مهاجرت تحصیلی استرالیا

رشته مهندسی شیمی در استرالیا

رشته مهندسی شیمی در استرالیا

رشته مهندسی شیمی در استرالیا در سطح وسیعی از تخصص ها و گرایشات ارائه می شود. استرالیا یکی از کشورهای انگلیسی زبان برتر برای تحصیل است. به لطف کیفیت و اعتبار خوب دانشگاه های استرالیا با تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور می توانید مدرک معتبر مهندسی شیمی را بدست آورید. مقاطع تحصیلی مختلف در رشته شیمی در استرالیا در دانشگاه ها و کالج های این کشور ارائه می شود. شرایط پذیرش در دانشگاه های استرالیا نسبت به دانشگاه های آمریکا و کانادا آسان تر است. در ادامه این نگارش می توانید با شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در استرالیا بیشتر آشنا شوید. ضمن اینکه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز می توانند برای مهاجرت تحصیلی و قوانین مهاجرتی شما را راهنمایی کنند.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در استرالیا

مهندسان شیمی از دانش خود در مورد سنتز و پردازش مواد شیمیایی برای تبدیل مواد خام به محصولات مفید استفاده می کنند. به عنوان یک دانشجوی مهندسی شیمی، شما یاد خواهید گرفت که محصولات روزمره مانند خمیر دندان، پفک، شکلات، رژ لب، پاراستامول، بنزین و سایر مواد را توسعه دهید. دانشجویان مهندسی شیمی در استرالیا دوره هایی را در زمینه هایی مانند تولید انرژی، بیوتکنولوژی و داروسازی مطالعه می کنند. تحصیل مهندسی شیمی دارای مزایای زیادی است از جمله:

  • دانشگاه های برتر: برخی از دانشگاه های برتر مهندسی شیمی جهان در استرالیا واقع شده اند.
  • مسیر حرفه ای: مهندسی شیمی به عنوان یک مسیر حرفه ای در دسترس است که مهارت های مهندسی شیمی را برای طراحی و اجرای فرآیندهای در مقیاس صنعتی ارائه می دهد.
  • معیارهای پذیرش: برخلاف ایالات متحده و کانادا، پذیرش در دوره های مهندسی در استرالیا آسان تر است. برای ورود به برنامه نیازی به نمرات GRE ندارید.
  • میزان درآمد: بسته حقوقی متوسط ​​در این بخش یکی از بالاترین ها در صنعت مهندسی در استرالیا است.

برنامه های مهندسی شیمی در استرالیا در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. در جدول زیر برخی دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی شیمی در استرالیا را مشاهده می کنید:

نمره رشته شیمینام دانشگاه
72.3کورتین
70.7دانشگاه موناش
69.5دانشگاه فنی سیدنی
68.2دانشگاه نیو سوت ولز
59.8دانشگاه کوئیزلند در استرالیا
55.1دانشگاه آدلاید
51.5دانشگاه سیدنی
45.4دانشگاه RMIT
42.7دانشگاه ملبورن

تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در استرالیا

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در استرالیا یک برنامه مدرک 2 ساله برای دوره های آموزشی، کار تحقیقاتی و مطالعات حرفه ای است. این یک رشته بین رشته ای است که از علوم طبیعی و ریاضیات برای آموزش پردازش فنی مواد و مواد شیمیایی به دانشجویان استفاده می کند. برنامه درسی متمایل به صنعت کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در دانشگاه های استرالیا چیزی است که آن را به یک تخصص مهندسی محبوب در بین دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. هزینه تحصیل در این دوره از 32000AUD تا 63000AUD (دلار استرالیا) متغیر است. از آنجایی که دولت استرالیا 300 میلیون AUD (دلار استرالیا) برای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی سرمایه گذاری می کند، تامین مالی تحصیلات عالی در استرالیا آسان تر می شود.

اگر قصد دارید مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شیمی را از استرالیا دنبال کنید، در صورت درخواست برای کار تحقیقاتی در مهندسی شیمی، به پروپوزال تحقیقاتی نیاز خواهید داشت. ورودی های MEng در استرالیا در حدود فوریه تا مارس ارائه می شود. درخواست پذیرش از دانشگاه های استرالیا معمولا از نوامبر انجام می شود.

برخی از بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی شیمی:

  • دانشگاه کورتین
  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه آدلاید
  • دانشگاه سیدنی

بورسیه های تحصیل رشته مهندسی شیمی در استرالیا

بورسیه های تحصیل رشته مهندسی شیمی در استرالیا

بورسیه های تحصیلی فراوانی برای دانشجویان بین المللی در استرالیا وجود دارد. برخی از آنها توسط دولت استرالیا، برخی توسط موسسات و برخی دیگر توسط تراست ها و نهادهای خصوصی تامین می شوند. برخی از بورسیه های محبوب برای انتخاب در هنگام برنامه ریزی برای ادامه تحصیل مهندسی شیمی در استرالیا عبارتند از:

نام بورسیهمیزان پوشش (دلار استرالیا)
بورسیه پاول فوندیشن26000AUD
بورسیه بروکرفیش1600AUD
بورسیه استرالیابورسیه کامل
بورسیه بین المللی مستر ECU20% شهریه
بورسیه مهندسی ملبورن5000AUD الی 20000AUD
بورسیه فوندیشن ملبورن5000AUD الی 10000AUD
بورسیه گو کلین4500AUD

همچنین می‌ توانید گزینه‌ های دیگری مانند وام، تحصیل کار، و غیره را انتخاب کنید. با ویزای تحصیلی استرالیا می‌ توانید تا ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در تعطیلات تابستانی کار کنید.

بازار کار مهندسی شیمی در استرالیا

صنعت مهندسی شیمی در استرالیا بیش از 10 میلیون نیروی کار به طور مستقیم و 50 میلیون نیروی کار به صورت غیر مستقیم دارد. این صنعت به ارائه یکی از بالاترین حقوق در میان سایر بخش های مهندسی معروف است. جدا از متغیرهایی مانند بخش، شرکت و نقش شغلی، یک عامل دیگر وجود دارد که می تواند بر حقوق پایه ارائه شده تأثیر بگذارد، منطقه ای که در آن مشغول به کار هستید. با این حال متوسط حقوق ماهیانه کار در استرالیا برای یک مهندسی شیمی در این کشور به صورت متوسط به میزان 7520AUD (دلار استرالیا) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 90300AUD (دلار استرالیا) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته بازه حقوقی سالیانه مهندسین شیمی از 41500AUD (دلار استرالیا) و تا 144000AUD (دلار استرالیا) متغیر است.

میزان حقوق سالانه مهندسین شیمی در برخی از بهترین شهرهای استرالیا در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق سالانه مهندسین شیمی در شهرهای استرالیا

لیسانس مهندسی شیمی در دانشگاه نیوکاسل استرالیا

در دانشگاه نیوکاسل، مهندسانی آموزش داده می شوند که قادر به حل بزرگترین چالش های جهانی باشند. به عنوان یک مهندس شیمی، مطالعه شما ممکن است منجر به مشارکت در تیمی شود که محصولات عایق با راندمان بالا را تولید می کند. شما می‌توانید روی تولید سوخت زیستی در جوامع دوردست کار کنید و به دفع زباله و تولید انرژی کمک کنید. یا ممکن است در صنایع غذایی کار کنید و محصولاتی را برای افرادی با نیازهای غذایی خاص تصفیه کنید. لیسانس شیمی در این دانشگاه یک دوره 4 ساله است و شامل دوره های اصلی زیر است:

  • انتقال حرارت و طراحی سیستم های انرژی
  • ترمودینامیک
  • فرآیندهای انتقال و جداسازی انبوه
  • مکانیک سیالات
  • سینتیک و مهندسی واکنش
  • فرآیندهای مهندسی سبز و پایداری

شرایط تحصیل در استرالیا در مقاله ای دیگر در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت منتشر شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *