مهاجرت تحصیلی آمریکا

بورسیه تحصیلی آمریکا

بورسیه تحصیلی آمریکا

تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا برای اکثر دانشجویان خارجی و اروپایی جهت تامین هزینه بالای تحصیل در سراسر جهان با ارزش است. زیرا این کشور از برترین نظام آموزش‌ ​برخوردار است و از هزینه های تحصیل و زندگی بالایی برخوردار می باشد. از این رو انتظار می رود با اخذ بورسیه هزینه تحصیل کاهش یابد. تحصیل در آمریکا به نوعی می تواند کار و موقعیت شغلی فرد را در آینده نیز تضمین کند. برخی سوالات در هنگام مهاجرت تحصیلی به آمریکا، ذهن دانشجویان و خانواده آنان را درگیر می کند، از جمله آن که:

  • انواع بورسیه تحصیلی آمریکا کدامند؟
  • آیا گرفتن بورسیه تحصیلی آمریکا در تمامی مقاطع تحصیلی امکانپذیر است؟
  • آیا برای اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا مدرک زبان خاصی مورد نیاز است؟

این مقاله در باب بورسیه تحصیلی آمریکا نگارش شده و انواع بورسیه تحصیلی آمریکا را به شما معرفی می کند. بورسیه تحصیلی آمریکا در انواع مختلف وجود دارد. بهترین نکته در بورسیه تحصیلی آمریکا این است که در تمام انواع بورسیه ها دانشجو نیازی به باز پس دادن بورسی که گرفته است نخواهد داشت. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای اخذ بورسیه در تمام کشورها هستیم.

مراکز اعطاء کننده بورسیه تحصیلی آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا بسیار حائز اهمیت است. برخی از ارگان ها و نهادهای آمریکایی برای پروژه های تحقیقاتی و مطالعات علمی به دانشجو های نخبه بورسیه می دهند. از جمله:

  • دولت فدرال آمریکا
  • موسسات خیریه آمریکا
  • ایالات کشور آمریکا
  • شرکت های خصوصی
  • شرکت های دولتی

چنانچه دانشجو متقاضی دریافت بورس تحصیلی باشد، باید از ابتدا امر و هنگام پذیرش، در فرم اولیه پذیرش، درخواست خود را برای اخذ بورس تحصیلی اعلام کند. دانشگاه بعد از بررسی مدارک متقاضی، چنان چه شرایط دریافت بورس تحصیلی را داشته باشد. از شروع ترم تحصیلی بورسیه را به متقاضی اعطاء خواهد کرد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

کمک هزینه تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی

برای اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی، متقاضی باید پس از اخذ پذیرش تحصیلی خود از دانشگاه، با ارائه توانایی های فردی خود از جمله شرایط زیر درخواست اخذ بورسیه تحصیلی نماید.

  • مدرک آیلتس حداقل 6 آکادمیک
  • نمرات A و A+
  • پس از گذراندن حداقل 2 ترم از ابتدای تحصیل خود در دانشگاه

این بورسیه تحصیلی و یا کمک هزینه تحصیلی در حدود 3000$ الی 12000$ (دلار) است. اما درنظر داشته باشید دریافت بورسیه تحصیلی کار بسیار دشواری برای دانشجویانی است. تابعیت و اقامت آمریکا را کسب ننموده اند. بر این اساس بسیار توصیه می شود که در صورت امکان، متقاضیان تحصیل کارشناسی در ابتدا پذیرش از کالج گرفته و پس از سپری کردن 1 سال تحصیل و ارائه رزومه تحصیلی عالی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های آمریکا اقدام کنند. در این صورت شانس ادامه تحصیل در دانشگاه های درجه یک این کشور را خواهند داشت.

فاند تحصیلی آمریکا در مقطع ارشد و دکتری

شرایط تحصیل در آمریکا به این گونه است که اکثر بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتی تعلق می گیرد. صد البته باید از رزومه علمی قوی و خوبی هم برخوردار باشند. 2 بورسیه شاخص در این مقاطع ذیلا بررسی می شود:

کمک هزینه تحصیل Teaching Assistantship در آمریکا

این نوع بورس به TA شناخته می شود. این نوع بورسیه تحصیلی از طرف استاد به فرد متقاضی اعطاء می شود. متقاضی باید دانش بالایی از زبان انگلیسی داشته باشد. در این نوع بورسیه تحصیلی دانشجو معمولا کمک استاد می شود. با کمک به دانشجویان دیگر و تصحیح نمودن آزمون ها و نمره دادن به دانشجویان در واقع به استاد کمک می کند و حقوق دریافت می نماید.

بیش از 1100 بورسیه تحصیلی در دانشگاه های برتر ایالات متحده برای دانشجویان بین المللی برای سال تحصیلی 2024-2023 در دسترس است. این بورسیه ها به طور متوسط ​​$2000 (دلار) کمک هزینه ماهانه به همراه هزینه های تحصیل، هزینه های اقامت، بیمه درمانی و کمک هزینه سفر ارائه می کنند. می توانید برای بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل درخواست دهید و رویای خود را برای تحصیل در دانشگاه های برتر جهان مانند دانشگاه ییل ایالات متحده آمریکا، دانشگاه هاروارد ایالات متحده آمریکا، دانشگاه کلارک، دانشگاه ایالتی بویز، کالج Berea و بسیاری دیگر برآورده کنید.

به طور کلی شرایط بورسیه تحصیلی کانادا به شرح تصویر زیر می باشد:

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

فاند تحقیقاتی Reaserch Assistantship در آمریکا

این بورس تحصیلی RA است و یا بورس تحقیقاتی هم گفته می شود. در این نوع بورس تحصیلی پروژه های خاص را دانشجو با کمک استاد راهنما انجام می دهد. در این بورسیه به ازای هر واحد درسی، متقاضی بین $750 الی 1500$ (دلار) از طرف استاد دریافت می کند. چنانچه متقاضی تحصیل در این کشور تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی داشته باشد. باید در نظر بگیرد که کار برای او بسیار سخت است.

  • داشتن مدرک زبان بسیار بالا
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور مبدا ضروری است (به خصوص در رشته های مهندسی)
  • فرد متقاضی، فارغ التحصیل دانشگاه سراسری با معدل بالای 16 باشد، شانس بسیار بیشتری خواهد داشت
  • داشتن چند مقاله بین المللی در این مورد ضروری است

برای ارائه رزومه بهتر و داشتن شانس بیشتری جهت اخذا بورسیه تحصیلی این کشور، از اساتید دانشگاه مبدا خود توصیه نامه گرفته و به همراه سایر مدارک تحصیلی به دانشگاه بفرستید. جهت اطلاع از شرایط کار پس از تحصیل در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

انواع بورسیه تحصیلی آمریکا

انواع کمک هزینه تحصیلی آمریکا

بورسیه هایی که خارج از محل تحصیل و دانشگاه به دانشجو تعلق می گیرد:

  • بورسیه دانشگاهی کارشناسی ارشد و مقطع دکتری (Bursaries)
  • کمک هزینه تحصیل (Teaching Assistantship)
  • فاند تحقیقاتی (Reaserch Assistantship)

کمک هزینه های خارج از کشور آمریکا

در این مبحث به بورسیه هایی پرداخته می شود که از خارج از محل تحصیل و دانشگاه، به دانشجو تعلق می گیرد:

انواع بورسیهتوضیحات
vanier Canada graduate scholarshipبورسیه تحصیلی مقطع دکتری است که دانشجویان از سوپروایزر خود درخواست بورس تحصیلی می نمایند. تفاوتی بین دانشجویان فدرال و خارجی وجود ندارد. سالیانه فقط به تعداد محدودی دانشجو تعلق می گیرد. مبلغ بورسیه بسته به شرایط بورسیه و نظر استاد راهنما متفاوت است.
trudeau foundation doctoral scolarshipsاین بورسیه تحصیلی فقط به 15 دانشجو فدرال و خارجی اعطاء می شود. فقط به مقطع تحصیلی دکتری اختصاص داده شده است. در این نوع بورسیه تحصیلی دانشجویان تا سقف 60000$ (دلار) را می توانند دریافت نمایند.
banting postdoctoral fellowshipsاین بورسیه تحصیلی که در مدت 2 سال هم می باشد. فقط به دانشجویان در مقطع پست دکتری تعلق می گیرد. در واقع به نوعی فلوشیپ است. مبلغ 70000$ (دلار) به فرد متقاضی اعطاء می شود.
canadian Queen Elizabethاین بورس تحصیلی مختص به ملکه الیزابت است. توسط هیئت به دانشجویان تعلق می گیرد.

شرایط تحصیل در کشور آمریکا

اشاره به برخی نکات در پایان بحث در مورد اخذ بورسیه های تحصیلی آمریکا الزامی است:

  • اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان غیر آمریکایی بسیار سخت است، اما غیرممکن نیست.
  • در مقطع دکتری شانس دریافت بورسیه بسیار بیشتر است.
  • آمریکا شرایط اخذ و دریافت وام دانشجویی را نیز برای دانشجویان مهیا کرده است.
  • اما دریافت وام برای اشخاص غیرتبعه یا غیرمقیم غیر ممکن است، مگر اینکه ضامن معتبر تبعه آمریکا داشته باشند.
  • اما تقریبا تمامی دانشجویان آمریکایی از وام های دانشجویی استفاده می کنند.

این مقاله در باب بورسیه تحصیلی آمریکا و شرایط اخذ آن نگارش شده است. چنانچه قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید، قبل از هر گونه اقدام و پرداخت هزینه، با کارشناسان مجرب و وکلاء ارشد موسسات حقوقی معتبر همچون موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوره تلفنی برخوردار شوید. در رابطه با اخذ ویزای کشورهایی چون آمریکا قطعا با مشاوره و کمک وکیل وارد پروسه ویزا شوید. همچنین جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی آمریکا

  1. لیلا عسکرنژاد گفت:

    بورسیه تحصیلی آمریکا را از داخل ایران هم میشه گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *