مهاجرت تحصیلی ژاپن

معرفی دانشگاه کیوتو

معرفی دانشگاه کیوتو

در صورتی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های کشور ژاپن هستید، معرفی دانشگاه کیوتو به شما کمک خواهد کرد تا با یکی از برترین دانشگاه ها آشنا شوید. دانشگاه های کشور ژاپن با توجه به سیاست های کلی دولت این کشور موظف هستند تا شرایط تحصیل دانشجویان بین المللی را فراهم کنند. دانشگاه کیوتو نیز به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کشور ژاپن از این قضیه مستثنی نیست. از آنجا که این دانشگاه در جمع 5 دانشگاه برتر کشور ژاپن قرار دارد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، معرفی دانشگاه کیوتو را در دستور کار قرار داده ایم.

شرایط تحصیل در ژاپن

دولت ژاپن حضور دانشجویان بین المللی در کشور خود را یک فرصت بسیار مناسب بر می شمارد. از همین رو سعی در تسهیل شرایط حضور آنان در کشور خود دارد. هزینه های تحصیل در کشور ژاپن البته بالاتر از بسیاری از کشور های اروپایی است. همین مسئله سبب می شود که بسیاری از دانشجویان خارجی، از تحصیل در این کشور چشم پوشی کنند. به همین منظور دولت ژاپن از بورسیه های تحصیلی برای کمک به دانشجویان خارجی استفاده می کند.

برای تحصیل در کشور ژاپن، تسلط به زبان ژاپنی به شما کمک خواهد کرد که با سرعت بیش تری در این کشور پیشرفت کنید. اما در صورتی که به زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشید، امکان تحصیل برای شما در خاک این کشور وجود خواهد داشت. در حقیقت به دلیل دشواری فراگیری زبان ژاپنی، درصد قابل توجه از دانشجویان بین المللی در ژاپن، به تحصیل به زبان انگلیسی می پردازند.

تاریخ های مهم در دانشگاه کیوتو ژاپن

برای تحصیل در دانشگاه کیوتو، شما حتما باید از این دانشگاه پذیرش اولیه دریافت کنید. پس از آن باید در یک آزمون ورودی شرکت کنید. پس از موفقیت در آزمون ورودی شما می توانید برای تحصیل در دانشگاه کیوتو راهی کشور ژاپن شوید. آخرین زمان شما برای ارسال درخواست دریافت پذیرش از دانشگاه کیوتو، انتهای ماه ژانویه است. البته باید توجه داشته باشید که هر رشته شرایط خاص خود را دارد و باید حتما به سایت دانشگاه مراجعه کنید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در این زمینه یاری کنند. آزمون ورودی بیش تر رشته های تحصیلی در ماه فوریه برگزار می شود. پس از حدود یک ماه نتایج مربوط به آزمون ورودی توسط دانشگاه منتشر می شود. شما باید در ابتدای ماه آپریل، برای حضور در کلاس های درس حاضر شوید. جهت تحصیل در ژاپن ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

تاریخ های مهم در دانشگاه کیوتو ژاپن

زبان تحصیل در دانشگاه کیوتو

یکی از مهم ترین نکاتی که در معرفی دانشگاه کیوتو باید به آن اشاره کنیم، زبان تحصیل در این دانشگاه است. بدون شک امکان تحصیل به زبان ژاپنی در همه رشته های موجود در این دانشگاه برای همه دانشجویان بین المللی وجود دارد. در صورتی که قصد دارید در این دانشگاه به زبان انگلیسی تحصیل کنید، باید از محدودیت های آن نیز با خبر شوید. تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی تنها در رشته مهندسی امکان پذیر است. آزمون ورودی این رشته در ماه اکتبر (مهر) برگزار می شود.

در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اما رشته های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد. مهم ترین رشته های موجود در این زمینه عبارتند از:

  • اقتصاد
  • مهندسی
  • کشاورزی
  • مهندسی انرژِی
  • انفورماتیک
  • پزشکی
  • مطالعات محیط زیست جهانی
  • مدیریت
  • علوم پایه

بورسیه تحصیلی دانشگاه کیوتو

در هنگام معرفی دانشگاه کیوتو بررسی شرایط بورسیه تحصیلی در این دانشگاه نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است. بورسیه تحصیلی به شما کمک می کند تا درصد قابل توجهی از هزینه های تحصیلی و زندگی خود در ژاپن را کاهش دهید. افرادی که بورسیه تحصیلی دانشگاه کیوتو را دریافت می کنند می توانند بدون نیاز به پرداخت شهریه دانشگاهی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. همچنین در مقطع کارشناسی ماهیانه 117000¥ (ین) و در مقطع کارشناسی ارشد 144000¥ (ین) به عنوان کمک هزینه به دانشجویان پرداخت می شود. شهروندان برخی از کشورهای کم درآمد که در لیست مسئولین دانشگاه وجود دارند. در شرایط خاص 2000¥ الی 3000¥ (ین) علاوه بر مبلغ اعلام شده دریافت می کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه کیوتو

اشاره کردیم که شما برای حضور در دانشگاه کیوتو باید در یک آزمون ورودی شرکت کنید. هزینه شرکت در آزمون برای دانشجویان مقطع کارشناسی 17000¥ (ین) است. سایرین باید 30000¥ (ین) برای شرکت در آزمون پرداخت کنند. شهریه دانشگاه برای دانشجوین مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در طول یک سال در حدود 536000¥ (ین) است. دانشجویان رشته حقوق در این دانشگاه اما باید سالیانه 804000¥ (ین) پرداخت کنند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی، بهرمندی از بورسیه های تحصیلی و خوابگاه های دانشجویی از جمله مهم ترین مزایای دانشگاه کیوتو در کشور ژاپن است.

بنابر همین اهمیت ویژه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی دانشگاه کیوتو در این مقاله پرداخته اند. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در کشور ژاپن بخصوص دانشگاه کیوتو می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *