریق کار می باشد. افرادی که علاقمند به کار در این کشور هستند بایستی از سوی کارفرمایان اسپانیایی پیشنهاد کاری دریافت کنند مسلما این پیشنهاد با ذکر حقوق و دستمزد ماهیانه و یا سالانه همراه خواهد بود. با توجه به این نرخ یافتن شغل در این کشور آسان نخواهد بود اما افراد داری تحصیلات و مدرک معتبر از شانس بیشتری برای یافتن شغل در اسپانیا برخوردار خواهند بود.

در ادامه این مقاله که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گشته میزان دستمزد مشاغل مختلف در اسپانیا طبق آخرین آمار منتشر شده بررسی شده و به سوالات زیر پاسخ داده شده است:

  • بیشترین میزان دستمزد در اسپانیا چقدر است؟
  • کم ترین میزان حقوق در اسپانیا چه مقدار است؟
  • به طور میانگین هر فرد در اسپانیا چقدر حقوق دریافت می کند؟
  • میزان تحصیلات چه اثری بر میزان دستمزد راسپانیا دارد؟
  • میزان تفاوت حقوق مرد و زن در اسپانیا چگونه است؟

قوانین کار در اسپانیا در سال 2024

طبق قوانین اسپانیا قانون کار در این کشور نسبتا محافظت کننده و حامی نیروی کار است. قوانین کار برای ساعات کاری در روز حدود 9 ساعت اعلام شده است. در حالیکه بایستی حداقل 12 ساعت استراحت بین روزهای کاری اعمال شود. همچنین میزان استراحت در هفته بین مشاغل متفاوت است اما میزان استراحت استاندارد تعریف شده در این کشور حداقل باید یک و نیم روز در هفته باشد. طبق قوانین استاندارد کاری میزان اضافه کاری در هر سال در این کشور به 80 ساعت محدود شده است. میزان دستمزد ساعت های اضافه کاری بایستی بیشتر و یا در همان سطح عادی پرداخت شود. استراحت موقت بین کاری نیز در قوانین لحاظ شده است. از نظر کار روزانه، کارمندانی که بیش از 6 ساعت کار می کنند باید 15 دقیقه استراحت یا 30 دقیقه برای کارمندان زیر 18 سال که بیش از چهار ساعت و نیم کار می کنند، وقت استراحت داده شود.

شرایط کار در اسپانیا

شهرهایی که بیشترین استخدام را در اسپانیا دارند مادرید و بارسلونا هستند. طبق گزارش سال اخیر، جوامع خودمختار که بیشترین درصد اشتغال را در اسپانیا ایجاد می کنند مادرید، کاتالونیا و اندلس هستند. مادرید 20.22%، کاتالونیا 19.97% و اندلس 11.26% است. به همین دلیل است که شانس بیشتری برای یافتن شرکت هایی وجود دارد که افراد خارجی را در آن مکان ها استخدام می کنند. برای مثال، بارسلونا به داشتن یک کارآفرین بزرگ و اکوسیستم نوپا معروف است. علاوه بر این، با ادامه توسعه و گسترش جامعه والنسیا، داده ها نشان می دهد که اشتغال در این جامعه خودمختار در حال افزایش است. همچنین جامعه رو به رشدی از مهاجران در آنجا وجود دارد. در نهایت، شما همچنین می توانید به پیشنهادات شغلی منتشر شده توسط دولت اسپانیا اعتماد کنید.

یک پلت فرم ملی خاص برای جستجوی کار در اسپانیا وجود دارد که Empléate نام دارد. علاوه بر این، سایت SEPE نیز ابزار خوبی خواهد بود. در آن، شما هزاران اطلاعات مفید را پیدا خواهید کرد. از وضعیت اشتغال کشور، دوره هایی که می توانید برای بهبود مشخصات خود بگذرانید تا موقعیت های خالی جدید. همه چیز را آنجا پیدا خواهید کرد. شما همیشه می توانید یک فرد خوداشتغال شوید و مدیریت کسب و کار خود را شروع کنید. رویکرد متفاوت خواهد بود. زیرا شاید یافتن مشتریان جدید برای شما آسان تر از یافتن کارفرما باشد.

در این قسمت شاهد شهرهایی در اسپانیا هستید که بیشترین مهاجر کاری را در خود جای داده اند:

شهرهای مناسب جهت مهاجرت کاری به اسپانیا

میانگین دستمزد کار در اسپانیا

شخصی که در این کشور مشغول به کار است به طور معمول در حدود 5000€ (یورو) در ماه درآمد دارد. پایین ترین دستمزد کار در این کشور 900€ (یورو) و بیشترین میزان دستمزد 21000€ (یورو) در ماه می باشد. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد. حقوق و دستمزد شغل های مختلف در اسپانیا مانند همه جای دنیا بسیار متفاوت است. بر اساس آمار اعلام شده 25% از افراد شاغل در اسپانیا کم تر از 2700€ (یورو) در ماه حقوق می گیرند. 75% از آنان نیز کمتر از 13000€ (یورو) در ماه دستمزد می گیرند. میزان تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه میزان تجربه بیشتر شود، دستمزد بیشتر می شود.

به طور کلی، کارکنان با تجربه 2 تا 5 سال به طور متوسط 32% بیشتر از افراد جوان در تمامی صنایع و رشته ها درآمد کسب می کنند. همچنین افراد حرفه ای با بیش از 5 سال تجربه به طور متوسط 36% بیشتر از افراد دارای 5 سال سابقه کار یا کمتر، درامد کسب می کنند. تغییر در حقوق و دستمزد بر اساس تجربه به شدت از یک مکان به مکانی دیگر متفاوت است و به حوزه شغلی نیز بسیار وابسته می باشد. به طور متوسط، حقوق فرد با گذشت 10 سال تجربه کاری 2 برابر می شود. بنابراین داشتن تجربه کاری بر میزان حقوق بسیار تاثیر گذار است و افراد بایستی از سنین پایین شروع به کسب تجربه و کار در این کشور کنند.

تاثیر تحصیلات بر میزان دستمزد در اسپانیا

کاملاً واضح است که آموزش عالی و داشتن تحصیلات و تخصص با افزایش حقوق در یک راستا هستند. اما داشتن مدرک در این کشور چقدر می تواند درآمد شما را اضافه کند؟ تغییر در حقوق و دستمزد بر اساس تحصیلات دانشگاهی به طور چشمگیری از یک مکان به مکان دیگر متفاوت است و به حوزه شغلی نیز بسیار وابسته است. طبق آمار منتشر شده کارگرانی که دارای گواهینامه یا دیپلم هستند، به طور متوسط 17% بیشتر از همسالان خود که فقط به مقطع دبیرستان رسیده اند، درآمد کسب می کنند. همچنین کارمندانی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی شده اند، 24% بیشتر از کسانی که فقط موفق به کسب مدرک دانشگاهی یا دیپلم شدند، درآمد کسب می کنند. به متخصصانی که مدرک کارشناسی ارشد در اسپانیا را کسب کرده اند، حقوق هایی ارائه می شود که 29% بیشتر از کسانی که دارای مدرک کارشناسی هستند. در نهایت دارندگان مدرک دکترا در اسپانیا 23% بیشتر حقوق دریافت میکنند.

درباره دستمزد کار در اسپانیا

درباره دستمزد کار در اسپانیا در سال 2024

براساس حقوق و گزارش های منتشر شده اخیر، حقوق ماهیانه کار در اسپانیا در سال 2024 در حال افزایش است. حقوق در سال 2024 نسبت به سال 2023، 1% افزایش داشته است. این روند نشان می دهد افزایش کند و در عین حال مداومی در پرداختی های سال آینده یعنی سال 2024 و سال های آینده خواهد بود. این مقدار افزایش ممکن است از شغل به شغل دیگری متفاوت باشد. همچنین براساس بررسی های انجام شده بر میزان تاثیر جنسیت بر دستمزد در اسپانیا نشان می دهد که کارمندان مرد در اسپانیا 5% بیشتر از همکاران خانوم درآمد کسب می کنند. ، اگرچه جنسیت نباید در پرداخت تاثیر بگذارد، اما در واقعیت چنین است. همچنین در مقایسه میزان حقوق در بخش دولتی و خصوصی در اسپانیا، کارمندان بخش دولتی در اسپانیا 5% بیشتر از همتایان بخش خصوصی خود درآمد کسب می کنند.

مقایسه دستمزد کار در شهرهای اسپانیا

همانطور که اشاره شد میزان دستمزد میانگین کار در این کشور نسبت به شهرهای آن متفاوت می باشد. در جدول زیر مقدار آنها را مشاهده می کنید.

شهرمیزان دستمزد ماهانه به یورو
بارسلونا5790€
بیلبائو4970€
لاس پالماس5070€
مادرید5890€
مایورکا5170€
مورسیا5280€
مالاگا5380€
سویا5580€
والنسیا5680€
ساراگوزا5480€

دستمزد مشاغل مختلف در اسپانیا

همانطور که می دانید دستمزد مشاغل متفاوت می باشد. به طور کلی متوسط دستمزد ساعتی پرداخت هر ساعت در اسپانیا 29€ (یورو) است. این بدان معنی است که یک فرد به صورت متوسط برای هر ساعت کار تقریبا 29€ (یورو) حقوق دریافت می کند. دستمزد ساعتی حقوقی است که در یک ساعت کار پرداخت می شود. معمولاً مشاغل به 2 دسته مشاغل دارای حقوق ماهانه و مشاغل ساعتی تقسیم می شوند. مشاغل دارای حقوق و دستمزد بدون توجه به ساعات کار، مبلغ مشخصی را دریافت می کنند. شغل های ساعتی در هر ساعت کار مزد دریافت می کنند.

در لیست زیر طبق آخرین آمارهای اعلام شده در سال 2024 میزان دستمزد میانگین برخی مشاغل مختلف در این کشور آورده شده است.

شغلمیزان دستمزد یوروشغلمیزان دستمزد به یورو
حسابدار2800€مهندس هوافضا3260€
مدیر حسابدار4100€خلبان4880€
مدیر مالی5640€معمار3580€
منشی1940€مکانیک1760€
مدیر دفتر2860€مدیر بانک5310€
عکاس1890€کارمند بانک2220€
طراح گرافیک2280€مترجم2920€
مدیر توسعه تجارت7560€معلم2550€
مدیر پروژه3390€مهندس عمران2810€
مدیر هتل7200€مهندس برق2940€
دندانپزشک6770€پرستار2850€
توسعه دهنده وب4880€مدیر IT4940€
صندوق دار1340€مدیر فروش4900€

در این مقاله سعی شد میزان دستمزد کار و مشاغل مختلف همراه با آمار و ارقام موثق در اختیار شما عزیزان قرار گیرد تا برای کار در اسپانیا آگاهی کلی از میزان حقوق و دستمزدها داشته باشید. برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای کار اسپانیا و دیگر موارد می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از اطلاعات وکلاء و کارشناسان این موسسه استفاده کنید.

سوالات متداول در باب حقوق ماهیانه کار در اسپانیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب حقوق ماهیانه کار در اسپانیا می باشیم:

  • متوسط حقوق ماهیانه کار در اسپانیا در سال 2024 چقدر است؟ در سال 2024 متوسط ​​حقوق و دستمزد انگلستان 2810€ (یورو) برای یک کار تمام وقت 1400€ (یورو) برای یک کار نیمه وقت می باشد.
  • حداقل حقوق ماهیانه کار در اسپانیا در سال 2024 چقدر است؟ حداقل حقوق ماهیانه کار در اسپانیا در سال 2024 حدود 1667€ (یورو) است.
  • مشاغل برتر در اسپانیا در کدامند؟ مدیران ارشد، پزشکان و متخصصین، مدیران بازاریابی و فروش، متخصصین IT، متخصصان حقوقی، مدیران امور مالی، هتلداران و مدیران بخش گردشگری
3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *