مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته مهندسی شیمی در مجارستان

رشته مهندسی شیمی در مجارستان

با تحصیل رشته مهندسی شیمی در مجارستان دانشجویان بین المللی می توانند اقامت این کشور را بدست آورده و در این کشور مشغول به کار شوند. این کشور دارای سنت طولانی آموزش عالی است که برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان را در خود جای داده است. این کشور هویت منحصر به فردی دارد، چیزی که برای حفظ آن سخت تلاش می کند و به آن افتخار می کند. اگرچه، یکی از کشورهای اروپایی کوچکتر است، اما فرصت های زیادی برای ارائه دانشجویان بین المللی دارد. این کشور که در اروپای مرکزی واقع شده است، خانه تقریبا 10 میلیون نفر است.

این کشور عضو اتحادیه اروپا است و کاملا محصور در خشکی است و با 7 کشور دیگر مرز مشترک دارد. این کشور دارای تاریخ غنی است و از نظر فرهنگی در زمینه های هنر، موسیقی، ادبیات، ورزش و علم و فناوری اهمیت دارد. علاوه بر این، این کشور دارای بزرگترین سیستم غار آب حرارتی، بزرگترین دریاچه در اروپای مرکزی و بزرگترین علفزارهای طبیعی در اروپا است. برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در مجارستان پیشنهاد می شود این نگارش را که توسط کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را مطالعه کنید.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در مجارستان

این کشور کشوری کوچک و زیبا با محیطی امن و دوستانه است. باوجود اینکه، این کشور از نظر مطالعات بین المللی به اندازه سایر کشورهای اروپایی شناخته شده نمی باشد، اما در این کشور، دانشجویان بین المللی می توانند در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالا تحصیل کنند. چندین دانشگاه از این کشور به دلیل تحصیلات خوب خود مورد قدردانی قرار گرفته اند و همیشه در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان حضور دارند. در سال ‌های اخیر، دانشجویان بیشتری تصمیم گرفته ‌اند در این کشور در خارج از کشور تحصیل کنند و تجربه ‌ای شگفت ‌انگیز را تجربه کنند.

بنابراین، به عنوان یک دانشجو در این کشور، احتمالا می خواهید برخی از مهم ترین جنبه های عملی را بدانید که به شما کمک می کند راحت تر با زندگی در هر شهر دانشجویی این کشور سازگار شوید. ده ها دانشگاه در سراسر کشور برنامه هایی را ارائه می دهند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. در تمام رشته های دانشگاهی، صدها برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی موجود است. این مدارک از طرح بولونیای اروپا پیروی می کنند و در سراسر اروپا و سایر نقاط جهان به رسمیت شناخته می شوند.

مهم ترین دانشگاه هایی که رشته مهندسی شیمی در مجارستان را ارائه می دهند، در نمودار زیر آمده است:

مهم ترین دانشگاه های شیمی در مجارستان

مشاغل رشته مهندسی شیمی در مجارستان

فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در مجارستان از ریاضیات و علوم برای ایجاد راه حل های اقتصادی برای مسائل فنی استفاده می کنند. آن ها از اکتشافات علمی برای کاربردهای تجاری استفاده می کنند که به نفع مصرف کنندگان یا جامعه است. بسیاری از مهندسان شیمی محصولات جدیدی تولید می کنند. در طول این فرآیند، آن ها الزامات عملکردی، طراحی و آزمایش اجزا را در نظر می گیرند، طرح نهایی را تولید می کنند و محصول نهایی را از نظر اثربخشی، هزینه، ایمنی و قابلیت اطمینان ارزیابی می کنند.

در کنار طراحی و توسعه، کار در آزمایش، تولید یا نگهداری برای مهندسان شیمی رایج است. آن ها ممکن است کیفیت محصول را آزمایش کنند، بر تولید کارخانه نظارت کنند یا علت خرابی را تعیین کنند. هزینه و زمان نیز باید برای پروژه ها برآورد شود. سرپرستان بر کل پروژه ها یا اجزای اصلی نظارت دارند. مهندسان شیمی باید به طور گسترده از کامپیوتر در کار خود استفاده کنند. آن ها مشخصات قطعات را تولید می کنند، عملیات را آزمایش و شبیه سازی می کنند، کیفیت و اثربخشی را کنترل می کنند. فناوری نانو نیز اصول جدیدی را به فرآیند طراحی وارد می کند.

مهندسان شیمی مشکلات مربوط به استفاده یا تولید مواد شیمیایی و سایر پروژه ها را با استفاده از اصول شیمی حل می کنند. مهندسین شیمی برای تولید مواد شیمیایی در مقیاس بزرگ تجهیزات و فرآیندها را طراحی می کنند، روش های تولید را برنامه ریزی و آزمایش می کنند و بر تولید نظارت می کنند. آن ها ممکن است در صنایع مختلفی فراتر از تولیدات شیمیایی از جمله صنایع تولید کاغذ، پوشاک، مواد غذایی، الکترونیک و انرژی کار کنند. برخی از مهندسان شیمی در خدمات تجاری، بیوتکنولوژی و مراقبت های بهداشتی کار می کنند.

حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای مهندسان شیمی در نمودار زیر بررسی شده است:

حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای مهندسان شیمی

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در مجارستان

دانشگاه های دولتی این کشور در مقایسه با دانشگاه های غربی بسیار مقرون به صرفه تر هستند. هزینه تحصیل در مجارستان برای دانشجویان بین المللی در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به یورو
اکثر مدارک تحصیلیبین 1200€ تا 5000€
مدارک پزشکی و دندانپزشکیبین 12000€ تا 16000€

اکثر موسسات آموزش عالی در این کشور دانشجویان را ملزم به پرداخت این هزینه ها قبل از ثبت نام می کنند. معمول است که دانشگاه های خصوصی شهریه بالاتری را دریافت می کنند. مثل همیشه، توصیه می‌ کنیم از صفحه رسمی دانشگاه دیدن کنید تا بفهمید چقدر باید پرداخت کنید. چیزی که باید به آن توجه کنید این است که دانشگاه‌ های دولتی و دانشگاه‌ های خصوصی در تصمیم‌ گیری برای دریافت شهریه از شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه آزاد می باشند. گاهی اوقات، شهروندان غیر اتحادیه اروپا هزینه های بیشتری را پرداخت می کنند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در مجارستان

کار حین تحصیل در مجارستان

برخی از شما ممکن است تصمیم بگیرید در طول تحصیل یا در تعطیلات تابستانی به صورت پاره وقت کار کنید تا هزینه های زندگی خود را تامین کنید یا تجربه کاری ارزشمندی کسب کنید. در حال حاضر، بسته به تابعیت شما، حقوق و تعهدات متفاوتی وجود دارد. که درعبارتند از:

  • اگر دانشجویی هستید که از یکی از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نروژ، سوئیس، ایسلند و لیختن اشتاین) می آیید، هیچ محدودیتی در ساعات کاری وجود ندارد و باید کارت ثبت نام داشته باشید.
  • اگر شهروند کشوری هستید که بخشی از منطقه اقتصادی اروپا (ایالت غیر منطقه اقتصادی اروپا) نیست، می توانید در طول تحصیل با مجوز اقامت برای مقاصد تحصیلی استخدام شوید و در طول دوره تحصیلی خود 24 ساعت هفته کار کنید.

دلایل یافتن شغل در دوران تحصیل عبارتند از:

  • کارفرمایان ساعات کاری و شرایط انعطاف پذیری را برای دانشجویان فراهم می کنند (پاره وقت، 4 یا 6 ساعت در روز).
  • شما می توانید هزینه زندگی خود را در کنار کمک هزینه ماهانه خود تامین کنید.
  • تجربه کاری به دست می آورید.

برای مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل می توانید از اطلاعات وکلا و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *