مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته مهندسی شیمی در آمریکا

رشته مهندسی شیمی در آمریکا

دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی شیمی در آمریکا از بهترین ها هستند. آمریکا یکی از کشورهای برتر در زمینه شیمی است. این کشور دارای بهترین شرکت ها و آزمایشگاه ها در حوزه شیمی هستند. با پیشرفت علم و دانش در زمینه شیمی، شاهد پیدایش مواد جدید، محصولات کاربردی تر و بهتر هستیم. همه این موارد به لطف متخصصین شیمی و مهندسین رشته شیمی بوجود آمده است. برای کسب تخصص در این رشته می توانید رشته مهندسی شیمی در آمریکا را در کالج ها و دانشگاه های این کشور تحصیل کنید. البته هزینه تحصیل در آمریکا بالاست و هزینه تحصیل رشته شیمی در بازه 33000$ الی 55000$ (دلار) در سال می باشد. البته پس از فارغ التحصیلی در رشته شیمی می توانید از حقوق بالایی در آمریکا برخوردار باشید.

گروه ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش درباره رشته مهندسی شیمی در آمریکا اطلاعات خوبی را ارائه کرده اند.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در آمریکا

مهندسی شیمی یکی از گسترده ترین رشته های مهندسی است. حوزه عمل آن توسعه، طراحی و کنترل فرآیندها و محصولاتی است که شامل تغییرات مولکولی، اعم از شیمیایی و بیولوژیکی، و عملیات چنین فرآیندهایی است. از آنجایی که بسیاری از محصولاتی که زندگی را حفظ و بهبود می بخشند توسط تغییرات مولکولی به دقت طراحی شده و کنترل شده تولید می شوند، مهندس شیمی در طیف گسترده ای از صنایع خدمت می کند. این صنایع از شرکت های شیمیایی و انرژی گرفته تا تولیدکنندگان انواع محصولات مصرفی و تخصصی، داروسازی، منسوجات، پلیمرها، مواد پیشرفته و دستگاه های حالت جامد و زیست پزشکی را شامل می شود. مشاغل در صنعت، دولت، مشاوره و آموزش در دسترس هستند.

زمینه های کار حرفه ای شامل تحقیق و توسعه، عملیات، خدمات فنی، توسعه محصول، طراحی فرآیند و کارخانه، تجزیه و تحلیل و توسعه بازار، کنترل فرآیند، و کاهش آلودگی است. برنامه مهندسی شیمی در آمریکا دانشجویان را برای تمرین حرفه ای در مشاغل مرتبط با شیمی آماده می کند. انتظار می رود فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در طی چند سال پس از فارغ التحصیلی به توانایی های زیر دست یابند:

  • اصول علم و مهندسی را برای حل مشکلات مهم مهندسی شیمی در صنعت، دولت یا محیط های دانشگاهی به کار گیرند.
  • برقراری ارتباط موثر و نشان دادن مهارت های بین فردی مورد نیاز برای رهبری و یا مشارکت در پروژه های بین رشته ای
  • از یادگیری مادام العمر برای رسیدن به اهداف حرفه ای و شخصی حرفه انتخابی خود، از جمله تحصیلات تکمیلی استفاده کنند.
  • مسئولیت‌ های حرفه‌ای، اخلاقی، زیست‌ محیطی و اجتماعی را بیان و اجرا کنید
  • و به دیدگاه ‌های مختلف جهانی و فرهنگی اهمیت دهید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در آمریکا

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه های آمریکا

ایالات متحده به عنوان خانه اکثر دانشگاه های درجه 1 در جهان شناخته شده است. با بیش از 10 دانشگاه در سطح جهانی برای این برنامه، ایالات متحده آموزش عالی در سطح جهانی ارائه می دهد. با رتبه بالا در رتبه بندی جهانی، دانشگاه ها در ایالات متحده از نظر آموزش و امکانات در مقایسه با سایر کشورها برجسته هستند. دانشجویانی که به دنبال تحصیل در رشته مهندسی شیمی هستند نیز جذب تحصیل در آمریکا می شوند زیرا بخش های مختلفی را به جز صنایع دارویی سنتی یا نفت ارائه می دهد. بر اساس رتبه بندی جهانی QS در سال 2023، اکثر دانشگاه های برتر ایالات متحده که در رشته مهندسی شیمی برنامه ارائه می دهند، در بین 50 دانشگاه برتر در سراسر جهان قرار دارند. در جدول زیر برخی از این دانشگاه ها معرفی شده اند:

نام دانشگاههزینه تحصیل سالیانه (دلار)
موسسه فناوری ماساچوست55878$
موسسه فنی جورجیا33794$
دانشگاه کالیفرنیا برکلی44115$
موسسه فناوری کالیفرنیا58680$
دانشگاه استنفورد56169$
دانشگاه تگزاس40032$
دانشگاه مینسوتا33843$
دانشگاه ایلینویز34316$
دانشگاه دلاور36880$

درآمد مهندسین شیمی در آمریکا

متوسط ​​حقوق اولیه پس از تکمیل کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی در ایالات متحده آمریکا حدود $66165 (دلار) در سال است. اکثر فارغ التحصیلان مهندسی شیمی می توانند در ایالات متحده شغلی در شرکت های تولیدی پیدا کنند، محققان دومین رتبه جمعیت را دارند و پس از آن فارغ التحصیلان شاغل در صنعت نفت و داروسازی قرار دارند. میانگین افزایش حقوق یک فارغ التحصیل مهندسی شیمی در ایالات متحده حدود 9٪ است. در حال حاضر، حدود 32700 مهندس شیمی در ایالات متحده وجود دارد که رشد بازار کار رشته شیمی در آمریکا در 5 سال آینده را %7.3 برآورد می کند.

امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، با افزایش حقوق حدود %23 در آمریکا همراه است. در حال حاضر حقوق کار در آمریکا برای مهندسین شیمی در بازه 45400$ الی 157000$ (دلار) در سال قرار دارد.

میزان حقوق برخی از مشاغل در رشته شیمی در کشور آمریکا در نمودار زیر مشخص شده است:

حقوق سالانه مشاغل رشته شیمی در آمریکا

کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی در آمریکا

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در ایالات متحده آمریکا یک دوره 1-2 ساله است که متوسط ​​شهریه آن 63000$ (دلار) برای کل برنامه است. دانشگاه های آمریکا مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی با تخصص های مختلف مانند کارشناسی ارشد علوم (MSc) و همچنین کارشناسی ارشد مهندسی (ME) ارائه می دهند. دانشگاه هایی در ایالات متحده که در رشته مهندسی شیمی کارشناسی ارشد ارائه می دهند، برای پذیرش نیاز به نمره خوب در ELP و همچنین GRE دارند. هزینه تحصیل برای کارشناسی ارشد از $22884 تا $114442 (دلار) برای کل برنامه بسته به انتخاب دانشگاه متغیر است. از جمله شرایط تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا:

  • دانشجویان بین المللی باید 16 سال تحصیلی (10+2+4) را پشت سر گذاشته باشند. یعنی متقاضی باید دارای مدرک لیسانس 4 ساله باشد.
  • مدرک کارشناسی علوم یا معادل آن در هر زمینه ای در مهندسی یا در زمینه های مرتبط (فیزیک، ریاضیات، شیمی یا علوم مواد) با حداقل معدل 3.0 در مقیاس 4.0.
  • دانشجویان بین المللی باید نمره خوبی در ELP داشته باشند، میانگین ELP شامل آیلتس: 6.5 یا 7| تافل: 100+
  • میانگین نمره GRE مورد نیاز حدود 323 است.
  • سایر شرایط نیز بسته به دانشگاه متفاوت است.

جهت برآورد هزینه تحصیل در آمریکا و یا هزینه مهاجرت می توانید از اطلاعات کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *