مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان

رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان

یکی از برنامه های کاربردی رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان بوده که توجه بسیاری از دانشجویان بین الملل را به خود جلب کرده است. علاقه مندان از سراسر جهان به موسسات آموزش عالی این کشور بیشتر می شوند. سال به سال تعداد دانشجویان خارجی که مایل به دریافت تحصیلات حرفه ای بالاتر و کارشناسی ارشد در ارمنستان هستند در حال افزایش است. در حال حاضر موسسات آموزش عالی این کشور میزبان حدود 7000 دانشجوی خارجی است.

2 قانون اصلی برای تنظیم آموزش عالی این کشور وجود دارد:

  • قانون آموزش (1999)
  • قانون آموزش حرفه ای عالی و کارشناسی ارشد (2004)

مورد اخیر ساختار اصلی، اصول سازماندهی و مکانیزم های تأمین مالی و همچنین مبانی اصلاح نظام مند و بهبود آموزش عالی را تعیین می کند. این قوانین توسط مجموعه ای از آیین نامه ها در زمینه هایی مانند سیستم مدرک، تضمین کیفیت، چارچوب ملی صلاحیت، اعتبارات دانشگاهی و انتقال آن ها، تحرک دانشجویان، بعد اجتماعی و غیره پشتیبانی می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای کسانی که علاقه مند به تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان هستند این نگارش را آماده کرده اند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان

در این کشور تحصیلات عالی برجسته است. به همین دلیل است که تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. این کیفیت بالای آموزشی است که توسط دانشگاه های این کشور ارائه می شود. در طول تاریخ، آموزش برای مردم این کشور همیشه در اولویت بوده است و به عنوان یکی از اجزای ضروری فرهنگ و سنت آن ها محسوب می شود. بدون شک امروزه نیز یکی از مهم ترین ارزش ها باقی می ماند. کیفیت بالای آموزش ارائه شده در این کشور همراه با هزینه بسیار مقرون به صرفه زندگی، دانشگاه های این کشور را سال به سال محبوب تر می کند.

آموزش و پرورش در این کشور توسط نهادهای آموزش عالی دولتی و خصوصی نمایندگی می شود. این موسسات آموزشی تحت مسئولیت چندین وزارتخانه فعالیت می کنند. اما اکثر آن ها تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و علوم هستند. برای کشوری با حدود 3 میلیون نفر جمعیت، 65 موسسه آموزش عالی خصوصی و دولتی دارد که این رقم نسبتا بالایی است و نشان دهنده سیاست ملی سرمایه گذاری در سرمایه انسانی است.

آموزش عالی توسط انواع مختلفی از موسسات ارائه می شود که عبارتند از:

آموزش عالی در ارمنستان

دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان عبارتند از:

  • دانشگاه ارمنستان روسی (RAU)
  • دانشگاه کشاورزی ایروان

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان

از مشاغل کشاورزی خانوادگی، گلخانه های با تکنولوژی بالا و مشاغل دامداری تا عرضه مواد غذایی، متخصصان کشاورزی تقاضای زیادی دارند و بخش کشاورزی نیاز مبرم به افراد تازه وارد دارد که رویکردهای نوآورانه موثری را در صنعت به ارمغان خواهند آورد. آموزش رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان شامل مطالعه بخش های مختلف از جمله تولید دام و امنیت غذایی، باغداری و باغداری، اتوماسیون کشاورزی و مدیریت زمین است. کشاورزی همچنین ارتباط تنگاتنگی با جنگلداری و کشاورزی دارد. تحصیل جنگلداری و کشاورزی شما را به دانش بازسازی و حفاظت از جنگل و حیات وحش، احیای اکوسیستم و غیره مجهز می کند.

آموزش کشاورزی شامل مطالعه بخش های مختلف از جمله تولید دام و امنیت غذایی، باغداری و باغداری، اتوماسیون کشاورزی و مدیریت زمین است. کشاورزی نیز ارتباط تنگاتنگی با جنگلداری و کشاورزی دارد. تحصیل جنگلداری و کشاورزی شما را به دانش بازسازی و حفاظت از جنگل و حیات وحش، احیای اکوسیستم و غیره مجهز می کند.

در این کشور کشاورزی با سرعت زیادی در حال توسعه است و همچنان منبع اصلی فعالیت های اقتصادی در مناطق روستایی است و سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی این کشور دارد. به همین دلیل است که دانشگاه های محلی تجربه وسیع و تخصص متنوعی را در توسعه و ارائه دوره های کشاورزی نشان می دهند. دانشگاه ملی ارضی ارمنستان که در سال 1930 تأسیس شد، اکنون دانشگاه پیشرو در زمینه آموزش کشاورزی در این کشور است.

نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در ارمنستان برای مهندسان کشاورزی را نشان می دهد:

حقوق ماهیانه کار در ارمنستان برای مهندسان کشاورزی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان

هزینه تحصیل در ارمنستان چندان گران نیست. جدول زیر هزینه ها را نشان می دهد:

مقاطع تحصیلیهزینه به دلار
کارشناسیبین 833$ تا 8540$
تحصیلات تکمیلیبین 791$ تا 8064$

هزینه های زندگی در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی دیگر نسبتا کمتر است. با این حال، هزینه های زندگی بسته به شیوه زندگی متفاوت است. متوسط ​​هزینه زندگی در این کشور برای دانشجویان بین المللی حدود 275000AMD تا 355000AMD است. این مقدار شامل اقامت، غذا، آب و برق و سایر هزینه های ضروری بود.

لیست بورسیه های تحصیلی در این کشور برای دانشجویان بین المللی از بودجه کامل گرفته تا حمایت محدود یا معافیت از شهریه محدود می شود. حتی دولت این کشور به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی می دهد. اکثر دوره های تحصیلی همچنین دارای بورسیه ها و بورسیه های بودجه کامل و همچنین کمک هزینه سفر و کمک های مالی هستند. بنابراین، دانشجویان بین المللی بورسیه های زیادی برای درخواست دارند. این کشور برای اعطای بورسیه و کمک مالی به دانشجویان بین المللی با بسیاری از کشورها قرارداد امضاء کرده است.

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در ارمنستان

ویزای دانشجویی ارمنستان

پس از ثبت نام در دانشگاه این کشور، موسسه خاص برای اجازه ورود به شما در وزارت امور خارجه (MFA) درخواست می کند. پس از اخذ مجوز ورود از وزارت امور خارجه، باید برای دریافت ویزای دانشجویی در نزدیکترین سفارت این کشور اقدام کنید. فرم درخواست ویزا را به طور کامل تکمیل کرده و همراه با اسناد و مدارک ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی ارمنستان عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه
  • 3 قطعه عکس به اندازه گذرنامه
  • دعوت نامه (در صورت لزوم)
  • نامه همراه (باید دلیل و مدت اقامت در این کشور را شامل شود)
  • نامه پذیرش از موسسه آموزشی این کشور
  • مدرک تسلط بر زبان انگلیسی مانند گواهینامه نمره آیلتس یا تافل
  • رسید شهریه
  • مدارک آموزشی
  • اثبات محل اقامت
  • شواهدی از امکانات مالی
  • مدارک بیمه درمانی معتبر

سفارت ویزای یکبار ورود برای این کشور صادر می کند. برای این کار، باید هزینه ها را در خود سفارت پرداخت کنید. هنگامی که در این کشور هستید، کارت اقامت خود را بدون هیچ گونه هزینه ای دریافت خواهید کرد. چنانچه برای مهاجرت به خارج از کشور به مشاور نیاز دارید و یا می خواهید برای ویزای کار ارمنستان آماده شوید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *