مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کره جنوبی

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کره جنوبی

علاقه مندان به تحصیل در کره با جمع آوری مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کره جنوبی می توانند درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. بنابراین شما علاقه مند به پذیرش یک برنامه دانشگاهی در کره هستید. این نگارش یک بررسی از روش درخواست و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کره جنوبی می باشد.

لطفا توجه داشته باشید که روش های درخواست و چک لیست اسناد از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است و برنامه های خاص دارای شرایط اضافی هستند. با دقت تمام سعی کنید همه مواردی را که به طور خاص مربوط به دوره تحصیل شما هستند را بررسی نمایید. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا به شما کمک کند اولین قدم های خود را برای تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر کره بردارید.

درخواست برای تحصیل در کره جنوبی

دانشجویان با تابعیت خارجی متقاضی پذیرش بین المللی خواهند بود که روال درخواست متفاوتی نسبت به شهروندان بومی است. مرحله اول انتخاب رشته مورد علاقه خود است. شما باید هنگام انتخاب رشته دقت کنید. می توانید پیوندهای مربوط به تمام برنامه هایی را که دانشگاه ها در وب سایت آن ها ارائه می دهند، نگاه کنید. در وب سایت دانشگاه ها می توانید تمام برنامه ها و دوره هایی را که به زبان انگلیسی یا کره ای تدریس می شوند نیز بررسی کنید.

اکنون شما باید درخواست و مستندات آنلاین خود را برای ارسال آماده کنید. برنامه آنلاین بسیار ساده و ساده است. در کره، با جلو رفتن درخواست شما، نیاز به پرداخت هزینه درخواست وجود دارد. برای کلیه مقاطع تحصیلی کره توصیه نامه نیز لازم است. نامه ها از طریق برنامه آنلاین شما ارسال می شود. بنابراین، در این زمینه حتما با مشاوران یا مربیان قبلی خود صحبت کنید.

اسناد و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کره جنوبی

برای بررسی پذیرش در این کشور باید مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کره جنوبی که در زیر آمده است را ارائه دهید:

مدارکتوضیحاتمقطع تحصیلی
نسخه رسمی از مدارک دبیرستان و گواهی فارغ التحصیلیمی توانید نسخ جزئی و سندی را از مدرسه خود ارائه دهید که تاریخ انتظار برای فارغ التحصیلی را نشان می دهد.جهت تحصیل کارشناسی
کپی رسمی از مدارک دانشگاهیارسال از طریق پستجهت تحصیل کارشناسی ارشد
نسخه رسمی از گواهینامه کارشناسی ارشدارسال از طریق پستجهت تحصیل دکترا
گذرنامه شما و والدینتاننسخه های اسکن شدهتمام مقاطع تحصیلی
اثبات رابطه بین والدین و فرزندانتمام مقاطع تحصیلی

سایر مدارکی که جهت پذیرش تحصیلی لازم است عبارتند از:

  • فرم درخواست
  • معرفی خود و طرح مطالعه
  • توصیه نامه
  • فتوکپی گذرنامه یا اثبات ملیت
  • اثبات توانایی کره ای و انگلیسی
  • نمونه کارها، کلیپ های ویدئویی و غیره (فقط برای متقاضیان هنر و تربیت بدنی)
  • اسنادی که ثبات مالی را اثبات می کنند.

شما باید تمام مدارک خود را به زبان انگلیسی یا کره ای ترجمه کرده و به دانشگاه مورد نظر خود با پست بفرستید. بعد از آن دانشگاه مدارک شما را بررسی کرده و اگر قابل قبول باشد، با شما تماس خواهد گرفت. توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. برای مثال، یک دانشگاه 2 توصیه نامه از دو استاد مختلف می خواهد ولی دانشگاه دیگری تنها 1 توصیه نامه می خواهد. بنابراین، با مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظر و رفتن به بخش درخواست می توانید مدارک مورد نیاز را بررسی نمایید.

اسناد و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کره جنوبی

اثبات زبان و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کره جنوبی

یکی از مدارک لازم برای پذیرش تحصلی در کره جنوبی، آزمون می باشد. نتایج آزمون استاندارد یا مدارکی که دستاوردهای دانشگاهی یا فوق برنامه را نشان می دهد. نتایج حاصل از آزمون های استاندارد ورود به دانشگاه مانند SAT ، ACT و IB یا سایر موارد با خدمات گزارش نمره باید مستقیما از طرف سازمان دهنده ارسال شود.

برای سایر مواد تکمیلی، نسخه های اسکن شده کافی است. شرایط زبان و اثبات زبان کره ای و انگلیسی جهت تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی الزامی می باشد. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که حداقل مهارت لازم برای تسلط به زبان را برای زبان آموزشی برنامه مورد نظر خود دارید. در زیر مدارک زبان جهت تحصیل در این کشور آمده است:

  • مهارت کره ای تا سطح TOPIK 3 یا بالاتر (آزمون مهارت کره ای)
  • مهارت های انگلیسی شامل تافل و آیلتس

در نمودار زیر بازه نمره آیلتس جهت تحصیل در کره جنوبی آمده است:

بازه نمره آیلتس جهت تحصیل در کره جنوبی

لازم به ذکر است که حداقل نمره تافل جهت تحصیل در این کشور 80 می باشد. بعضی از کالج ها معمولا از متقاضیان خود می خواهند نمونه کارها یا سوابق موفقیت خود را نشان دهند. در صورت ادامه درخواست، از هرگونه الزامات مربوط به دانشکده یا دپارتمان مطلع خواهید شد.

سایر توضیحات جهت پذیرش تحصیلی در کره جنوبی

برای ترم بهار، برنامه ها در دوره قبلی سپتامبر تا نوامبر پذیرفته می شوند. برای ترم پاییز، برنامه ها در دوره می تا ژوئن پذیرفته می شوند. بسیاری از برنامه های دانشگاه را می توان در اینترنت یافت و تکمیل کرد. 2 نوع پذیرش در مقطع کارشناسی وجود دارد:

  • ورود منظم به اتمام تحصیلات متوسطه نیاز دارد.
  • انتقال بین دانشگاه ها به اعتبار معینی از تحصیل در حال انتقال یا اتمام تحصیلات دوره کارشناسی نیاز دارد.

اگرچه اکثر دانشگاه ها از مدارک و نمرات برای تعیین سطح صلاحیت دانشجو استفاده می کنند، اما برخی از دانشگاه ها ترجیح می دهند مصاحبه انجام دهند یا از متقاضیان دانشجو برای انجام آزمون های آماده شده خاص استفاده می کنند. زمانی که دانشگاه درخواست شما را پذیرفت یک نامه پذیرش دریافت خواهید کرد.

شما نامه پذیرش را به همراه سایر مدارک به سفارت کره واقع در کشور مبدا می فرستید تا ویزای دانشجویی را دریافت نمایید. زمانی که ویزای دانشجویی را دریافت کردید، می توانید به کره جهت تحصیل سفر کنید. در این مقاله سعی شد تمام نکات جهت مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کره جنوبی را بازگو نماییم. چنانچه جهت تحصیل در این کشور سوال دارید می توانید با کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان گذاشته و پاسخ آن ها را دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *