مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته مهندسی شیمی در ژاپن

رشته مهندسی شیمی در ژاپن

رشته مهندسی شیمی در ژاپن در موضوعات و گرایشات متنوع ارائه می شود. ژاپن در سطح جهانی دارای دانشگاه های معتبری همانند دانشگاه توکیو است. برنامه های مختلفی در دانشگاه های ژاپن به زبان های ژاپنی و انگلیسی ارائه می شوند. رشته مهندسی شیمی یکی از این برنامه هاست. از آنجایی که رشته مهندسی شیمی رشته ای مهم در صنعت و بازار کار است این رشته در ژاپن در دانشگاه های متعددی ارائه می شود. شرایط تحصیل در ژاپن داشتن تسلط به زبان برنامه، ارائه انگیزه نامه، مدرک تحصیلی ترجمه شده و شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه هاست که بصورت آنلاین برگزار می شود. برای تحقیق بیشتر در زمینه رشته مهندسی شیمی در کشورهای مختلف جهان می توانید از مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در ژاپن

مشکلاتی مانند تغییرات آب و هوایی، گرم شدن کره زمین، افزایش سرسام آور قیمت نفت، و گرسنگی تقریباً هر روز در خبرها هستند و همه به یک سه راهی خلاصه می شود که ما ساکنان زمین در رابطه با مشکلات زیست محیطی، مشکلات انرژی یل منابع و مشکلات تامین غذا با آن روبرو هستیم. . همه اینها مسائل فوری هستند که برای بقای نسل بشر باید در مقیاس جهانی حل شوند. اما چرا حل این سه گانه اینقدر سخت است؟ در حالی که ممکن است بتوان مشکلاتمان را با بازگرداندن سبک زندگی به سطوح پیش از صنعتی شدن حل کرد، اما این راه حل چندان قابل قبولی نیست. ما باید به نحوی به این مسائل بپردازیم و در عین حال تمایل انسان برای حفظ سبک زندگی خود را در سطوح فعلی یا در سطوح بهبود یافته در نظر بگیریم.

مهندسی شیمی و مهندسی زیست مولکولی بر درک مفاهیم ماده و انرژی، اکوسیستم‌ ها و اتم‌ ها و مولکول‌ هایی که اجزای تشکیل ‌دهنده آن‌ ها را تشکیل می‌ دهند، تمرکز دارد و در عین حال کاربردهای عملی را بررسی می‌ کند. از این نظر، ما با مشکلاتی که بشر امروزی با آن مواجه است، رابطه عمیقی داریم. برنامه های درسی رشته مهندسی شیمی در ژاپن به گونه ای طراحی شده است که پایه و اساس مورد نیاز دانشجویان را برقرار می کند و در مقطع تحصیلات تکمیلی دانش مورد نیاز برای کسب تخصص را ارائه می کند.

برخی از دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی شیمی در ژاپن معرفی شده اند:

نمره رشته شیمیدانشگاه
53.5دانشگاه توهوکو
51.8دانشگاه توکیو
45.6دانشگاه هوکایدو
44.8دانشگاه کیوشو
43.4موسسه فنی توکیو
40دانشگاه کیوتو
31.5دانشگاه ناگویا

تحصیل رشته مهندسی در دانشگاه کیوتو ژاپن

6 بخش شیمی مبتنی بر دانشکده مهندسی تحصیلات تکمیلی، که بخش شیمی و مهندسی شیمی این برنامه ها را تشکیل می ‌دهند، یکی از بزرگترین دانشکده‌ های تحصیلات تکمیلی جهان در زمینه شیمی را تشکیل می ‌دهند. این دانشگاه با بیش از 180 کارمند هیئت علمی، از تجزیه و تحلیل نظری در سطح مولکولی تا پاسخ به مسائل زیست محیطی و انرژی جهانی طیف گسترده ای از آموزش و پژوهش را پوشش می دهد. قابل ذکر است که تعدادی از اساتید این گروه ها در حین کار در دانشگاه جوایز بین المللی مهمی از جمله جوایز معتبری مانند جایزه نوبل شیمی دریافت کرده اند.

  • برنامه ‌های دکترا طیف وسیعی از برنامه ‌های آموزشی را ارائه می ‌کنند که در آن تدریس به زبان انگلیسی برگزار می‌ شوند.
  • برنامه همچنین فرصت هایی را برای شرکت در تحقیقات مشترک با یا انجام دوره های کارآموزی در موسسات شریک خارج از کشور ارائه می دهد که به دانشجویان ما امکان می دهد برای آماده سازی پایان نامه خود راهنمایی مشترک دریافت کنند.
  • دانشگاه کارگاه های بین ‌المللی را برگزار می کند که برخی از آنها به صورت دانشجویی برگزار می‌ شوند تا پیشرفت خود را در تحقیقات با مخاطبان جهانی به اشتراک بگذارند.
  • از طریق این فعالیت ‌ها، دانشجویان و محققان خود را در معرض یک محیط تحقیقاتی بین ‌المللی قرار می دهند و از این طریق نقاط قوت خود را در تحقیق و آموزش افزایش می دهند.

رشته مهندسی شیمی و مواد در دانشگاه هیوگو ژاپن

رشته مهندسی شیمی و مواد در دانشگاه هیوگو ژاپن

دپارتمان مهندسی شیمی و علوم مواد دانشگاه هیوگو یک برنامه آموزشی ارائه می دهد که 2 رشته را ترکیب می کند:

  • علوم مواد که به دنبال مواد جدید می باشد.
  • و مهندسی شیمی که فرآیندهای تولید را بهینه می کند.

مهندسی شیمی رشته ‌ای است که فرآیند تولید معین را به عنوان ترکیبی از عملیات واحد بر اساس تئوری تعادل، پدیده‌ های حمل و نقل و سینتیک شیمیایی که تعادل مواد، تعادل حرارتی و ایمنی را در نظر می ‌گیرد، روشن و مطالعه می‌ کند. برنامه مهندسی شیمی به دانشجویان این فرصت را می ‌دهد که درباره ترمودینامیک شیمیایی، الکتروشیمی، فیزیک شیمیایی انرژی، فناوری واکنش ‌های شیمیایی و جداسازی، مکانیک جامدات و سیالات، و طراحی واحدهای فرآیند اطلاعات بیشتری کسب کنند.

برنامه علوم مواد به دانشجویان این فرصت را می‌ دهد که طیف وسیع اما عمیقی از دانش مربوط به فلزات، نیمه ‌رساناها، سرامیک‌ ها، پلیمرها، مواد کامپوزیت و ذرات ریز را مطالعه کنند. آموزش ارائه شده در این زمینه‌ه ای گسترده، گروه مهندسی شیمی و علوم مواد را قادر می ‌سازد تا منابع انسانی را تقویت کند که بتواند مواد و همچنین طراحی واحدهای تولید واقعی را توسعه دهد.

  • رشته های مهندسی شیمی: شیمی فیزیک، الکتروشیمی، واکنش های شیمیایی و فناوری جداسازی، مکانیک جامدات و سیالات، و طراحی فرآیند
  • رشته های علوم مواد: متالورژی، مهندسی نیمه هادی ها، شیمی معدنی، شیمی آلی، علوم پلیمر، و علوم ذرات ریز

درآمد مهندسین شیمی در ژاپن

به صورت کلی درآمد مهندسان در ژاپن در جایگاه خوبی قرار دارد. در حالت متوسط مهندسین شیمی در ژاپن به میزان 857000JPY (ین ژاپن) در ماه درآمد دارند. این میزان مبلغی بالغ بر 10300000JPY (ین ژاپن) در سال است. همچنین مهندسین شیمی تازه کار در ژاپن به میزان 500000CNY (ین ژاپن) و مهندسین شیمی با سابقه در ژاپن در بیشترین حالت به میزان 1200000CNY (ین ژاپن) درآمد دارند.

میزان درآمد مهندسین شیمی در برخی از بهترین شهرهای ژاپن در نمودار زیر آورده شده است:

 

حقوق مهندسین شیمی در شهرهای ژاپن (ین)

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه توهوکو ژاپن

مهندسان شیمی از شیمی با مهندسی واکنش، جداسازی، مواد، الکتروشیمیایی، بیوشیمیایی و پدیده های حمل و نقل برای توسعه فرآیندهای شیمیایی استفاده می کنند که مواد شیمیایی، محصولات شیمیایی و انرژی را به شیوه ای کارآمد و سازگار با محیط زیست تولید می کنند. هدف دپارتمان مهندسی شیمی آموزش بسیاری از شیمی ‌های بنیادی همراه با مطالعه در پدیده‌ های حمل و نقل، تعادل مواد و انرژی، مهندسی واکنش، فرآیندهای مرحله‌ ای و علوم شبیه ‌سازی مولکولی است تا بتوانند فرآیندها و فرآورده ‌های شیمیایی پاک و جدید ایجاد کنند.

موضوعات تحقیقاتی این دانشگاه با فناوری ‌های احتراق با انرژی کارآمد، فرآیندهای تولید مواد پیشرفته، فرآیندهای تبدیل زیست توده، فرآیندهای بازیافت مواد و شیمیایی، روش ‌های شبیه‌ سازی مولکولی، فناوری ‌های پلیمر و ذرات ریز، فناوری‌ های سیال فوق بحرانی و روش ‌های تبدیل کاتالیزوری مرتبط است.

از جمله برنامه ها:

  • مهندسی فرآیند انرژی
  • مهندسی فرآیند شیمی
  • پردازش مواد (آزمایشگاه ناگائو)
  • مهندسی فرآیند واکنش (آزمایشگاه شیباساکی-کیتاکاوا)
  • مهندسی سیستم های فرآیند
  • مهندسی سیستم های شیمی (آزمایشگاه فوکوشیما)
  • مهندسی فرآیند کنترل مواد (آزمایشگاه تسوکادا)
  • مرکز تحقیقات فناوری سیالات فوق بحرانی
  • آزمایشگاه مبانی مهندسی (آزمایشگاه اینوماتا)

برای مهاجرت به ژاپن از طریق تحصیل می توانید مطالب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را دنبال کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *