مهاجرت تحصیلی آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا از مواردی مهم است زیرا هزینه تحصیل برای دانشجویانی کمتر خواهد بود و دانشجویان آمریکایی به دیگر ایالت ها سفر می نمایند. از این رو می باید هزینه ای برابر با دانشجویان بین المللی پرداخت نمایند. اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آمریکا برای تمامی دانشجویان یکسان است. از همین رو جمعیت متنوعی از دانشجویان در این دانشگاه ها مشاهده می شود. اما اکثر دانشجویان با اخذ کمک هزینه های مالی سعی در پرداخت هزینه تحصیلی خود می نمایند.

سیستم آموزشی کشور آمریکا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. از آنجاییکه تدریس در تمامی مقاطع به زبان انگلیسی است. دانشگاه های این کشور مورد توجه اکثر دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. متقاضیان مهاجرت می توانند اطلاعات جامع و بروزی را از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب نموده و در این زمینه از مشاوره های رایگان این مجموعه بهره مند گردند.

بررسی هزینه تحصیل در آمریکا

همانطور که می دانید آمریکا یکی از گرانترین کشورها در جهان است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، باید بدانند هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین المللی و محلی آمریکا با یکدیگر یکسان نیست. شهریه ای که دانشجویان بین المللی پرداخت می نمایند بیشتر از دانشجویان محلی این کشور است. علاوه بر این هزینه تحصیل در هریک از ایالت های این کشور با یکدیگر متفاوت می باشد.

در جدول زیر هزینه تحصیل در برخی از ایالت های این کشور نشان داده شده است:

ایالتکالج های دولتی به دلارکالج های خصوصی به دلار
کالج های خصوصی$15300$34000
فلوریدا$13704$18000
تگزاس$12000$19000
نیویورک$12560$25000
کالیفرنیا$11000$25000
میشیگان14000$22000
جورجیا$12000 الی 18000$$15000 الی 40000$

بطور کلی هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی بطور متوسط بین $26000 الی 60000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. جدول زیر میانگین شهریه تحصیلی دانشجویان بین المللی را با توجه به طول دوره های تحصیلی شان در این کشور نشان داده است:

دسته بندی کالج هاشهریه تحصیلی به دلارهزینه های جانبی و خوابگاه به دلارکل هزینه ها در سال به دلار
کالج های 4 ساله خصوصی$26290$11140$37430
کالج های دولتی 4 ساله (با بورسیه)$10320$11140$21370
کالج های 2 ساله دولتی$3660$8660$12320

بورسیه و کمک هزینه تحصیل در آمریکا

دانشجویان در کشور آمریکا امکان اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی را دارند. از این طریق می توانند هزینه تحصیل در آمریکا کاهش دهند.

میانگین تعداد دانشجویان در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

 

بورسیه های تحصیلی به شرح زیر هستند:

  • بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی: بورسیه هایی که به دانشجویان دوره کارشناسی تعلق می گیرند. معمولا دارای ارزشی بین $1500 الی 9000$ (دلار) هستند. این بورسیه ها به دانشجویانی که از معدل دیپلم بالایی برخوردار هستند تعلق می گیرد. دانشجویان می توانند از همان ابتدا و با درخواست پذیرش تحصیل تقاضاء بورسیه تحصیلی آمریکا را نیز بنمایند. در این صورت بورسیه هایی با ارزش کمتر از $3000 (دلار) به آنان اعطاء می گردد. بهتر است دانشجویان این دوره پس از پایان ترم اول تحصیلی تقاضاء اخذ بورسیه تحصیلی را بنمایند.
  • بورسیه تحصیلی برای دوره های تکمیلی: دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا امکان اخذ بورسیه های بیشتری را دارند. این بورسیه های به شکل های مختلف به دانشجویان اعطاء می گردد.

هزینه تحصیل و خوابگاه ها در آمریکا

در کشور آمریکا هزینه های زندگی در شهرهای دانشگاهی میانه غربی این کشور نسبت به هزینه خوابگاه ها در منطقه شرق و شمال شرقی این کشور ارزان تر است. قیمت یک آپارتمان متوسط در مناطق روستایی آمریکا از 500$ الی 3500$ (دلار) در سال می رسد. اکثر خوابگاه های دانشجویی در کشور آمریکا بصورت اتاق های 2 و یا 3 نفره است. استفاده از سرویس های بهداشتی و حمام ها بصورت مشترک می باشد. بطور متوسط هزینه خوابگاه ها در دانشگاه های دولتی آمریکا 10440$ (دلار) در سال و برای دانشگاه های خصوصی 11890$ (دلار) تخمین زده شده است. هزینه های ذکر شده شامل تمامی هزینه ها از جمله آب و برق و اقامت دانشجویان می گردد. جهت اطلاع از هزینه‌ های زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

دیگر هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور به قرار زیر است:

هزینه های ضروری دانشجوییمتوسط هزینه به دلار
برق، گرمایشی، اینترنت، تلفن و خدمات$250
خوراک$300
حمل و نقل$50
کتاب و سایر اقلام آموزشی$390
پوشاک$200
ورزش و اوقات فراغت$60

هزینه تحصیل و خوابگاه ها در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا و زندگی

بطور کلی هزینه زندگی در مقایسه با دیگر کشورها بیشتر است. بیشترین هزینه های زندگی در این کشور مربوط به مسکن و هزینه های درمانی است. البته هزینه های درمانی برای افرادی که تحت پوشش بیمه های درمانی هستند پایین است. خانه ها در آمریکا از امکانات بسیار مناسبی برخوردار هستند. اکثر خانه ها دارای مایکرویو، سیستم تهویه، ماشین ظرفشویی و غیره هستند. اما تنها برخی از آپارتمان ها در این کشور مبله هستند. آپارتمان های مبله اجاره بهای بیشتری دارند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه اطلاعات مفید به متقاضیان آنان را در راستای مسیر مهاجرتی همراهی می نمایند. همچنین این مجموعه اطلاعات لازم در زمینه سرمایه گذاری در آمریکا را در اختیار عزیزان قرار می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *