مهاجرت تحصیلی شیلی

رشته مهندسی شیمی در شیلی

رشته مهندسی شیمی در شیلی

تحصیل رشته مهندسی شیمی در شیلی در بهترین دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه شیلی امکان پذیر است. مهندسی شیمی طرفداران زیادی دارد. با تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه های معتبر شیلی مجوز کار و تحقیق در این رشته را پیدا خواهید کرد. شیلی یکی از کشورهای اسپانیای زبان در آمریکای جنوبی می تواند برای علاقه مندان به رشته شیمی و زبان اسپانیایی جذاب باشد. تحصیل و زندگی در شیلی می تواند تجربه ای جالب و جذاب برای علاقه مندان به فرهنگ آمریکای لاتین باشد. برای آشنایی بیشتر با رشته مهندسی شیمی در شیلی همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مطالب را تهیه و منتشر کرده اند.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در شیلی

مهندسی شیمی به جنبه های مختلف زندگی انسان، از تولید غذا و انرژی کمک می کند. برای تأمین آب تمیز و فاضلاب؛ به ارائه سرپناه و مراقبت های بهداشتی؛ و سایر کالاهای ارزش افزوده با استفاده از فرایندهای شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکوشیمیایی استفاده می شود. متأسفانه، محصولات جانبی ناخواسته این فرآیندها آسیب قابل توجهی به زندگی انسان ها و اکوسیستم وارد کرده است. آموزش های ارائه شده در دانشگاه های شیلی فارغ التحصیلان را به مهارت های مورد نیاز مجهز می کند که می تواند ردپای منفی اکولوژیکی فعالیت های مهندسی شیمی ناپایدار را با بستن چرخه مواد و ایجاد کالاهای با ارزش افزوده از بین برده یا به حداقل برساند.

محصولات زائد این فرآیندها با استفاده از فرآیندهای سبز و پایدار نشان داده می شوند. علاوه بر این، آموزش بین رشته ای با هدف توسعه و تولید فارغ التحصیلان با تفکر انتقادی برای ارائه راه حل برای مشکلات اجتماعی شیلی، آمریکای لاتین و جهان به طور کلی ارائه می شود. استادان و محققان دارای اعتبار علمی عالی هستند که با دانش و تجربه فراوانی برای ارائه آموزش های پایدار به فارغ التحصیلان ترکیب شده است.

در بخش زیر از جمله بهترین دانشگاه های شیلی برای تحصیل رشته شیمی معرفی شده اند:

سال تاسیسدانشگاه
1842University of Chile
1920University of Concepcion
1888Pontifical Catholic University of Chile
1849University of Santiago de Chile
1932Federico Santa Maria Technical University
1928Pontifical Catholic University of Valparaiso
1988University of Bio Bio
1988Andres Bello University

درآمد مهندسین شیمی در شیلی

رشته شیمی امروز در عصر جدید دارای اهمیت بیشتری است. با صنعتی شدن کشورها و تولیدات مواد مختلف و اهمیت آن در محیط زیست و همچنین سلامت افراد و محیط زیست، رشته مهندسی شیمی بیش از پیش دارای اهمیت است. مشاغل مختلفی در این رشته در کشور شیلی و سایر کشورها وجود دارد از جمله آنها:

  • مهندس محیط زیست
  • مهندس تغذیه
  • آنالیزور مواد شیمیایی
  • مهندس پتروشیمی
  • مدیر فرآوری محصولات
  • مدیر پسماند
  • محقق آزمایشگاه های شیمیایی
  • تکنسین شیمی

میزان حقوق ماهیانه کار در شیلی برای یک مهندس شیمی در شیلی به صورت متوسط به میزان 1.7 میلیون CLP (پزو شیلی) در ماه است. این میزان معادل 22 میلیون CLP (پزو شیلی) در سال می باشد. این در حالی است که برای داشتن دیدی روشن بازه حقوق متوسط مهندسین شیمی در شیلی را باید ببینید ک در کم ترین حالت حدود 1 میلیون CLP (پزو شیلی) و در بیشترین حالت 3 میلیون CLP (پزو شیلی) در ماه است.

میزان حقوق مهندسین شیمی در برخی از شهرهای کشور شیلی آمده است:

حقوق مهندسین شیمی در برخی از شهرهای کشور شیلی

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه شیلی

برنامه شیمی جهت تحصیل در شیلی در دانشگاه های معتبر از جمله دانشگاه شیلی ارائه می شود.  دپارتمان مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی (DIQBT، حروف اول به زبان اسپانیایی) در آزمایشگاه ‌های شیمی عمومی، شیمی تجزیه و فرآوری نمک آغاز شد که همگی به دانشکده مهندسی وابسته بودند. در سال 1960 مرکز شیمی بر اساس آزمایشگاه های ذکر شده تشکیل شد. از سال 1965، دپارتمان شیمی شامل 2 حوزه بود:

  • شیمی پایه
  • عملیات و فرآیندهای واحد

در سال 1973، دومی یک بخش مستقل به نام فناوری شیمیایی تشکیل داد. در سال 1981، هر 2 ادغام شدند، اما پس از یک دوره کوتاه، موافقت کردند که به طور جداگانه فعالیت کنند، و تبدیل به 2 واحد با مناطق و اهداف کاملاً مشخص شدند:

  • گروه شیمی پایه
  • و گروه مهندسی شیمی

این دانشگاه در رشته شیمی برنامه های زیر را ارائه می کند:

برنامهشرح
مهندسی شیمی.یک برنامه علمی فناوری مرتبط با فرآیندهای صنعتی. این یک تخصص مهندسی است که از طریق دگرگونی و غنی سازی منابع ارائه شده توسط طبیعت، به طور مستقیم با نوآوری های فناوری مرتبط است.
مهندسی در بیوتکنولوژی:با طراحی، ارزیابی، برنامه ریزی، بهره برداری و تحقیق در مورد فرآیندها و گیاهان که شامل استفاده بهینه از مواد و انرژی با منشأ بیولوژیکی آنزیم ها، مخمر، ریزجلبک ها، باکتری ها، سلول های حیوانی و غیره است.
کارشناسی ارشد علوم مهندسی با تاکید بر شیمی:این برنامه برای آموزش پیشرفته در زمینه فرآیندهای مهندسی، با انتخاب رشته تخصصی در مهندسی بیوشیمی و بیوتکنولوژی، فرآیندهای پلیمریزاسیون و کاتالیز، فرآیندهای هیدروالکترومتالوریکی و فرآیندهای ضد آلودگی طراحی شده است.
دکترای علوم مهندسی با تأکید بر مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی:متخصصان و دانشگاهیان دارای بالاترین رتبه را تربیت می کند که می توانند به طور مستقل تحقیقات اصلی را انجام دهند.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه شیلی

تحصیل دکترای شیمی در دانشگاه شیلی

دانشجویانی که وارد این برنامه می شوند ممکن است در هر یک از زمینه های موضوعی زیر تخصص داشته باشند:

  • علوم مهندسی شیمی
  • مهندسی بیوشیمی و بیوتکنولوژی
  • فرآیندهای پلیمریزاسیون و کاتالیز
  • فرآیندهای هیدرومتالورژیک
  • فرآیندهای الکتروشیمیایی و خوردگ
  • فرآیندهای ضد آلودگی

دپارتمان مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی بر تحقیق، بهره برداری و توسعه منابع طبیعی در زمینه هایی مانند زغال سنگ، زیست توده، فلزات، نمک های معدنی، صنعت بیوتکنولوژی و پلیمرها تاکید دارد. تقویت و گسترش گروه های آموزشی و تحقیقاتی زمینه های مقدماتی و اجرای برنامه های آینده در زمینه های مدرن سنتز مواد پیشرفته، آلودگی و بهداشت محیط، تصفیه بیولوژیکی آب و پسماند، توسعه فناوری مدرن برای صنعت کشاورزی، پتروشیمی، شیلات، غذا و غیره است.

حوزه های تحقیقاتی شامل:

حوزه تحقیقاتیشرح
فرآیندهای متالورژیکی شامل شستشوی باکتریایی سنگ مس و طلا، مدل‌سازی فرآیند هیدرومتالورژی، گونه‌زایی یونی و سنتز فرآیندهای آب معدنی، کریستالیزاسیون و انحلال الکتریکی فلزات، تشکیل لایه‌های سرامیکی الکتریکی با روش‌های الکتروشیمیایی و خوردگی فلزات
فرآیندهای بیوشیمیایی و بیوتکنولوژیکی گروه فرآیندهای بیوشیمیایی و بیوتکنولوژیکی به 2 گروه تقسیم می‌شوند: مهندسی فرآیند رفع آلودگی و مرکز تعالی دانشگاهی در مهندسی بیوشیمی و بیوتکنولوژی. هر 2 در زمینه های خاصی از فرآیندهای بیوشیمیایی و بیوتکنولوژیکی کار می کنند.
گازسازی و کاتالیز زمینه های تحقیقاتی شامل مطالعه کاتالیزورهای اکسید نیتریک، مونوکسیدها، هیدروکربن ها و استفاده از کربن فعال در تصفیه گازها و مایعات است.
پلیمرها و پلاستیک هازمینه های مورد مطالعه شامل کاتالیزورهای پلیمریزاسیون، مطالعه متغیرهای فرآیندهای پلیمریزاسیون و دستیابی به پلیمرهای جدید است.

تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره ویزای دانشجویی شیلی نیز مطالب مهمی را ارائه کرده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *