مهاجرت تحصیلی هند

اعزام دانشجو به هند

اعزام دانشجو به هند

اعزام دانشجو به هند از سایر برنامه های اخذ اقامت تحصیلی می باشد که هر ساله به دلیل هزینه های مقرون به صرفه مورد استقبال قرار گرفته است. شایان ذکر است که متقاضیان تحصیل در این کشور برای اعزام به هند می توانند با وکیل مهاجرتی در این امور پرداخته و آن را به خوبی پیش ببرند. متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

شرایط تحصیل در هند

کشور هندوستان یکی از کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل می باشد. گفتنی است که این کشور می تواند مزایای مطلوبی را عاید متقاضیان تحصیل در رشته های مختلف نماید. متقاضیان نیز می توانند به واسطه تحصیل در این کشور و مزایای آن، آینده خود را رقم زنند. به عبارتی می توان گفت کشور هندوستان مقصدی مناسب برای تحصیل با بودجه ای محدود می باشد. برخی از مزایایی که تحصیل در هند می تواند عاید متقاضیان نماید عبارتست از:

  • هزینه پایین
  • مدارک نسبتا معتبر
  • فراهم بودن امکانات آموزشی مطلوب
  • امکان کار ضمن تحصیل

متقاضیان تحصیل در هند نیز علاوه بر مزایای فراوان شامل محدودیت هایی شوند. شایان ذکر است که متقاضیان در خصوص محدودیت های موجود در کشور هند می توانند با پیشروی آگاهانه تحصیلی در این کشور به این محدودیت ها غلبه کرده و آن ها را از میان بردارند. همچنین این محدودیت ها باعث می شوند تا دانشجویان در کشور هند، با شرایط سخت زندگی رو به رو شده و روش های مدیریت زندگی را نیز بیاموزند. برخی از محدودیت های تحصیل در هند عبارتست از:

  • پایین بودن اعتبار مدرک تحصیلی نسبت به مدارک اخذ شده در اروپا
  • نرخ بیکاری
  • پایین بودن دستمزد مشاغل دانشجویی
  • پایین بودن سطح زندگی و تحصیل نسبت به کشورهای اروپایی

اعزام دانشجو به هند در مقطع کارشناسی

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هند مستلزم رعایت شرایط مورد نیاز و تهیه مدارک مورد نظر می باشند. این مدارک بیانگر میزان شایستگی متقاضیان برای تحصیل در کشور هند می باشند. گفتنی است که تحصیل در این مقطع در هند را می توان فرصت مناسبی برای وفق دادن خود با شرایط موجود در کشور هند تلقی نمود. برخی شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی در هند عبارتند از:

  • دیپلم 12 ساله و ریز نمرات آن
  • مدرک پیش دانشگاهی (در صورت وجود)
  • آماده سازی شهریه و هزینه های جانبی

گفتنی است که تحصیل در مقطع کارشناسی در هند را می توان بر اساس برخی ملاک ها سنجید. شایان ذکر است که تحصیل در این مقطع بسته به دانشگاه مورد نظر می تواند هزینه متفاوتی داشته باشد. به طور کلی میانگین شهریه دانشگاه در این کشور برابر با $250 الی $750 (دلار) در سال می باشند به به نوبه خود هزینه بسیار پایینی محسوب می شود و متقاضیان می توانند از این فرصت برای اخذ مدرک تحصیلی نسبتا معتبری اقدام نمایند. البته هزینه ذکر شده برای دانشجویان محصل در رشته های علوم انسانی می باشد و علوم نظری نیز به طور کلی می تواند بسته به شرایط بین $450 الی $1600 (دلار) هزینه را در بر گیرد. شایان ذکر است که متقاضیان می توانند به واسطه اخذ بورسیه برای تحصیل رایگان در هند اقدام نمایند.

اعزام دانشجو به هند در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به هند در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان تحصیل در کشور هندوستان در مقطع کارشناسی ارشد می توانند تحصیلات خود را به زبان انگلیسی در این کشور ادامه دهند. به عبارتی این دوره می تواند برای آن ها یک دوره تحصیلی طلایی باشد. چرا که تحصیل در این دوره می تواند فرصت های مطلوب در خصوص کار پس از تحصیل را در اختیار متقاضیان قرار دهد. دوره کارشناسی ارشد در هند اغلب تا 2 سال به طول می انجامد و دانشجو می تواند در طول این مدت از مزایای موجود بهره مند گردد. برخی از مزایای تحصیل در این دوره در هند عبارتند از:

  • کار حین تحصیل
  • مزایای اجتماعی
  • بهره مندی از فرصت های شغلی
  • بهره مندی از امکان تحصیل به زبان انگلیسی

تحصیل در این مقطع نیز مانند دوره کارشناسی می تواند بسته به رشته و دانشگاه مورد نظر دارای هزینه متفاوتی باشد. اما به طور کلی تحصیل در این مقطع در کشور هند می تواند برای رشته های شاخه علوم انسانی دارای هزینه ای بالغ بر حدود $900 الی $1,800 (دلار) در سال باشد که به نوبه خود مجددا هزینه پایینی برای تحصیل در یک کشور خارجی به حساب می آید. گفتنی است که متقاضیان برای تحصیل در این مقطع مستلزم مدرک کارشناسی معتبر و علاوه بر آن آیلتس با حداقل نمره 5 می باشند.

دانشگاه های برتر کشور هند

کشور هندوستان بر خلاف این که دارای امکانات آموزشی در حد کشور های اروپایی نمی باشد، دارای دانشگاه های مطلوبی است که به متقاضیان در کسب تخصص در سطوح بالا یاری می رسانند. گفتنی است که تحصیل در این دانشگاه ها می تواند برای دانشجویان مدارک نسبتا معتبری را با کمترین هزینه ممکن به ارمغان آورد و دانشجویان می توانند به پشتوانه تخصص خود و مدارک اخذ شده، اقدام به کار پس از تحصیل در این کشور نمایند.

برخی از بهترین دانشگاه های هند عبارتست از:

دانشگاه مورد نظرمعرفی
موسسه فناوری رورکلایکی از بهترین موسسات در خصوص تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه علوم مهندسی می باشد.
موسسه تکنولوژی رورکیاین موسسه نیز یکی از بهترین موسسات برای تحصیل در مقاطع مختلف در کشور هند می باشد که در زمینه مهندسی فعال تر است.

توصیه می شود تا متقاضیان برای سهولت در روند مهاجرت خود با وکلای مجرب مهاجرتی همکاری به عمل آورند. شایان ذکر است که حضور وکلای مهاجرتی مجرب می تواند مهاجرت متقاضیان را به بهترین شکل پیش برده و در امور مختلف آن ها را یاری رساند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از موسسات برجسته در زمینه مهاجرت می باشد که توانسته به پشتوانه سابقه درخشان خود، به متقاضیان بسیاری در امور مهاجرتی یاری رساند. متقاضیان برای همکاری با مجموعه می توانند با کارشناسان مجرب موسسه تماس حاصل فرمایند تا پس از مشاوره برای انجام امور مرتبط راهنمایی شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *