مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته مهندسی شیمی در رومانی

رشته مهندسی شیمی در رومانی

تحصیل رشته مهندسی در رومانی در کارشناسی به زبان رومانیایی و در کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی امکان پذیر است. 3 دانشگاه در رومانی دوره های رشته شیمی و مهندسی شیمی در این کشور را ارائه می کنند. تسلط به زبان رومانیایی می تواند شما را برای برقراری ارتباط بهتر و همچنین پیدا کردن کار پس از تحصیل در رومانی کمک کند. رشته مهندسی شیمی امروز در رومانی و در بسیاری از کشورها رشته ای مهم تلقی می شود. این رشته پایه ای برای بسیاری از صنایع و تولیدات محصولات مختلف است. تخصص های مختلفی در رشته مهندسی شیمی در رومانی ارائه می شود. با مشاوره در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید مسیری عالی برای تحصیل و کار در رشته مهندسی شیمی پیدا کنید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در رومانی

تحصیل رشته مهندسی شیمی در رومانی غالبا در 2 دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. اکثر دوره های ارائه شده در رشته مهندسی شیمی در مقطع لیسانس به زبان رومانیایی ارائه می شوند. همچنین برخی از دوره ها در مقطع کارشناسی ارشد در رومانی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. شرایط تحصیل بسته به دانشگاه تعیین می شود. عموما ارائه مدرک معتبر و مدرک زبان و شرکت در مصاحبه برای پذیرش از دانشگاه های رومانیایی نیاز است. رومانی در مجموع کشوری درجه 2 یا 3 برای تحصیل است. اما از مزایای آن پذیرش آسان و هزینه تحصیل ارزان تر آن است. به صورت کلی رومانی در سطح اروپا دارای اعتبار است اما به سطح کشورهای همچون آلمان، ایتالیا و کشورهای اسکاندیناوی نمی رسد.

دانشگاه های رومانیایی جهت تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور در زیر معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه پلی تکنیک بخارست
2دانشگاه بیبس بولای
3دانشگاه آساچی

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه پلی تکنیک بخارست رومانی

دانشکده شیمی کاربردی و علوم مواد به سال 1867 باز می‌ گردد، زمانی که دوره ‌های شیمی توسط پروفسور امانوئل باکالوغلو تدریس شد. این دانشکده در ساختمان‌ های پولیزو قرار دارد که از سال 1886 ساخته شده اند (ساختمان A). قانون حرفه مهندسی و تشکیل هیئت مهندسین در سال 1938 به اجرا درآمد. در این زمینه، در داخل دانشکده پلی تکنیک، دانشکده شیمی صنعتی راه اندازی شد که اولین رئیس آن پروفسور نگویتا دانایلا بود. این دانشکده طبیعتاً با ایجاد تخصص‌ ها، آزمایشگاه ‌ها و مراکز تحقیقاتی جدید برای پاسخگویی به تقاضا برای توسعه فناوری و علمی، تکامل یافته است. امروزه در این دانشکده مهندسین (4 ساله) در رشته های مختلف صنایع شیمیایی آموزش داده می شود. علاوه بر دوره های لیسانس، مطالعات پیشرفته برای مهندسین و همچنین مدارس تحصیلات تکمیلی دانشگاهی و غیره وجود دارد.

هر 2 سال یکبار، دانشکده نظارت بر کنفرانس ملی شیمی و مهندسی شیمی را بر عهده دارد و در نشریات علمی داخلی و خارجی شرکت فعال دارد.

رشته های تحصیلی در لیسانس:

  • علم و مهندسی مواد اکسیدی و نانو مواد
  • شیمی و مهندسی مواد آلی و پتروشیمی
  • علوم و مهندسی پلیمر
  • شیمی مواد غذایی و فناوری های بیوشیمیایی
  • مهندسی و انفورماتیک برای فرآیندهای شیمیایی و بیوشیمیایی
  • مهندسی و حفاظت از محیط زیست در صنایع شیمیایی و پتروشیمی
  • کنترل و کارشناسی محصولات غذایی
  • بیوتکنولوژی صنعتی

برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد در رومانی:

  • کنترل تحلیلی کیفیت محیطی و تکنیک های آلودگی زدایی
  • مهندسی محیط زیست
  • شیمی مواد غذایی
  • تخصص مواد شیمیایی، مواد غذایی و مواد
  • مهندسی فرآیند شیمی
  • مواد کامپوزیتی پیشرفته برای مقاصد خاص
  • میکرو و نانو مواد
  • مواد دارویی و آرایشی
  • حمایت از مصرف کننده کنترل کیفیت محصول
  • علم و مهندسی مواد و نانو مواد اکسیدی پیشرفته

انجمن رشته مهندسی شیمی در رومانی

انجمن رشته مهندسی شیمی در رومانی

هدف انجمن مهندسی شیمی رومانی (SICR) گردآوری متخصصان با فعالیت در آموزش، تحقیق، طراحی و صنعت است که هدف آن ارتقای مهندسی شیمی در تجزیه و تحلیل، توسعه و نوسازی تولیدات خاص، به ویژه صنایع شیمیایی، پتروشیمی، بیوشیمیایی، دارویی، مواد غذایی، فرآوری سنگ معدن و مواد هسته ای، سنتز مصالح ساختمانی، و همچنین در حمایت از توسعه و اجرای راه حل های بسیار موثر برای محیطی عاری از آلودگی است. انجمن مهندسی شیمی رومانی از موارد زیر پشتیبانی می کند:

  • ارتقای رشته های مهندسی شیمی در تمام جنبه های آن در آموزش، پژوهش، طراحی و بهره برداری صنعتی.
  • انتشار نتایج تحقیقات و دستاوردهای مهندسی شیمی از طریق ارتباطات، کنفرانس ها، سمینارها، کارگاه های آموزشی، سمپوزیوم ها، کنفرانس ها یا کنگره های ملی و بین المللی.
  • موضع گیری محکم از طریق اعضای خود، اشخاص حقیقی و حقوقی، در رابطه با نقش مهندسی شیمی در جامعه.

انجمن مهندسی شیمی رومانی عناوین، جوایز و مدال‌ های افتخاری را برای پاداش فعالیت علمی و حرفه ‌ای مهندسان شیمی در داخل و خارج از کشور اعطا می ‌کند. انجمن مهندسی شیمی رومانیایی مجله علمی رومانیایی بولتن انجمن مهندسی شیمی و همچنین مجموع مقالات مرتبط با رویداد SICHEM خود را به صورت آنلاین منتشر می کند. انجمن مهندسی شیمی رومانیایی، عضو فدراسیون اروپایی مهندسی شیمی از همکاری با شرکت های مشابه در سایر کشورها یا با نهادهای ملی و بین المللی با فعالیت در زمینه مهندسی شیمی حمایت می کند.

درآمد مهندسین شیمی در رومانی

طبق بررسی های انجام شده میزان حقوق ماهیانه کار در رومانی برای مهندسین شیمی در رومانی به طور متوسط به میزان 8660RON (لئو رومانی) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 104000RON (لئو رومانی) در سال است. همچنین مشخص شده است که یک مهندس تازه کار در رشته شیمی در رومانی به صورت میانگین به میزان 4520RON (لئو رومانی) و بالعکس مهندسی شیمی با تجربه در رومانی به میزان 12000RON (لئو رومانی) در ماه حقوق دریافت می کنند.

میزان درآمد مهندسین شیمی در شهرهای رومانی را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

حقوق مهندسین شیمی در شهرهای رومانی (لئو)

مهندسی فرآیند شیمی پیشرفته دانشگاه بیبس بولای رومانی

آموزش دانشجویان کارشناسی ارشد در مهندسی فرآیند شیمی پیشرفته بر اساس برنامه درسی مدرن ادغام دانش از علوم دقیق، فناوری اطلاعات و مهندسی است که با طراحی مولکولی تکمیل شده است. بر اساس دانش به دست آمده، مهندسین کارشناسی ارشد قادر خواهند بود از مفاهیم و روش های مهندسی فرآیند پیشرفته به کمک کامپیوتر در کاربردهای صنعتی، آزمایشی یا مقیاس آزمایشگاهی استفاده کنند.

اهداف اصلی برنامه کارشناسی ارشد عبارتند از:

  • ایجاد حرفه ای مهندسین شیمی با مدرک کارشناسی ارشد با ارائه صلاحیت های مبتنی بر دانش پیشرفته مهندسی فرآیندهای شیمیایی، بیوشیمیایی و زیست محیطی، همراه با تخصص مهندسی فرآیند به کمک کامپیوتر
  • توسعه توانایی های دانشجویان کارشناسی ارشد برای انجام فعالیت های طراحی، تحقیق، بهینه سازی، کنترل پیشرفته و نوآوری، به عنوان پاسخ به تقاضای فناوری اطلاعات در زمینه های مهندسی شیمی و بیوشیمی
  • توسعه فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد قادر به برآوردن خواسته های مشاغل دارای فعالیت های چند رشته ای در مهندسی فرآیند، بر اساس مهندسی فرآیند به کمک کامپیوتر و علوم کامپیوتر کاربردی
  • ایجاد منبعی از متخصصان برای جذب محققین علمی آینده با هدف کار در مؤسسات انجام فعالیت های تحقیقاتی با همکاری ملی یا بین المللی و خدمت به عنوان نیروی انسانی برای نظام آموزش عالی

با اخذ ویزای تحصیلی رومانی شرایط مهاجرت به رومانی برای شما فراهم خواهد شد. با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید مهاجرتی آسان و بدون دردسر داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *