مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند

رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند

علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند می توانند در دانشگاه های معتبر و مختلفی و در گرایشات مختلف در این کشور تحصیل کنند. مهندسی شیمی یک رشته مهم برای صنعت در اسکاتلند و بریتانیاست. گرایشات مختلف از جمله دارویی، پتروشیمی و بیوتکنولوژی در این رشته وجود دارد. با تحصیل هر کدام از گرایشات ارائه شده در رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند می توانید وارد بازار کار جذاب این کشور یا کشورهای دیگر شوید. برنامه های تحصیلی این رشته معمولا یک دوره 5 ساله شامل 4 سال دوره کارشناسی و 1 سال دوره تخصصی با انتخاب دانشجو برای کسب کارشناسی ارشد مهندسی شیمی است. شرایط تحصیل در این دوره ها داشتن نمره A Level سطح زبان انگلیسی و سایر الزامات دانشگاه مورد نظر است. با استفاده از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند جهت مهاجرت به اسکاتلند و تحصیل در بهترین کشورهای جهان اقدام نمایید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند

مهندسان شیمی در طراحی، بهینه‌ سازی و عملیاتی کردن فرآیندهایی که باعث می ‌شوند محصولاتی که ما در زندگی روزانه از آنها استفاده می ‌کنیم، نقش مهمی در تصمیم ‌گیری ‌های کلیدی از جمله:

  • انتخاب بهترین مسیر واکنش به محصول مورد نظر به منظور به حداقل رساندن تشکیل ناخواسته ایفا کنند.
  • تعیین نحوه خالص سازی محصول
  • طراحی بهترین سیستم کنترل برای اطمینان از ایمن بودن فرآیند
  • توسعه مقرون به صرفه ترین فرآیند
  • برخورد با مواد خام واکنش نداده
  • بهینه سازی فرآیند برای به حداکثر رساندن بازده و بازیافت انرژی برای به حداکثر رساندن کارایی

2 سال اول کارشناسی برنامه های مهندسی، مهندسی عمومی را پوشش می دهد. این بدان معنی است که شما دانش حیاتی را در هر رشته مهندسی توسعه می دهید. در تعدادی از برنامه‌ ها، دانشگاه های اسکاتلند با همکاران خود در رشته‌ های زمین ‌شناسی، شیمی و تجارت همکاری نزدیک دارند تا اطمینان حاصل کنند که آموزش برای هدف مناسب است. دانشگاه های اسکاتلند با صنعت محلی، ملی و بین‌ المللی ارتباط دارند، به ‌ویژه در صنعت نفت و گاز و انرژی که در آن شما این شانس را دارید که چالش ‌ها و پروژه ‌های واقعی صنعت را تجربه کنید. تمام مدارک تحصیلی توسط موسسات مهندسی حرفه ای مربوطه تایید شده اند و اولین گام خود را برای تبدیل شدن به یک مهندس خبره برای شما فراهم می کنند.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه های اسکاتلند

دانشگاه های معتبر و بسیار خوبی در اسکاتلند وجود دارند که دوره های مهندسی شیمی را در مقاطع مختلف ارائه می کنند. برخی از دانشگاه های اسکاتلندی برای تحصیل رشته شیمی در زیر معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه آبردین
2دانشگاه غرب اسکاتلند
3دانشگاه هریوت-وات
4دانشگاه ادینبورگ
5دانشگاه استراثکلاید
6

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در اسکاتلند را در این نگارش مطالعه کنید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه هریوت-وات اسکاتلند

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه هریوت-وات اسکاتلند

مهندسی شیمی در دانشگاه Heriot-Watt رتبه اول را در اسکاتلند و پنجمین را در بریتانیا برای رضایت کلی دانشجویان در نظرسنجی ملی دانشجویان 2020 کسب کرد. مهندسی شیمی در مورد تبدیل مواد خام به محصولات با ارزش و مطلوب و تولید فناوری و دانش توانمند برای آینده ای پایدار است. مهندسان شیمی باید خلاق باشند و از علوم، ریاضیات و اقتصاد برای توسعه طیف وسیعی از محصولات در استفاده روزمره استفاده کنند. ورودی آنها در هر مرحله از پروژه، از ایده اولیه تا محصول نهایی و حتی تا بازار، ارزشمند است.

صنایع شیمیایی و فرآیندی یکی از موفق ترین و پر رونق ترین انواع کسب و کار در بریتانیا و سراسر جهان هستند و چشم انداز شغلی برای مهندسان شیمی عالی است. فارغ التحصیلان در بسیاری از بخش ها از مواد شیمیایی خوب و محصولات غذایی گرفته تا تامین کنندگان آب و برق، داروسازی و صنعت نفت و همچنین سایر زمینه ها مانند امور مالی و مدیریت پروژه مشغول به کار هستند.

دوره های آموزشی ارائه شده در این دانشگاه:

  • کاردانی در مهندسی شیمی
  • کارشناسی مهندسی شیمی
  • کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

لیسانس مهندسی شیمی دانشگاه هریوت-وات اسکاتلند

لیسانس مهندسی شیمی هم تئوری و هم کاربرد عملی مورد انتظار صنعت را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این دانشگاه پیوندهای قوی با جوامع حرفه ای دارد که امکان می دهد چشم انداز شغلی فارغ التحصیلان را ارتقا دهد. برنامه BEng به شما درک درستی از اصول مهندسی شیمی و فرآیند که برای تبدیل شدن به یک مهندس حرفه ای نیاز دارید، می دهد. دانشجویان علاوه بر پایه ‌ای در علوم، ریاضیات و مهندسی، توانایی ‌های عملی را به دست می ‌آورند که بسیار مورد توجه صنعت هستند.

کارشناسی مهندسی شیمی یک مدرک 4 ساله است که می تواند شامل یک سال تحصیلی اضافی باشد که در نتیجه این برنامه به یک مدرک پیشرفته کارشناسی ارشد تبدیل می شود. شما انتخاب خواهید کرد که در پایان سال چهارم خود کدام مسیر را دنبال کنید و به شما این امکان را می دهد که تصمیم بگیرید کدام مدرک به بهترین وجه با جاه طلبی های شغلی شما مطابقت دارد. دانشجویان سال آخر یک پروژه طراحی گروهی را انجام می‌ دهند که موضوعات تدریس شده در برنامه را ادغام می‌ کند.

درآمد مهندسین شیمی در اسکاتلند

فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند می توانند در صنایع مختلف از جمله موارد زیر مشغول به کار شوند:

  • داروسازی
  • غذا و نوشیدنی
  • انرژی پاک
  • مدیریت زباله های زیست محیطی
  • نفت و گاز
  • پتروشیمی
  • لوازم آرایشی
  • محصولات مصرفی
  • مواد شیمیایی کشاورزی
  • تحقیق و توسعه

فارغ التحصیلان مهندسی شیمی در اسکاتلند در شرکت هایی مانند گلاکسو اسمیت کلاین، سلافیلد با مسئولیت محدود، دوسان بابکوک و اتکینز گلوبال و بسیاری دیگر استخدام شده اند. میزان حقوق ماهیانه کار در اسکاتلند برای یک مهندس شیمی به میزان 5700£ (پوند) در ماه است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته میزان حقوق مهندسین شیمی در اسکاتلند حداقل در حدود 31500£ (پوند) و حداکثر 109000£ (پوند) در سال می باشد.

میزان حقوق مهندسین شیمی در اسکاتلند در زیر قابل مشاهده است:

حقوق سالیانه مهندسین شیمی در اسکاتلند (پوند)

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه غرب اسکاتلند

اگر فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی یا سایر رشته های مرتبط هستید و به دنبال ارتقای توانایی های فنی خود و تجهیز خود به دانش پیشرفته در زمینه های مهندسی شیمی و فرآیند هستید، کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه غرب اسکاتلند گزینه ای ایده آل است. علاوه بر توسعه بیشتر تخصص و دانش فنی خود، این دوره کارشناسی ارشد همچنین شما را قادر می سازد تا مهارت های بین فردی و قابل انتقال را در سطحی توسعه دهید که انتظار می رود مهندس شیمی یا فرآیند در یک محیط مهندسی پیشرفته و تجاری به عنوان مهندس ارشد عمل کند. کار پس از تحصیل در اسکاتلند برای مهندسین شیمی فراوان است. در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید سایر رشته ها را بررسی کنید و برای اقدام باما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *