مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته مهندسی شیمی در مالزی

رشته مهندسی شیمی در مالزی

رشته مهندسی شیمی در مالزی از رشته های پر مخاطب در بین دانشجویان بوده و سالانه دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می کند. این کشور دارای 2 منطقه اصلی (مالزی غربی و مالزی شرقی) است که توسط دریای چین جنوبی از هم جدا شده اند. آب و هوای آن گرمسیری است و در طول سال می توان هوای گرم را انتظار داشت. فصول موسمی سخاوتمندانه کشور را سرسبز و گیاهان را سالم نگه می دارد. این کشور از شمال با تایلند و از جنوب با سنگاپور مرز زمینی دارد، اما در غیر این صورت توسط دریا احاطه شده است. شواهدی از سکونت انسان مدرن در این کشور وجود دارد که به 40000 سال قبل باز می گردد.

این کشور در طول این مدت تحت حاکمیت کشورهای مختلف بوده است که بر تنوع فرهنگی آن افزوده است. از زمان استقلال در سال 1957، این کشور یکی از بهترین رشدهای اقتصادی را در آسیا داشته است. اقتصاد نه تنها توسط منابع طبیعی کشور، بلکه توسط گردشگری، علم و توریسم پزشکی تقویت می شود. برنامه توسعه سازمان ملل از سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور که به شدت توسط دولت سرمایه گذاری شده است، تمجید کرده است. اقتصاد در حال ظهور و توسعه سریع این کشور، آن را برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در یک کشور جالب و آینده تحصیل کنند، ایده آل می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش درباره موضوع رشته مهندسی شیمی در مالزی تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

معرفی رشته مهندسی شیمی در مالزی

رشته مهندسی شیمی در مالزی یک رشته گسترده است که ریاضیات و علوم را با هم ترکیب می‌کند. به طوری که، تأثیر مهمی هرچند اغلب پنهان بر جامعه دارد. این رشته در مورد تبدیل مواد خام به محصولات ارزشمند و مطلوب، ایجاد محصولات و خدمات بادوام و تولید فناوری و دانش توانمند برای آینده ای پایدار است.

ورودی مهندسان شیمی در هر مرحله از پروژه از ایده اولیه گرفته تا محصولی که در انتهای خط تولید می‌شود و حتی به بازار، ارزشمند است. مهندسان شیمی به دلیل مهارت های همه جانبه و آینده شغلی بسیار مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرند. فارغ التحصیلان در بسیاری از بخش ها از مواد شیمیایی خوب و محصولات غذایی گرفته تا تامین کنندگان خدمات، پلیمرها و صنعت نفت مشغول به کار هستند.

مدرک این رشته به شما این امکان را می دهد که اصول شیمیایی و فیزیکی زیربنای مفاهیم مهندسی شیمی را درک کنید و به شما کمک کند تا توانایی بکارگیری مهارت های خود را در مسائل واقعی و عملی مهندسی پرورش دهید. همچنین مهارت های قابل انتقال شما را در ارتباطات، کار تیمی، آگاهی صنعتی و تجاری و مدیریت شغلی توسعه می دهد.

دانشگاه های زیر رشته مهندسی شیمی در را ارائه می دهند:

  • دانشگاه فناوری مالزیدانشگاه مالایا
  • دانشگاه مالزی
  • دانشگاه علوم مالزی
  • دانشگاه صنعتی پتروناس
  • دانشگاه پوترا مالزی

نمودار زیر رتبه جهانی دانشگاه های ذکر شده در لیست بالا را نشان می دهد:

رتبه جهانی دانشگاه های مالزی

مشاغل رشته مهندسی شیمی در مالزی

فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در مالزی برای طراحی و راه اندازی کارخانه ها و تجهیزات صنعتی برای تبدیل مواد خام به محصولات نهایی مجهز هستند. آن ها می توانند تخصص خود را بر روی یک تخصص، مانند صابون و مواد شوینده متمرکز کنند، یا می توانند روی طیف متنوعی از محصولات تمرکز کنند. یک مهندس شیمی در طراحی، توسعه، ساخت و بهره برداری از فرآیندهای صنعتی برای تولید طیف متنوعی از محصولات، و همچنین در کالاها و مواد شیمیایی تخصصی شرکت دارد. صنایع مربوطه شامل نفت و گاز، داروسازی، انرژی، تصفیه آب، غذا و نوشیدنی، پلاستیک و لوازم بهداشتی است. مهندسی شیمی مدرن همچنین به مواد و تکنیک‌های با ارزش جدید مانند نانوتکنولوژی، سلول‌های سوختی و مهندسی زیست پزشکی توجه دارد.

حقوق ماهیانه کار در مالزی برای مهنسان شیمی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در مالزی برای مهنسان شیمی

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در مالزی

هزینه تحصیل در مالزی در هر موسسه متفاوت است، اما در یکی از دانشگاه های دولتی متعدد کمتر خواهد بود. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه به رینگیت
کارشناسی7000MYR
کارشناسی ارشد11000MYR

موسسات خصوصی و خارجی به ویژه برای موضوعات تخصصی مانند پزشکی ممکن است هزینه تحصیل بالاتری داشته باشند. بورسیه های تحصیلی برای افرادی که تحصیلات تکمیلی را انجام می دهند وجود دارد که به تامین مالی کمک می کند. موسسه شما می تواند اطلاعاتی در این مورد به شما ارائه دهد. هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری مانند آمریکا و بریتانیا پایین است. توصیه می شود که بودجه ای بین 10000MYR تا 15000MYR (رینگیت) در سال داشته باشید. این شامل غذا، مسافرت و اقامت است.

اگر در یک شهر بزرگتر مانند کوالالامپور زندگی می کنید، هزینه های زندگی شما بیشتر از زمانی است که در یک شهر یا شهر کوچکتر زندگی می کنید. همچنین باید مطمئن شوید که برای مدتی که در این کشور هستید بیمه درمانی دارید، موسسه شما می تواند در مورد بهترین سیاست ها برای دانشجویان به شما مشاوره دهد. شما باید ثابت کنید که بودجه کافی برای ورود به این کشور دارید. این بدان معنی است که اطمینان حاصل کنید که بودجه مورد نیاز را در زمان کافی در اختیار دارید.

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در مالزی

کار حین تحصیل در مالزی

اگر دوست دارید کمی تجربه کاری کسب کنید، ممکن است تحت شرایطی بتوانید در حین تحصیل کار کنید. علاوه بر فرصت های کاری در پردیس، شما همچنین می توانید به صورت پاره وقت در خارج از محوطه دانشگاه به شرط داشتن تاییدیه مشغول به کار شوید. با این حال، تحصیل شما باید همیشه اولویت اصلی شما باشد. زیرا، دانشجویان بین المللی اجازه ندارند در حین تحصیل در این کشور کار کنند.

برای دانشجویان بین المللی، آن ها باید کارت دانشجویی معتبر داشته باشند و بیش از 7 روز در ترم بدون برنامه تحصیلی باشند. این به شما اجازه می دهد تا 20 ساعت در هفته با مجوز کار دانشجویی از اداره مهاجرت مالزی کار کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این تحت دستورالعمل های بسیار سختگیرانه است و شما باید در این مورد با خدمات دانشجویی مشورت کنید. برای مشورت در باب مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *