مهاجرت تحصیلی هند

رشته مهندسی کشاوزی در هند

رشته مهندسی کشاوزی در هند

اگر به تحصیل رشته مهندسی کشاوزی در هند علاقه دارید باید به شما بگوییم که در این کشور برای تحصیل مهندسی کشاورزی شرایط خوبی فراهم است. هرساله دانشجویان بین المللی از این رشته در هند فارغ التحصیل می شود و همچنین می توانند در این کشور به کار مناسبی مشغول شوند. کشور هند از کشورهای پرجمعیت و بزرگ آسیایی محسوب می شود که دانشگاه های معتبری نیز دارد. در هند آیین ها و مراسم های مختلفی وجود دارد که از بهترین جذابیت ها محسوب می شوند. در طول دانشجویی خود با اسکان در مرکز شهر و یا خوابگاه های دانشجویی از نزدیک با فرهنگ و نوع و سبک زندگی هندی ها آشنا خواهید شد. رشته مهندسی معدن نیز در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا در گرایش های مختلف در این کشور ارائه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت برای تحصیل به هند مشاور شماست.

جایگاه رشته مهندسی کشاوزی در هند

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که کشاورزی ستون فقرات اقتصاد هند است. این کشور به دلیل داشتن زمین و خاک حاصلخیز، سرزمینی برای کشاورزان با فرصت های فراوان برای کشاورزی است. دولت استراتژی هایی را برای ترویج کشاورزی و فناوری های مرتبط با آن ایجاد کرده است. این امر منجر به توسعه مهندسی کشاورزی به عنوان یک علم جداگانه برای خود شده است. بسیاری از مؤسسات کشاورزی در هند به دانشجویان علاقه مند به کشاورزی و فناوری کاربردی آن آموزش با کیفیت ارائه می دهند. مهندسی کشاورزی حول مطالعه اصول مهندسی در زندگی واقعی می چرخد ​​که می تواند برای بهبود شیوه های کشاورزی مانند تولید محصول، کشت و فرآوری محصولات کشاورزی و محصولات جانبی مورد استفاده قرار گیرد. برنامه مهندسی کشاورزی شامل ترکیبی از اصول زیست شناسی گیاهی و جانوری، عمران، شیمی، مکانیک و مهندسی برق است. این باعث می شود برنامه یک همه کاره واقعی باشد.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص کالج های رشته مهندسی کشاورزی در هند هستید:

تعداد کالج های مهندسی کشاورزی در هندکالج های خصوصیکالج های دولتیمقاطع تحصیلینرخ فارغ التحصیلینرخ اشتغال دانشجویی
23315578دیپلم73%%59
لیسانس
فوق لیسانس
دکترا

تحصیل رشته مهندسی کشاوزی در هند

مهندسی کشاورزی یکی از زیر شاخه های مهندسی است. به عبارت ساده تر، تلفیقی از کشاورزی و فناوری است. هند یک کشور مبتنی بر کشاورزی است که توضیح می دهد که چرا بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن بسیار تقاضا هستند. این تقاضا منجر به توسعه دوره های مهندسی کشاورزی شده است که در آن دانش آموزان با سیستم کشاورزی هند و مواجهه آن با فناوری آشنا می شوند. چشم انداز رشد در بخش کشاورزی جذابیت این دوره را افزایش داده است. با توجه به اینکه کشاورزی به عنوان ستون فقرات اقتصاد هند در نظر گرفته می شود، این بخش به متقاضیان شغلی شکوفا می دهد. می توان این شاخه از مهندسی را از طریق دوره های فنی مختلف مانند دیپلم، فرا گرفت.

در نمودار زیر شاهد میزان نرخ افزایش فارغ التحصیلی در رشته مهندسی کشاورزی در هند هستید:

نرخ فارغ التحصیلی از رشته مهندسی کشاورزی در هند

دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در هند

مدرکی از طرف بهترین دانشگاه برای مهندسی کشاورزی می تواند برای حرفه فرد معنی زیادی داشته باشد. این دوره در افق جدید است اما فرصت های شغلی را ارائه می دهد که با سایر دوره های اصلی همتراز است. پس از اتمام دوره تحصیلات تکمیلی خود در رشته مهندسی کشاورزی، دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد یا M.Tech ادامه دهند. در جریان هایی مانند ماشین آلات کشاورزی، تولید محصولات زراعی، کشاورزی-انفورماتیک و مهندسی برق و غیره. امروزه چندین موسسه هندی دوره مهندسی کشاورزی را تحت برنامه UG به دانشجویان ارائه می دهند. VFSTRU در بین دانشجویان ساکن در داخل و خارج از ایالت های آندرا پرادش و تلانگانا بسیار محبوب است. این مرکز در حال رشد برای مهندسی کشاورزی در کشور است. این رشته مهندسی کشاورزی را هم به عنوان یک برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

در لیست زیر شاهد برخی از برترین دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در هند هستید:

  • دانشگاه شاردا
  • دانشگاه کشاورزی چاوداری چاران
  • دانشگاه انتگرال، لاکنو
  • دانشگاه کشاورزی و فناوری ماهارانا

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در هند

معیارهای واجد شرایط بودن رشته مهندسی کشاورزی برای دوره های کارشناسی و تحصیل کارشناسی ارشد در هند متفاوت است. معیارهای واجد شرایط بودن این دوره ها توسط دانشگاه ها یا دولت تعریف می شود که شامل فاکتورهای مختلفی مانند نمره کلاس ، محدودیت سنی، مقطع کنکور و غیره می باشد. داوطلبانی که شرایط واجد شرایط بودن را دارند مجاز به درخواست برای دوره ها هستند در حالی که بقیه از روند پذیرش حذف می شوند. دانش آموزان باید امتحان سطح 10 یا معادل آن را از یک هیئت آموزشی معتبر در هند گذرانده باشند. دانشجویان متقاضی این دوره باید به رشته های علوم (فیزیک، شیمی،ریاضیات) در سطح متوسطه بالاتر خود جریان دارند. دانش آموزان بافیزیک، علم شیمی و زیست شناسی در سطح مذکور خود نیز می توانند اعمال شوند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در هند

فرصت های شغلی رشته مهندسی کشاورزی در هند

دانشجویی که فارغ التحصیل کارشناسی در هند در رشته مهندسی کشاورزی است دریایی از فرصت های شغلی زیر بال خود دارد. دانش آموزان می توانند مسیرهای شغلی مانند شغل به عنوان مهندس کشاورزی در صنایع مبتنی بر کشاورزی، مهندسان محصولات کشاورزی، متخصصان کشاورزی، بازرسان کشاورزی، مدیران فروشگاه های مزرعه، محققان کشاورزی، مهندسان کنترل های محیطی، کشاورزان، ناظران مواد غذایی، میکروبیولوژیست یا فیزیولوژیست گیاهی را انتخاب کنند. و غیره اینها فقط نوک کوه یخ هستند. مهندسی کشاورزی یک حرفه در حال پیشرفت است که انتظار می رود در سال های آینده به ارتفاعات جدیدی دست یابد. از آنجایی که پیشرفت تکنولوژی در رابطه با کشاورزی نیاز روز در چشم انداز هند است، حوزه مهندسی کشاورزی این کشور روشن است. این دوره همچنین فرصت های شغلی متنوعی را برای دانشجویان و چشم اندازی منحصر به فرد برای بهبود تولیدات کشاورزی کشور فراهم می کند.

مراحل پذیرش از دانشگاه های کشور هند

ممکن است شما از روند و مسیر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های هند کمی نگران باشید. روش پذیرش برای کالج های مهندسی کشاورزی در هند بسیار ساده است. داوطلبان باید آزمون صلاحیت خود را با حداقل نمره قبولی پشت سر گذاشته باشند. آنها باید به موقع برای آزمون های ورودی صلاحیتی که توسط دانشگاه ها یا سازمان های دولتی برگزار می شود، درخواست دهند. هنگامی که داوطلبان امتحان ورودی را پشت سر گذاشتند، معمولاً یک جلسه مشاوره برگزار می شود که به داوطلبان اجازه می دهد تا کالج را بر اساس اولویت انتخاب کنند. سپس، در نهایت، اگر همه اینها بی نتیجه ماند، می توانید پس از گذراندن تشریفات پذیرش در مؤسسه مربوطه، خود را به عنوان یک دانشجوی مهندسی کشاورزی تصور کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به هند مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *