مهاجرت کاری استرالیا

کار در استرالیا

کار در استرالیا

کار در استرالیا یکی از مهم ترین خواسته های ایرانیان در سال های اخیر بوده است اگرچه دست یابی به آن بسیار دشوار تر از قبل شده است. کار در این کشور به دلایل مختلفی از سوی ایرانیان با تقاضاهای زیادی رو به روست که از جمله این موارد می توان به انگلیسی زبان بودن این کشور و همچنین ثبات اقتصادی آن اشاره کرد.

سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی در استرالیا بسیار بالاست و مردم این کشور در رفاه کامل به سر می برند. افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور زیبا و خوش آب و هوا را دارند، می توانند این مقاله را مطالعه نموده و با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی و تجزیه و تحلیل کلیه جوانب این امر بپردازند.

اینفوگرافی کار در استرالیا

شرایط کار در استرالیا

مساحت کشور استرالیا تقریبا 7692024 کیلومتر مربع است که بیش از 25317100 نفر جمعیت را در خود جای داده است. با این حال نرخ بیکاری در این کشور به در پایان سال 2022 میزان 3.5% است. اگر شخصی ماهر، تصمیم به مهاجرت کاری به استرالیا را دارد، باید بررسی های لازم را در کلیه جوانب امر انجام دهد. یکی از بررسی ها در زمینه موسسات کاریابی این کشور است که می بایست معتبر و قانونی باشند. بنابراین باید به این موضوع دقت داشت.

نمودار زیر روند تغییرات نرخ بیکاری در استرالیا را نشان می دهد. میزان نرخ بیکاری در استرالیا ذیلا بررسی شده است:

نرخ بیکاری در استرالیا

به روش های مختلفی می توان به مهاجرت از طریق کار در استرالیا دست یافت. شرایط مختلفی در یافتن شغل موردنظر برای فرد متقاضی وجود دارد.

برخی از این شرایط می تواند به شرح ذیل باشد:

  • سن متقاضی
  • زمینه های تخصص و مهارت متقاضی
  • وضعیت جسمانی
  • سطح تحصیلات و مدارک تحصیلی
  • سوابق کاری
  • سطح آشنایی و تسلط به زبان

هر یک از موارد فوق برای شخص مهاجر به استرالیا یک پوئن و امتیاز محسوب می گردد که لازمه مهاجرت کاری وی به استرالیا است.

روند کار در استرالیا

متقاضیان کار در استرالیا برای کسب آگاهی از نحوه مهاجرت خود، بایستی روند مهاجرت را بررسی نمایند. با بررسی روند مهاجرت کاری به استرالیا می توان به امور مورد نیاز در این روند پی برد. به عبارتی متقضیان آگاه تر، شانس بیشتری برای موفقیت دارند. لذا بررسی های بیشتر به متقاضیان امکان مهاجرت با پشتوانه احتمالی بیشتر را می دهد. پروسه مهاجرت کاری به استرالیا ذیلا بیان شده است.

پروسه مهاجرت کاری به استرالیا

کار در استرالیا مختص کارگران ماهر

دولت استرالیا برنامه هایی را تدوین نموده است که مختص کارگران ماهر بین المللی و دارای تخصص است. وجود آن ها در این کشور و فعالیت شغلی در زمینه های مختلف، زمینه های پیشرفت اقتصاد در استرالیا را فراهم می آورد. بنابر این از این دسته افراد در استرالیا همواره استقبال ویژه ای به عمل می آید. برای مهاجرت کاری و کار در استرالیا روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها اسپانسر ایالتی استرالیا است.

فرد متقاضی کار می تواند از سوی اسپانسر ایالتی استرالیا نامزد شود. در نتیجه از سوی آن ایالت حمایت شود. از این رو کارفرمایان این امکان را خواهند داشت تا نسبت به اقامت دائم کارگران خارجی اعلام نامزدی نموده و به کسب و کار خود رونق بخشند. استفاده از سرویس آنلاین Skill Select نیز از دیگر روش های جستجو کار برای یک کارگر ماهر است. این سرویس دریافت ویزای کاری به استرالیا را برای کارگران ماهر و متخصص از طریق نشانه ای برای تمایل به اخذ ویزای کار (EOI) فراهم می سازد. در نهایت می توانید به دعوت نامه Skill Select ارسالی از سوی استرالیا دست یابید.

انواع ویزاهای کار در استرالیا

ویزاهای کار در استرالیا برای افراد خارجی که تمایل به مهاجرت کاری به این کشور را دارند، در انواع گوناگونی صادر می گردد. با رجوع به جدول ذیل می توان با هر یک از آن ها آشنا شده و به صفحه مخصوص همان ویزا وارد شد:

رده بندی (Sub Class)شرح
Sub class 888ویزای کسب و کار نوآوری و سرمایه گذاری (دائمی)
Sub class 188ویزای کسب و کار نوآوری و سرمایه گذاری (موقت)
Sub class 890صاحب کسب و کار
Sub class 132ویزای استعداد کسب و کار (دائمی)
Sub class 124ویزای استعداد درخشان
Sub class 858ویزای استعداد برجسته
Sub class 186طرح نامزد کارفرمایان
Sub class 405سرمایه گذار بازنشستگی
Sub class 891ویزای سرمایه گذار

پرطرفدارترین ویزا و مشاغل 2023 در استرالیا

سایت مشاغل جهانی، مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2023 را مورد بررسی قرار داده است. در آمارهای به دست آمده از این بررسی‌ ها مشخص گردید، برخی از مشاغل در استرالیا از توجه بیشتری برخوردار بوده و استقبال ویژه ‌ای از سوی متقاضیان کار در این کشور داشته‌ اند. بعضی از این مشاغل مربوط به ساخت و ساز، مراقبت‌ های پزشکی و همچنین فناوری بوده‌ اند که رشد قابل توجهی را دارا بوده و میزان حقوق و دستمزد در این مشاغل بیشتر از 100000$.A (دلار استرالیا) می ‌باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت فهرستی از مشاغل پرطرفدار را تهیه نموده است:

مشاغل پر متقاضی در استرالیامیزان درآمدها به دلار استرالیا
جراحA.$394866
متخصص بیهوشیA.$367343
متخصصان داخلیA.$299378
نمایندگان مالیA.$261008
روانپزشکانA.$216075
سایر پزشکانA.$204387
قضات و متخصصان حقوقیA.$195703
مهندسان معدنA.$167345
مدیران عاملA.$157643
مدیران مهندسیA.$147451

آشنایی با پرطرفدارترین ویزاهای کار در استرالیا

همان طور که قبلا به آن اشاره شد، پرطرفدارترین ویزاهای کاری استرالیا که برای ایرانیان نیز اخذ آن همچنان امکان پذیر است، ساب کلاس های 189، 190 و 491 است. ذیلا برای آشنایی بیشتر، به توضیحاتی در این زمینه خواهیم پرداخت. این سه نوع ویزا بسیار به هم شباهت دارند اما ویزای 189 به ایالات اصلی نظیر سیدنی، ملبورن و بریزبین تعلق دارد که متقاضی باید حداکثر امتیازات (65) را به تنهایی کسب کند تا بتواند برای اخذ این ویزا اقدام کند. اما برای ویزاهای 190 و 491، امتیازاتی حمایتی نیز از سوی دولت استرالیا از 5 تا 10 امتیاز به عنوان اسپانسر ایالتی به متقاضیان خواهد داد.

برای ویزای 190 که مربوط به ایالات اصلی نیست، تا 5 امتیاز اسپانسری و برای ویزای 491 که مربوط به فرعی ترین ایالات این کشور است 10 امتیاز به فرد تعلق می گیرد. تا به سقف امتیازات (65) دست یابند. البته لازم به ذکر است که فرد موظف است به مدت 2 سال در این ایالات به کار و زندگی بپردازد.

بررسی میزان امتیازات برای ویزای کار در استرالیا

معروف ترین ویزاهای کار استرالیا شامل ساب کلاس های 189، 190، 491 می باشد که دارای امتیاز بندی بر روی سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و امتیازات همسر است.

میزان امتیازاتی که متقاضی از سن خود می تواند به دست آورد به شرح زیر است:

سنامتیاز
18 تا 24 سال25
25 تا 32 سال30
33 تا 39 سال25
40 تا 44 سال20
45 تا 54 سال15
55 یا بالاتر0

امتیاز مدرک زبان برای ویزای کار استرالیا

مدرک زبان آیلتس و pte برای این ویزا دارای امتیازات زیر است:

مدرک زبانامتیاز
نمره 7 یا pte 6510
نمره 8 یا pte7920

امتیاز مدرک تحصیلی برای ویزای کار استرالیا

امتیاز مدرک تحصیلی برای ویزای کار استرالیا

هر مقطع تحصیلی در استرالیا دارای امتیاز خاصی می باشد که به شرح زیر می باشد:

مدرک تحصیلی امتیاز
مدرک دکترا یا بالاتر20
مدرک لیسانس15
مدرک دیپلم به همراه مدارک حرفه‌‌ای مرتبط10

افرادی که در استرالیا تحصیل کرده اند در این زمینه 10 امتیاز اضافه تر اخذ خواهند کرد. لذا تحصیل در استرالیا بر اساس این قانون ارزش بالاتری می یابد. متقاضیان تحصیل در استرالیا می توانند پس از اخذ مدرک تحصیلی خود برای کار در این کشور نیز اقدام نمایند.

امتیاز سابقه کار برای ویزای کار استرالیا

سابقه کار با بیمه یا بدون بیمه بسته به نوع رشته و مرکز ارزش یابی هر رشته در استرالیا دارد اما به صورت عموم عبارت است از:

تجربهٔ کاری در رشتهٔ مربوط امتیاز
کمتر از 3 سال0
3 تا 4 سال5
 5 تا 7 سال10
 8 تا 10 سال15

منابع کاریابی در استرالیا

کاریابی در استرالیا چندان از کشورهای دیگر متفاوت نیست. این کشور دارای منابع زیادی برای یافتن شغل می باشد. استرالیا برای کارجویان بین المللی گزینه های متعددی دارد. اما بهتر است متقاضیان در مشاغل مورد نیاز این کشور مشغول به کار شوند. یافتن شغل مناسب بسته به ویژگی های خاص متقاضی دارد. به عبارتی هر شخص برای شغلی متفاوت می تواند بهترین عملکرد را دارا باشد. برخی از منابع ارزیابی و یافتن شغل در استرالیا عبارتند از:

به طور کلی منابع کاریابی آنلاین به دلیل برخی از مزایای مورد نیاز کارجویان برای آن ها مطلوب تر می باشند. لذا این مزایا به متقاضیان در صرفه جویی زمان یاری می رسانند. در منابع کاریابی آنلاین، متقاضیان می توانند فارغ از محدودیت های زمانی و مکانی برای ارسال رزومه اقدام نمایند. شایان ذکر است که در کاریابی های آنلاین یافتن کارفرمایان معتبر برای کارجویان آسان تر خواهد بود.

وب سایت های جستجوی شغل در استرالیا

شیوه جست و جوی کار در وب سایت های کاریابی از دیگر روش های یافتن شغل و مهاجرت به استرالیا است. از این برخی از سایت های کاریابی پرکاربرد و برتر به شرح ذیل برای متقاضیان کار در استرالیا آورده شده است که می توانید به ورود به آن ها و مشاهده لیست مشاغل، شغل مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

وب سایتتوضیحات
وب سایت Glassdoorارائه مشاغل مختلف در لیست خود و امکان شناسایی نامزدهای شغلی برای کارفرمایان
وب سایت CareerBuilderبزرگترین وب سایت شغلی که امکان جست و جوی پیشرفته دارد. بر اساس مدرک و تخصص مورد نیاز و همچنین منطقه مورد نظر جست و جو می کند. مشاوره های شغلی نیز در این سایت وجود دارد.
وب سایت comآگهی مشاغل مورد نیاز به صورت هفتگی که امکان مشاوره و ارسال رزومه برای کارفرمایان نیز امکان پذیر است.
وب سایت The Laddersلیست مشاغل مختص مدیران ارشد و متخصصانی که مجموعه ای را مدیریت می نمایند را ارائه می دهد.
وب سایت LinkedInکاریابی در این وب سایت نیز به صورت ورود به شبکه های گسترده و عضویت در گروه ها، شرکت در گفتگوها و در نهایت یافتن شغل مرتبط و مورد علاقه است.
وب‌سایتIndeedلیست مشاغل مورد نیاز شرکت های بین المللی است براساس منطقه و جهانی امان به جست و جو دارد.
وب سایت jobsمختص مشاغل دولتی و به صورت آگهی شغلی اداری است.

کشور استرالیا از لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار دارد. بنابراین می توانید با کمک مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد شرایط ویزای کار استرالیا به این کشور و سایر کشورهای اروپایی تصمیم گیری کنید. کسب مشاوره با تماس تلفنی به صورت رایگان بوده و از طریق مراجعه حضوری مشورت تخصصی تر بگیرید.

سوالات متداول در باب کار در کشور استرالیا

در انتها مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب کار در کشور استرالیا مطابق با قوانین 2023 می باشیم:

  • پارامترهای مهم کار در استرالیا چیست؟ سن/ مدرک تحصیلی/ سوابق شغلی/ سطح زبان
  • چند نوع ویزای کاری برای کار در استرالیا وجود دارد؟ ویزای کار استرالیا دارای 3 ساب کلاس 189، 190 و 491 است که ویزای 189 مربوط به ایالات اصلی (سیدنی، ملبورن و بریزبین) است که امتیازات بسیار بالای را برای ورود افراد در نظر دارد. ویزای 190 و 491 که مربوط به ایالات فرعی این کشور است از امتیازات حمایتی بین 5 تا 10 امتیاز برخوردار است که شانس ویزا شدن را بالا می برد.
  • بازه امتیازات ویزای کار استرالیا چگونه است؟ سن بین 18 تا 54 سال از بازه امتیازات بین 30 تا 15، مدرک زبان از 10 تا 20، مدرک تحصیلی از دیپلم تا دکترا (و یا بالاتر) 10 تا 20 و سابقه کار از زیر 3 سال تا 10 سال امتیازات 0 تا 15 را به خود اختصاص می دهند که فردی اگر در مجموع از این 4 پارامتر حداقل 65 امتیاز کسب کند می تواند درخواست خود را برای اخذ ویزای کار ارائه کند.
  • مشاغل مورد نیاز استرالیا کدامند؟ مشاغلی نظیر بازاریابی دیجیتال، متخصصین در زمینه امنیت سایبری و برنامه نویسان، مدیران توسعه کسب و کار، مهندسین عمران، برنامه ریزی انرژی و شهری، مهندسین مکانیک و غیره نیازمند استخدام نیروی کار ماهر خارجی هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *