مهاجرت تحصیلی مکزیک

رشته مهندسی شیمی در مکزیک

رشته مهندسی شیمی در مکزیک

رشته مهندسی شیمی در مکزیک یکی از برترین و پرمخاطب ترین رشته های این کشور بوده و فارغ التحصیلان می توانند بلافاصله مشغول به کار شوند. این کشور، کشوری در آمریکای شمالی است که از شمال با ایالات متحده و از جنوب با کشورهای آمریکای مرکزی بلیز و گواتمالا مرز مشترک دارد. این کشور همچنین دارای خطوط ساحلی بسیار طولانی با اقیانوس آرام و خلیج مکزیک و خط ساحلی کوتاه با دریای کارائیب است.

این کشور یک مقصد تعطیلات بسیار محبوب برای مسافران از سراسر جهان، به ویژه ایالات متحده و کانادا است، و بیشترین درآمد را از گردشگری در تمام کشورهای آمریکای لاتین دارد. این کشور دارای طیف گسترده ای از ویژگی های طبیعی از آب های درخشان اقیانوس ها و سواحل تا بیابان های ناهموار و کوه های دیدنی است.

این کشور بزرگترین کشور اسپانیایی زبان از نظر جمعیت در جهان است. ترکیبی عالی از سنت های چند 100 ساله و سبک زندگی معاصر را ارائه می دهد. فرهنگ غنی و پر جنب و جوش این کشور چندین جمعیت بومی را با مردم این کشور ترکیب می کند و همه این ها با نفوذ عظیم اسپانیایی مزه دار شده است. پیاده ‌روی در هر خیابان شهری، انواع مختلفی از لباس‌ های سنتی و معماری را به نمایش می‌گذارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن مشاوران مجرب در امر تحصیل رشته مهندسی شیمی در مکزیک می تواند شما عزیزان را راهنمایی کند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در مکزیک

بسیاری از شناخته شده ترین دانشگاه های آمریکای لاتین در این کشور واقع شده اند. دانشگاه های این کشور اغلب به 2 نوع تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • موسسات خصوصی
  • موسسات دولتی

سپس می‌توان آن ها را به دانشگاه ‌های توسعه حرفه ‌ای یا دانشگاه‌ های تحقیقات علمی تقسیم کرد، که به موضوعی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. آموزش عالی یکی از محرک های رشد فراگیر است. سرمایه گذاری در آموزش عالی، دسترسی و کیفیت آن به منافع مستقیم برای جوامع، اقتصاد و کشورهای دیگر تبدیل می شود. به خصوص در این عصر اقتصاد دانش که بسیار رقابتی و پیچیده است.

دستاورد مهم دیگر این است که دانشگاه های دولتی که بیش از 1 چهارم دانشجویان در آن ها ثبت نام می کنند، اکنون بیش از 80% از دانشجویان مقطع کارشناسی خود را در برنامه هایی ثبت نام کرده اند که کیفیت آن ها از خارج معتبر شده است. علاوه بر این، ایجاد و گسترش دانشگاه های فناورانه و پلی تکنیک ها در 2 دهه اخیر و توسعه اخیر آموزش از راه دور به این معنی است که عرضه آموزش عالی در حال حاضر متنوع تر و بهتر با پروفایل های مختلف دانشجویان و نیازهای بازار کار هماهنگ شده است.

در جدول زیر دانشگاه های رشته مهندسی شیمی به همراه رتبه جهانی آن ها را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه ملی خودمختار مکزیک194
موسسه ملی پلی تکنیک451
دانشگاه خودمختار متروپولیتن609
دانشگاه خودمختار نووو لئون811
دانشگاه خودمختار سن لوئیس پوتوسی900
دانشگاه خودمختار پوئبلا1039
دانشگاه سونورا1170
دانشگاه گوادالاخارا1205
دانشگاه میچوآکان سنت نیکلاس هیدالگو1299
دانشگاه گواناخواتو1379

مشاغل رشته مهندسی شیمی در مکزیک

مشاغل رشته مهندسی شیمی در مکزیک

فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در مکزیک نقش حیاتی در صنایع انرژی و فرآیند ایفا می کنند. آن ها مواد خام مانند نفت خام و گاز طبیعی را می گیرند و آن ها را به سوخت تبدیل می کنند که می تواند برای مشاغلی مانند گرم کردن خانه ها استفاده شود. افزودنی ها و مواد شیمیایی پیچیده برای تبدیل نفت خام به شکل قابل استفاده ضروری هستند تا بتواند ماشین آلات، وسایل الکترونیکی و خودروهایی را که ما هر روز به آن ها تکیه می کنیم، نیرو ببخشد. مهندسان شیمی در طراحی و توسعه طیف متنوعی از محصولات مشارکت دارند. کار آن ها بر تغییر حالت شیمیایی، فیزیکی و بیوفیزیکی یک ماده به چیزی دیگر متمرکز است. به عنوان مثال، آن ها ممکن است از روغن پلاستیک بسازند.

حقوق کار در این کشور برای مهندسان شیمی در نمودار زیر آمده است:

حقوق کار در مکزیک برای مهندسان شیمیبرای یافتن کار در این کشور می توانید از موسسات معتبر کاریابی در مکزیک کمک بگیرید.

هزینه تحصیل در مکزیک

در 2 دهه اخیر، جمعیت دانشجویی دانشگاه های این کشور 2 برابر شده است. به طوری که، از تقریبا 2 میلیون به 4.4 میلیون دانشجو رسیده است. در بین دانشجویان بین المللی نیز این اتفاق افتاده است. بیش از 30000 نفر بین المللی هر سال یک برنامه تحصیلی را در این کشور انتخاب می کنند، و این شامل دانشجویان مبادله نمی شود. آموزش از راه دور نیز بسیار محبوب است. زیرا، بیش از 600000 دانشجو این نوع آموزش را انتخاب می کنند.

اگر می خواهید مدرک خود را در این کشور آمریکای لاتین دریافت کنید، مقاطعی که می توانید در آن تحصیل کنید در نمودار زیر آمده است:

مقاطع تحصیلی شیمی در مکزیکطور هر کدام از مقاطع تحصیلی ذکر شده در نمودار بالا در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا3 سال

آموزش دولتی یارانه ای است. بنابراین، هزینه تحصیل و زندگی در مکزیک برای موسسات دولتی معمولا از 500$ تا 1000$ (دلار) برای دانشجویان بین المللی است. این امر باعث می شود که دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه باشند. اگر یک دانشگاه خصوصی را انتخاب می کنید، باید انتظار داشته باشید که به طور متوسط ​​بین 5000$ تا 10000$ (دلار) در هر سال تحصیلی پرداخت کنید.

تحصیل به زبان انگلیسی در مکزیک

پیدا کردن برنامه ای که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس شود، به خصوص در دانشگاه های دولتی می تواند دشوار باشد. این به رشته تحصیلی نیز بستگی دارد. زیرا، ممکن است برنامه های کم تقاضا به زبان انگلیسی در دسترس نباشند. با این وجود، امکان یافتن برنامه های تحصیلی به طور کامل به زبان انگلیسی، به ویژه در زمینه علم و فناوری و در دانشگاه های خصوصی وجود دارد. شما همچنین می توانید به زبان اسپانیایی تحصیل کنید. دانشگاه ها دوره های زبان مخصوص دانشجویان بین المللی را ارائه می دهند و از شما حمایت می کنند و در روند یافتن برنامه به شما کمک می کنند. برای مهاجرت به مکزیک می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سورش سعادت تماس گرفته و از طریق آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *