مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

رشته علوم کامپیوتر در کره جنوبی

رشته علوم کامپیوتر در کره جنوبی یکی از رشته های پر تقاضا است. کره جنوبی نقش مهمی در بازار ICT و صادرات تجهیزات کامپیوتری و هوشمند دارد. با داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر در زمینه علوم کامپیوتر می توانید فرصت های شغلی خوبی را در این کشور و حتی سایر کشورها برای خود فراهم کنید. البته توجه داشته باشید که فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر در کره جنوبی زیاد است و رقابت برای ورود به بازار کار نیز بالاست.

علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی که لازمه یک متخصص کامپیوتر هست داشتن تسلط به زبان کره ای می تواند در کاریابی و زندگی در این کشور بسیار کمک کننده باشد. به لطف مقاله ارائه شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله می توانیم بررسی بیشتری بر رشته علوم کامپیوتر در کره جنوبی داشته باشیم.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کره جنوبی

در سال های گذشته، بسیاری از تحصیل علوم کامپیوتر خودداری می کردند. این اغلب به عنوان حرفه ای برای متخصصان فناوری که عاشق ریاضی هستند، اشتباه گرفته شده است. اما این دوره تأثیر زیادی بر جامعه ما گذاشته و شیوه زندگی ما را دگرگون کرده است. این امر به کسب و کارهای کوچک قدرت بخشیده، انقلابی در سیستم آموزشی ما ایجاد کرده است، ارتباطات ما را بهبود بخشیده و به طور کلی همه چیز را آسان تر کرده است. برای کسانی که می خواهند دنیای ما را کارآمد و بهشتی برای همه بسازند، حرفه ای در علوم کامپیوتر می تواند راه حل آن باشد.

دانشگاه های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که علوم کامپیوتر را ارائه می دهند. یکی از گزینه ها تحصیل در شرق آسیا کشور کره جنوبی است. این کشور به تحصیلات باکیفیت خود مشهور است. دانشگاه های کره ای از نظر علمی رقابتی هستند زیرا این کشور اهمیت زیادی به آموزش می دهد.

دانشگاه های ارائه کننده رشته علوم کامپیوتر برای تحصیل در کره جنوبی در جدول زیر مشخص شده اند:

شهرنام دانشگاه
دائجوندانشگاه پیشرفته علم و تکنولوژی کره جنوبی
سونگدودانشگاه SUNY کره جنوبی
سئولدانشگاه ملی سئول کره جنوبی
سئولدانشگاه کره
سئولدانشگاه سانگ کیونکوان
سئولدانشگاه یونسی
اولساندانشگاه اولسان

بررسی تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کره جنوبی

کره جنوبی به دلیل فناوری اطلاعات بسیار مورد توجه است. این کشور به طور مداوم در لیست برخی از رتبه بندی های مشهور نوآوری رتبه برتر را کسب کرده است. همچنین در زمینه مخابرات پیشتاز است. در مقایسه با دیگر کشورهای انگلیسی زبان، زندگی و تحصیل در کره جنوبی نسبتاً مقرون به صرفه است. دولت کره تعداد قابل توجهی بورسیه به دانشجویانی که از کشورهای مختلف می آیند اعطا کرده است. دانشگاه های کره جنوبی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در علوم کامپیوتر هستند. برخی از برنامه های کارشناسی زیر گروه مهندسی است. برخی از مدارک موجود عبارتند از

  • علوم کامپیوتر و مهندسی
  • علوم محاسباتی
  • مهندسی برق و کامپیوتر

مقاطع تحصیل در لیتوانی

 رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه پیشرفته علم و فناوری کره

موسسه پیشرفته علم و فناوری کره KAIST در سال 1971 تأسیس شد و اولین دانشگاه فناوری این کشور است. این دانشگاه شامل 5 کالج، 1342 هیات علمی و کارکنان و 10504 دانشجو است. KAIST با رتبه بندی دانشگاه های معتبر در بین برترین دانشگاه های نوآور جهان قرار گرفته است. دانشکده محاسبات این دانشگاه لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می دهد. مدارک علوم کامپیوتر همچنین برنامه های خاصی برای انتخاب وجود دارد. برای دانشجویان مقطع کارشناسی، آنها می توانند از برنامه تقویت نرم افزار استفاده کنند، جایی که می توانند برنامه درسی در خدمات فناوری اطلاعات، SW هوشمند ، سیستم تعبیه شده یا UX و محاسبات بصری را انتخاب کنند. KAIST بهترین دانشگاه در کره جنوبی برای علوم کامپیوتر است. برخی از دوره ها عبارتند از:

  • طراحی نرم افزار
  • محاسبات بصری
  • نظریه محاسبات
  • محاسبات تعاملی
  • خدمات اطلاعات AI
  • شبکه های سیستم

 رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه پیشرفته علم و فناوری کره

درآمد مهندسین کامپیوتر در South Korea

برای یافتن کار خوب در کره جنوبی در رشته علوم کامپیوتر بایستی از دانشگاه خوبی در این کشور فارغ التحصیل شده باشید. در این کشور کارفرمایان اهمیت زیادی به دانشگاه تحصیلی به خصوص در مقطع کارشناسی می دهند. به صورت کلی مدرک الکترونیک و مهندسی مکانیک در کره جنوبی ارزش بیشتری نسبت به علوم کامپیوتر دارد. میزان حقوق این رشته در کشور کره جنوبی به صورت متوسط 4.4 میلیون KRW (وون کره جنوبی) در ماه حقوق دریافت می کنند. این مبلغ بالغ بر 3700$ (دلار) می باشد. همچنین حداقل میزان درآمد ماهیانه کار در کره جنوبی در مشاغل مربوط به علوم کامپیوتر در این کشور به میزان 2 میلیون KRW (وون کره جنوبی) و حداکثر به میزان 6.9 میلیون KRW (وون کره جنوبی) می باشد.

میزان حقوق 3 حرفه در این رشته در کره جنوبی به قیاس درآمده است:

مقایسه حقوق مشاغل علوم کامپیوتر در کره جنوبی (میلیون وون)

تحصیل علوم کامپیوتر در دانشگاه SUNY کره جنوبی

دانشگاه SUNY کره جنوبی اولین دانشگاه آمریکایی در این کشور است که توسط دولت کره تأسیس شده است. برنامه های تحصیلی ارائه شده مشابه محوطه اصلی دانشگاه استونی بروک (SBU) است. این امر تضمین می کند که کیفیت آموزش با دانشگاه ایالتی نیویورک برابر است. دانشجویان از سراسر جهان هستند و برای اطمینان از راحتی اقامت خود، SUNY خوابگاه دانشجویی و بورسیه تحصیلی را ارائه می دهد. فارغ التحصیلان نیز همان مدرک ارائه شده توسط SBU را دریافت می کنند. دانشجویان مهارت ها و نظریه های مورد نیاز برای برنامه نویسی، طراحی و استفاده از سیستم های رایانه ای را فرا می گیرند. آنها مجهز به اصول ریاضی و نظری علوم کامپیوتر خواهند بود.

برنامه کارشناسی ارشد برای دانشجویانی طراحی شده است که مایل به داشتن موقعیت سطح بالا در صنعت نرم افزار هستند در حالی که دکتری برای کمک به آنها در دستیابی به یک حرفه تحقیق محور ایجاد شده است.

علوم کامپیوتر در دانشگاه ملی سئول South Korea

دانشگاه ملی سئول که در سال 1946 تأسیس شد، به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر این کشور محسوب می شود. این دانشگاه دارای 3 پردیس است، پردیس اصلی در گواناک سئول واقع شده است. این موسسه دارای پردیس اختصاص یافته به تحقیقات و آموزش کشاورزی و همچنین پردیس پزشکی است. دارای 10 مدرسه حرفه ای و 16 کالج است. این مدرسه حرفه ای در زمینه علوم و فناوری همگرایی، بهداشت عمومی، مطالعات زیست محیطی، تجارت، دندانپزشکی، پزشکی، مدیریت دولتی، حقوق، مطالعات بین المللی و فناوری کشاورزی ارائه می دهد. کره ای زبان اصلی آموزش است اما چند دوره به زبان انگلیسی تدریس می شود. این دانشگاه بارها در چندین رتبه بندی دانشگاه ها گنجانده شده است و چندین فارغ التحصیل برجسته تولید کرده است.

برخی از موضوعات موجود در برنامه کارشناسی معماری کامپیوتر، برنامه نویسی کامپیوتر، طراحی سیستم سخت افزاری، ارتباطات داده، طراحی منطق، الگوریتم ها، اصل طراحی سخت افزار و پردازش اولیه سیگنال دیجیتال است. برای برنامه تحصیلات تکمیلی، دوره ها شامل گرافیک پیشرفته، نظریه پیشرفته در محاسبات، معماری رایانه پیشرفته و سیستم های چند رسانه ای است. مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کره جنوبی توسط مشاورین ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیان شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *