مهاجرت کاری مجارستان

حقوق ماهیانه کار در مجارستان

حقوق ماهیانه کار در مجارستان

حداقل حقوق ماهیانه کار در مجارستان با وجود اینکه از سایر کشورهای همسایه خود کمتر است اما جهت تامین نیازهای روزانه کافی خواهد بود. این کشور در اروپای مرکزی می باشد. این کشور با کشورهای اسلواکی، اتریش، اسلوونی، کرواسی، صربستان، رومانی و اکراین هم مرز است. این کشور عضو اتحادیه اروپا و موافقت نامه شنگن است. این کشور مقاصد متنوع زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که شامل:

  • کوه های نسبتا کم در شمال غربی
  • دشت بزرگ در شرق
  • دریاچه ها و رودخانه های مختلف (از جمله بالاتون بزرگترین دریاچه در اروپای مرکزی)

به علاوه، بسیاری از روستاهای کوچک زیبا و سنگ های قیمتی پنهان شهرها این را با دسترسی عالی این کشور در میانه اروپا، فرهنگ و اقتصاد زنده، اضافه کنید. اگر در منطقه باشید، مقصدی کاملا ارزش ندارد که از دست بدهید. متحصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه حقوق ماهیانه کار در این کشور را در مشاغل مختلف و پایتخت این کشور بررسی خواهند کرد.

بررسی حقوق ماهیانه کار در مجارستان

داده های مربوط به متوسط و حداقل حقوق ماهیانه کار در مجارستان، برای درک پویایی اقتصاد این کشور در اروپای مرکزی بسیار مفید است. براساس گزارش ها، متوسط حقوق در این کشور و حداقل حقوق در این کشور نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا در اروپای مرکزی از جمله لهستان، جمهوری چک و اسلواکی کمتر است. آمار رسمی بیان می کند که متوسط حقوق خالص ماهانه در این کشور تنها 701€ (یورو) است. در حالی که، حداقل دستمزد خالص ماهانه 305€ (یورو) است. به طوری که، حقوق ماهیانه در این کشور نسبت به همسایگان خود از جمله کشورهای لهستان، اسلواکی و جمهوری چک کمتر است.

در نمودار زیر متوسط حقوق زنان و مردان را در این کشور مشاهده می کنید:

متوسط حقوق زنان و مردان در مجارستان به فورینت همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، متوسط حقوق مردان 8% نسبت به متوسط حقوق زنان بیشتر می باشد. حقوق مردان 513000HUF (فورینت) است در حالی که متوسط حقوق زنان در این کشور 476000HUF (فورینت) می باشد.

حداقل حقوق ماهیانه کار در مجارستان

حداقل دستمزد در اروپای مرکزی در حال افزایش است و این کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کشور همان روندهایی را دنبال می کند که در کشورهایی مانند اسلواکی، لهستان و جمهوری چک مشاهده شده است. در سال 2023، حداقل حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای شهر بوداپست، تقریبا معادل با 541€ (یورو) در ماه برای کارگر غیر ماهر است. حداقل دستمزد کارگران ماهر معادل با تقریبا 600€ (یورو) است. این حقوق نه تنها برای بوداپست بلکه در سراسر کشور معتبر است.

متوسط حقوق در بوداپست، در حال حاضر حدود  معادل با 900€ (یورو) پس از مالیات در سال 2023 است. حقوق در بوداپست به طور قابل توجهی بالاتر از سایر شهرهای این کشور می باشد. علی رغم متوسط ظاهرا پایین بودن حقوق در بوداپست، فرصت های زیادی برای مهاجران وجود دارد. بسیاری از آن ها، بسته به حرفه خود، می توانند بسیار بیشتر از متوسط حقوق، درآمد کسب کنند.

حقوق ماهیانه مشاغل مختلف در مجارستان

این کشور یکی از امن ترین کشورها در اروپا است. پایتخت آن شهر بوداپست یکی از زیباترین شهرهای قاره است. در جدول زیر حداقل حقوق ماهیانه کار در مجارستان را برای مشاغل مختلف مشاهده می کنید:

نام شغلحقوق ماهیانه به یورو
مدیر ارشد3214.19€
لیزینگ2046.10€
مدیر1957.32€
فناوری اطلاعات1867.13€
توسعه تکنولوژی1947.79€
مخابرات1742.80€
وکیل و قاضی1610.78€
صنعت داروسازی1588.98€
مدیریت کیفیت1563.55€

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، این مشاغل پردآمدترین مشاغل این کشور می باشند. در صنعت اتومبیل سازی که عامل اصلی اقتصاد این کشور است، متوسط دستمزد ماهیانه در این کشور برای این صنعت 1211€ (یورو) است. مانند سایر کشورها مدیران، به ویژه مدیر عالی بیشترین درآمد را دارند. پس از آن ها کارگران صنعت IT و لیزینگ پردآمدترین مشاغل می باشند. کمترین حقوق در بخش کشاورزی این کشور، آموزش و پرورش و رشته هنر در مجارستان است.

حقوق ماهیانه مشاغل مختلف در مجارستان

کار در مجارستان

به عنوان یک مهاجر در این کشور، جهت کار باید مطمئن شوید که فرم ها و مجوزهای کار قانونی در این کشور را به درستی دارید. با این وجود، شهروندان اتحادیه اروپا، EAA و سوئیس نیازی به اجازه کار ندارند. این یکی از دلایل محبوبیت این کشور در سایر کشورهای جهان می باشد. تا زمانی که به افراد اجازه دهید اطلاعات خود و کارهایی که انجام می دهید را بدانند، باید بدون مشکل در سیستم استخدام این کشور ثبت نام کنید. برای اتباع غیر اتحادیه اروپا با مهارت بالا، کارت آبی اتحادیه اروپا مورد نیاز است. این کارت به مدت 2 سال معتبر است و به شما امکان می دهد در این کشور کار کنید.

اگر به دنبال کار در مجارستان هستید، باید بدانید که کجا بروید و چطور باید شروع کنید. این کار گاهی اوقات گیج کننده است و باید بدانید که بیشتر از بقیه به دنبال کدام بخش ها هستید. به طور معمول، به دلیل کمبود مهارت و مهارت کافی در زمینه فناوری اطلاعات فرصت های شغلی بسیاری در زمینه فناوری اطلاعات وجود دارد. اگر بتوانید با استفاده از تماس های موجود یا اشتغال خود را منتقل کنید، از شما به گرمی در کشور استقبال خواهد شد. استانداردهای شغلی و شرایط کاملا مشابه استانداردهای اروپای غربی است و از مزایای خوبی برای حقوق تعطیلات و همچنین مرخصی زایمان و بیماری برخوردار است.

اقتصاد مجارستان

این کشور مزایای زیادی برای مهاجران دارد. همان طور که اشاره شد، این کشور عضو کامل اتحادیه اروپا و همچنین بخشی از منطقه حرکت آزاد شنگن است. اقتصاد این کشور از زمان بحران سال 2008 نشانه های قدرتمندی از مقاومت را نشان داده است. در حال حاضر این کشور، کشوری با ثبات است و از مزیت ارائه هزینه نیروی کار کمتری نسبت به اروپای غربی برخوردار است. اقتصاد این کشور فرصت های زیادی را برای خارجی ها فراهم می کند. این موارد شامل سناریوی مطلوبی برای افرادی است که به دنبال کار هستند. اما همچنین برای کسانی که مایل به راه اندازی مشاغل هستند نیز این کشور مناسب می باشد. شایان ذکر است که کار پس از تحصیل در مجارستان می تواند گزینه بهتری برای تشکیل زندگی در آن باشد.

بسیاری از بخش های اقتصادی چشم انداز مثبتی برای خارجی ها دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فناوری اطلاعات
  • جهانگردی
  • صنعت خودرو
  • اشتغال مورد نیاز مهارت های زبانی

به طور کلی، با کار در این کشور امکانات رفاهی بسیاری برای شما عزیزان به وجود خواهد آمد. متقاضیان کار در این کشور برای اطلاع از حداقل حقوق ماهیانه کار در مجارستان در حرفه خود می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در مجارستان در سال 2023

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پر تکرار در باب حقوق ماهیانه کار در مجارستان در سال 2023 می باشیم:

  • حداقل دستمزد ماهیانه در کشور مجارستان چه میزان می باشد؟ حداقل دستمزد خالص حدود 15000HUF (فورینت) است.
  • پردرآمدترین مشاغل در کشور مجارستان کدام اند؟ مدیریت منابع انسانی، فناوری اطلاعات، توسعه تکنولوژی، وکیل، مشاغل فنی و مهندسی و مدیر امور مالی
  • صنعت های رو به رشد کشور مجارستان کدام اند؟ فناوری اطلاعات، جهانگردی، صنعت خودرو، مهارت های زبانی
  • کمترین و بیشترین درآمد ماهانه در کشور مجارستان چه میزان می باشد؟ حداقل 125000HUF و حداکثر 2200000HUF (فورینت)

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری مجارستان کدام اند؟ تکمیل فرم درخواست، رسید پرداختی، دعوت نامه کاری، گذرنامه، مدارک تحصیلی، تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه

  • مزیت کار در کشور مجارستان چیست؟ دریافت پاداش، موفقیت شغلی مناسب، کسب درآمد مطلوب
  • متوسط حقوق زنان و مردان در مجارستان چه میزان می باشد؟ حقوق مردان حدود 513000HUF و حقوق زنان حدود 476000HUF (فورینت) است.
  • کمترین میزان حقوق در مجارستان در چه مشاغلی خواهد بود؟ کشاورزی، آموزش و پرورش و رشته هنر
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *