مهاجرت تحصیلی امارات

رشته مهندسی شیمی در امارات

رشته مهندسی شیمی در امارات

رشته مهندسی شیمی در امارات به عنوان یکی از رشته های اصلی در کالج ها و دانشگاه های این کشور به زبان های انگلیسی و عربی ارائه می شود. مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در امارات تدریس می شود و دوره های رشته مهندسی شیمی نیز در این مقاطع ارائه می شوند. توجه داشته باشید که هزینه های تحصیل در امارات کم نیست و برخی از دانشگاه های این کشور هزینه ای بسیار بیشتر از سایر کشورهای اروپایی دارند. برای بررسی تحصیل مهندسی شیمی و برنامه های مهندسی شیمی در امارات، گروه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را ارائه کرده است.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در امارات

شیمی مطالعه ترکیب و خواص ماده و چگونگی و چرایی تغییر آن است. مطالعه آن برای توسعه داروهای جدید، تامین امن غذا و آب و ساخت مواد نوآورانه جدید برای قرن 21 است. دانشگاه های امارات به حمایت از تعالی در آموزش و تحقیقات شیمی برای رفع نیازهای استراتژیک امارات متحده عربی و جامعه بین المللی اختصاص دارد. امارات متعهد به آموزش و توسعه نسل بعدی دانشمندان از طریق یک برنامه آموزشی قوی و ابتکاری است که دانشجویان را با مهارت هایی مجهز می کند که در هر انتخاب شغلی مفید هستند. همه دانشجویان این فرصت را دارند که در پروژه های پیشرفته که بخشی از فعالیت های تحقیقاتی قابل توجهی است که توسط اعضای هیئت علمی در شیمی انجام می شود، شرکت کنند.

تحقیقات در زمینه های مختلفی از جمله موضوعات اساسی و کاربردی در مورد مواد، محیط زیست، انرژی و سلامت انسان انجام می شود. بیشتر این موارد چند رشته ای است و با همکاری همکاران در بخش های دیگر در سراسر جهان انجام می شود. در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی شیمی برای تحصیل در امارات معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه امارات متحده عربی
2دانشگاه خلیفه
3دانشگاه شارجه
4دانشگاه هریوت-وات دبی
5دانشگاه آمریکایی شارجه
6دانشگاه ابوظبی
7دانشگاه نیویورک دبی
8کالج داروسازی و علوم بهداشتی ابوظبی

تحصیل رشته مهندسی شیمی در امارات

لیسانس شیمی در دانشگاه امارات متحده عربی

لیسانس شیمی پایه ای قوی در شاخه های سنتی شیمی از جمله تحلیلی، آلی، معدنی و فیزیکی و بیوشیمی برای دانشجویان فراهم می کند. این برنامه همچنین بر توسعه فناوری اطلاعات و مهارت های ارتباطی تأکید دارد. دانشجویان مهارت های عملی را از طریق دوره های آزمایشگاهی با استفاده از تجهیزات پیشرفته توسعه می دهند. کارآموزی به دانشجویان آموزش و آمادگی برای محل کار را می دهد. همه دانشجویان از طریق پروژه‌ سال آخر تجربه پژوهشی را کسب می‌ کنند. فارغ التحصیلان این برنامه به خوبی برای تصدی سمت در صنایع شیمیایی و دارویی و یا ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آماده هستند. لیسانس برنامه شیمی توسط انجمن شیمی کانادا و انجمن سلطنتی شیمی تایید شده است.

اهداف برنامه:

  • برای دانشجویان پایه ای قوی در همه زیر شاخه های اصلی شیمی فراهم کند.
  • آموزش دانشجویان برای استفاده ایمن و موثر از تکنیک های آزمایشگاهی مدرن.
  • توسعه مهارت های قابل انتقال در زمینه هایی مانند ارتباط و کار گروهی.
  • توسعه درک دانشجویان از نقش شیمی و تحقیقات علمی در زندگی مدرن.
  • آماده سازی دانشجویان برای یک شغل موفق یا ادامه تحصیل در شیمی.

دانشجویان با تحصیل این برنامه قادر خواهند بود:

  • داشتن دانش مفاهیم اصلی، اصول نظری و یافته های تجربی در شیمی.
  • انجام آزمایش های آزمایشگاهی شیمی و تجزیه و تحلیل نتایج.
  • بازیابی و استفاده از اطلاعات شیمیایی از متون علمی.
  • حل مسائل عملی و نظری و تفکر انتقادی.
  • کار به طور موثر به طور مستقل و تیمی

فرصت های شغلی رشته مهندسی شیمی در امارات

مهندسان شیمی در صنعتی کار می کنند که در آن دگرگونی فیزیکی ماده اتفاق می افتد. در زیر بخشی از صنایعی که آنها کار می کنند آورده شده است:

صنعتشرح
ساخت محصولات غیر آلیمانند اسیدها، قلیاها، آمونیاک، کودها، رنگدانه های رنگ، سرامیک، نیمه هادی ها و سایر مواد الکترونیکی
ساخت محصولات ارگانیکمانند الیاف پلیمری، فیلم، پوشش، منسوجات، سلولز، کاغذ، رنگ، مواد منفجره، لاستیک، پیشران موشک، حلال ها، پلاستیک، مواد شیمیایی کشاورزی، داروسازی، سوخت های مبتنی بر زغال سنگ و پتروشیمی ها
ساخت موادمانند گرافیت، کاربید کلسیم، ساینده‌ ها، یا در باتری ‌های مرطوب و خشک، سلول‌ های سوختی و سیستم ‌های پیچیده ‌تر مواد
در صنایع آبکاری، متالورژی و فرآوری مواد
فرآوری مواد غذایی
صنعت تخمیربرای تولید آنتی بیوتیک ها، مکمل های خوراک و سایر محصولات بیوشیمیایی
در زمینه بیوتکنولوژیکه در آن کاربردها از استفاده از فعالیت‌ های میکرو ارگانیسم‌ ها و سلول ‌های کشت ‌شده، مهندسی آنزیم ‌ها، تولید مواد غذایی، و در زمینه زیست ‌پزشکی تا طراحی دستگاه ‌های مصنوعی و اندام‌ های مصنوعی انسان را شامل می ‌شود.

مهندسان شیمی همچنین برای مقابله با مشکلات مربوط به دفع زباله های صنعتی و سایر اشکال آلودگی و همچنین حفاظت از محیط زیست مناسب هستند. علاوه بر این، البته مهندسی شیمی زیربنای بسیاری از زمینه های انرژی، از جمله تولید و استفاده کارآمد از زغال سنگ، نفت، گاز طبیعی، ماسه قطران، شیل نفت، ذخایر زمین گرمایی و انرژی هسته ای است.

درآمد مهندسین شیمی در امارات

میزان حقوق ماهیانه کار در امارات برای یک مهندس شیمی در این کشور به صورت متوسط به میزان 19300AED (درهم امارات) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 231000AED (درهم امارات) در سال است. همچنین مهندسین شیمی تازه کار در امارات متحده عربی در حدود 10100AED (درهم امارات) و مهندسین شیمی با سابقه زیاد به میزان 26000AED (درهم امارات) در ماه درآمد دارند.

درآمد متوسط مهندسین شیمی در بهترین شهرهای امارات در زیر بررسی شده است:

حقوق مهندسین شیمی در شهرهای امارات (درهم)

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در دانشگاه خلیفه امارات

مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی برای تکمیل موفقیت آمیز الزامات یک برنامه تحصیلی، که شامل دوره های تدریس شده و همچنین پایان نامه است، اعطا می شود. این پایان نامه بررسی مستقل حوزه های تخصصی در زمینه عمومی مهندسی شیمی و رشته های مرتبط است. کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی به داوطلبان این فرصت را می دهد تا دانش خود را در زمینه گسترده مهندسی شیمی تعمیق کنند و از طریق انجام تحقیقات اصلی در روند کشف و ایجاد دانش مشارکت کنند. نامزدهای این مدرک توسط اساتید مجرب آموزش و نظارت می ‌شوند و انتظار می رود ابتکار عمل و نوآوری در کار خود را نشان دهند.

داوطلبان علاوه بر تکمیل موفقیت آمیز جزء دوره تدریس شده برنامه، پایان نامه ای را در مورد حوزه انتخابی خود تهیه و ارائه می کنند. تحقیقات ممکن است در چندین موضوع مرتبط با حوزه های تمرکز شناسایی شده توسط دانشگاه انجام شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره اقامت امارات و روش های مهاجرتی به این کشور مقالات خوبی را منتشر کرده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *