مهاجرت تحصیلی رومانی

مقطع کارشناسی ارشد در رومانی

مقطع کارشناسی ارشد در رومانی

مقطع کارشناسی ارشد در رومانی پلی در خصوص تحصیل و زندگی بهتر در سایر کشورهای برتر اتحادیه اروپا می باشد که قابل توجه است. گفتنی است که متقاضیان تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی ارشد می توانند از امکانات موجود در این کشور نیز بهره مند شوند و تفاوتی بین دانشجویان نخواهد بود. همچنین دانشجویان در این کشور از خدمات اجتماعی و خدمات شهروندی کشور رومانی نیز بهره مند می گردند.

رومانی، واقع در جنوب شرقی اروپا، چیزهای زیادی برای ارائه دارد:

  • تاریخ هیجان انگیز
  • مناظر زیبا
  • قلعه های قرون وسطایی
  • سواحل آفتابی
  • آموزش با کیفیت بالا در تعدادی از دانشگاه های مدرن

رومانی از سال 2007 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است. در سال های اخیر، دانشگاه های این کشور پیشرفت های زیادی در ارائه برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی داشته اند که برای کسانی که می خواهند در خارج از کشور رومانی تحصیل کنند، خبر خوبی است. طبق سیستم بولونیا، مدارک کارشناسی و فوق کارشناسی رومانیایی در سراسر اروپا و سایر نقاط جهان به رسمیت شناخته می شوند. در رومانی نزدیک به 40 دانشگاه دولتی و حدودا 10 دانشگاه دولتی وجود دارد. دوره های کارشناسی برای علوم، علوم انسانی، اجتماعی و اقتصادی، حقوق، علوم سیاسی، هنرهای زیبا و ورزش 3 سال طول می کشد. متقاضیان برای دریافت مشاوره در خصوص امور مهاجرتی خود می توانند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

بررسی مقطع کارشناسی ارشد در رومانی

تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد مستلزم بررسی جوانب مختلفی می باشد. لذا تحصیل در این کشور و در این مقطع مانند سایر کشور ها مستلزم تلاش و دستیابی به شرایط مورد نیاز است. در واقع متقاضیان برای تحصیل در این کشور میبایستی واجد شرایط و دارای مدارکی باشند، علاوه بر آن نیز میبایستی قبل از مهاجرت به امور مختلفی بپردازند و آن ها را بررسی نمایند تا در مسیر مهاجرت خود دچار مشکل نشوند.

گفتنی است که مسائلی که مستلزم بررسی می باشند عبارت اند از:

عنواندلیل بررسی
هزینه های رایجمحاسبه منابع مالی مورد نیاز جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور رومانی
مدارک و شرایطآماده سازی دانشجو برای موفقیت در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور رومانی و سهولت بیشتر در مهاجرت

متقاضیان می توانند به واسطه تحصیل در این مقطع در کشور رومانی اقدام به کار پس از تحصیل در این کشور نموده و هزینه های گذشته خود را از این طریق جبران نمایند. به عبارتی متقاضیانی که به واسطه شرایط مختلف منابع مالی خود را برای تحصیل در رومانی هزینه نموده اند می توانند با کار پس از تحصیل این هزینه ها را جبران کرده و منابع مالی خود را بازگردانی نمایند. همچنین می توان گفت متقاضیان برای تحصیل در این کشور می توانند از طریق کار حین تحصیل نیز برخی از هزینه های خود را جبران نمایند.

هزینه مقطع کارشناسی ارشد در رومانی

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور رومانی به طور کلی در دو دسته قرار می گیرند. متقاضیان به کمک این دو دسته می توانند هزینه های احتمالی خود را محاسبه کرده و برای آن برنامه ریزی نمایند. همچنین به کمک این طبقه بندی می تواند میزان بودجه اولیه برا زندگی و تحصیل در رومانی را نیز محاسبه نمایند. این مسئله منجر به جلو گیری از مشکلات احتمالی از نظر مالی نیز می شود و متقاضیان می توانند به سهولت مهاجرت و تحصیلات خود را در کشور رومانی ادامه دهند.

هزینه های رایج در کشور رومانی برای دانشجویان به 2 دسته کلی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • هزینه های تحصیلی دانشجویان در رومانی
  • هزینه زندگی دانشجویان در رومانی

گفتنی است که متقاضیان می توانند با محاسبه این هزینه ها اقدام به بهبود شرایط تحصیلی و آرامش خاطر خود نیز نمایند. هزینه ها برای تحصیل در دانشگاه های مختلف متفاوت بوده و علاوه بر آن منطقه مورد نظر متقاضی نیز در این امر دخیل می باشد. اما می توان یک حداکثر یا میانگین هزینه برای حل محاسبات موجود در نظر گرفت. گفتنی است که تحصیل در این کشور با گام هایی آگاهانه می تواند آینده ای روشن را برای متقاضیان رقم زند تا آن ها بتوانند از آینده خود اطمینان خاطر حاصل نمایند. جهت اطلاع از هزینه زندگی در رومانی پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

هزینه زندگی و تحصیل در کشور رومانی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

مدارک و شرایط مقطع کارشناسی ارشد در رومانی

تحصیل در کشور رومانی در کارشناسی ارشد مستلزم رعایت نکات مهمی می باشد که بیانگر شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستند. گفتنی است که متقاضیان مستلزم واجد شرایط بودن و آماده سازی مدارک مورد نیاز می باشند تا بتوانند به خوبی روند را طی کنند. همچنین آماده سازی مدارک قبل از اقدام به مهاجرت به رومانی می تواند سرعت سهولت روند را افزایش دهد.

برخی از شرایط مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رومانی عبارت اند از:

  • تسلط به زبان انگلیسی و رومانیایی
  • داشتن معدل مورد قبول
  • کسب نمره قبولی در آزمون های مربوطه

گفتنی است که پس از شرایط متقاضی، نوبت به مدارک مورد نیاز تحصیل در کشور رومانی می رسد. این مدارک بیانگر میزان شایستگی متقاضی برای تحصیل در کشور رومانی می باشند که خود دلالت بر توانایی متقاضیان مستعد دارند. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رومانی دلایل خاص خود را داشته و می توانند منجر به رد یا تایید متقاضی شوند. هر چه اعتبار مدارک بیشتر باشد، شانس پذیرش متقاضی نیز افزایش می یابد.

برخی از مدارک مورد نیاز عبارت اند از:

  • گواهی تمکن مالی
  • پایسپورت
  • مدارک هویتی
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات آن ها

نکات مهم در خصوص مقطع کارشناسی ارشد در رومانی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور رومانی دارای نکات ریز اما مهمی است که متقاضیان می توانند به واسطه آن ها اقدام به افزایش شانس پذیرش خود نمایند. به عبارتی می توان گفت که این نکات نه چندان کوچک می توانند آینده متقاضیان را تحت تاثیر قرار دهند. برخی از این نکات عبارت اند از:

  • تحصیل در رومانی مستلزم منابع مالی فراوان است و بهترین روش تامین منابع مالی بورسیه تحصیلی رومانی می باشد.
  • مهاجرت کاری به رومانی مقرون به صرفه می باشد اما کار دانشجویی جوابگوی هزینه ها نیست.
  • حضور وکلا در روند مهاجرتی می تواند روند را به کلی تسهیل نماید.

اخذ ویزا برای مقطع کارشناسی ارشد در رومانی

اخذ ویزا برای مقطع کارشناسی ارشد در رومانی

اتباع کشورهای مختلف جهان که به دنبال مقطع کارشناسی ارشد در رومانی هستند، در قدم اول باید برای ویزای تحصیلی این کشور درخواست دهند. البته لازم به ذکر است که بدانید، روند درخواست ویزای تحصیلی رومانی بسته به ملیت متقاضیان متفاوت است. زیرا کشورهای عضو اتحادیه برای تحخصیل کارشناسی در رومانی نیازی به اخذ ویزای تحصیلی این کشور ندارند. اما در مقابل کشورهای ثالث، یا غیر اتحادیه اروپا بدون اخذ ویزای تحصیلی رومانی اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت. به طور کلی اتباع کشورهای ثالث، هنگامی که نامه پذیرش خود را از وزارت آموزش و جوانان رومانی دریافت کردند باید ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. همچنین باید از نزدیک ترین کنسولگری رومانی برای درخواست ویزای تحصیالی رومانی اقدام کنند. در نهایت اینکه، به شدت توصیه می شود که حداقل دو ماه قبل از ورود به رومانی برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید.

مراحل پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در رومانی

دانشجویان بین المللی که به دنبال مقطع کارشناسی ارشد در رومانی هستند، باید مراحل پذیرش این کشور را به ترتیب طی کنند. تا با وفقیت مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های رومانی شوند. در چند دهه اخیر، رومانی به عنوان مقصدی مناسب برای دانشجویان بین المللی مطرح شده است. این امر را می توان به دلایل مختلفی که در تحصیل این کشور وجود دارد نسبت داد. اما کلیدی ترین این موارد محیط آرام و دلپذیر این کشور، آموزش با کیفیت و هرینه های تحصیل مقرون به صرفه رومانی است. علاوه بر این مراحل پذیرش تحصیل کارشناسی ارشد، به نسبت سایر کشورهای اروپایی مدرن بسیار ساده تر است. زیرا از بوروکراسی های اداری پیچیده در روند پذیرش تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور خبری نیست. در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقاطع مختلف را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

از دیگر مراحل پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در رومانی می توان به موارد داخل جدول زیر اشاره کرد:

مراحل پذیر مقطع کارشناسی ارشد در رومانیتوضیحات
درخواست برای دانشگاه مورد نظرفرآیند درخواست برای دانشگاه، بسیار آسان و کاملا رایگان است. همچنین تکمیل آن بیش از 5 دقیقه طول نخواهد کشید.
دریافت نامه پذیرشبرای تایید پذیرش، دالنشگاه یک نامه پذیرش برای متقاضی صادر می کند که از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.
اخذ ویزاپس از دریافت نامه پذیرش بدون قید و شرط از این نامه برای رزرو مصاحبه ویزا با سفارت مربوطه خود استفاده کنید.
اسکانهنگامی که از ویزا و تاریخ سفر خود به رومانی مطمئن شدید، مورد بعدی که باید انجام شود محل اقامت شما در رومانی است.
رسیدن به رومانیپس از فرود به رومانی، انتظار می رود که دانشجویان بررسی خود را با اداره مهاجرت در فرودگاه انجام دهند.

توصیه می شود تا متقاضیان در امور مهاجرتی خود اقدام به همکاری با وکلای مجرب در این زمینه نمایند. لذا حضور وکلا منجر به تسهیل روند مهاجرت و علاوه بر آن می توانند موجب تسریع روند مهاجرتی نیز شود. گفتنی است که متقاضیان به واسطه همکاری وکلای مهاجرتی می توانند مهاجرتی آسوده را تجربه کنند و از موفقیت مهاجرتی خود اطمینان خاطر حاصل نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از برجسته ترین موسسه های حقوقی مهاجرتی است که توانسته همواره لبخند رضایت را به متقاضیان خود هدیه دهد. متقاضیان می توانند بری همکاری با موسسه اقدام به تماس با کارشناسان مجموعه نمایند.

سوالات متداول در باب مقطع کارشناسی ارشد در رومانی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • هزینه مقطع کارشناسی ارشد در رومانی چقدر است؟ هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور رومانی به طور کلی در دو دسته قرار می گیرند. متقاضیان به کمک این دو دسته می توانند هزینه های احتمالی خود را محاسبه کرده و برای آن برنامه ریزی نمایند. همچنین به کمک این طبقه بندی می تواند میزان بودجه اولیه برا زندگی و تحصیل در رومانی را نیز محاسبه نمایند. این مسئله منجر به جلو گیری از مشکلات احتمالی از نظر مالی نیز می شود و متقاضیان می توانند به سهولت مهاجرت و تحصیلات خود را در کشور رومانی ادامه دهند.
  • مراحل پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در رومانی چیست؟ دانشجویان بین المللی که به دنبال مقطع کارشناسی ارشد در رومانی هستند، باید مراحل پذیرش این کشور را به ترتیب طی کنند. تا با وفقیت مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های رومانی شوند. در چند دهه اخیر، رومانی به عنوان مقصدی مناسب برای دانشجویان بین المللی مطرح شده است. این امر را می توان به دلایل مختلفی که در تحصیل این کشور وجود دارد نسبت داد. اما کلیدی ترین این موارد محیط آرام و دلپذیر این کشور، آموزش با کیفیت و هرینه های تحصیل مقرون به صرفه رومانی است. علاوه بر این مراحل پذیرش تحصیل کارشناسی ارشد، به نسبت سایر کشورهای اروپایی مدرن بسیار ساده تر است. زیرا از بوروکراسی های اداری پیچیده در روند پذیرش تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور خبری نیست.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *