مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

رشته مهندسی شیمی در اسلواکی در تخصص ها و گرایشات مختلف ارائه می شود. که در این مقاله به بررسی این موارد می پردازیم. از جمله این گرایشات در مهندسی شیمی و صنعت غذا، شیمی پزشکی، شیمی دارویی، شیمی و بیوشیمی و بیوتکنولوژی است. دوره های ارائه شده در رشته مهندسی شیمی در اسلواکی به زبان های اسلواکی و انگلیسی هستند. لذا حتما درباره زبان دوره های انتخابی تحقیق کنید و شرایط مدارک زبان را جویا شوید. دوره های مهندسی شیمی در دانشگاه های اسلواکی هزینه سالانه حدود 2000€ الی 3000€ (یورو) دارند. شرایط پذیرش در کشور اسلواکی آسان است و نیاز به ارائه آزمون های سخت نیست. با این حال هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارند و برخی آزمون های ورودی می گیرند. با استفاده از تیم حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در خصوص مهاجرت تحصیلی و تحصیل رشته مهندسی شیمی به بهترین شکل مهاجرت کنید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

مهندسان شیمی با کمک به مدیریت منابع، حفاظت از محیط زیست و کنترل رویه های بهداشتی و ایمنی به جامعه کمک می کنند. اگر استعداد و شیفتگی به نحوه عملکرد دنیای فیزیکی دارید، علاقه مند هستید که چگونه واکنش های شیمیایی و خواص فیزیکی ماده را می توان برای ایجاد فناوری های در حال تغییر جهان مهار کرد و می خواهید در بهبود زندگی نسل بشر مشارکت مثبت داشته باشید پس باید مهندسی شیمی را در نظر بگیرید. مهندسی شیمی به دستکاری وضعیت شیمیایی، بیوشیمیایی یا فیزیکی مواد به منظور تبدیل مواد خام به محصولات به روشی ایمن و مقرون به صرفه می پردازد. به عنوان مثال، بنزین، پلاستیک و الیاف مصنوعی که بیشتر لباس ‌های ما را تشکیل می‌ دهند، همگی از نفتی به دست می ‌آیند که به عنوان مخلوطی از نفت، آب و گاز از زمین استخراج می‌ شود.

مدارک مهندسی شیمی یادگیری مورد نیاز هر برنامه درجه مهندسی شیمی عمومی را ارائه می دهد و به فارغ التحصیلان این فرصت را می دهد که در طیف گسترده ای از کارفرمایان مهندسی شیمی شغل پیدا کنند. تحصیل در اسلواکی در رشته شیمی می تواند در دانشگاه های زیر انجام شود:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه فنی اسلواکی در براتیسلاو
2دانشگاه پاول جوزف سافاریک
3دانشگاه کنستانتینوس نیترا
4دانشگاه سنت سایریل

فرصت های شغلی رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

مهندسان شیمی در طیف وسیعی از صنایع به کار گرفته می شوند. آنها ممکن است در تولید محصولاتی مانند پلاستیک، کود، مواد مصرفی، داروها و رنگ ها نقش داشته باشند. آنها همچنین ممکن است برای توسعه زمینه هایی مانند کنترل زیست محیطی، استفاده از منابع، فرآوری مواد معدنی، انرژی های تجدید پذیر، مدیریت زباله و بازیافت کار کنند. مهندسی شیمی انعطاف پذیر و متنوع است. ممکن است کار میدانی عملی، طراحی و توسعه، یا نقش رهبری مدیریت افراد و پروژه ها را ترجیح دهید. موقعیت های معمولی عبارتند از:

  • مهندس بیوتکنولوژی
  • مهندس هسته ای
  • مدیر ایمنی شیمیایی
  • طراح تصفیه آب
  • مهندس فرآوری مواد معدنی
  • مهندس اصلاح محیط زیست

شرایط اخذ ویزای کار در کشور اسلواکی را در اینجا بخوانید.

فرصت های شغلی رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

تحصیل لیسانس مهندسی شیمی در دانشگاه فنی اسلواکی

برنامه تحصیلی لیسانس مهندسی شیمی دانشی را در زمینه مهندسی شیمی به دانشجویان ارائه می دهد که توانایی مدیریت، کنترل و تشدید فرآیندهای پیچیده تولید را فراهم می کند و تغییرات شیمیایی و فیزیکی مواد را تضمین می کند که شامل دستکاری جریان مواد و انرژی از مواد خام می شود. به محصولات تجاری در زمینه صنایع شیمیایی، غذایی، دارویی، فرآوری بیوتکنولوژیکی از جمله فناوری های زیست محیطی. این دانش هسته ای از زمینه تئوری های تعادل، پدیده های انتقال (تکانه، گرما و جرم)، راکتورهای شیمیایی (بیولوژیکی)، فرآیندهای جداسازی، مهندسی ایمنی و هزینه ها، همراه با دانش پایه در شیمی، بیوشیمی و ریاضیات را ارائه می دهد.

 بخش مهمی از آموزش در این برنامه مطالعاتی، مهارت های عملی از کار آزمایشگاهی مهندسی شیمی است که برای عملیات تجهیزاتی که حمل و نقل مایعات، گرمایش و سرمایش آنها را در آماده سازی برای فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی مربوطه رویه های تولید و تجهیزات برای جداسازی مخلوط ها ضروری می کند، ضروری است. فارغ التحصیلان برنامه تحصیلی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در همان برنامه تحصیلی مهندسی شیمی یا برنامه های تحصیلی مشابه ادامه دهند.

حقوق مهندسین شیمی در اسلواکی

فارغ التحصیلان برنامه تحصیلی مهندسی شیمی در اسلواکی قادر به درک فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی در فرآیندهای تولید در شاخه های مختلف شیمیایی، دارویی، صنایع غذایی، بیوتکنولوژی از جمله فن آوری های زیست محیطی و روش های کنترل و مدیریت آنها هستند تا تعادل انرژی تولید را درک کنند. فرآیندهای فناوری، استفاده کارآمد از منابع انرژی، مدیریت تولید و توزیع حامل های انرژی، توسعه و حل مدل های ریاضی عملیات واحد، به کارگیری دانش به دست آمده در مورد جرم، تکانه و انتقال حرارت همگی با مهندسی شیمی امکان پذیر است.

میزان حقوق ماهیانه کار در اسلواکی برای یک مهندسی شیمی به صورت متوسط به میزان 4140€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 49700€ (یورو) در سال است. همچنین مهندسین شیمی کم تجربه در اسلواکی حدود 2030€ (یورو) درآمد دارند و مهندسین شیمی با تجربه حداکثر 6460€ (یورو) در ماه درآمد دارند.

میزان حقوق مهندسین شیمی در مقایسه با سایر بخش ها در اسلواکی آورده شده است:

مقایسه حقوق مشاغل در اسلواکی (یورو)

کار پس از تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در اسلواکی مهارت های لازم برای بهره برداری از صنایع شیمیایی، دارویی، فرآوری مواد غذایی، صنایع بیوتکنولوژی را در تمام کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان اپراتور، مدیر و به عنوان نیروی کار در موقعیت هایی که نیاز به تحصیلات تکمیلی درجه اول دارند، به دست می آورند. فارغ التحصیلان می توانند واحد بهره برداری را با تجزیه و تحلیل مهندسی شیمی فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی در انواع استاندارد تجهیزات صنعتی، کار با امکانات تحقیق و توسعه، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها توسط رایانه شخصی، مشارکت در توسعه محصولات جدید و درک اصولی ساده کنند.

فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد شیمی فنی، مهندس با سابقه فنی گسترده است، اما به طور همزمان قوانین علوم طبیعی، روش ها و فنون کار را در یکی از شاخه های شیمی فیزیکی، تحلیلی، شیمی آلی یا معدنی می داند تا بتواند آن را در کارهای علمی و تحقیقاتی خود یا در عمل به کار گیرد.

فارغ التحصیل در این موقعیت ها استخدام می شود:

  • کارمند آزمایشگاه های تحقیق و توسعه شرکت های صنعتی، موسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها
  • تکنسین در آزمایشگاه های شیمی
  • در شرکت های فناوری
  • در طیف گسترده ای از آزمایشگاه های آزمایش شیمیایی در نهادهای مختلف اداره دولتی و بخش نظارت خصوصی
  • کارمند شرکت های تجاری داخلی و خارجی با گرایش تجارت تکنیک های ابزاری، مواد شیمیایی و دارویی
  • معلم دروس فنی

جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به اسلواکی می توانید نگارش در این رابطه را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *