مهاجرت کاری اسپانیا

حقوق ماهیانه کار در اسپانیا

حقوق ماهیانه کار در اسپانیا

برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت کاری به اسپانیا را دارند، حقوق ماهیانه کار در اسپانیا یکی از دغدغه های قابل بررسی است. به طور کلی برای افرادی که به هدف داشتن کار، رشد بیشتر و درآمد بالاتر مهاجرت می کنند یکی از مهم ترین مسائل بررسی هزینه های زندگی و به تبع آن درآمد ماهیانه حتی می تواند روشن کننده کشور مقصد باشد. اسپانیا نیز به واسطه حضور در اتحادیه اروپا و عضویت در شنگن و نیز به دلیل محبوبیت بالا در میان گردشگران برای بسیاری از افراد به نوان مقصد نهایی شناخته می شود.

اینفوگرافیک حقوق ماهیانه کار در اسپانیا

سواحل سن سباستین به عنوان مقصد موج سواری، مادرید به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و هنری جهان و دیگر شهر های این کشور از جمله بارسلون همواره توجه بسیاری از افراد را برای مهاجرت به این کشور جلب می کند. هزینه های زندگی در این کشور به نسبت بسیاری از کشور های اروپا مناسب بوده و اسپانیا در رتبه 13 اقتصاد جهانی بر اساس حجم تولید ناخالص داخلی است و بنابر این اقتصاد قوی که بیشتر بر پایه گردشگری استوار است، این کشور برای بسیاری از افراد مورد توجه است.43 این کشور برای بسیاری از افراد مورد توجه است. در این مقاله که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد.

  • هزینه های زندگی در اسپانیا چقدر است؟
  • شرایط کلی کار در اسپانیا چگونه است؟
  • مشاغل مورد نیاز در اسپانیا کدامند؟
  • مزایا و معایب مهاجرت کاری به اسپانیا چیست؟

هزینه های زندگی در اسپانیا

در خصوص کشور اسپانیا نکته قابل ذکر که بسیاری از افراد را به فکر مهاجرت به این کشور می اندازد، هزینه های بسیار مناسب به نسبت خدمات و رفاه این کشور در مقابل سایر کشور های اروپایی و نیز عضو اتحادیه شنگن است. البته به صورت کلی در بررسی هزینه زندگی در اسپانیا، انتخاب شهر نیز موثر است، برای مثال در شهر هایی مانند بارسلون و مادرید هزینه های کلی زندگی می تواند بسیار بالا باشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر علاقمندان به بررسی هزینه های کلی خدماتی از جمله حمل و نقل، مواد غذایی و هزینه مسکن پرداخته خواهد شد.

حدود هزینه مواد خوراکی در اسپانیا در جدول زیر بررسی می گردد:

ماده غذاییمقدارمحاسبه هزینه به یورو
نان500 گرم1.05€
برنج1 کیلوگرم1.17€
موز1 کیلوگرم1.64€
سیب1 کیلوگرم1.81€
گوشت مرغ1 کیلوگرم6.38€
گوشت گوساله1 کیلوگرم10.73€
پنیر1 کیلوگرم10.26€
آببطری 1.5 لیتری0.65€

محاسبه حدود هزینه مسکن در اسپانیا:

مسکنمحل استقرارهزینه به یورو
آپارتمان 1 خوابهمرکز شهر733€
آپارتمان 1 خوابهخارج از مرکز600€
آپارتمان 3 خوابهمرکز شهر1250€
آپارتمان 3 خوابهخارج از مرکز930€

حدود هزینه های حمل و نقل در اسپانیا:

روش حمل و نقلهزینه به یورو
حمل و نقل مترو (بلیط یکطرفه)1.40€
بلیط ماهانه40€
شروع3.50€
بنزین (1 لیتر)1.68€

محاسبه کلی شرایط و حقوق ماهیانه کار در اسپانیا

محاسبه کلی شرایط و حقوق ماهیانه کار در اسپانیا

از جمله موارد بسیار مهم که می تواند در تصمیم افراد برای مهاجرت کاری می تواند مناسب باشد، بررسی شرایط اقتصادی و نرخ بیکاری هر کشور است که این بررسی می تواند باعث تصمیم گیری منطقی تر برای افراد گردد، چرا که با توجه به نرخ بیکاری می توان امکان کاریابی در اسپانیا را بررسی نمود. در رابطه با کشور اسپانیا به دلیل پایین بودن موقعیت های شغلی و نیز بالا بودن نرخ بیکاری، مهاجرت از طریق کار به این کشور تنها در صورتی ممکن است که فرد دارای مهارت بسیار خاص در سطح بین المللی و در رشته مورد نیاز برای کشور اسپانیا است.

همان طور که پیشتر ذکر گردید؛ بیشترین میزان درآمد این کشور بر اساس تولید حجم ناخالص داخلی از طریق گردشگری و صنعت توریسم بوده و با در نظر داشتن این مورد، منطقی است که بیشترین مشاغل مورد نیاز این کشور در حوزه استخدام نیروهای خدماتی است. ضمن اینکه پس از گردشگری، اسپانیا در صنعت کشاورزی نیز پیشرو و فعال شناخته می شود.

حقوق ماهیانه برخی مشاغل در اسپانیا

پیشتر اشاره گردید که به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری در اسپانیا، اکثر کارفرمایان این کشور استخدام نیروهای بومی را در الویت دارند و به همین دلیل برای افرادی که تمایل به اخذ اقامت اسپانیا را دارند، شاید بهترین راه مهاجرت کاری نباشد اما به دلیل اقتصاد قوی این کشور مهاجرت و نهایتا اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا نیز می تواند از بهترین روش های اخذ اقامت این کشور باشد. با این وجود در ادامه به بررسی برخی از مشاغل مورد نیاز در اسپانیا پرداخته خواهد شد.

درآمد ماهیانه کار در کشور اسپانیا

برای درک بهتر میزان حقوق دریافتی و میزان درآمد افراد در ادامه به بررسی بیشتر حقوق برخی از مشاغل در اسپانیا پرداخته خواهد شد:

لیست مشاغل موجود در اسپانیاحقوق ماهیانه برحسب یورو
حسابدار3780€
معمار4740€
پرستار4350€
مدیر فروش670€
مدیر پروژه5950€
مهندس شبکه4680€
مدیر فناوری اطلاعات7460€
برنامه نویس4580€
روزنامه نگار5300€
گوینده3720€
داروساز5950€
صندوق دار2950€
وکیل7210€

درآمد ماهیانه کار در کشور اسپانیا

البته در پایان ذکر این نکته الزامی است که کشور اسپانیا به دلیل اقتصاد قوی، زیبایی های بسیار زیاد و جاذبه های توریستی و نیز داشتن این ویژگی که امکان اقامت پس از چند سال برای افراد فراهم می گردد می تواند مقصد فوق العاده ایی برای افراد باشد. با داشتن اقامت اسپانیا که جزو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است، فرد می تواند به راحتی در کلیه اروپا به راحتی تردد داشته باشد. ال

بته شاید مهاجرت به روش کاری بهترین روش به این کشور و به طور کلی اتحادیه اروپا نباشد اما همانگونه که پیشتر ذکر گردید سرمایه گذاری و تحصیل روش های مناسبی محسوب می شوند. افراد علاقمند می تواند برای دستیابی به اقامت اروپا علاوه بر اسپانیا، به سرمایه گذاری در پرتغال و یونان نیز توجه نمایند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای افراد علاقمند به این مهم خواهند بود.

متداول ترین سوالات حقوق ماهیانه کار در اسپانیا

در بخش پایانی مقاله حقوق ماهیانه کار در اسپانیا مفتخر به پاسخ گویی سوالات پرتکرار شما خواهیم بود:

  • بیشترین میزان حقوق ماهیانه کار در اسپانیا مربوط به کدام مشاغل می باشد؟ بیشترین میزان درآمد این کشور بر اساس تولید حجم ناخالص داخلی از طریق گردشگری و صنعت توریسم بوده و با در نظر داشتن این مورد، منطقی است که بیشترین مشاغل مورد نیاز این کشور در حوزه استخدام نیروهای خدماتی است. ضمن اینکه پس از گردشگری، اسپانیا در صنعت کشاورزی نیز پیشرو و فعال شناخته می شود.
  • شرایط و حقوق ماهیانه کار در اسپانیا به چه مواردی بستگی دارد؟ در رابطه با کشور اسپانیا به دلیل پایین بودن موقعیت های شغلی و نیز بالا بودن نرخ بیکاری، مهاجرت از طریق کار به این کشور تنها در صورتی ممکن است که فرد دارای مهارت بسیار خاص در سطح بین المللی و در رشته مورد نیاز برای کشور اسپانیا است.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در اسپانیا

  1. مارون گفت:

    سلام مرسی از مطلب خوب و کامل شما در باره حقوق ماهیانه کار در اسپانیا جدول ها کامل بودن که هزینه ها رو برآورد کرده بودید. فقط سوالی که دارم اینه که اگر بشه ویزای کاری اسپانیا رو گرفت باید از قبل پیشنهاد کاری داشت؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما بایستی پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *